LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door KPN »

Geplaatst op 29 Apr 2007 14:57 door mariska666
hhhmmm, Dan zullen mijn honden ook niet de behoefte hebben om te bijten. Ik heb al 23 jaar honden, maar er is er nog niet 1 bij geweest, die bijt of heeft gebeten. Ze kluiven wel graag, maar daar heb je buffelhuid enz. voor.
Ik zal niet zeggen dat honden per definitie bijten. Maar voor de veiligheid op straat kun je beter het zekere voor het onzekere nemen.

Over het algemeen is het zo dat als een hond iemand bijt, dat het baasje dan heel verbaasd zegt: "goh, dat heeft ie nog nooit gedaan".

Heb ikzelf meegemaakt en ook andere mensen die ik ken.

mariska666
Berichten: 231
Lid geworden op: 25 jan 2007 07:41

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door mariska666 »

Maar hoe kan een hond bijten als hij aangelijnd zit dan?

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door angel1978 »

Want alle honden zijn diep in hun hart bijtlustig en onberekenbaar.
mensen ook ... wat gaan we daarmee doen dan ?

angel1978

KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door KPN »

Geplaatst op 29 Apr 2007 17:43 door mariska666

Maar hoe kan een hond bijten als hij aangelijnd zit dan?
Dat is inderdaad wat lastiger voor een hond, maar in een drukke straat of zo, lijkt het mij geen probleem.

Geplaatst op: 29 Apr 2007 17:53

mensen ook ... wat gaan we daarmee doen dan ?

angel1978
Mensen zijn nu eenmaal de hoogste leefvorm op aarde en hebben het voor het zeggen in de natuur. Honden niet. En honden zijn ook niet echt (meer) nodig voor ons om te overleven.

Wannneer een mens zich misdraagt, mogen ze die van mij opsluiten of in heel erge gevallen afmaken.

Dat ze tbs-ers vrijlaten snap ik ook niet.

mariska666
Berichten: 231
Lid geworden op: 25 jan 2007 07:41

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door mariska666 »

Nou moet ik je zeggen, dat ik nooit met mijn hond ga stadten. Maar in zo'n drukke winkel straat zou hij nog niet bijten. En ik geloof dat er niet veel mensen zijn die met bijtende honden een drukke winkelstraat in gaan. Mijn hond vind het leuker op het strand of in het park.
En wat mensen betreft, als een mens van dieren houd kan hij ook van mensen houden.

En honden zijn ook niet echt (meer) nodig voor ons om te overleven.
De mens verziekt op de aarde meer dan een hond hoor.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

De mens is de grootste fout van de natuur.

Verder zal ik jouw muilkorven. Idioot. Honden zullen wanneer zij een goede en juiste opvoeding hebben gehad gehoorzamen aan hun begeleiders. Ik heb meer vertrouwen in mijn honden dan de mens, want een dier opzich is eerlijk en oprecht en dat is de mens beslist niet.

Verder KPN moet jij maar eens terug naar school want hoe jij het stelt is dat de mens boven de natuur staat. De mens staat onder de natuur. Wij zijn dieren en meer niet. Wij zijn hoger begaafd dan de overige dieren en kunnen met onze denkwijze dingen realiseren en analyseren. Hetegen waar wij ook de baas over denken te zijn is de natuur daar wij deze naar onze hand willen zetten, maar daar komen wij echt nog van terug. De natuur zal dadelijk ons weer overtreffen en een eind maken aan de mensheid als de mensheid zich tegen die tijd zelf nog niet heeft uitgemoord. De natuur overleeft altijd en zal zich herstellen en opnieuw beginnen. De mensheid niet.

Een hond zijn gebit is zijn wapen. Dat er scherpe tanden inzitten is in eerste instantie omdat het carnivoren zijn. Voor de onbekenden met dit woord: Vleeseters. Wij mensen zijn Omnivoren oftewel: alleseters. In tweede instantie gebruikt de hond zijn wapen pas wanneer deze in het nauw gedreven wordt en zich dus moet verdedigen. Tot die tijd zal hij of zij zijn gebit niet gebruiken als wapen.

