LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Diely
Berichten: 18
Lid geworden op: 30 mar 2006 21:40

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Diely »

Kitt zou zeggen: Mooi weer een stafford opgeruimd! :P :P :P :P

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door showgirl »

ja, die supermuts kan dr eigen k*t nog niet van een staff onderscheiden :x :twisted:


maar natuurlijk wel in en in triest voor het baasje van deze kruising, en daarom MOET dit gewoon stoppen!

kitt
Berichten: 219
Lid geworden op: 27 jan 2006 13:39

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door kitt »

Als jullie willen denken dat wij die tegen de pitbulls zijn dezelfde zijn...ga je gang.Dat bewijst alleen maar weer dat jullie er niet tegen kunnen als iemand het niet me je eens is.Ik hoef mijn naam niet te veranderen hoor.Ik zeg gewoon wat ik denk daar heb ik geen andere naam als kitt voor nodig.

Laat het anders eens checken door tros radar,want zij kunnen precies zien of je op 1 computer met deze namen die jullie denken inlogt!!!
En als je nou niets zinnigs te melden hebt hou dan lekker je waffel.Als je alleen maar kan lopen zeuren volgens mij zijn het dezelfde....niet dus!!!Ik verberg me achter niets of niemand.

En ik ben/voel me niet verplicht om op onzinige vragen in te gaan.Diegene weet mijn mening en daar zal je het mee moeten doen.Dus zal ik ook niet op deze vragen reageren,daar ben ik volgens mij vrij in.

En jan en pitbull,ik heb nog niet al jullie nieuwe berichten gelzen,maar ik ben blij dat er steeds meer tegenstanders van deze honden zich melden op het forum.Gisteren bij de dierenarts weer een aantal stafford(uiteraard),waarvan er iemand was die had een puppie van 10 weken(zonder stamboom).Ik ben in gesprek gekomen met deze jongen en die was tenminste helder van geest dat sommige mensen door ervaringen deze honden niet waarderen als ze volwassen zijn.Hij was zich hier bewust van.helaas zijn er maar weinige van deze eigenaars met dit soort honden,meestal zijn het van die mensen die zich hier op het forum hebben genesteld die zich dit niet realiseren en denken mijn hond is de beste,liefste etc.Misschien voor jou,maar als je je niet realiseert dat hij/zij dat voor een andere(hondenbezitter) niet is dan ben je je hond niet waard en kan je beter kippen gaan houden.Iser iemand zijn/haar stafford aangelijnd houd en bij andere dieren/kinderen vandaan houden...prima.Maar loopt zo'n beest los dan ben ik de eerste die daar aangifte tegen zal doen en zeker als bekend is dat deze hond al meerdere malen iemand(dier,mens)heeft aangevallen.

Als je dat niet kan begrijpen dan verdien je helemaal geen dieren.Als je het lollig vind dat andere mensen hun kinderen moeten oppakken of weg moeten trekken of mensen hun hond niet meer los durfen te laten lopen door deze honden,dan verdien je het zelf niet om op deze wereld rond te lopen.

Voor mij moeten deze honden verdwijnen en deze regel moet nog strenger gehanteert worden.....en ja ik weet dat jullie het daar niet mee eens zijn...nou jammer voor jullie dan.Ik kan daar niet wakker van liggen hoor.

doeja
Berichten: 60
Lid geworden op: 25 mar 2006 15:31

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door doeja »

:roll: :roll: :roll: niemand hoeft zijn kindje op te tillen voor mijn hond hoor, ze kijkt er niet eens naar..............wat andere honden betreft tja die vind ze niet altijd even leuk, maar als goeie baas hou je daar rekenening mee...-dus is er niets aan de hand...maar alle andere honden rassen, kunnen ook niet altijd samen................ en ja bel jij de politie maar als ik daar loop met mijn on-aangelijnde, en niet gemuilkorfde staff.....ik denk dat je hard uit gelachen word, want mijn staff heeft net zoveel recht om hier op het los loop veld los te lopen als welk ander ras dan ook (Ik wil je zelfs nog vertellen ook waar ik loop, kan je komen en de politie bellen :wink: )
Laatst gewijzigd door doeja op 27 apr 2006 14:37, 1 keer totaal gewijzigd.

