LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stop de dierenhandel op marktplaats.nl

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Marianna
Berichten: 410
Lid geworden op: 24 mei 2005 18:19

Stop de dierenhandel op marktplaats.nl

Ongelezen bericht door Marianna »

Stop Dierenhandel op Markplaats,nl



E-Bay heeft al eerder besloten geen huisdierenadvertenties toe te laten i.v.m. vele klachten hierover. Marktplaats is onderdeel van E-Bay, maar laat nog wel dierenadvertenties toe.

Met de onderstaande standaard brief kun je je klacht indienen bij Marktplaats. Hopelijk volgen ze dan het goede voorbeeld van hun moederbedrijf E-Bay.

Deze brief kun je mailen naar de redactie van Marktplaats via de onderstaande stappen. Met deze actie willen we proberen de dierenrubriek van marktplaats te verwijderen, of in ieder geval het te koop aan bieden van dieren door broodfokkers aan te pakken. Hopelijk heeft het resultaat, ik heb hem al doorgemailt, wie volgt?

Mariska IJmuiden

Overgenomen van het DN-forum

Stap 1: Kopier de onderstaande inhoud:



---------- start brief ----------
Geachte heer/mevrouw,

Marktplaats.nl is een erg grote site waar jong en oud komt om hun spullen te verhandelen die ze niet meer gebruiken. De site heeft in de afgelopen jaren een grote rol gespeeld in onze maatschappij. Tegenwoordig kent daarom bijna iedereen marktplaats.nl wel. Hierdoor heeft marktplaats niet alleen een grote positie in de maatschappij, maar betekent dit ook dat marktplaats een maatschappelijke functie heeft gekregen. Bedrijven met een maatschappelijke functie staan in de positie om een grote bijdrage te leveren aan de maatschappij. En daarom vragen wij u om dit ook te gaan doen.

Uw moederbedrijf 'Ebay' heeft pas geleden al besloten om huisdieren niet meer toe te laten tussen de advertenties. Ebay kreeg een enorme stroom van klachten, omdat de mensen die dieren kopen via sites als Ebay achteraf zien dat ze van een broodfokker hebben gekocht. Broodfokkers zijn fokkers welke alleen oog hebben voor geld en niet voor het welzijn van de dieren. Mensen kopen dieren op uw site welke achteraf al ziek blijken te zijn, doordat de jonge dieren te vroeg bij de moeder zijn weggehaald of door verwaarlozing. Ook beloftes komen deze fokkers niet na.

Uw website marktplaats.nl is de standaard aanbiedingsplek voor broodfokkers. Deze krijgen vrij spel en hebben hierdoor een zeer groot bereik gekregen om hun 'handel' te verkopen. Naast de broodfokkers is het ook zo dat huisdierbezitters snel dieren weg kunnen doen. Veel mensen kopen vaak uit een reflex een huisdier en beseffen later pas dat het dier niet goed in huis past, of dat ze het dier niet de aandacht kunnen geven die het verdient. Sites als marktplaats.nl zorgt dat deze groepen mensen snel hun huisdier kunnen wegdoen. Terwijl het beter is dat ze beseffen dat ze zich moeten aanpassen aan het huisdier en niet de gemakkelijke weg kiezen (en het dier dus weg doen).

Ik vraag u dan ook om te kiezen voor een bijdrage aan de maatschappij en dezelfde weg te kiezen als uw moederbedrijf Ebay en te stoppen met de mogelijkheid tot het aanbieden van huisdieren.

Met vriendelijke groet,

naam -

---------- eind brief ----------
Stap 2: Ga naar het Contactformulier van Marktplaats.nl en plak de tekst in het veld Vraag/opmerking. Voeg uw naam en emailadres toe en druk op Verstuur.


DN redactie (MIJ)
DN 24/02/2006

kitt
Berichten: 219
Lid geworden op: 27 jan 2006 13:39

Re: Stop de dierenhandel op marktplaats.nl

Ongelezen bericht door kitt »

gaan we toch gewoon naar speurders.nl!!!!

