LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
kayle
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 jun 2006 14:04

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door kayle »

ik ga er alles aan doen om zoveel mogelijk handtekeningen te verzamelen!!!!!!!
zo kan het niet langer meer doorgaan! :twisted:
Ik had een engelse stafford bull terrier van 9 jaar oud, en een amerikaanse stafford 4 jaar oud, ze zijn allebij in beslag genomen! :twisted:
vorige week te horen gekregen (na 6 maanden wachten) dan mijn trouwe en liefdevolle kindjes ingeslapen moeten worden. Met pijn in mijn hart, ben ik op zoek gegaan naar iets iemand wat dan ook, waarbij ik kan helpen.
ik probeer zoveel mogelijk handtekeningen te verzamelen, mijn vraag aan jullie is (die formulieren mogen die ook bij dierenzaken, dierenartsen enz neergelegd worden?) en als ik super veel handtekeningen heb opgehaald waar moet ik ze heensturen!!
IK KAN NIET WACHTEN om te beginnen :!: :lol:

just the cook
Berichten: 247
Lid geworden op: 14 nov 2005 20:23

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door just the cook »

Ik moet even slikken, maar ik begrijp dat ze stamboomloos zijn.... :cry: ?

bibabooble
Berichten: 160
Lid geworden op: 25 mar 2006 02:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door bibabooble »

de petities mogen overal neergelegd worden!!
petities kun je opsturen naar petitie RAD bosweg 8 6065 er montfort

Elsa*dws
Berichten: 115
Lid geworden op: 23 mar 2006 14:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Elsa*dws »

Hallo Kayle, wat verschrikkelijk dit te lezen :(

Je kunt mij even een mailtje sturen.. mijn email is [email protected]

Groetjes, Elsa

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door bitchy »

hoi kayle,

ik vind het heel erg voor je dat je honden zijn afgepakt & zonder pardon zijn ingelapen, vreselijk om te lezen of mee te maken.

toch ben ik ook een beetje boos op je, de wet bestaat al sinds 1993!
de pitt is geen ras, een hond valt onder die wet als hij voldoet aan wat uiterlijke kenmerken, staffies zonder stamboom of kruisingen vallen onder de pitbullwet.
of de hond nou zo lief of aardig is is nooit iets heeft kwaadgedaan doet er niet toe, deze honden krijgen een spuitje. (vandaar dat we daar dus zo ontzettend tegen zijn).
ik begrijp dat jou honden geen stamboom hebben,anders zouden ze niet opgepakt zijn.
als je een hond die valt onder deze wet zonder stamboom aanschaft ben je niet goed bezig.

dit is waarschijnlijk het laatste dat je wel wilt horen, sorry, maar het zit me wel dwars, de am staff was pas 4 jaar. :cry:

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door showgirl »

als je een hond die valt onder deze wet zonder stamboom aanschaft ben je niet goed bezig.
laat dit verhaal van Kayle een waarschuwing zijn voor iedereen die nog iets aan wil schaffen :!:

kayle
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 jun 2006 14:04

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door kayle »

Hallo Bitchy,
Het is inderdaad heel dom van me, om zonder na te denken een stafford zonder papieren te kopen! (daar ben ik nu ondertussen ook achter gekomen).
Maar, bij mij is het niet zo geweest dat ik specifiek naar dat ras hond opzoek was.
Mijn stafford bull terrier van 9 jaar heb ik gekocht uit medelijden, omdat hij broodmager, en ongelukkig bij een paardenhandelaar buiten in een wei liep. (toen die tijd wist ik absoluut niet dat die hondjes verboden waren!) bij mij is bekend dat een pitt bull terrier verboden was (is).
nooit gedacht dat een stafford ook bij dat ras hoorde :evil:
Nu ik dit weet zou ik natuurlijk nooit meer van mijn leven een stafford aanschaffen zonder stamboom :!:
ps:
wil ik wel nog even zeggen, dat ik me voor 100procent inzet voor deze handtekeninge actie.
hopelijk dat, dat iets opleverd! :D

kayle
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 jun 2006 14:04

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door kayle »

Hallo Bitchy,
Het is inderdaad heel dom van me, om zonder na te denken een stafford zonder papieren te kopen! (daar ben ik nu ondertussen ook achter gekomen).
Maar, bij mij is het niet zo geweest dat ik specifiek naar dat ras hond opzoek was.
Mijn stafford bull terrier van 9 jaar heb ik gekocht uit medelijden, omdat hij broodmager, en ongelukkig bij een paardenhandelaar buiten in een wei liep. (toen die tijd wist ik absoluut niet dat die hondjes verboden waren!) bij mij is bekend dat een pitt bull terrier verboden was (is).
nooit gedacht dat een stafford ook bij dat ras hoorde :evil:
Nu ik dit weet zou ik natuurlijk nooit meer van mijn leven een stafford aanschaffen zonder stamboom :!:
ps:
wil ik wel nog even zeggen, dat ik me voor 100procent inzet voor deze handtekeninge actie.
hopelijk dat, dat iets opleverd! :D

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door bitchy »

ik denk dat men jaren geleden ook wel dacht dat het allemaal niet zo'n vaart zou lopen.
helaas doet het dat dus wel.
de pitbullwet is er allang, maar dat staffies cq kruisingen zonder stamboom zonder pardon opgepakt kunnen worden is sinds een jaar of 4 ofzo?

laten we in elk geval hopen dat er ruim voldoende handtekeningen verzameld worden.

gr.
JoAnn

Diely
Berichten: 18
Lid geworden op: 30 mar 2006 21:40

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Diely »

de petitie is eventueel ook te vinden op http://www.rescuedogseurope.com/ en dan onder Petities: Red de Staffordshire terriers.

