LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Marieta
Berichten: 182
Lid geworden op: 08 jun 2005 15:13

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Marieta »

Éen dier is niet voor niks een dier. En een dier heeft een instinct. Een hond een kat een puma een muis. Een hond stamt nu eenmaal van het wild af. Dus dan kan je alles wel verbieden.

just the cook
Berichten: 247
Lid geworden op: 14 nov 2005 20:23

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door just the cook »

kitt


Geplaatst op 05 Jun 2006 15:15 door kitt


--------------------------------------------------------------------------------

Bulldog valt schapen aan
Op de Schieveensedijk bij Zestienhoven heeft een bulldog zondagavond zes schapen aangevallen.

uitgegeven: 14:06 05-06-2006 gewijzigd: 15:06 05-06-2006
En kitt, weet je dan ook te melden WAT voor soort bulldog het is geweest? Of is het weer natte vinger werk.
Ooit liepen Jij en je tweede ik JanTiel ook te bleren over een bulldog die 2 kinderen had gebeten...
Bleek het om een frans bulldogje te gaan :lol: Jammer voor jullie dat het niet die mooie stoere bulldog was he... :twisted:

aussienl
Berichten: 459
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:11

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door aussienl »

En wees blij dat er slagers zijn,anders hadden we geen vlees kunnen eten. (en ook de honden niet!) Slagers doen dus nuttig werk en een beetje meer respect naar die mensen toe kan dan ook geen kwaad
Wel eens gehoord van het woord slager in de negatieve zin van het woord? Net als de slagers van Auschwitz? Opdracht is opdracht. En wet is wet. Dus is het goed om onnodig beesten af te maken.
Door de anatomie van een pitbull-achtige zijn deze dieren te gevaarlijk om ermee over straat te lopen.
mijn hond is een duitse herder x staffie. lijkt uiterlijk totaal niet op een staffie maar heeft wel zijn kaken. Niets tegen te doen door de AID. (trouwens ook een scheeet van een hond). Een ander lijkt er toevallig wel op en wordt afgemaakt. Hoezo willekeur. Doet me (zie boven) denken aan een andere periode. Heb je een grote neus? afmaken, je lijkt op een jood. Jullie zouden de perfecte uitvoerders zijn geweest in die periode, want het staat toch in de wet?

aussienl
Berichten: 459
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:11

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door aussienl »

Ophidia,het zijn ws allemaal mensen met alleen een lagere school opleiding,die begrijpen dit ook niet!!!!Ws ook alleen maar mensen die de hele dag niets anders te doen hebben,geen werk...zijn ze ontslagen omdat ze teveel zeuren.geen sociaal leven omdat ze teveel zeuren en niet openstaan voor anderen.Dit alles blijkt uit de tijd die jullie kunnen besteden aan het zeuren hier op het forum en anderen maar afkatten.Misschien moeten jullie een eigen club oprichten voor domme en eigenwijze mensen.Jullie zullen een hoop leden van het forum krijgen!!!!!!!!!!
dit is pas een domme reactie. Het feit dat je al lang geleden hebt aangegeven uit wat voor soort buurtje komt heb ik jouw al lang in een bepaalde sociale klasse geplaatst kitt

Elsa*dws
Berichten: 115
Lid geworden op: 23 mar 2006 14:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Elsa*dws »

Het lijkt mij voor de dieren veel zinniger om actie te ondernemen voor een beter welzijn en daarnaàst een protest tegen de pitbull-regeling zelf indienen.
En waarom denk jij dat dit niet gebeurd?
Ik ben degene die contact heeft met Den Haag, degene die de petitie heeft aangeboden, een uitgewerkt voorstel heeft ingediend, en jij hebt geen idee wat daarin staat omdat je dit voorstel niet gelezen hebt. Maar ik wil het je graag uitleggen.