Dus bijtlustig is grote onzin. Leer eerst eens iets over de natuur van een dier voordat je een eigen uitgesproken gemaakt feit uitbrengt.

Even over dat onberekenbaar. Mag een hond, een dier ook een eigen wil hebben. Dat is gewoon karakter. Bij een mens is dat precies zo. Dit personaliseert een dier en maakt hiermee elk dier uniek. Het is aan de mens hoe hij of zij hiermee omgaat en het dier te leren wat wel en niet toelaatbaar is.

KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door KPN »

Een hond zijn gebit is zijn wapen. Dat er scherpe tanden inzitten is in eerste instantie omdat het carnivoren zijn. Voor de onbekenden met dit woord: Vleeseters. Wij mensen zijn Omnivoren oftewel: alleseters. In tweede instantie gebruikt de hond zijn wapen pas wanneer deze in het nauw gedreven wordt en zich dus moet verdedigen. Tot die tijd zal hij of zij zijn gebit niet gebruiken als wapen.
Een hond is inderdaad een carnivoor en mensen zijn voor hem het vlees. Dus muilkorfen die handel!

Ik ben zelf gebeten door een hond in het park. Die had ik helemaal niet in het nauw gedreven, die liep achter mij en die had ik niet eens gezien. Ook een kind uit mijn familie is ooit in haar gezicht gebeten door een hond, waar ze verder niets mee deed en ook niet in het nauw dreef. Haar bovenlip is voor de rest van haar leven verne*kt.

En dat verhaal van kanovaarder, nu ben ik het een keer met hem eens, van dat kind dat is doodgebeten. Al zei hij de rasnaam niet goed, who cares? Het was toen gewoon op het nieuws.

En sindsdien denk ik zo. Muilkorfen vind ik nog een heel mild plan, van mij mogen ze gewoon allemaal afgemaakt worden.

Je zegt zelf dat honden het product van hun baas zijn, ongeveer dan, je zegt ook dat mensen slecht zijn en dat zijn dus die bazen van die honden. Dus wat maakt dat die honden? Ik denk heus niet zo zwart wit en geloof best dat er goede baasjes zijn, maar er zijn nog veel meer gestoorde baasjes. En daardoor misschien veel gestoorde honden.

Een hond is misschien leuk op een boerderij of zo. Maar niet op 3 hoog achter in de stad.

KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door KPN »

Quote:
En honden zijn ook niet echt (meer) nodig voor ons om te overleven.




De mens verziekt op de aarde meer dan een hond hoor.
Helemaal mee eens!

Maar ik ben een mens en geen hond, dus ik ga niet zeggen dat mensen een muilkorf om moeten.

Hoewel dat soms ook wel fijn zou zijn als dat kon. :wink:

mariska666
Berichten: 231
Lid geworden op: 25 jan 2007 07:41

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door mariska666 »

Ik kan begrijpen, als je gebeten bent, dat je dan anders tegen honden aankijkt. Maar niet alle honden zijn hetzelfde.
En ja, wij zijn mensen, maar als een mens steelt, hakken we dan ook zijn handen af, of moet hij heel zijn leven in de boeien lopen?
Muilkorfen vind ik nog een heel mild plan, van mij mogen ze gewoon allemaal afgemaakt worden.
Ik vind dit toch wel erg, als je zo iets kan zeggen :evil:

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Als je het psychologisch bij zo'n persoon gaat bekijken, heeft hij er gewoon een trauma aan over gehouden.

Een mens is niet het vlees voor een hond. Sterker nog hij voelt zich daar niet eens toe aangetrokken.

Met jou stelling kun je ook meteen alle vleeseters zoals ook katten en poezen afmaken. Ook zij zijn namelijk vleeseters en gebruiken ook nog eens hun nagels.

