LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
bibabooble
Berichten: 160
Lid geworden op: 25 mar 2006 02:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door bibabooble »

Hier in Nieuwendam (Amsterdam-Noord) zo'n typische "baas"met een Mastino Argentino
mag ik aan u vragen of dat een nieuw ras is,meneer de zogenaamde hondekenner... :roll:

Marieta
Berichten: 182
Lid geworden op: 08 jun 2005 15:13

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Marieta »

Goh waarom laten weniet alle honden inslapen? Zijn we ook gelijk van al het gezeik af. WAAR GAAT DIT NOG OVER!!!!!!

Oh en met Klitt hoef je ook niet te proberen, die denkt dat alleen zij gelijk heeft over alles en iedereen.

En een Mastino Argentino????? HAHAHAHAHA, maar goed ook weer zo een. Ongeluk gebeurd en al dat sort hond is gevaarlijk. Er zijn ook van dat soort TYPES die er ZO uitzien die normaal met hun hond omgan hoor. Gelukkig in de meerderheid. Ik zou ook lachen als mensen hun hondje al 100 meter van te voren op pakken omdat ze denken dat er wer es zo'n agressief dier aankomt. Die mensen zijn niet wijs.

tante fie
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:28

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door tante fie »

Heb getekend , ik ken geen gevaarlijke stafford of staffordachtige , ken zat enge gevaarlijke mensen waarvoor ik liever een straatje omloop.
Maar die worden niet afgemaakt , zelfs niet eens opgepakt.
Als de kans dat je door een hond wordt aangevallen nou eens net zo groot zou zijn als de kans dat je door je eigen soortgenoten wordt gemolestreerd [ om je mobiel of voor je pinpas]dan zou ik me een stuk veiliger voelen op straat.

Marieta
Berichten: 182
Lid geworden op: 08 jun 2005 15:13

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Marieta »

HAHAHAHA Kijk das nou nog eens een opmerking die iets zinnigs heeft.
Ik ben het helemaal met je eens.

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door showgirl »

zo kanovaarder,
als je de boel toch niet uit elkaar kan houden zullen we dan voor jou alvast de DOGO'S ARGENTINO en de MASTINO NAPOLETANO'S op de zwarte lijst zetten?
hoef je je niet meer druk te maken over het verschil
en als de ene dan een foutje maakt heb je de ander alvast genoemd :roll:
leer eerst eens over welke hond je het hebt voor je er 1 zwart maakt.
de gemiddelde eigenaar van zo'n hond nu niet bepaald mensvriendelijk kan worden genoemd.
dussssssssssss, wie zit er nou fout, de hond of de baas...
en omdat jij de baasjes liever niet ziet moet de hond ook maar verdwijnen :roll: jeetje zeg, ga je met je whippets bezig houden aub.

bibabooble
Berichten: 160
Lid geworden op: 25 mar 2006 02:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door bibabooble »

Wat mij betreft mogen veel meer honden op een zwarte lijst komen en de bazen van dit soort honden zouden op zijn minst ook gekeurd moeten worden op sociaal gedrag!
Dat mensen die een hond willen eerst gekeurd moeten worden,en een soort van examen moeten afleggen is een goed idee,maar dan niet voor een bepaald soort honderas,maar voor alle honderassen!! Dat scheelt een hoop dierenleed,daar ben van overtuigd

snussie
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 mar 2006 15:23

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door snussie »

Die KITT moet je echt met neerknuppelen he voordat ze haar bakkes dichthoud.. :twisted: :twisted:
Ga nou es goed na op internet bijv wie er op nummer 1 van de lijst top 10 bijtincidenten staat!!!
De labrador en golden retriever !!!

De stafford staat op nummer 8, en met 1 incident !!!!

Dus een hond die ECHT NIET te vertrouwen is laat je leven,en eentje die 1 incident had en alleen bij naam fout bekend staat maak je af..
neeeeeee je stelt je prioriteiten goed af hoor MUTSSS je hebt er dus totaal geen verstand van dom element..!
Anders zou je niet als een kip zonder kop een dier afmaken die helemaal niet vals is.de fokkers en veel eigenaars van de retriever moet je aanpakken,die weten niet hoe het hoort !

Elsa*dws
Berichten: 115
Lid geworden op: 23 mar 2006 14:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Elsa*dws »

Er was een aantal jaren geleden een kind doodgebeten in Nieuwendam door een Mastino Argentino
Welk ras is dit? Een Mastino Napoletano of een Dogo Argentino?
Er wordt maar weer zo makkelijk een ras geroepen.. als het echt zo was, wist je A. het ras te benoemen en was het B. wel in het nieuws geweest.

Een vriendin van mij heeft 43 hechtingen in haar gezicht van een doorgedraaide Labrador, maar dacht je dat dat de krant haalde? NOT.

