LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Elsa*dws
Berichten: 115
Lid geworden op: 23 mar 2006 14:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Elsa*dws »

Daar ben ik het vokomen mee eens :!:

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door showgirl »

Er moet inderdaad een soort van"rijbewijs"komen voor mensen die een hond willen,eerst kijken of je wel geschikt bent om op een verantwoorde manier met een hond kan omgaan.
dat zou alle voor toekomstige eigenaren een must moeten worden en voor ras of rasloze honden zeer veel schelen, wedden dat de asiels minder vol komen als iedereen bewuster voor de hond kiest die bij hem past?
zolang fokkers of handelaren maar raak fokken zonder te kijken naar de toekomstige eigenaar is elk ras een gevaar.
de honden daarvoor uitbannen is geen oplossing,
Wij hebben in de buurt genoeg vervelende honden rondlopen, de ergste zijn troouwens niet de Pitt's maar de Rottw. of kruizing daarvan.
......dan zou dat het volgende ras worden? :(

PW
Berichten: 21
Lid geworden op: 25 aug 2004 17:01

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door PW »

Ben bang van wel :( .

Wil nog wel even reageren dat je in dit land niet alleen maar met mensen te maken hebt, maar ook met alle andere dieren. Ik vind ( welk ras dan ook ) dat iedere hond zich wel moet kunnen aanpassen in deze maatschappij, anders brengt dit alleen maar elende met zich mee.
Das niet eerlijk voor de hond zelf, en voor alle andere betrokkenen!

pardon
Berichten: 224
Lid geworden op: 08 jun 2005 18:36

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door pardon »

weet je wat het is?
je kunt elke hond vals maken . maar dat ligt dan wel aan het baasje
en ik wordt vals gemaakt door die achterlijke kitt
mijn zwager heeft ook een staff ,prachtig beest om te zien en aanhankelijk.

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door showgirl »

ja, wie gaat mij vertellen dat pups als ze net geboren zijn al agressief zijn. :roll:
de baasjes zijn 9 van de 10 x de oorzaak van gedrag.

PW
Berichten: 21
Lid geworden op: 25 aug 2004 17:01

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door PW »

Mee eens, maar je hebt ook nog het instinct, het is dus ook maar net hoe sterk deze is.
En helaas zijn er genoeg mensen die het leuk vinden om een agressieve hond te hebben, of om een hond agresief te maken :evil:
Hondengevechten schijnen in NL ook meer in opkomst te zijn :(

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door bitchy »

dus moeten ze de mensen die deze honden verkopen & kopen aanpakken?
de hond kan zelf niet bepalen of hij bij mensen terecht komt die weten hoe ze met hem om moeten gaan.
triest hoor deze wet.

PW
Berichten: 21
Lid geworden op: 25 aug 2004 17:01

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door PW »

Ik denk idd, dat buiten hogere straffen/boetes, dat er een begin moet komen om de hondenhandelaren aan te pakken. Een goede fokker, of iemand die uit liefde een nestje heeft, zal altijd proberen om de pups op een zo'n goed mogenlijk adres te plaatsen.
Ik denk dat je dan meerdere problemen in 1 x oplost.
Een voorbeeld de eigenaar van die Rott. hier uit de buurt, krijgt bij de fokkers en het asiel geen hond mee, maar wel bij de handelaar... en waarschijnlijk ook zonder moeite.
Op zo'n manier haal je de rotte appels er al eigenlijk uit. En misschien zouden er dan ook eens minder honden in het asiel belanden, men denkt dan misschien eens wat beter na voordat ze een hond aanschaffen :idea:

magish
Berichten: 12
Lid geworden op: 26 mar 2006 14:27

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door magish »

ik vraag me eigen af hoe een hond in jou buurt(klitjuh) tot een paar keer toe een hond kan bijten ik heb zelfd twee am steffords en ik heb ze altijd netjes aan de riem mijn buurvrouw daar in tegen niet die heeft twee sorry maar van die varkenskoppen hele liefe beesten maar met zn twee zijn ze twee keer (omdat ze losliepen) op mijn reu gevlogen die dus niks trug doet en totaal los lag politie doet tegen woordig ook niks meer dus conclusie ik naar buiten met me twee liefies enjahoor klets daar waren ze weer en ik had de buurvrouw gewaarschuwd bij de derde keer had ik een verassing en tja ik heb de mijne losgelaten en ben met 380.000 volt op de andere twee honden afgegaan piepend zijn ze weggerend en een boze buurvrouw tot gevolg
pech jammer dan als jij de honden nie opvoed help ik je wel laat me honden niet toetakelen door jouwe stomme hondegedrag
ps heb ze nooit meer losgezien