Mijn vermoeden is dat je gewoon een wildemans hebt getroffen die verwildert is, omdat het baasje er geen raad meer mee wist. Vervolgens laten zij deze honden dan vrij in de natuur. Na verloop van tijd ziet de hond in alles een gevaar. Wanneer het baasje aanwezig is dan kun je het baasje aansprakelijk stellen. Hij wordt dan strafrechtelijk vervolgt.

Even wat anders. Een dier dus ook een hond ruikt jou angst. Daardoor staat deze heel anders tegenover jou. Jij maakt je op dat moment onderdanig aan de hond. Hierdoor heeft deze jou in je macht. Minste geringste wanneer er niet wordt ingegrepen kan dan een ongewenst gedrag oproepen. Voor ons is dit gedrag ongewenst, maar helaas het is slechts de natuur en meer niet.

Ik vind het jammer en lullig dat je deze ervaring hebt en tegelijk begrijp ik na het lezen van jou topic je achterliggende reden, maar leer nu gewoon dat niet alle honden zo zijn.

Afmaken van alle honden is echt geen oplossing, want dan moet je alle vleesetende en andere gevaarlijke dieren afmaken. Wanneer dat gebeurd, wordt de evenwicht in de natuur drastisch verstoord en gebeuren er hele andere ongewenste gevaarlijke dingen. Daarom schreef ik eerder dat wij denken boven de natuur te staan, maar dat dat beslist een waanidee is. Je moet bij de bron beginnen en dat is bij de baasjes van een hond. Deze moeten kunnen aantonen dat zij goed met een hond om kunnen gaan en dat zij weten wat te doen in bepaalde (nood)situaties.

KPN
Berichten: 508
Lid geworden op: 17 sep 2006 01:47

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door KPN »

Nou ja, afmaken is inderdaad wel wat overtrokken.

Zelf zou ik het in ieder geval niet kunnen doen.

Maar die hond in dat park, ik zag hem niet eens, dus bang ervoor zijn, kan ik me niet voorstellen. Die baas werd heel kwaad op die hond en sloeg hem met zijn ketting. Daar had ik gemengde gevoelens over, aan 1 kant vond ik dat hij het verdiend had, aan de andere kant vond ik het ook wel weer zielig. Die baas zei ook dat die hond dat nooit deed en dat hij het niet begreep.

Op dat moment was ik er zo van geschrokken dat ik snel ben doorgelopen en niet aan aansprakelijk stellen gedacht had.

Ik geef toe dat als er een grote hond blaffend op mij afrent, dat ik op dat moment wel even met samengeknepen bilspieren stil sta, of trillend doorloop en hem knijp. Maar eigenlijk gebeurt er dan nooit iets. Bij deze hond was dat niet geval, omdat hij me van achteren aanviel en ik hem niet eens gezien had. En hij was niet eens zo groot, dat zag ik nadat ik gebeten was, normaal gesproken ben ik voor zo'n soort hond niet bang.

anita25
Berichten: 33
Lid geworden op: 07 mar 2007 11:39

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door anita25 »

Honden die mensen bijten kan inderdaad niet, maar ik denk dat het in 95% van de gevallen toch aan de baasjes ligt.

Monique007
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 jun 2007 14:19

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Monique007 »

Hallo,

Ik zag deze forum, en wou hier wel graag wat op inbrengen.

Ik heb zelf een stafford van 2 jaar, toen wij hem als pup kregen hebben we gezorgd dat wij heel veel informatie hadden over het ras en dat wij wisten hoe wij met dit ras om moeten gaan.

Wij zijn als puppy zijnde streng voor hem geweest, en hem direct geleerd dat sociaal zijn heel goed is. Op deze manier leerde hij direct al wat goed en wat niet goed is.

Als wij met hem op straat liepen (lopen), lieten ( laten ) wij hem alle hondjes begroeten, inclusief de reutjes om hem niet aan te leren dat dominant zijn tegen andere reutjes goed is.
het gaat niet om het ras, wat bepaald of een hond dominant is of niet, tuurlijk verschillen rassen qua kracht het is logisch dat een jack russel niet op kan tegen een stafford, maar het zou precies het zelfde verhaal zijn als het gaat om een rottweiler.

