LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door showgirl »

ach, die zorgt er wel voor dat ze ergens iets kan vinden om het ras in een kwaad daglicht te zetten :roll:
ik hoop dat je je nu weer wat beter voelt kittje, je hebt zeker schoolvakantie. :roll:

AnnePanne
Berichten: 382
Lid geworden op: 03 mar 2006 17:27

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door AnnePanne »

gelukkig wonen we hier in nederland en niet in duitsland kitteklit...

in duitsland worden ook nog dekkaters aangeboden/gezocht...

Elsa*dws
Berichten: 115
Lid geworden op: 23 mar 2006 14:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Elsa*dws »

Goed idee, mischien kan Kittje naar Duitsland verhuizen, ik heb het idee dat ze zich er snel thuis zal voelen :roll:

stafford-edition
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 aug 2006 10:55

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door stafford-edition »

ik vind het toch zo jameer he dat we alleen maar negatief doen tegen over mekaar terweil er al zo veel elende is er is veel dieren leed in deze wereld men vergeet toen er veel raten muizen enzo waaren dat deze honden toen wel goed waaren v het opruimen er van en zo maatshapelijk zijn we ook niet we gooien mekaar met bommen enzovoort doe eens normaal mensen kijk naar de eigenaar niet n de hond die moet maar volgen en zo

Elsa*dws
Berichten: 115
Lid geworden op: 23 mar 2006 14:38

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Elsa*dws »

ik ga er alles aan doen om zoveel mogelijk handtekeningen te verzamelen!!!!!!!
zo kan het niet langer meer doorgaan!
Ik had een engelse stafford bull terrier van 9 jaar oud, en een amerikaanse stafford 4 jaar oud, ze zijn allebij in beslag genomen!
vorige week te horen gekregen (na 6 maanden wachten) dan mijn trouwe en liefdevolle kindjes ingeslapen moeten worden. Met pijn in mijn hart, ben ik op zoek gegaan naar iets iemand wat dan ook, waarbij ik kan helpen.
ik probeer zoveel mogelijk handtekeningen te verzamelen, mijn vraag aan jullie is (die formulieren mogen die ook bij dierenzaken, dierenartsen enz neergelegd worden?) en als ik super veel handtekeningen heb opgehaald waar moet ik ze heensturen!!
IK KAN NIET WACHTEN om te beginnen

Wie van jullie heeft er daadwerkelijk handtekeningen opgestuurd :?: :?: :?:

irwi
Berichten: 50
Lid geworden op: 24 apr 2006 20:06

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door irwi »

ik heb ze opgestuurd naar jou

syenna
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 sep 2006 13:23

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door syenna »

Een toonbeeld van geweld toen je werd geboren
een oordeel was geveld je was toen reeds verloren.
Pitbull is je naam men vindt je vals en dom
je bent nog maar zo klein en vraagt je af waarom.
Je weet nog niets van kwaad en kijkt naar mensen op
waarom men jou zo haat je hebt zo'n lieve kop
je kunt er niets aan doen de fout ligt bij de mensen
die fokken je voor gevecht die hebben slechte wensen.
Laat toch de mensen stoppen met dit soort plezieren
gebruik toch voor 't gevecht geen onschuldige dieren
het is een mode-gril de pitbull is de dupe
denk na en sta eens stil bij een nest met pitbullpuppen

syenna
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 sep 2006 13:23

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door syenna »

hoe kunnen we er voor zorgen dat bij ikteken.nl meer handtekeningen komen, het zijn er nog maar 923 en het moeten er 40000 worden.
ik heb al flyers rond gedeeld. als mensen die willen hebben laat het me even weten op email: [email protected]
dan stuur ik je de flyer, wie weet willen een paar mensen hier die flyers rondbrengen bij dierenwinkels, dierenartsen enz.

ik hoor het wel!!

groetjes

kimmio
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 apr 2006 20:45

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door kimmio »

je moet hier in tilburg komen wonen hier doen ze neit mee aan die onzin je mag hier je hond gewoon houden zolang ze maar geen overlast bezorgen ik loop elke dag met mijn staffie over straat en de politie rijdt regelmatig voorbij maar ze kijken nog niet eens op of om.

syenna
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 sep 2006 13:23

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door syenna »

wow, nou hier niet hoor, als ik met mijn 2 staffs loop, heb het zelfs zo gehad dat de politie van ver af schreeuwde: Halt, politie!! je hebt 2 pitbulls!! die vent stond 20meter verderop ofzo

kimmio
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 apr 2006 20:45

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door kimmio »

nou dat is hier obsoluut niet het geval er lopen hier zonder te overdrijven honderden stamboomloze staffies rond en niemand zeurt erover.de hond van mijn vriendin(rednose pitbull)was weggelopen en die heeft de politie gevangen en gewoon terug naar huis gebracht.

syenna
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 sep 2006 13:23

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door syenna »

ik denk dat ik dan maar ff ga sparen voor een huis daar!!
ben ik van heel veel gezeik af!!
het is gewoon onzin wat ze allemaal lopen te zeuren!!
maar ja het beestje heeft nu al een naampje, probeer daar maar van af te komen

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door showgirl »

Wie van jullie heeft er daadwerkelijk handtekeningen opgestuurd
ik heb getekend bij de dsz.
mag hopen dat ze die opgestuurd hebben.... :?