Korte samenvatting:
Ik heb de problematiek rondom de AID duidelijk in beeld gebracht en de situatie aan hen voorgelegd.
Ik heb in deze aanvraag voorgesteld dat er een andere regeling moet komen waarbij de honden een (onafhankelijke) agressietest ondergaan welke NIET wordt uitgevoerd door de AID, en daarbij een uitleg waarom de AID deze onafhankelijke test niet mag uitvoeren.

Het voorstel bestaat uit 4 A4-tjes, maar verder zal ik je de inhoud besparen. Je kunt er vanuit gaan dat we ons hard maken voor ZOWEL betere leefomstandigheden voor de inbeslaggenome honden EN een betere regeling rondom de pitbullachtigen :!:

lelani
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 mei 2006 20:28

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door lelani »

De schapen liepen beten op, twee ervan kwamen op de vlucht in een sloot terecht. Toen de politie arriveerde, zat de hond al bij zijn baas in de auto.Hij is in beslag genomen en moet een gedragstest afleggen.
Voor de mensen die nog steeds vol willen blijven houden dat alleen de stafford in beslag genomen wordt na bijtincidenten!!!!
er is 1 verschil, en dat is:
Hij is in beslag genomen en moet een gedragstest afleggen.
de "pitbulls" krijgen geen kans om een gedragstest te doen.. :!: :!:

dierengek
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jun 2006 16:18

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door dierengek »

jeetje mina, jullie lijken zelf wel pitbulls (uitzonderingen daar gelaten natuurlijk)

Ik heb met open mond een heleboel reacties zitten lezen, en daarna met nog veel meer verbazing de regels van dit forum.

hier bijten de mensen elkaar bijna de strot door, heb hier even geen woorden voor hoor.

maar goed, daarvoor reageerde ik niet op dit stukje.

ik ben zelf een grote dierenvriend, en als er dieren onrecht word gedaan ga ik echt flippen, maar als mijn kleinkind gegrepen zou worden door wat voor een hond dan ook, ga ik nog erger flippen, en vooral omdat de fout idd ligt bij de eigenaar van de hond.

zelf heb ik een jr en een witte herder, nou de meeste mensen lopen met een rondje om de herder heen, maar ik zeg meestal als puntje bij paaltje komt kijk dan maar uit voor die jr hoor, ze doet geen vlieg kwaad trouwens hoor, maar ik heb haar wel behoorlijk moeten opvoeden want als heel klein pupje heeft ze al een paar keer in mijn handen gehangen als ik in de buurt van haar lekkers kwam.

en bij de herder kan ik bij wijze van spreken met mijn hoofd in zijn voerbak gaan hangen en het enige wat hij dan doet is mijn gezicht aflikken.

nee de mensen zijn het probleem, niet de hond en of het ras.

ik heb een verhaal gehoord van iemand van de thuiszorg over een yorkje, ja lief en schattig he? NOT, dat beestje terroriseerde zijn bejaarde eigenaar zo erg dat die vrouw op een gegeven moment een luier om moest omdat ze niet meer naar het toilet mocht van die hond,

uiteindelijk is er een hondentrainer bij gekomen, maar die kon na afloop wel even naar de eerste hulp om 12 hechtingen in haar been te laten zetten.

honden blijven nou eenmaal wolven, hoe groot de verpakking ook is, en je blijft mensen houden die het leuk vinden om honden te verpesten of ze als een kind behandelen, en sommige honden kunnen daar niet tegen en die worden daar dominant van, agressief zou ik niet eens willen zeggen (ook weer uitzonderingen daar gelaten natuurlijk)

kitt
Berichten: 219
Lid geworden op: 27 jan 2006 13:39

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door kitt »

JTC.het bericht komt zo van de site van rijnmondtv af.Misschien zou je ook eens wat nieuwsberichten moeten gaan lezen.Zou je IQ ten goede komen!!!!!Of is dit weer maar een verzinsel van mijzelf?Zou ik mezelf niet mee helpen,want dit was geen stafford!!!

Maar geloof het lekker weer niet!!!!!!!!want het is toch maar weer die media die dit heeft geschreven.Schrijven ze eens over een andere hond is het weer niet goed.Begrijpen jullie jezelf nog wel?