Daarom vind ik dat mensen ongeacht het ras, hun honden altijd aan de riem moeten houden, want daar ligt meestal probleem nummer 1.

Het leuke wat ik vind dat als ik loop met mijn hond, is dat de meeste mensen al vooroordelen hebben over staffords, maar dat wanneer ze met ziggy ( onze hond ) hebben kennis gemaakt of hun hondje heeft gespeeld met mijn hond dat ze er wel twijfels bij krijgen of hun vooroordeel nou wel zo gepast is.

Toevallig liep ik afgelopen dinsdag avond met hem na het eten, en ik zat op de stoep te wachten tot ik mijn commando kon geven om over te steken, toen er opeens een andere hond (reu ) aankwam die mijn hond aanviel, ik had mijn hond gewoon aan de lijn en de ander had zijn hond los. Mijn stafford is wel zo gevaarlijk ( uhum), dat hijzelf met spoed naar het dierenarts moest in plaats van de hond die hem aanviel! En hij zit nu met een hele kapotte kop, gescheurde lip, en heel wat bijtwonden in zijn borst.
( Maarja misschien heb ik wel gewoon mazzel met mijn hondje ? )

Dus ik vind het onzin dat mensen zo over dit soort honden denken, als je er geen ervaring mee hebt, en maar wat uit je nek kletst over wat jij denkt ( of vind ) heb je geen recht van spreken.
Het gaat inderdaad om de opvoeding, geen enkele hond wordt vals geboren!

Ja het is zo, dat ze een kaak hebben die op slot springt als ze wat beet hebben, maar ook daar kunnen ze niks aan doen, en ik vind dat ze daarom niet afgemaakt mogen worden. Een hond blijft altijd een hond, ookal ga je ze zien als je beste vriend, je moet ze gewoon altijd in de gaten blijven houden, net zo goed als bij een jack russel want dat zijn ook niet altijd lievertjes! Een hond = Een hond, net zo goed als dat bij mensen ook is.

Als je hier kijkt in gevangenissen zie je ook dat 70% "van buitenlandse afkomst is " , die geven we toch ook niet allemaal een spuitje??

Nou ja, tot je ( kitty ) doordringen zou dit vast niet maar ik heb in elk geval mijn zegje gedaan.. En tja.. een betere wereld begint bij jezelf he ? haha..


Ik hoop dat u kijk op deze diertjes ooit een keer veranderd, want door mensen als u raken heel veel mensen hun beste vrienden kwijt.

Mvg,

Monique

Monique007
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 jun 2007 14:19

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Monique007 »

By the way, Als je kijkt naar de eigenschappen van de Am-staf, zie je dat ze heel baasgericht en super trouw zijn!! En dat zijn nog maar 2 eigenschappen ;)

Pfff... echt walgelijk dat sommige mensen zo kunnen denken. En ik weet dat ik kan zeggen wat ik wil... maar tegen zulke kortzichtige mensen kan je toch niks inbrengen.. Die hebben zelf gewoon niet echt het volle verstand heb ik het idee.

en ja tuurlijk zijn er mensen die " slechte voorbeeld " geven.
Maar, ik vind niet dat je alles over 1 kam mag scheren, maarja dat is tegenwoordig nou het probleem van nederland.

Ik loop zelf altijd netjes in de kleren en ik heb een stafford, als ik met hem op straat loop kijken de mensen me nog niet eens zo heel vuil aan. Maar als mijn vriendin met hem gaat lopen, en ze heeft haar karl kani kleding aan, denken ze meteen dat onze hond vals is! Een mens hoeft geen aso te zijn om hoe die eruit ziet, met of zonder tattoo's,piercings of wat dan ook, het gaat om hoe de mens zelf is.

Discriminatie noemen ze zoiets in Nederland ... Echt jammer dat dieren nog niet in de grondwet staan. Want ook tegen dieren vind ik dit discriminatie.