HvdB
Berichten: 1097
Lid geworden op: 25 aug 2004 17:58

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door HvdB »

magish....stoer verhaal maar als ik jou was dan zou ik toch beter opletten tijdens de Nederlandse les morgen.
Het is een wonder dat jij in kan loggen op dit forum!

bibabooble
Berichten: 160
Lid geworden op: 25 mar 2006 02:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door bibabooble »

380000 volt? :lol:
Geen wonder dat je ze nooit meer los hebt gezien,die zijn ter plekke dood omgevallen :shock:
Zoveel spanning zit er niet eens in een hoogspanningsmast :?
Dus ik vraag me af hoe je dat gedaan hebt....
Sterk verhaal, :lol:

krizzl
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 mar 2006 02:05

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door krizzl »

Mijn reactie?

Ik zal de petitie tekenen.
Vandaag ben ik getuigen geweest van de onzinnigheid van deze wet.
Het deed mij denken aan wat de nazi met de joden deden(groffe vergelijkingen en sommige zullen ook gelijk hier weer wat op te zeggen hebben).
Het verhaal is als volgt:
Een vriend kwam me van me werk halen met zijn bordeaux dog.
Naar zijn weten goed gechipped en alles in orde.
Enja hoor allereerst een politie auto met twee agenten die al verdacht keken.
Na een gesprek (wat onbeschofd en ongeinteresseerd verliep van hun kant) werden we aan ons lot overgelaten over de handelingen etc.
De hond is momenteel in beslag genomen.
De baas helemaal van streek.
Toen ik hoorde wat die wet inhield (ben zelfgeen hondeneigenaar) schrok ik me kapot.
Een wet die afgaat op kenmerken en niet op karakter en gedrag.
Als je een nazi iemand zag met een grote neus en geld was het gewoon een jood (FOUT).
Als iemand een marokkaan of een turk overstraat ziet gaan, denken we allemaal hey een crimineel (FOUT)
Als we iemand met een staff mix of een bordeaux dog zien lopen..hey das een pitbull achtige die kleine kinderen aanvalt..wet toepassen.(FOUT!)

Want hoe kan je zien dat die hondgevaarlijk is??
Hij was braaf aan de zakken van de agent aan het snuffelen. Hij keek met grote ogen staand met een pootje in de lucht naar de hondenbrigade auto waar geluiden uitkwam.
Hij begroette mij en kwam zelfs tijdens het gesprek knuffelen.
Hij kreeg nog een aai van de agent en tegen zijn baasje werd verteld hij heeft wel de mooie ogen van een bordeaux dog.
Resultaat:

De hond zit vast de baas mag hem de komende 3 weken niet zien.De lokatie van de hond is onbekend. Het gaat naar een officiele pitbull expert en wordt gekeurd op 39 punten. Helaas heb ik op de site van justitie gelezen: een pitbull expert van Politie en justitie.
Dus objectief kan ik het niet noemen.
De officier zal waarschijnlijk alleen rapporten krijgen en het emotionele aspect niet meewegen. Gevolg: In laten slapen.

Een hond van nog geen 2 jaar en van geen kwaad bewust. Nooit een vlieg kwaadgedaan en schattig met kleine kinderen en zeer speels!

Of je nou een chihuahua of een poedel heb...we moeten niet vergeten dat elke hond zijn roots vind bij de wolven. Wij hebben de wolven tam gemaakt..wij zijn gaan fokken en wij voeden ze op..
Een poedel kan net zo agressief zijn als een chihuahua of een staff waarom oerinstinct gaat er nooit uit mar kan getemd worden.

Helaas wil ik graag deze wet zien verdwijnen, want je ontneemt niet alleen iemands huisdier, maar ook zijn/haar kind en een grootstuk van hun hard en wij spelen met de rechten van god.

Dit wilde ik even kwijt!

Met vriendelijke groeten en sterkte aan alle eigenaren.

MysTiCaL2K

Sjo.erd
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 mar 2006 04:08

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Sjo.erd »

Ah leuk een vaag verhaal!

Marieta
Berichten: 182
Lid geworden op: 08 jun 2005 15:13

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Marieta »

Een bordeauxdog?????? Of het moet een kruising zijn geweest anders mag het helemaal niet.

krizzl
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 mar 2006 02:05

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door krizzl »

Het is een kruising geweest. Dat wel en ik begrijp de wet.
Maar dat er gekeken wordt naar kenmerken is gewoon krom.
Ik bepaal toch ook niet of iemand slecht of goed is door alleen naar uiterlijk te kijken?

Het niet mogen zien van de hond is ook al krom.
Als een man in de gevangenis komt zijn er toch ook bezoekregelingen.