kitt
Berichten: 219
Lid geworden op: 27 jan 2006 13:39

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door kitt »

prima geef je adres maar?

doeja
Berichten: 60
Lid geworden op: 25 mar 2006 15:31

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door doeja »

ik zeg ik wil je vertellen waar ik loop, niet waar ik woon (blind? :roll: )

doeja
Berichten: 60
Lid geworden op: 25 mar 2006 15:31

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door doeja »

en trouwens geef jij je adres??? nee dat doe je ook niet ....oke ik had t neer gezet,maar haal t weg...... want stel dat je een ander voor mij aanziet (met hond zonder boom) dan is die de pineut, en ik ben geen land verader... trouwens we hadden al een afspraak staan, maar die kwam jij ook niet na

Diely
Berichten: 18
Lid geworden op: 30 mar 2006 21:40

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Diely »

Kitt, waarom wil je mijn vraag niet beantwoorden? :( Ik ben serieus benieuwd naar je antwoord!

Dus hier nogmaals:
Vindt jij dat honden die qua uiterlijk op een Pittbull-type lijken (dus ook een kruising Labrador-boxer ed.) zonder pardon afgemaakt moet worden, ongeacht wat hun karakter is. Ja of Nee?
Want hier draait deze hele discussie om, niet over de staffords. want die zijn gewoon niet verboden.

Dus zou je alsjeblieft deze vraag willen beantwoorden, met alleen Ja of Nee. Ik ben hier erg benieuwd naar!

kitt
Berichten: 219
Lid geworden op: 27 jan 2006 13:39

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door kitt »

hang net de AID op,en heb een laser gesproken.Deze zegt dat mensen die deze honden los laten lopen)met of zonder stamboom),hij mocht het eigenlijk niet zeggen zei hij,maar die zijn niet goed bij hun hoofd.Prima man overigens,hij vertelde dat de meeste bijtincidenten met een herdershond zijn,maar dat een beet van een stafford 10 keer zo erg is,impact heeft.Hij kon me foto's laten zien van kinderen die gebeten zijn door een stafford...oh daar moeten jullie natuurlijk ook om lachten..kinderen die voor hun hele leven verminkt zijn.

En de Rotterdamse dijk heb je geloof ik in bijna alle steden/plaatsen.dus dat zegt me nog niet veel.

doeja
Berichten: 60
Lid geworden op: 25 mar 2006 15:31

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door doeja »

laat maar zitten hoor :roll: :roll: :roll: , je hebt duidelijk weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer niet op gelet :wink:
en uh....verminkte kinderen....nee daar kan niemand om lachen hoor
maar kijk maar even hiernaar:
http://media.putfile.com/The-TRUTH-About-Pit-Bulls dan weet je waar andere rassen toe in staat kunnen zijn...... Er is geen enkele hond die een kind mag verminken.... maar ik ga die discussie niet meer aan.....mij een biet dat je weet waar ik loop, ik ben niet zo'n schijterd als jij.........Ik stop mijn vrije tijd liever in het helpen van dit ras!

want jij hebt nu eenmaal zo'n plaat voor je hasses daar komt toch niemand door heen.....best triest voor je

AnnePanne
Berichten: 382
Lid geworden op: 03 mar 2006 17:27

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door AnnePanne »

goh.. dat je zelf al toegeeft dat de meeste bijtincidenten komen van een herder... en ja dat ALS een staff iets doet dat dat dan misschien harder is maar ik heb ook zat mensen gezien die verminkt waren door een herder of bouvier

misschien ga je het dan toch nog inzien dat de staff helemaal zo gevaarlijk nog niet is!!!

AnnePanne
Berichten: 382
Lid geworden op: 03 mar 2006 17:27

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door AnnePanne »

http://www.freewebs.com/regelingagressi ... ijfers.htm

wil je deze site even lezen kitt???
misschien gaan je ogen dan even open staan voor de werkelijkheid...

bibabooble
Berichten: 160
Lid geworden op: 25 mar 2006 02:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door bibabooble »

daar kan ik nou zo moe van worden,kitt kakelt als een kip zonder kop en als je haar een vraag stelt negeert ze die gewoon omdat ze geen antwoord weet :roll: Kitt doe t me denken aan chatman: bla die bla bla die bla die bla :lol: :lol: Kitt nog eens: :arrow: IS EEN BULLTERRIER ZONDER STAMBOOM OOK EEN PITBULL :?: :?:

AnnePanne
Berichten: 382
Lid geworden op: 03 mar 2006 17:27

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door AnnePanne »

IS EEN BULLTERRIER ZONDER STAMBOOM OOK EEN PITBULL????????
IS EEN BULLTERRIER ZONDER STAMBOOM OOK EEN PITBULL????????
IS EEN BULLTERRIER ZONDER STAMBOOM OOK EEN PITBULL????????
IS EEN BULLTERRIER ZONDER STAMBOOM OOK EEN PITBULL????????
IS EEN BULLTERRIER ZONDER STAMBOOM OOK EEN PITBULL????????
IS EEN BULLTERRIER ZONDER STAMBOOM OOK EEN PITBULL????????
IS EEN BULLTERRIER ZONDER STAMBOOM OOK EEN PITBULL????????
IS EEN BULLTERRIER ZONDER STAMBOOM OOK EEN PITBULL????????
IS EEN BULLTERRIER ZONDER STAMBOOM OOK EEN PITBULL????????
IS EEN BULLTERRIER ZONDER STAMBOOM OOK EEN PITBULL????????
IS EEN BULLTERRIER ZONDER STAMBOOM OOK EEN PITBULL????????
IS EEN BULLTERRIER ZONDER STAMBOOM OOK EEN PITBULL????????
IS EEN BULLTERRIER ZONDER STAMBOOM OOK EEN PITBULL????????
IS EEN BULLTERRIER ZONDER STAMBOOM OOK EEN PITBULL????????
IS EEN BULLTERRIER ZONDER STAMBOOM OOK EEN PITBULL????????
IS EEN BULLTERRIER ZONDER STAMBOOM OOK EEN PITBULL????????
IS EEN BULLTERRIER ZONDER STAMBOOM OOK EEN PITBULL????????
IS EEN BULLTERRIER ZONDER STAMBOOM OOK EEN PITBULL????????
IS EEN BULLTERRIER ZONDER STAMBOOM OOK EEN PITBULL????????
IS EEN BULLTERRIER ZONDER STAMBOOM OOK EEN PITBULL????????
IS EEN BULLTERRIER ZONDER STAMBOOM OOK EEN PITBULL????????
IS EEN BULLTERRIER ZONDER STAMBOOM OOK EEN PITBULL????????
IS EEN BULLTERRIER ZONDER STAMBOOM OOK EEN PITBULL????????


ZO .. NOU KAN JE ER NIET MEER OMHEEN!!!!

DonVito
Berichten: 22
Lid geworden op: 15 apr 2006 21:58

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door DonVito »

Woef Woef, bij wie is er iets helemaal mis tussen de oortjes? Bij iemand die werd aangevallen door zo'n K*T-bull of bij iemand die zich er tegen vezet? Even nadenken graag.
De eigenaar van dat K*T-beest wat mij dus aanviel (niet overleefd , nek gebroken) praat dezelfde macho-taal als de meesten op dit forum.
Tot z'n lieverdje kapot was, toen was het opeens het kleinste mietje.

Volslagen onverantwoordelijk en kinderlijk gedrag. Zo als ik deze topic lees, wordt dit verhaal vol geschreven door de grootste aso's van Nederland. Succes met je lieverdjes, ik hoop dat je zelf wordt doodgebeten; Heel langzaam, maar wel heel erg zeker.
Jammer dat die hond jouw niet heb dood gebeten zeg erg jammer!!!

KITT stuur de politie maar ik hoef me nergens zorgen over te maken :lol: en geef dan gelijk ff je adres komen we een bakkie doen heb je dan nog een grote bek vies vuil kanker wijf !!!