Mvg, Monique

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Onze stafford zat toen ik de gerbils (in de volksmond: woestijnratjes) verzorgde gewoon met zijn kop in het hok. De gerbils snuffelde en onderzochten. Onze hond liet het allemaal toe. Hij likte zelfs de gerbils en een andere gerbil zat naast zijn snuit zich te wassen, omdat deze net een lik had gekregen van de hond. De gerbils waren erg rustig en deden gewoon wat zij altijd doen en vluchten niet. De hond deed ook niets en liet hen begaan met wat zij bij haar deden.

Deze honden zijn superlief. De baasjes die ze vals maken, (lees: voornamelijk buitenlanders: antillianen en marrokanen), moeten een spuitje krijgen. Zij maken hun honden bewust vals zodat deze beter fungeren om te vechten waarmee die baasjes geld verdienen. Dat de hond daar niet voor gemaakt is, intresseren zij niet. Het enige wat zij zien is geld en dat moet onder andere via de hond binnenkomen. Men noemt deze honde vechthonden. Geen enkele hond is een vechthond. Die worden gemaakt door de baasjes. Hun maken misbruik van een instinct van een hond. Dat is hetzelfde instinct dat ieder dier, dus ook wij, in zich hebben. Namelijk verdedigen. Het couperen van staart en oren hoort ook niet bij een stafford of ander pitbullachtigen. Dat is ook bedacht door de mensen die er bewust vechthonden van maken. De tegenstander heeft dan namelijk minder grip.

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door showgirl »

Een hond is inderdaad een carnivoor en mensen zijn voor hem het vlees. Dus muilkorfen die handel!
:lol: :lol: :lol: :lol:

Wat een geluk dat mijn hond altijd vlees krijgt en dus geen hapje van mij nodig heeft.
Arme KPN, volgens mij trek je ''verkeerde'' honden aan, ze moeten ook altijd jou hebben zeker :D .
Geen enkele hond word vals geboren!
Ze worden wel vals gemaakt tijdens hun opvoeding.

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door showgirl »

Over het algemeen is het zo dat als een hond iemand bijt, dat het baasje dan heel verbaasd zegt: "goh, dat heeft ie nog nooit gedaan".
En altijd ligt de fout bij de hond :?:

petty1950
Berichten: 312
Lid geworden op: 19 jun 2006 01:01

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door petty1950 »

Nee hoor, die conclusie is alleen weggelegd voor de minder snuggere onder ons......meestal in het bezit van een venijnige kuithappende cavia en aanverwante gevaarlijke rassen :lol: :lol: :lol:

Deze week weer een ''mooi'' voorbeeld van zo,n gruwelijk gevolg van de vooringenomenheid van notabene de dienst HONDEN geleiders in Amsterdam.
Hond bijt???spelend jochie....dienst hondengeleiders wordt opgetrommelt, wil de steff inbeslagnemen, baas wil dat niet dus er ontstaat een vechtpartij waarin de hond de baas beschermen wil dus hapt en ''pief paf poep'' .....agent schiet hond dood. Andere teef plus pup zitten in de dodencel....

Bij nader inzien.....as ever.... blijkt het jongetje niet gebeten, alleen zijn kleding was beschadigd.
En...zoals een buurtbewoonster met hond terecht zei'' Al die heisa om niets, dat doet mijn hond ook wel eens'' Is geen BIJTEN nl :idea: :!:
En als ik in aan het knokken zou gaan ben ik er zeker van....dan komt mijn ouwe herder me ook redden....evenals mijn driejarige japanse zwerfpoedel :roll:

NORMAAL (zij het onwenselijk) hondengedrag dus... maar als het om een hond ''gelijkende op...'' gaat....dan breekt de hel los want dan opeens is het gestoord gedrag passende bij een pitt en aanverwanten :evil:
Voor mij blijft het onbegrijpelijk.....