Elsa*dws
Berichten: 115
Lid geworden op: 23 mar 2006 14:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Elsa*dws »

Kitt, was is jouw probleem nou toch? Waarom maak je je nu zo druk?
Jouw stanmdpunt is net zoals die van de anderen hier onderhand wel duidelijk.
Tuurlijk mag je een discussie voeren, maar het is wel duidelijk dat het je hier helemaal niet meer om gaat daar je totaal niet openstaat voor andere meningen / visies.

En dierenvriend, ik ben het met je eens... te veel mensen zijn niet in staat een hond op te voeden, en helaas moeten de honden hier een hoge prijs voor betalen, eigenaren (van welk ras dan ook) zouden een dilpoma moeten behalen alvorens ze zowiezo aan een hond mogen beginnen, dat zou pas een hoop ongelukken kunnen voorkomen!

Ophidia
Berichten: 250
Lid geworden op: 08 mei 2006 23:45

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Ophidia »

@Elsa*dws; Als ik hier de reacties lees van;`Wij gaan alleen voor de afschaffing van deze regeling`,dan maak ik daaruit op dat ze zich niet inzetten voor een beter welzijn tijdens bewaring en doding.
Maar het stemt mij goed,dat er toch ook actie wordt ondernomen om het welzijn van de honden in bewaring en tijdens hun eind af te dwingen,
want veel hier denken dat ik niet van dieren hou,maar het tegendeel is waar!
Ik hou van dieren en ben voor een goed welzijn voor alle dieren.
Daarom maak ik me zo druk en bleef ik doorposten. :roll:

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door showgirl »

je bent een beetje dubbel, wel voor een goed welzijn, maar ze mogen ook net zo makkelijk dood.
ik geef niet op tot heel die wet in de prullebak zit.
en voor minder ga ik of gaan we echt niet!

Elsa*dws
Berichten: 115
Lid geworden op: 23 mar 2006 14:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Elsa*dws »

Ja, ik begrijp het.
Ik zou deze regeling ook graag zien verdwijnen zoals velen hier, echter moeten we tot een goede oplossing proberen te komen met de mensen in Den Haag.
Over de inhoud van de petitie weten weinig mensen het fijne, de petitie is immers tegen de rad. Maar wat het uitgewerkte voorstel exact inhoud weet niet iedereen.
Zoals ik je al schreef zou ik de rad graag zien verdwijnen zoals hij nu is, daar er teveel honden in beslag gemomen worden die nauwelijks voldoen aan de punten welke de rad verbonden heeft aan het pitbulltype, maar desondanks toch worden ingeslapen.
Ik ben van mening, dat agressieve honden niet thuis horen in deze samenleving, maar... ik vind dus dat er een onafhankelijke agressietest moet komen welke aan kan tonen of een hond agressief is. Een staffordje dat zijn leven in een fijn gezin slijt, en geen vlieg kwaad doet, mag dan gewoon lekker voor de kachel blijven liggen.

Zoals ik al schreef, vindt ik dat de honden die in beslag genomen worden, veel beter verzorgd moeten worden, en niet mogen worden onthouden van de medische zorg waarop de dieren volgens de dierenwelzijnswet recht hebben.

Ik wil iedereen meteen even op attent maken dat deze online petitie NIET geldig is.
De enige rechtsgeldige petitie is het handtekeningenformulier dat te downloaden is, of kan worden gestuurd per email.
Dus voor alle mensen die echt iets willen doen tegen de rad, ga alsjeblieft handtekeningen verzamelen, we hebben er nog duizenden nodig :!:
Leg een stapeltje bij je dierenwinkel, dierenarts of asiel, en help ons zo mee om te vechten tegen dit dierenleed!

Ophidia
Berichten: 250
Lid geworden op: 08 mei 2006 23:45

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Ophidia »

Ik zou graag willen tekenen voor een beter welzijn,maar niet voor de afschaffing van deze regeling. Kan dat?