Veel succes!

blok5
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 feb 2006 22:23

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door blok5 »

Hallo lieve staffordbezitters,

Ik ben een zeer trotse eigenaar van bijna 11 jaar oud teefje.
In 1996 in Oud Joegoslavie gekocht met gecoupeerde oren, echt een prachtexemplaar. Leeft nog steeds, gelukkig.

Paar zaken die mij overkomen zijn voor mensen die geen Staffords kennen:

Door politie aangehouden, dat ik een Pitbull heb (jammer dat ze een Internationale FCI stamboom had)

Door een Rottweiler een stuk van de oor afgebeten, omdat dit zijn baasje stoer vond om mijn hond aan te laten vallen (aangelijnd!!)
Volgende keer heb ik mijn Stafford losgelaten op die gek. Over gevolgen wil ik niet hebben.

Heel VAAK problemen gehad met eigenaars van Jack Russels. Laten honden los lopen en gaan mijn hond bij de poten proberen te paken. Is dat normaal? Toen heb ik mijn hond ook losgelaten, daarna nooit meer problemen gehad!

Er zijn veel meer problemen die ik gehad heb met asociale hondeneigenaren.


STAFFORDS, dat zijn de mooist gebouwde en liefste honden die ooit gefokt zijn!!!


Mensen denk even na. De honden zijn niet schuldig, maar de bazen!


Als ik ooit weer een hond mee, dan wordt het weer een Staffordshire Terrier, natuurlijk met een FCI stamboom.

Ik steun jullie!!!

irwi
Berichten: 50
Lid geworden op: 24 apr 2006 20:06

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door irwi »

blok 5 had je al formulieren of heb je elders al getekend

Elsa*dws
Berichten: 115
Lid geworden op: 23 mar 2006 14:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Elsa*dws »

ps:
wil ik wel nog even zeggen, dat ik me voor 100procent inzet voor deze handtekeninge actie.
Toppie... daar zijn we echt heel erg blij mee!
En dat geldt dus ook voor Blok 5, mensen... iedere handtekening is hard nodig!

Samen kunnen we iets betekenen voor deze dieren die onze steun zo hard nodig hebben.

Heb je het formulier nog niet?
Stuur dan een mailtje naar [email protected] ik stuur je dan het petitieformulier, je kunt hem uitprinten en handtekeningen verzamelen (10 per vel)

Hierbij wil ik de mensen oproepen dit formulier te verspreiden, leg er een paar neer bij je dierenarts, dierenwinkel etc.
Zonder jullie hulp redden wij het niet!

BVD en groetjes, ELsa

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door showgirl »

blok, veroorzaak je geen problemen als je je hond loslaat?
ik weet dat je bijna niet anders kan, maar ik spreek toch echt de mensen op het gedrag van hun hond aan en laat het niet de honden uitvechten.
+ dat jou hond nog eens in een kwaadaardig daglicht staat.

wat een geluk dat jij wel een stamboom hebt, en een geldige!
ik hoop dat we snel heel veel handtekeningen zullen hebben, dit ras is veel betrouwbaarder dan wel ras dan ook.
ze accepteren gewoon zoveel voor ze eens uit hun slof schieten.
maar helaas krijgen ze dan altijd de schuld...

just the cook
Berichten: 247
Lid geworden op: 14 nov 2005 20:23

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door just the cook »

Zijn jullie al een beetje op dreef met die handtekeningen?

Elsa*dws
Berichten: 115
Lid geworden op: 23 mar 2006 14:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Elsa*dws »

Op dreef zijn we zeker, maar we hebben nog een flinke weg te gaan dus alle hulp is erg hard nodig :wink:

kitt
Berichten: 219
Lid geworden op: 27 jan 2006 13:39

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door kitt »

laatst gewijzigd: 24-07-2006 14:34
Hond bijt bejaarde Duitse vrouw dood
In het Duitse plaatsje Gross Rossau heeft een hond een hoogbejaarde vrouw doodgebeten.

Terrier
De hond, een American Staffordshire terrier, liep vrij rond terwijl zijn baasje op vakantie was. De hond viel de 92-jarige vrouw aan. Zij overleed ter plekke aan haar verwondingen.

just the cook
Berichten: 247
Lid geworden op: 14 nov 2005 20:23

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door just the cook »

Fijn Kitt dat je met wat nieuws komt :roll:
Als het over een ander ras gaat laat je je niet horen, wat ben je toch een kleuter :roll: *zucht*

bibabooble
Berichten: 160
Lid geworden op: 25 mar 2006 02:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door bibabooble »

daar heb je lang op moeten wachten :roll:

bibabooble
Berichten: 160
Lid geworden op: 25 mar 2006 02:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door bibabooble »

by the way : waar heb je dat gevonden,ik zie het nergens staan

Gesloten