AnnePanne
Berichten: 382
Lid geworden op: 03 mar 2006 17:27

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door AnnePanne »

helemaal mee eens petty..
zit momenteel ook in een discussie op een ander forum en ik zeg het precies zo als jij het zegt.. maar nee pitbullachtige zijn gevaarlijk blabla.. word er schijtziek van.. van die kortzichtige mensen.. bah

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Teken de petitie tegen de RAD/Pitbullwet

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Uitgaande dat de stafford papieren had, want voor het gedrag maakt dat echt geen moet uit of deze nu wel of geen papieren hebt, dan had de gewaarschuwde politie de hondenbrigade erbij laten komen. Zelf zijn zij daar niet toe capabel. De hondenbrigade gaat dan verder kijken. Mocht blijken dat het inderdaad een Stafford is met papieren dan is er niets aan de hand en behoud de eigenaar zijn hond, heeft deze echter geen papieren dan wordt het diertje in beslag genomen en elders afgemaakt. Dit geld ook als het kind wel of geen bijtwond vertoont. Wanneer het kind geen bijtwond vertoond en de hond plotsklap zonder aanleding iets heeft gedaan, dan is eigenaar verantwoordelijk voor alle schade, maar kan er GEEN aangifte vamn een misdrijf worden gedaan, want er is geen misdrijf. Dit is namelijk een CIVIELE kwestie en daar onthoud de politie zich ver van tenzij beide partijen er niet uitkomen. Dan wordt er slechts bemiddeld. Wanneer kind wel een bijtwond heeft dan kan er WEL aangifte worden gedaan, maar dan bij zal een hond met papieren worden gekeken of er meldingen zijn van eerdere incidenten, zijn deze er niet dan is er niets aan de hand. Zijn er wel andere incidenten dan wordt er gekeken wat voor en hoeveel. Ook wordt er gekeken in hoe verre je als eigenaar er mee bezig bent. Mocht er een vermoeden bestaan dat het een agressieve betreft dan wordt de hond na het falen van een agressiviteitstest afgemaakt. Een stafford zonder papieren val onder de RAD en wordt meteen afgemaakt. Er volgt dan geen bemiddeling.

Helaas wordt er veelal te snel gehandeld wanneer er een Stafford bij betrokken is. Er wordt niet gekeken naar wat er gebeurd is er wordt gewoon gehandeld.

Elke hond is onbetrouwbaar en gevaarlijk. Elk ras hoe klein ook is en zijn onbetrouwbaar en gevaarlijk. Het legt aan de opvoeding welke de hond in kwestie heeft genoten en dan nog denken wij mensen voor de hond te kunnen denken en weten wat hij of zij wilt. Een hond heeft ook communicatie dmv houding, staart, oren en blik. Knip je delen weg dan valt een belangrijk groot deel van de communicatie weg en komt er een storing in communicatie. Verder wordt ook vergeten dat deze dieren ook een eigen wil hebben. Worden zij door onwetenden als stom en dom beschouwt. De ontwetenden denken te weten wat een hond doet en wanneer. Ook denken zij dat wij bepalen wat een hodn denkt en kan doen. Dit is echt fout, want nogmaals een hond heeft een eigen karakter en het karakter is veelal bepalend per ras. Het karkater van een Stafford of pitbull valt in weze reuze mee en is goed. Andere hondenrassen zijn erger. Golden Retriever kent meer bijtincidenten, maar daar wordt niet over gesproken. Zo zijn er meer rassen en dat is jammer.

Stafford zijn goede dieren. Je moet hen alleen in de gaten houden en als baasje inspelen op datgeen wat beslist niet mag. Soms heb je hulpmiddelen nodig en die zijn te koop, want soms kun je iets niet afleren, maar dat wilt per definitie niet zeggen dat deze honden agressief zijn. Het is gewoon het karakter. Zo heeft een mens ook een karakter. Dit karakter is nog dommer dan die van een hond in het algemeen. Wij mensen zijn dom en niet de hond. Ras maakt niets uit. Alle honden zijn onbetrouwbaar en agressief als het erop aan komt. Zelfs een blindengeleidehond kan dat. Verder kunnen honden erg behulpzaam en trouw zijn.

Dit geldt voor ALLE rassen.

Gesloten