LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Ophidia
Berichten: 250
Lid geworden op: 08 mei 2006 23:45

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Ophidia »

@Bibabooble; Ook een intracardiale injectie is geen drama als het op een goede manier wordt gedaan. Hierbij moet de hond goed gefixeerd worden en met de hand de hond op de borstkas kloppen zoals je dat bij belonen doet,waardoor de hond afgeleid wordt,waarbij de naald gezet en meteen leeggespoten wordt. De hond is met deze methode heel snel dood.

bibabooble
Berichten: 160
Lid geworden op: 25 mar 2006 02:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door bibabooble »

kijk maar eens op deze site http://www.ukce.nl/hoe snel een hond dan dood is,en hoe men de inbeslaggenomen honden behandeld bij de aid

Ophidia
Berichten: 250
Lid geworden op: 08 mei 2006 23:45

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Ophidia »

De manier waarop deze honden in bewaring zijn voor hun dood is onacceptabel. Met de welzijnswet voor dieren (die is gemaakt door het ministerie van landbouw,natuurbeheer en voedselkwaliteit,waaronder de AID en Laser valt) onder de arm kun je de AID voor het gerecht slepen. Hier krijgen jullie mijn zegen voor!

Ik ben niet tegen het afmaken van Pitbull-achtigen,maar een dier moet ook voor de dood gewoon normaal behandeld worden.

Elsa*dws
Berichten: 115
Lid geworden op: 23 mar 2006 14:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Elsa*dws »

En dit gebeurd dus veel te vaak, heel heel erg triest :cry:
Dit moet inderdaad niet kunnen, zulke praktijken zijn ronduit walgelijk!

En fijn dat Jan Tiel gebanned is van dit forum, eindelijk! :!:

bibabooble
Berichten: 160
Lid geworden op: 25 mar 2006 02:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door bibabooble »

--------------------------------------------------------------------------------

De manier waarop deze honden in bewaring zijn voor hun dood is onacceptabel. Met de welzijnswet voor dieren (die is gemaakt door het ministerie van landbouw,natuurbeheer en voedselkwaliteit,waaronder de AID en Laser valt) onder de arm kun je de AID voor het gerecht slepen. Hier krijgen jullie mijn zegen voor!
Fijn om te zien dat je toch nog dierenliefde hebt :D

lelani
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 mei 2006 20:28

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door lelani »

En fijn dat Jan Tiel gebanned is van dit forum, eindelijk!
Heeft iemand ooit een klacht over hem ingediend?
Denk het niet.. Als jullie dat wel hadden gedaan waren jullie er al veel eerder vanaf :wink:

Elsa*dws
Berichten: 115
Lid geworden op: 23 mar 2006 14:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Elsa*dws »

Oh ik zal er geen klacht over indienen hoor.
Ik laat me door hem echt niet op de kast jagen, maar ik zal er ook niet minder goed om slapen dat hij weg is van dit forum :D

Opgeruimd staat netjes :!:

lelani
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 mei 2006 20:28

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door lelani »

btw ik vind dat niemand kan zeggen hoe een hond zich voelt en of de hond het voelt als ie een spuit krijgt, tenzij je ooit een hond bent geweest en door een spuit bent afgemaakt en dat nog allemaal weet :? :? :?
Maakt niet uit hoe je het draait het zal nooit een pretje zijn voor de hond..

lelani
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 mei 2006 20:28

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door lelani »

Nou ik heb er een klacht over ingedient.. Normaal discusieren ok, maar zijn opmerkingen kunnen mensen goed kwetsen.. en dat heb ik ook gezegd en ze hebben het zelf nagekeken en hun hebben de beslissing genomen om hem te bannen.

U heeft helemaal gelijk, onze excuses dat zijn berichten er enige tijd op hebben gestaan. We hebben de persoon geband en zullen een deel van zijn berichten verwijderen.

Elsa*dws
Berichten: 115
Lid geworden op: 23 mar 2006 14:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Elsa*dws »

Well done :!:

lelani
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 mei 2006 20:28

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door lelani »

:lol:

bibabooble
Berichten: 160
Lid geworden op: 25 mar 2006 02:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door bibabooble »

zal die wel onder een andere naam terugkomen :roll:

Ophidia
Berichten: 250
Lid geworden op: 08 mei 2006 23:45

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Ophidia »

@lelani; Uit het gedrag (de reactie) van een dier kun je best inschatten wat het ongerief is van een injectie. En als deze op een juiste manier wordt gezet,kun je dus aan het gedrag van de hond zien dat het gaat om matig ongerief.
De pijngrens van een pitbull-achtige is vrij hoog.

bibabooble
Berichten: 160
Lid geworden op: 25 mar 2006 02:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door bibabooble »

De pijngrens van een pitbull-achtige is vrij hoog.
Maar de doodsangst van een pitbullachtige is hetzelfde als bij ieder ander dier

Ophidia
Berichten: 250
Lid geworden op: 08 mei 2006 23:45

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Ophidia »

Als je een hond normaal behandeld is het niet bang.
Maar de AID gaat niet normaal om met die honden.

