LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
bibabooble
Berichten: 160
Lid geworden op: 25 mar 2006 02:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door bibabooble »

niks van gehoord

cyote
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 mei 2006 19:24

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door cyote »

Ik heb zelf een stafford en ik begrijp het probleem niet......
wat is er nou mis aan die hond dat hem zo gevaarlijk maakt.
Dat ze misschien vasthouden????

Feit: Ik train ook herders e.a honden om later als politie honden te fungeren
Deze zijn meer dodelijk en houden meer vast dan een stafford. ze kunnen ook met gemak je arm of been breken als ze bijten .Deze honden moeten ook eens uitgelaten worden en kunnen ook spontaan een kind of een andere hond grijpen als ze buiten lopen.

Feit : Een stafford heeft een lage bijtgrens , d.w.z dat ze snel en licht aangebrand zijn. En geloof het of niet ik heb al 12 jaar ervaring met dit ras . Maar als je aan zo'n hond begint behoor je dit te weten en kun je er rekening mee HOUDEN of zo trainen dat ze er mee om weten te gaan(een hond MOET altijd naar zijn baas luisteren,doet hij dit niet dan is HIJ de baas )

Mijn idee is om de RAD af te schaffen en de M.A.G. test in te voeren maar dan wel voor alle honden die als huisdier worden gehouden (dus ook voor Chihuahua's).Met deze test kan je meer over het baasje te weten komen.En vast stellen of deze persoon uberhaubt wel een hond waard is....
Laatst gewijzigd door cyote op 14 jun 2006 04:24, 2 keer totaal gewijzigd.

Ophidia
Berichten: 250
Lid geworden op: 08 mei 2006 23:45

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Ophidia »

FEIt is,dat veel mensen niet met honden om kunnen gaan.
(al denken ze zelf van wel)

En een M.A.G.-test voor Chihuahua`s is natuurlijk belachelijk,omdat je met eèn rotschop zo`n beestje de eeuwige jachtvelden in laat gaan.

cyote
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 mei 2006 19:24

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door cyote »

Ophidia

Geplaatst op 14 Jun 2006 02:20 door Ophidia


--------------------------------------------------------------------------------

FEIt is,dat veel mensen niet met honden om kunnen gaan.
(al denken ze zelf van wel)

En een M.A.G.-test voor Chihuahua`s is natuurlijk belachelijk,omdat je met eèn rotschop zo`n beestje de eeuwige jachtvelden in laat gaan.

Naar boven
LOL 8)

Maar als een Chihuahua een baby bijt????
In het gezicht???

Ophidia
Berichten: 250
Lid geworden op: 08 mei 2006 23:45

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Ophidia »

Ook een Chihuahua laat je niet alleen met kinderen.

kitt
Berichten: 219
Lid geworden op: 27 jan 2006 13:39

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door kitt »

feit;de meeste mensen die een stafford hebben,kennen het gevaar van deze honden niet.feit;de meeste mensen met een stafford hebben deze alleen voor eht aanzien!!

Feit;de husky had zelf de deur van de slaapkamer van de baby opengemaakt(stond dus niet open).Dit is gebleken na nader onderzoek van de politie

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Soraya »

Ik heb al gehoord dat er in de loop der tijd een soort van gebruiksaanwijzing gaat komen als je een dier koopt, vooral omdat mensen niet weten hoe ze met een dier moeten omgaan.
Helaas triest, maar voor mensen die eigenlijk niet weten hoe ze er mee om moeten gaan een goed iets.Misschien leren ze zo iets.

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Soraya »

Daarnaast heb ik ook geleerd dat je een dier nooit alleen laat bij een kind, ongeacht wat voor dier.
Jonge kinderen doen dingen die ze nog niet altijd begrijpen, en als een dier hiernaar handelt uit verdediging...geef ik het dier geen ongelijk....

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door showgirl »

kitt


Geplaatst op 14 Jun 2006 13:20 door kitt


--------------------------------------------------------------------------------

feit;de meeste mensen die een stafford hebben,kennen het gevaar van deze honden niet.feit;de meeste mensen met een stafford hebben deze alleen voor eht aanzien!!

feit; wat een bullsjit :roll: :lol:

beste ophidia,
als de MAG test ingevoerd zou worden, al mogen daar dan best wat dingen bij aangepast worden, dan mag er geen uitzondering gemaakt worden voor welk ras dan ook.
elke hond, ongeacht de grote kan agressief zijn.
ik denk niet dat je daarop een uitzondering moet maken.
maar als je een perfect ouderstel (honden) hebt die met glans slagen voor hun MAG test, dan kan er altijd nog een pupkoper zijn die de hond finaal verziekt.
Laatst gewijzigd door showgirl op 14 jun 2006 15:10, 1 keer totaal gewijzigd.

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door showgirl »

hoi soraya,
mijn ouders hebben honden gefokt waar absoluut mee gewerkt moet worden.
als je eens wist hoeveel mensen er dan een pupje wilde die hele dagen van huis zijn.
als mijn moeder dan zei dat deze mensen bij haar geen pup konden kopen omdat ze dan problemen in huis haalden werd ze voor rotte vis uitgemaakt.
honden kunnen volgens sommige mensen zelfs 12 uur :!: alleen zitten.
het moet niet gekker worden.
een test of ''gebruiksaanwijzing'' zou misschien zelfs beter zijn voor de hond, een baas die zijn hond niet begrijpt is een drama.
maar hoe gaan ze zoiets aanpakken? ook met het oog op handelaren?