Ophidia
Berichten: 250
Lid geworden op: 08 mei 2006 23:45

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Ophidia »

@Showgirl; En toch kun je van dieren houden als je ze ook dood kan maken. Het gaat om WELZIJN tijdens het leven en de dood.

Elsa*dws
Berichten: 115
Lid geworden op: 23 mar 2006 14:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Elsa*dws »

Nee, daar kan ik kort over zijn, dat kan dus niet.
De regeling moet in zijn geheel in de prullenbak verdwijnen zoals hij NU is.
Er moet een regeling voor in de plaats komen, zoals ik hem eerder beschreven heb. Met een gedragstest welke los staat van de AID.
En waar de dierenwelzijnswet wordt nageleefd.

De mensen die deze petitie tekenen, tekenen dus in zijn geheel voor zowel een nieuwe, betere regeling, en betere leefomstandigheden voor de honden.
Laatst gewijzigd door Elsa*dws op 06 jun 2006 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Ophidia
Berichten: 250
Lid geworden op: 08 mei 2006 23:45

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Ophidia »

En oja,het gaat mij niet om de agressie van de pitbull-achtige,maar de anatomie van het dier,want als het mis gaat,dan gaat het ook goed mis.
Daarom zouden dit soort honden niet over straat mogen lopen.
Ik ga ook niet met een gifslang over straat lopen,ondanks dat een gifslang ook niet zomaar zal bijten.
Gevaarlijke dieren moeten of achter slot en grendel,of het houden ervan moeten we gewoon niet toestaan.

Ophidia
Berichten: 250
Lid geworden op: 08 mei 2006 23:45

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Ophidia »

Da`s dan een gemiste kans.
Jammer. :x

AnnePanne
Berichten: 382
Lid geworden op: 03 mar 2006 17:27

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door AnnePanne »

ophidia...

als je zo denkt kan je alle mensen ook wel opsluiten... want IEDEREEN kan een ander wat aan doen!!!!!

maar de meesten zijn goed OPGEVOED net zoals de honden waar het hier om gaat...

je gaat toch ook geen mensen oppakken alleen omdat ze er verdacht uit zien???

Elsa*dws
Berichten: 115
Lid geworden op: 23 mar 2006 14:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Elsa*dws »

Ik ga ook niet met een gifslang over straat lopen,ondanks dat een gifslang ook niet zomaar zal bijten.
Tja, daarin verschillen wij dan duidelijk van mening.
Ik vind deze vergelijking niet correct.
Gevaarlijke dieren moeten of achter slot en grendel,of het houden ervan moeten we gewoon niet toestaan.
Zoals ik al eerder schreef, vindt ik ook dat gevaarlijke honden niet in deze samenleving thuis horen. Vandaar ik vind dat er een goede agressietest moet komen welke kan aantonen dat een hond potentieel gevaarlijk is. En dat is iets anders dan een bepaald ras ras laten uitsterven. (wat nooit zal lukken).



Maar goed, hier kunnen we dagenlang over discusieren... jij hebt jouw mening, en ik de mijne.
De petitieformulieren liggen ook bij bijv. dierenwinkels, en verschillende dierenartsen. Ook houden wij verschillende akties waarbij we met meerdere mensen handtekeningen gaan verzamelen.
Ook hierbij krijgen we uiteraard verschillende reacties van mensen... gelukkig zijn de meeste mensen het met ons eens, en tekenen.
Maar er zijn ook mensen die niet tekenen, en dat is hun goed recht.
Ik vind het jammer, dat wel.. maar ik kan al die mensen niet op andere gedachten brengen, en dat hoeft ook niet, ook al vindt ik dat wel jammer![/quote]

Ophidia
Berichten: 250
Lid geworden op: 08 mei 2006 23:45

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Ophidia »

En als iemand b.v. een hyena als huisdier wil houden en het ook goed opvoedt? Vinden jullie dat dat dan ook mag?

Gesloten