Mocht een Mastino of een Dogo Argentino iemand bijten, laat staat een kind DOOD buiten, dan zouden we ermee overspoeld zijn geweest in de media.

Dit soort verhalen vindt ik een beetje TE makkelijk, sorry.

bibabooble
Berichten: 160
Lid geworden op: 25 mar 2006 02:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door bibabooble »

http://www.pitbullproblem.tk/kijk en oordeel zelf :?

kitt
Berichten: 219
Lid geworden op: 27 jan 2006 13:39

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door kitt »

Die allerliefste stafford waarvoor ik mjin hond niet mag optillen heeft hier afgelopen Zaterdag weer los gelopen en de gevolgen zijn dit keer niet te overzien.Heeft een vrouw aangevallen met hond,vrouw is 4 maanden zwanger en de gevolgen van deze actie zijn nu voor haar niet te overzien.Nee hoor we zullen die stafford lekker laten lopen,kan hij lekker zijn gang gaan.Nou voro deze is het nu afgelopen uit,want toevallig is de man van deze vrouw politieagent.....Dus nu is het voor de hond Game Over...maar goed ook.Liep trouwens ook nog een klein kind hier terwijl deze hond eraan kwam....als hij die had aangevallen he stelletje KL****** die deze honden willen behouden.En nee hoor ik mag van jullie voor deze T*****ves hond mijn hondje niet optillen,nee ik zal hem dood laten bijten omdat de zogenaamde hondenexpers het zo goed denken te weten hier op dit forum.
En nog even over de wet of de stafford achtige los mogen lopen...ze mogen nooit en te nimmer los en aan een riem van maximaal 1 meter,voor de bterweters onder jullie.

Ik hoop,nee ik wens dat ooit jullie gebeten worden door een stafford of jullie hond/kind en dan praten we wel weer verder.

Elsa*dws
Berichten: 115
Lid geworden op: 23 mar 2006 14:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Elsa*dws »

Ben je nou blij kitje, en natuurlijk zijn ze allemaal levensgevaarlijk :twisted:
Gelukkig heeft nog nooit een hond van een ander ras een hond gebeten. :?
Nog 1 keer, wat een DOM wicht ben jij, en dat heeft geen eens betrekking op dit bericht, maar op al die andere domme berichten die je hier al eerder hebt gepost.
Jij bent echt niet goed bij je hoofd, dat is duidelijk. Dat zal wel komen door dat ongeluk dat je gehad hebt! Jammer dat niet ....

Jij wens iedereen hier gebeten te worden door een hond, ik wens jou iets heel anders toe kitje.. nog een ongeluk waarbij hopelijk je hersens weer op de juiste plaats terecht komen!

bibabooble
Berichten: 160
Lid geworden op: 25 mar 2006 02:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door bibabooble »

En nog even over de wet of de stafford achtige los mogen lopen...ze mogen nooit en te nimmer los en aan een riem van maximaal 1 meter,voor de bterweters onder jullie
hoe kom je bij zo'n onzin?Die regel geldde in 1991 voor geregistreerde pitbulls en dus echt niet nu voor staffies.Zullen we jouw hondje even een spuitje komen geven,kitt?Want ik heb echt medelijden met het arme beestje :cry: Met zo'n baasje kan die beter uit zijn lijden verlost worden :twisted:

Elsa*dws
Berichten: 115
Lid geworden op: 23 mar 2006 14:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Elsa*dws »

haha inderdaad :!:

Wat weet ze het toch leuk te vertellen niet?!
Ze komt met feiten van 13 jaar terug die idd alleen voor pitjes golden... oei oei... en wie is er nu een betweter Kitje ?? :D

Mijn staffjes mogen net zoveel los lopen als iedere andere hond, ze hebben namelijk gewoon een FCI stamboom, dus geldt dezelfde wet als voor iedere andere hond :P

bibabooble
Berichten: 160
Lid geworden op: 25 mar 2006 02:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door bibabooble »

nu moet kitt zeker een ander verhaal uit haar duim gaan zuigen :lol:

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door showgirl »

Ik hoop,nee ik wens dat ooit jullie gebeten worden door een stafford of jullie hond/kind
Kitt als 1 staffie in de fout gaat wil niet zeggen dat het hele ras slecht is. als er 10 labradors bijten is het ras nog steeds goed :roll:

je bent een zeer kortzichtig persoon.
misschien moet je wat vaker uit je huisje komen en je onder de echte mensen begeven dan leer je ook wat van het leven.