HTT
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 sep 2006 11:28

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door HTT »

Niet iedereen kent de wet op pitbullachtigen. Wij helaas ook niet. We liepen op vakantie tegen een nest pups aan en waren op slag verkocht voor één van hen. Half labrador, half Stafford. Wisten wij veel.. Och een halve labrador dachten wij. Wij zijn beslist geen liefhebbers van 'vechthonden', ik moet eerlijk bekennen dat ik er ook altijd een beetje huiverig voor geweest ben. Niet bang, maar wel bewust van die enorme kaken. Onze pup (en ik heb altijd honden gehad) ontwikkelt zich tot een even mooie als lieve hond. Het ziet ernaar uit dat hij niet 'de' kaken heeft en verder qua uiterlijk godzijdank meer op de labrador lijkt. Toen ik bij thuiskomst even uit belangstelling (want weinig verstand van Staffs) het internet op ging ben ik me half dood geschrokken. Ik houd van kruisingen, heb in de loop der jaren teveel mis zien gaan met (populaire) rashonden die te ver zijn doorgefokt. Deze hond zag (en ziet) er gewoon tof en goed uit, en zijn karakter is gewoon goed, al mag ik natuurlijk niet uit het oog verliezen dat er terriër in zit, zo is een Jack Russel ook bepaald geen doetje.. Ik ben zeker de eerste weken nogal paranoia geworden, hoe meer ik begreep van de wetgeving hoe gefrustreerder ik werd. Maar helaas ook: hoe kan deze wet zó heftig zijn als er ècht geen grond voor is? Wat had ik in huis gehaald? Elke hond moet goed worden opgevoed, reken maar dat ik er bij mijn pup nog een (liefdevol) schepje bovenop doe. En intussen, met heel veel verdriet, overwegen we hem in België bij vrienden 'asiel' te laten zoeken. Ik weet niet wat ik ermee aan moet, we zijn dol op dit hondje en onze ervaring zegt dat dit geen vechtmonster is. Maar ik ben volstrekt niet geschikt voor 'illegale' toestanden. Schrik me elke keer een ongeluk als iemand op straat iets van Staff in hem ziet, al is dat voornamelijk vanwege zijn vacht. Kenners verzekeren me dat hij in de verste verte niet in de buurt komt van een pittbull-achtige maar ik ben bang. Geworden of gemaakt? De twijfel is gezaaid, natúúrlijk wil ik het niet op mijn geweten hebben dat mijn hond grote schade aanricht!! Maar ik moet wel zeggen dat de kans op een hap bij een kind groter is bij mijn inmiddels oude zeer aaibaar ogende kruising retriever... Deze heb ik altijd in de gaten moeten houden met kinderen, vooralsnog vertoont mijn pup niets van de trekjes die ik van mijn oude hond ken. Maar ja.. hier kan ik de 'tegenstemmers' wel volgen.. Ik zou ook liever gebeten worden door een Jack Russel dan door een 'vechthond'. En kan iemand mij vertellen hoe ik (behalve laten spelen, puppycursus etc.) het misschién aanwezig zijnde vechtinstinct (want laten we wel wezen, elk ras heeft nu eenmaal zijn aangeboren (ingekweekte) karaktertrekken en zoals je een retriever nauwelijks uit het water kunt houden.. die raskenmerken zijn er nu eenmaal, die kun je niet gaan ontkennen. Maar sturen kun je ze wel degelijk) waar was ik :-) Kan iemand mij vertellen wat ik nog meer kan doen om te voorkomen dat mijn pup moeilijk is met andere honden? Of zit dat er echt tè sterk in? Nouja.. Dikke brede kaken heeft hij nog absoluut niet dus misschien maak ik me zorgen om niets. Maar sjeezus.. Wat een ellendige wet is dit. Inderdaad: kijk eens naar de baasjes. Er zijn helaas nog steeds veel mensen die willens en wetens een Staf zonder stamboom aanschaffen vanwege de 'gevaarlijke' en geloof het of niet verboden status.
In die groep val ik duidelijk niet, maar evengoed zit ik er mooi mee in alle onnozelheid. Ons gevoel/ervaring zei: toffe hond. Verder hadden we geen benul. Ik denk dat er veel meer voorlichting moet komen. Maar dat zal echt niet gaan helpen tegen de mensen die JUIST graag een verboden hond willen hebben.. Sterker nog: ik denk dat deze wet meer kwaad dan goed doet. Mensen als wij doen uit angst en omdat ze niet illegaal bezig willen zijn hun hond weg en zullen er nooit meer een aanschaffen, terwijl deze hond hier gewoon doodnormaal als elke andere hond wordt opgevoed. Degenen die bewust een 'pitbull' aanschaffen.. sja zijn dat niet juist degenen die je liever niet dit type hond toevertrouwt?
En waarom mag een gewone Bullterrier dan weer wèl, zonder papieren of fokbeleid of wat dan ook? Ik begrijp er geen fluit van, al lees ik me al weken suf over dit onderwerp. Helaas begrijpen/weten heel veel mensen er (te) weinig van. En is een oordeel héél snel geveld. Ik hoop dat zowel voor- als tegenstanders allemaal proberen eerlijk en objectief te zijn. Want ontkennen dat een ooit voor vechten gefokte hond -in potentie, in verkeerde handen- gevaarlijker is dan een Jack Russel is natuurlijk ook niet realistisch. Het zou mooi zijn als iedereen die zich er -voor of tegen- bij betrokken voelt samen zou kunnen werken aan een voorstel naar de regering toe waar beide groepen zich in zouden kunnen vinden. Een realistisch idee, waarin bijvoorbeeld inderdaad een test voor de eigenaars zou zitten oid. Elkaar met jamaar jamaar en 'bewijzen' beide kanten op om de oren slaan zal voor beide partijen nergens toe leiden.