Angelic
Berichten: 140
Lid geworden op: 18 aug 2005 08:10

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Angelic »

Mensen, mensen. Niet reageren op zo'n sneu geval als bijv. Kitt. Schijnbaar iemand zonder leven.
Oude vrijster, vaak gepest op school, geen social life whatever.
Zulke types zijn er juist op uit om angst te kweken en mensen tegen elkaar uit te spelen.
Ik heb zelf geen pittbull, geen staffordshire en ook geen ras dat is ondergedeeld in de categorie met deze kenmerken.
Ik heb gewoon een schat van een witte Duitse herder.
Ga er dus niet op in als mensen zoals dat onrust stookt.
Maar ja, ik geloof dat ik hetzelfde zou reageren als het topic over "mijn" ras zou gaan. Niettemin gooi je met een reactie olie op het vuur, terwijl je er eigenlijk toch eens hartelijk zou moeten lachen.
Je zou juist haar inrichting moeten steunen als ze weer eens komen collecteren...

DonVito
Berichten: 22
Lid geworden op: 15 apr 2006 21:58

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door DonVito »

Ik geef je idd gelijk :wink: was in eerste instantie ook niet van plan om te reageren op dat domme wicht maar op een gegeven moment dan kookt me bloed ook en dan moet je gewoon wat typen aangezien ze dr adres niet wilt geven dan maar zo :wink:

Maar goed zulke domme mensen blijven altijd bestaan en zouden ook niet geboren moeten worden...

S. ;-)

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door S. ;-) »

Hmmm, ik vind de hond over het algemeen verstandiger dan de mens die de riem vasthoud en zich 'baasje' noemt. Die is degene waarvoor je moet oppassen.

Babs@Dieszel
Berichten: 63
Lid geworden op: 01 apr 2006 12:18

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Babs@Dieszel »

Geplaatst op 27 Apr 2006 14:26 door kitt

En ik ben/voel me niet verplicht om op onzinige vragen in te gaan.Diegene weet mijn mening en daar zal je het mee moeten doen.Dus zal ik ook niet op deze vragen reageren,daar ben ik volgens mij vrij in.
Daar ben je inderdaad vrij in, maar het zijn geen onzinnige vragen, de vragen gaan over inzicht in het probleem en het is kinderachtig dat je alleen maar wilt rellen ipv op dingen in te gaan.
En jan en pitbull,ik heb nog niet al jullie nieuwe berichten gelzen,maar ik ben blij dat er steeds meer tegenstanders van deze honden zich melden op het forum.Gisteren bij de dierenarts weer een aantal stafford(uiteraard),waarvan er iemand was die had een puppie van 10 weken(zonder stamboom).Ik ben in gesprek gekomen met deze jongen en die was tenminste helder van geest dat sommige mensen door ervaringen deze honden niet waarderen als ze volwassen zijn.Hij was zich hier bewust van.helaas zijn er maar weinige van deze eigenaars met dit soort honden,meestal zijn het van die mensen die zich hier op het forum hebben genesteld die zich dit niet realiseren en denken mijn hond is de beste,liefste etc.Misschien voor jou,maar als je je niet realiseert dat hij/zij dat voor een andere(hondenbezitter) niet is dan ben je je hond niet waard en kan je beter kippen gaan houden.Iser iemand zijn/haar stafford aangelijnd houd en bij andere dieren/kinderen vandaan houden...prima.Maar loopt zo'n beest los dan ben ik de eerste die daar aangifte tegen zal doen en zeker als bekend is dat deze hond al meerdere malen iemand(dier,mens)heeft aangevallen.
Kitt, ook met Elsa of Doeja (die ken ik persoonlijk) en mij had je dit gesprek kunnen voeren en ik vermoed dat er hier meer zijn die op dat vlak net als die jongen denken. Je wilt niet weten hoe vaak ik dit gesprek al heb gevoerd met mensen, die na een eerste schrikreactie open stonden voor een kennismaking met mijn 'gevaarlijke honden'. Geloof me, ze zijn stuk voor stuk veranderd in hun denken, ze hebben gezien dat dingen niet altijd lijken wat ze zijn.

De gemoederen lopen hier alleen hoog op en jij zou je 'kind' ook verdedigen. Het taalgebruik is niet altijd even netjes, maar geloof me, dat is een groot deel actie-reactie in combinatie met emoties en ervaring. Jij zou ook boos worden als je ten onrechte werd veroordeeld op je uiterlijk. Want daar gaat deze discussie over. Dat de echt gevaarlijke honden niet in de maatschappij thuis horen mag duidelijk zijn, maar dat moet voor alle rassen gelden, daar de meeste incidenten bij andere rassen liggen.