Juudje81
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 apr 2006 14:06

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Juudje81 »

Het probleem is dat de laatste tijd steeds meer verkeerde mensen aan dit ras beginnen. Mensen die geen liefhebber van het ras zijn. Ga maar eens effe in Rotterdam kijken, alleen maar tuig dat met staffords loopt. Ik heb t dan over niet nederlandse figuren (bedoel ik verder niets mee).
Als je jaren geleden met een hond de metro in kwam, wisten ze niet hoe hard ze eruit moesten vliegen, en nu lopen ze allemaal ineens met een staff. Allemaal zonder papieren natuurlijk, want dat is goedkoper, en allemaal lekker kruisen met elkaar. Hoe vaak ik me al niet heb zitten irriteren aan dat tuig!! Dat soort mensen hebben die hond om verkeerde redenen, zien dat op tv in videoclips van stoere "gangsta's', en vinden zichzelf helemaal geweldig als ze met zo'n hond lopen. Maar opvoeden hebben ze nog nooit gehoord, want het is natuurlijk veel stoerder als je hond trekt aan de lijn, ipv netjes naast je lopen. Deze mensen gebruiken de honden om ruzies uit te vechten, en laten de honden dus ook tegen elkaar vechten. Zijn de honden daarna zo beschadigd dat een medische behandeling noodzakelijk is, gooien ze ze gewoon over t hek bij een asiel. Het mag natuurlijk niet te veel kosten, en voor een paar honderd euries hebben ze zo weer een nieuwe. Op deze maier worden de honden verziekt. Ik zat een keer in de metro, komt er een figuur binnen met een stafford pup, hooguit 5 maanden oud, en dat beest zat helemaal onder de schrammen en wonden. Zat ie doodleuk te vertellen dat ie al gevochten had, en trots dat ie was!!! Vind je t gek dat zo'n beest vals wordt??!!?!?!? Ik had m wel met zn kop tegen de muur willen rammen! Maar zeg er maar nix van, anders pakken ze jou ook wel effe.
Dat soort mensen moet nou eens aangepakt worden!!!
En zo krijgt dit ras nu een slechte naam, en kan ik niet normaal over straat met mijn supe lieve, betrouwbare, gehoorzame staff. Ik heb mn hond al 7 jaar, en nog nooit heeft ze gevochten of lelijk tegen iemand gedaan. maar mensen denken altijd dat ik een gevaarlijke vechthond heb. Ook leuk om te horen...

bibabooble
Berichten: 160
Lid geworden op: 25 mar 2006 02:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door bibabooble »

precies,je moet niet een heel ras over 1 kam scheren omdat er een aantal mensen zijn die een paar honden van dat ras verzieken,je moet gewoon een test doen,vind ik,om aan te tonen of je wel geschikt bent voor het houden van een hond,voordat je een hond mag houden.En dat geld niet alleen voor staffs maar voor alle rassen!

kitt
Berichten: 219
Lid geworden op: 27 jan 2006 13:39

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door kitt »

Deze wet is nog wel degelijk actief.Heb dit nl van de politie,dus laten jullie lekker je hondje los lopen.....ben je hem ook gelukkig zo kwijt.Opgeruimd staat netjes zou ik zeggen,weer een minder,weer reden voor een feestje.

kitt
Berichten: 219
Lid geworden op: 27 jan 2006 13:39

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door kitt »

Dat jullie je nou druk lopen maken over dat ik niet genoeg buiten zou komen....aardig hoor van jullie!!!!!!!!!!!!!!!!Mijn honden komen gemiddeld 3 uur per dag buiten,wel genoeg zou ik zo zeggen.Als ik kijk naar jullie berichten en de tijden dan komen die van jullie niet genoeg buiten.misschien moet je wat meer buiten komen,zie je ook meteen meer dingen die gebeuren met die KL*** honden.En dan kan je dat bord voor je K** weg halen

juffrouw minousche
Berichten: 50
Lid geworden op: 28 jan 2006 21:57

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door juffrouw minousche »

Kitt heeft gelijk wat betreft het niet los mogen lopen van staffords/pitbulls.Mijn man is nl agent en dit klopt als een bus,ook wat betreft de riem die niet langer als 1 meter mag zijn.Voor alle mensen die hun hond dus wel los laten lopen,ik zou het nog maar eens goed na gaan vragen bij jullie wijkagent.Hier kunnen jullie kitt dus niet over aanvallen.

Ik ben het ook met kitt eens dat de stafford een onbetrouwbare hond is.Meestal gaat het goed totdat ze 1 jaar zijn en daarna gaat het vaak mis.Soms duurt het wat langer en soms gebeurt er helemaal niets.Maar in de meeste gevallen zijn deze honden gewoon niet te vertrouwen.helaas voor de bezitters onder jullie van deze honden,maar het is nou eenmaal bewezen en een feit.Hier kan je niets aan veranderen,hoe hard je ook schreeuwt dat het niet zo is.En om te zeggen,maar een andere hond doet het ook.dat is nou kinderachtig gedrag van jullie.

Gesloten