Marieta
Berichten: 182
Lid geworden op: 08 jun 2005 15:13

Re: Stop de dierenhandel op marktplaats.nl

Ongelezen bericht door Marieta »

Daar spreekt weer een echte handelaar.

shaibah
Berichten: 76
Lid geworden op: 11 aug 2005 21:21

Re: Stop de dierenhandel op marktplaats.nl

Ongelezen bericht door shaibah »

@ Marianna,

Ik heb mijn formulier ingevuld en opgestuurd. wie volgt ?

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: Stop de dierenhandel op marktplaats.nl

Ongelezen bericht door bitchy »

pffff, hier moet ik morgenvroeg even voor gaan zitten.
maar ik ga hier zeker aan meewerken.

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: Stop de dierenhandel op marktplaats.nl

Ongelezen bericht door showgirl »

ik ga meteen even neuzen. :wink:

luna1978
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 apr 2006 18:09

Re: Stop de dierenhandel op marktplaats.nl

Ongelezen bericht door luna1978 »

hallo
Laatst gewijzigd door luna1978 op 08 jan 2007 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.

jacob11
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 mei 2006 15:55

Re: Stop de dierenhandel op marktplaats.nl

Ongelezen bericht door jacob11 »

nou ik heb de advertentie geplaats,en wat krijg ik als antwoord,
van marktplaats,omdat er veel vraag naar is bij de consument,nou de rest kan je wel raden dus daar worden we ook al niet wijzer van.. :twisted: :twisted:

gjvisser
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 jun 2005 14:06

Re: Stop de dierenhandel op marktplaats.nl

Ongelezen bericht door gjvisser »

Ik weet niet hoor, maar iedereen die een dier aanbiedt via Marktplaats is dat gelijk een broodfokker?

Angelic
Berichten: 140
Lid geworden op: 18 aug 2005 08:10

Re: Stop de dierenhandel op marktplaats.nl

Ongelezen bericht door Angelic »

Geplaatst op 27 Feb 2006 22:03 door kitt


--------------------------------------------------------------------------------

gaan we toch gewoon naar speurders.nl!!!!


....ehh juist ja..... ik zal maar wijselijk mijn mond houden.





DWAAS :roll:

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: Stop de dierenhandel op marktplaats.nl

Ongelezen bericht door bitchy »

....ehh juist ja..... ik zal maar wijselijk mijn mond houden
:lol: ja, voor de goede vrede :lol:

akita
Berichten: 94
Lid geworden op: 24 mei 2005 18:08

Re: Stop de dierenhandel op marktplaats.nl

Ongelezen bericht door akita »

Ik weet niet hoor, maar iedereen die een dier aanbiedt via Marktplaats is dat gelijk een broodfokker?
ik vind ook niet dat iedereen maar meteen een broodfokker genoemd mag worden. zitten er gegarandeerd wel veel op marktplaats. ik weet niet of jullie gisteren naar radar gekeken hebben? daar hadden ze het weer eens over iemand uit groningen die katjes/kittens overneemt gratis en ze daarna verkoopt via marktplaats via grove bedragen. ook doodzieke katten :twisted:

luna1978
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 apr 2006 18:09

Re: Stop de dierenhandel op marktplaats.nl

Ongelezen bericht door luna1978 »

ja dat heb ik gezien, schandalig.
en het gaat maar door en iedereen houd elkaars hand boven het hoofd

Hond2
Berichten: 129
Lid geworden op: 31 aug 2005 13:28

Re: Stop de dierenhandel op marktplaats.nl

Ongelezen bericht door Hond2 »

Zo lang mensen bij die lui kopen blijven ze bestaan.
NIET DOEN DUS!!!

aussienl
Berichten: 459
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:11

Re: Stop de dierenhandel op marktplaats.nl

Ongelezen bericht door aussienl »

ja ik ben voor, heb hier ook een hond vandaan, bij een erkende fokker.
hij heeft een zieke hond aan mij gekocht.
lekker makkelijk.



En broodfokkers houd je toch. Als je zo diervriendelijk wilt zijn moet je gewoon zorgen dat je je overtuigd dat je bij een bonafide handelaar of particulier koopt. Maar daar mensen bang zijn om een € teveel uit te geven gaan ze niet naar een erkende kennel maar waar ze het goedkoopst mogelijk uit zijn. De malafide handel drijft dus op de gierigheid van de mens.

Gesloten