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door showgirl »

niet te geloven, we hebben het hier over het doodmaken van honden.
en een hond zou dan niet bang zijn?
waar slaat dit op?
bij het doodmaken blijft de hond vaak rustig omdat zijn baasje bij hem is en hem geruststeld, dat noem je vertrouwen!
wat een bullsjit zeg... niet bang.... pfff :roll:
De pijngrens van een pitbull-achtige is vrij hoog.
en daarom is het allemaal niet erg en is het allemaal heel normaal enz enz enz enz :roll:

aussienl
Berichten: 459
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:11

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door aussienl »

Maar ik heb geen moeite met het doden van honden die ik niet ken.
Kijk daar heb je het. Mensen hebben een hond die nog nooit een vlieg kwaad hebben gedaan. En dan ineens komt er een joker die zegt dat ze op een bepaalt ras lijken en dat ze afgemaakt moeten worden daarom. En dan wordt je hond, waar je een band mee hebt afgenomen en afgemaakt. En daar hebben de mensen hier moeite mee.

En blij dat je jezelf, kitt en jan vergelijkt met slagers.

Ophidia
Berichten: 250
Lid geworden op: 08 mei 2006 23:45

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Ophidia »

@Showgirl; Tijdens de verzorging in het Laserpension moet de verzorger normaal omgaan met de honden zodat ze vertrouwen in de verzorger krijgen.
Als de hond dan afgemaakt moet worden,dan kan die verzorger de hond geruststellen. Tenminste zo zou het dus moeten gaan.
Maar omdat de AID niet netjes met de honden omgaat en verzorgt,heb ik hier duidelijk gemaakt dat jullie daar tegen zouden kunnen protesteren met de welzijnswet voor dieren die het ministerie zelf heeft gemaakt.

@aussienl; Ik begrijp echt wel dat de eigenaren een band met hun hond hebben,maar ze zijn toch zelf verantwoordelijk voor de gevolgen.
Het is bekend dat Pitbull-achtigen ilegaal zijn.
Mensen moeten dus zo`n hond gewoon niet aanschaffen.
Doen ze dat wel,dan zijn de gevolgen duidelijk.

En wees blij dat er slagers zijn,anders hadden we geen vlees kunnen eten. (en ook de honden niet!) Slagers doen dus nuttig werk en een beetje meer respect naar die mensen toe kan dan ook geen kwaad.

Elsa*dws
Berichten: 115
Lid geworden op: 23 mar 2006 14:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Elsa*dws »

Ik ben zo blij niet dat er (zoveel) slagers zijn, het zou veel beter zijn als de mens zelf zijn vlees nog moest vangen en slachten, dan zou er veel minder vlees gegeten worden, en dan met name vlees uit de Bio industrie. Mensen hebben niet eens meer door dat ze vlees consumeren... je koopt je reinste dierenleed gewoon in de supermarkt.

Ik zou willen dat meer mensen zich bewust waren van hetgeen (dierenleed) ze nuttigen.

Geen beest op de wereld is zo egoistisch als de ''mens''.
Wij bepalen maar dat we zo goedkoop mogelijk beesten willen eten, en ze dus daarvoor fokken en houden op gruwelijke wijze, en natuuuuurlijk willen we niet zien hoe ze dan geslacht worden, want dat bederft de eetlust :?
En ach.. de mens bepaald ook wat voor soort honden er op de wereld moeten / mogen lopen.. en als het ons niet aanstaat.. dat maken we ze toch gewoon dood....

Een beetje meer respect voor andere levende wezens lijkt mij meer op zijn plaats, ook zij hebben een kloppend hart :!:

Ophidia
Berichten: 250
Lid geworden op: 08 mei 2006 23:45

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Ophidia »

Daarom moeten we ons sterk maken voor een beter welzijn voor dieren.
En dat doe je niet door mensen zelf te laten slachten,omdat er dan veel geklungel en dus onnodig leed ontstaat.
Slachten moet op een vakkundige manier gebeuren.
Dat mensen zich meer bewust moeten worden waar en hoe vlees geproduceert wordt ben ik helemaal voor.

Gesloten