irwi
Berichten: 50
Lid geworden op: 24 apr 2006 20:06

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door irwi »

http://dieren.clubs.nl/dws ik denk dat je hier veel info kunt vinden, meldt je daar even aan en dan komt het allemaal goed, dan zie je ook dat er al een burgerinitiatief is over deze wet. wordt je denk ik hier allemaal een stuk duidelijker. En geniet van je puppie ze zijn maar zo kort klein.

marnop
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 mar 2006 10:53

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door marnop »

Ik heb net dat stukje geprobeerd te lezen van HTT, ik kom er niet echt doorheen en wat wil ze nou.
Als ik het zo lees denk ik, neem maar geen hond, je bent te nerveus om een goede stabiele hond te hebben, dus begin nou niet over pitbull-achtigen.
en als je een veilige hond wil, neem dan helemaal geen labrador/retriever-achtige hond, waar de meeste bijtincidenten mee gebeuren.

Linda61
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 feb 2006 23:40

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Linda61 »

Het is mij onbegrijpelijk dat na zoveel jaar er nog steeds mensen zijn die niet van de Pitbullwet gehoord hebben. Die wet bestaat al jaren en er is regelmatig weer wat over te doen op televisie. Ik heb jaren op een dierenasiel gewerkt en ook daar werden kruising staffords ingeslapen. Ik heb nooit meegemaakt dat er zomaar een hond werd ingeslapen omdat hij misschien wel heel in de verte zou kunnen lijken op een pitbull. Onzin. Sommige mensen roepen dat deze honden niet gevaarlijk zijn, nou ik heb het tegendeel gezien. Natuurlijk gebeuren er ook dingen met andere honden. Zelfs met Golden Retriever. Maar daar zijn er in verhouding ook veel meer van. Je moet natuurlijk wel verhouding bekijken. Als je tien pitbulls heb, zullen er vijf niet betrouwbaar zijn, op tien golden misschien 1. Als je dat al haalt. Ik sta volledig achter de wet en als de mensen die zo hard lopen te gillen hoe zielig het toch wel is dat er weer een pup wordt afgemaakt nou eens eerst naar zichzelf kijken en geen illegale hond kopen, zijn we al een stap verder. De hond is illegaal, niet kopen dus. Doe je dit wel en je wordt gepakt moet je ook niet zeuren. Overigens vind ik het wel triest voor de hond, want die kiest er ook niet voor.

irwi
Berichten: 50
Lid geworden op: 24 apr 2006 20:06

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door irwi »

jij praat echt nadat je verstand hebt. Jeetje wat een bull **** loop je te verkondigen. Wat voor asiel werk jij. Niet te pruimen dat er mensen bij een asiel werken met deze gedachtenkronkel.
Honden veroordelen op hun uiterlijk en niet naar het karakter kijken en dat vind je goed????????

marnop
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 mar 2006 10:53

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door marnop »

weet je zeker dat je in een asiel hebt gewerkt ??? Of werden daar alleen pittbulls gebracht die agressief waren en daarom waren opgepakt ?

jezelf iets beter verdiepen in karakters en bijtincidenten kan ook geen kwaad. Naar verhouding zijn er meer incidenten met goldenretrievers en herders, dan bij de bull. Puur en alleen vanwege het lieve karakter van de bull. De golden retriever is eerder chagrijnig dan de bull.

ga eens wat info vragen bij dierenartsen.!!!

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door showgirl »

als de mensen die zo hard lopen te gillen hoe zielig het toch wel is dat er weer een pup wordt afgemaakt nou eens eerst naar zichzelf kijken en geen illegale hond kopen, zijn we al een stap verder.
ik zou even nadenken als ik jou was,
de mensen die lopen te ''gillen'' zijn wel de mensen die weten dat ze geen stamboomloze moeten kopen.
de mensen die niet lopen te gillen, interesseert het geen f*ck! :!:

Gesloten