Het feit dat er door een pitbull expert gekeken wordt en het blijkt een pitbull expert van de politie te zijn, vind ik dat geen objectieve mening of mag je er een soort van second opinion erbij halen?

In hoeverre zou er kans zijn, dat die hond het overleefd.
Deze jongen in kwestie wist dus van niks en is niet op de hoogte gesteld.
Het zwarte circuit en kwade mensen die niet weten hoe ze een hond moeten opvoeden zijn het probleem!
Pak die aan en niet de honden.

Trouwens heb zowieso getekend ;)

Greetz MysTiCaL2K

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door showgirl »

ik begrijp alleen de mensen niet die nu een staff. of iets in die geest zonder stamboom kopen. je weet toch dat je dan de kans loopt om opgepakt te worden? ik zou dat risico nooit nemen.
oke, bij deze een herhaling van wat ik al eerder schreef.
deze wet is al eerder ter sprake geweest, als men toch bewust een hond gaat kopen zonder stamboom, en je weet dat 1 of andere leek op hondengebied er ''iets'' van een staff in ziet dan ben je gewoon de L*L!
je kan hier alleen wat aan doen als je van je bordeaux dog een stamboom kan laten zien die aantoont dat hij een echt ras is.
als die zogenaamde deskundige straks zegt oke, hij is meer bord.dog dan staff, maar het zit er misschien toch wel in dan is dat arme dier het slachtoffer.

belachelijke wet
belachelijke mensen die dit risico nog nemen.
en ik weet dat ze ver gaan hoor die agenten die dit controleren, ze hebben er de ballen verstand niet van en alles met een beetje kaak/bijtkracht wordt gewoon aangehouden.
als hun pet verkeerd staat tenminste.

Diely
Berichten: 18
Lid geworden op: 30 mar 2006 21:40

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Diely »

Ik denk dat elke hond een paspoort moet hebben, waar alles in geregistreerd moet worden. Waar ook allle incidenten in vermeld worden. En dat ze met bv. 1 jaar een gedragstest moeten krijgen. Als de hond dan agressief blijkt, krijg je de kans om hem bij te scholen, en mocht dat dan nog niet baten, dan wordt de hond bij de baas weggehaald. En deze baas mag dan geen andere honden meer bezitten. Zo verplicht je de bazen meer bij de opvoeding ed. van de hond stil te staan.
Dat zal altijd beter werken dan een rasgerichte wet, de bazen die zo graag een agressieve hond willen, die wijken dan toch uit naar andere rassen. Labradors, JR ed. O nee de niet want die zijn al agressief! :P

Elsa*dws
Berichten: 115
Lid geworden op: 23 mar 2006 14:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Elsa*dws »

Wat verschrikkelijk om dit te lezen... krijg er kippenvel van!
Het is zeer triest, dat weer een beestje de dupe is van deze onzinnige wet!
Ik hoop enorm dat hij vrij komt, maar heb niet teveel hoop, want het gebeurd niet vaak dat een schouwer de in beslag genomen hond goed keurt.
Ze zeggen dat hij op een geheime locatie zit, en dit was ook altijd zo, maar inmiddels is het adres achterhaald, eveneens het adres van de dierenarts(!!!) die de honden uiteindelijk het spuitje geeft!
Dit alles kun je lezen op: http://www.ukce.nl/tweede.htm

Ook is er een demonstratie tegen deze wet in april, we hopen dat er veel mensen mee gaan om onze stem te laten horen!
Dit dierenleed moet gestopt worden!

Heel erg veel sterkte, met name voor je kennis :cry:
We zullen duimen voor zijn hond!

just the cook
Berichten: 247
Lid geworden op: 14 nov 2005 20:23

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door just the cook »

Ja, deze waanzinnige wet moet verdwijnen. :!: :!: :!: :!:

En tot die tijd gewoon door blijven gaan met het kopen van de stamboomloze honden :roll:
Zolang deze wet er nog is moet iedereen toch beseffen dat ze het risico nemen dat hun hond in beslag wordt genomen :? :(

Krizzl ik hoop dat je hier nog laat weten hoe het afloopt.
Succes.

lottealma

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door lottealma »

Ik heb zelf een Dogo Argentino en een Mastino , zgn. gevaarlijke honden . Nu is vorig jaar uit het niets mijn Dogo gebeten door een Golden Retriever , zelf deed hij niks terug.... Gisteren is mijn Mastino pup gebeten , en alweer door zo'n Retriever een zgn. lieve gezinshond ....??? :(
Mensen laten zich snel beinvloeden door het uiterlijk van een hond maar ja zo zijn de meeste mensen , ze kijken niet verder dan hun neus lang is .Ik moet nu gaan ,naar de dierenarts met m'n pup.

Gesloten