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Soraya »

Geen idee hoe ze dat willen aanpakken. Of ern toe krijg ik nog wel eens documentatie onder mijn ogen van allerlei plannen. Bijvoorbeeld om vanaf volgens jaar alle kittens (geen katten) verplicht te laten chippen voordat ze verkocht worden. Dit zal aan de ene kant het kaf van het koren scheiden, maar vooral met huiskatten worden er dan nog grotere problemen verwacht.
Ook met honden hebben ze verschillende plannen... zodra ik weer eens wat lees laat ik het wel weten.
Ik begrijp niet dat mensen zo vreemd kunnen denken. Maar is dat niet ergens een stukje metaliteit van tegenwoordig geworden, waardoor dieren dan weer de dupe worden?
Ik heb ook altijd geleerd dat een dier alle aandacht en zorg moet krijgen die het ook verdient, als je dit niet kan moet je er niet aan beginnen. We hebben vroeger dan ook heel wat dieren gehad, en met veel liefde van genoten.
Maar als ik weet dat een van mijn overburen 2 honden hebben die ze nooit uitlaten... alleen buiten in de tuin....
Of mensen die perse een bepaald ras willen hebben (of in ieder geval met dat uiterlijk) voor de fok, zonder te weten of de ouder dieren zijn getest.. en de kopers die zich er niet in verdiepen wat er allemaal bij komt kijken...
Ik heb medelijden met de dieren in dat opzicht...

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door showgirl »

je bedoeld kittens chippen alleen van raskatten? tja, ik vind het best een goed plan.
standaard zou bij elke eerste inenting een chip moeten komen, ook voor de H.T.en K. katten,
maar dat kost natuurlijk weer geld wat niet iedereen er voor over heeft.
en dan diegene die nergens naar kijken, geen enting niks... ai...
en dat zijn de poezen/katers/kittens die later weer ergens gedumpt worden omdat men op vakantie wil.. of omdat tie miauwt, krols is of het behang van de muur haalt.
Ook met honden hebben ze verschillende plannen... zodra ik weer eens wat lees laat ik het wel weten.
leuk, lijkt me interessant.

Ophidia
Berichten: 250
Lid geworden op: 08 mei 2006 23:45

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Ophidia »

@Showgirl; Als mensen een hond evengoed verzieken heeft zo`n M.A.G.-test ook weinig zin. En ik vind dat er wel onderscheid gemaakt moet kunnen worden tussen potentieel gevaarlijke rassen en kleine schoothondjes. (of vind je dat dan discrimininatie? als dat zo is dan sla je wel een beetje te ver door)

Nee,ik blijf erbij; pitbull-achtige types moeten we gewoon niet willen.

bibabooble
Berichten: 160
Lid geworden op: 25 mar 2006 02:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door bibabooble »

ik vind dat de test er niet voor de hond moet komen maar voor de eigenaar en hond samen,en dus ook voor kleine schoothondjes!!
ik begrijp nog steeds niet wat jij voor problemen hebt mer "pitbullachtige "honden.Er bestaat geen mensvriendelijker ras :!: :!: :!:

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door showgirl »

En ik vind dat er wel onderscheid gemaakt moet kunnen worden tussen potentieel gevaarlijke rassen en kleine schoothondjes.
zou je me uit kunnen leggen hoe je het onderscheid gaat maken dan?
wat doe je met de schattige shelti? de lieve Jack Russel? malthezer of andere kleine venijnige hondjes? omdat ze zo klein zijn is het niet erg dat ze bijten?
wat te doen met
de lieve wc labradorhond? de goldens? waar ga jij onderscheid maken?
ze bijten allemaal! ik zou niet weten waarom bepaalde rassen wel een test moeten ondergaan maar andere rassen die net zo goed een keer kunnen flippen niet.

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door showgirl »

ik vind dat de test er niet voor de hond moet komen maar voor de eigenaar en hond samen,en dus ook voor kleine schoothondjes!!
mee eens, maar het liefst nog een test voor het hondje aangeschaft word.
maar dat is vast een onhaalbare taak :( .

cyote
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 mei 2006 19:24

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door cyote »

feit;de meeste mensen met een stafford hebben deze alleen voor eht aanzien
waar neem je anders een hond voor dan???
om bootschappen te doen of zo!!!!!!!!

uit onderzoek is gewezen dat 60% van de mensen een hond uit veiligheids overwegingen neemt.

20 % uit een zaamhei en 20%voor het gezin

santygo
Berichten: 540
Lid geworden op: 01 apr 2004 19:46

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door santygo »

Als je een hond neemt uit veiligheidsoverwegingen, ben je te bang om voor jezelf op te komen en voedt je dat beestje op om te vechten. Je verschuilt je naar de buitenwereld achter je hond.

Zielig en schandalig!

Ps, dit is bedoeld voor jezelf en niet voor de hond die een veel betere toekomst had kunnen hebben, als hij niet bij jouw terecht gekomen was.

van den dorpe
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jun 2005 02:18

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door van den dorpe »

het is werkelijk een schande hoe mensen met dieren omgaan.
sommigen behandelen het als een wegwerpartikel.
en weer anderen zijn al panisch bij de naam van een bepaald ras.
laten we nou eindelijk weer eens NORMAAL worden en alle diern met respect behandelen ook de pittbull die zijn of haar leven nog nooit iemand kwaad gedaan heeft en alleen maar de rasnaam tegen zich heeft.
Willy. :twisted: :!: [/b]

bibabooble
Berichten: 160
Lid geworden op: 25 mar 2006 02:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door bibabooble »

inderdaad :!:

Gesloten