Ik ben me er zeker van bewust dat als mijn hond bijt dat het gevolgen kan hebben, maar ik weet ook dat de honden die mij hebben gebeten schade hebben aangericht, evenals de hond die mijn broer als peuter heeft gegrepen. Ik kan je vertellen dat geen van deze honden als gevaarlijk gezien worden. Het is en blijft feit dat je als eigenaar je hond moet 'lezen', je moet weten hoe je hond in elkaar steekt en je moet je verantwoordelijkheid nemen. Mijn honden zijn inderdaad groot en sterk en er zijn nog steeds mensen die niet open staan voor een gesprek en er een blokje voor om lopen, ondanks dat dit dus niet nodig is. Ik heb mijn honden onder controle en ze lopen los waar dat mag, zodat ze kunnen rennen en spelen, net als andere honden. Laats kwam er een soort Collie achtige reu in het park op mijn reu af. Die Collie viel aan, mijn reu deed NIKS. Bleef staan, trok zijn lip niet eens op. De Collie droop af. Zo gevaarlijk is mijn hond nou. Denk jij nou echt dat ik het risico zou nemen een hond in huis te halen die bij voorbaat al onbetrouwbaar is?? Ik heb 2 kinderen lopen die gewoon veilig moeten kunnen zijn in hun eigen huis en dat zijn ze ook. Ik voed mijn honden zo op dat ze weten wat hun plaats in de roedel is. Tuurlijk moet je altijd opletten, maar dat is met een Yorkje niet anders, een hond blijft een hond. Ik ben gewoon van mening (de ervaring die ik heb daar ik met verschillende hondenrassen ben opgegroeid) dat je een hond kan maken en breken met de opvoeding. Daar moet wat aan gedaan worden!!! Geen hetze tegen 1 soort hond, alleen omdat die er 'anders' uit ziet.

Die jongen met die Staff is niet al te snugger geweest door een pup zonder boom te kopen (en dan druk ik me nog voorzichtig uit). Ten eerste is zijn hondje ten dode opgeschreven door figuren als jullie (heb je de RAD al gebeld om te vertellen dat ze bij jouw DA een boomloze pup kunnen traceren? Heb je hem verteld dat je bij de Pitbull NSB zit??) en daarnaast houdt hij de verkeerde fok in stand. Daar zouden straffen op moeten staan, op die smerige broodfokkers!!
Als je dat niet kan begrijpen dan verdien je helemaal geen dieren.Als je het lollig vind dat andere mensen hun kinderen moeten oppakken of weg moeten trekken of mensen hun hond niet meer los durfen te laten lopen door deze honden,dan verdien je het zelf niet om op deze wereld rond te lopen.


Mensen die een kind bij voorbaat al op tillen of wegtrekken maken zulke bange wezels als jullie. Niks lolligs aan, mijn hart breekt iedere keer weer als een ouder hun kind bij mijn honden weg trekt, daar je het kind op die manier ook tekent voor het leven. Ik heb mijn kinderen geleerd dat ze, als er een hond aankomt, eerst aan mij moeten vragen of ze de hond mogen aaien. Daarna vragen ze het aan de eigenaar. Als ook deze het goed vindt vragen ze het aan de hond. JA, ze moeten het aan de hond vragen. Hoe dan?? Door hun hand uit te steken en de hond naar hun toe te laten komen. Doet de hond het niet, of draait deze de kop weg, dan heeft de hond geen zin en dan hebben ze dat te respecteren. Op deze manier voorkom je ongelukken, want niet iedere hond is betrouwbaar, dat besef ook ik.
Voor mij moeten deze honden verdwijnen en deze regel moet nog strenger gehanteert worden.....en ja ik weet dat jullie het daar niet mee eens zijn...nou jammer voor jullie dan.Ik kan daar niet wakker van liggen hoor.
Deze regel moet verandert worden. Het moet een algemene regel worden dat honden die op een onverantwoorde manier gehouden worden in beslag worden genomen. Broodfokkerij moet met wortel en al uitgeroeid worden. Het moet niet om een ras gaan, die praktijken hebben we in '40-'45 gehad en halen in deze situatie niks uit.

doeja
Berichten: 60
Lid geworden op: 25 mar 2006 15:31

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door doeja »

netjes gesproken !!! :wink: :wink:

Gesloten