LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] zieke pup aangeschaft

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
eracyba
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 apr 2006 17:00

zieke pup aangeschaft

Ongelezen bericht door eracyba »

Ik heb op 5 april een chihuahua puppy gekocht via marktplaats.
Sinds vandaag dinsdag 11 april ligt ze doodziek bij de dierenarts.
Ze vecht op dit moment voor haar leventje maar de dierenarts ziet het somber in.
Natuurlijk niet bij een fokker gekocht maar particulier, hardstikke dom achteraf!
Mijn vraag is of ik ergens mijn recht kan halen (op z'n minst aankoopbedrag terug) en hoe ik dat het beste aan kan pakken.

Alvast bedankt voor reacties

pardon
Berichten: 224
Lid geworden op: 08 jun 2005 18:36

Re: zieke pup aangeschaft

Ongelezen bericht door pardon »

dus je wist het eigenlijk al dat je niet via marktplaats moet kopen.
en dan vraag je ijskoud hoe krijg ik mijn geld terug.
die broodfokkers blijven bestaan door personen zoals jij. die pups halen bij die v..ze broodfokkers.
ik vind het zielig voor de pups en de moederhond ,maar met jou ba ba

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: zieke pup aangeschaft

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Helemaal mee eens, Pardon! Ook ik vind het zielig voor het puppy en ik hoop dat ze het gaat redden.
Maar sommige mensen denken lekker snel en goedkoop een rashondje aan te kunnen schaffen en dan zijn dit de gevolgen. Denk toch eens na, mensen :cry: .

Meisje-ik
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 apr 2006 20:31

Re: zieke pup aangeschaft

Ongelezen bericht door Meisje-ik »

Even een vraag? ALs je van de hond houd waarom wil je dan je geld terug??? iK vind het niet erg hoor maar wel een beetje raar. Je hebt hem nog niet lang dus dat zal de reden zijn...

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: zieke pup aangeschaft

Ongelezen bericht door kanovaarder »

via Marktplaats?
Niet gevraagd wat het NHSB-nummer is van uw raspup?
Want dat zou hij moeten hebben evenals een stamboom uitgegeven door de Raad van Beheer op kynologisch gebied in Nederland.
Emmalaan 16-18
1075 AV Amsterdam
faxnr: 020 6710846

Ook niet geïnformeerd zeker?
Gewoon gedacht: "Ik wil NU een pup!

Wel een regelmatige bezoeker van dit forum?
Dan is het hardstikke zielig voor die pup maar eigenlijk ben ik van mening dat u net zo strafbaar zou moeten zijn als de fokker van dit hondje!

Bah!

(en dat zal ik niet gauw zeggen)

De Vrije Vogel
die er nogmaals op wil wijzen dat ook bij een "particulier" adres altijd gevraagd zou moeten worden wat het NHSB-nummer is van de desbetreffende hond, dat dit ook nagetrokken zou moeten worden bij de bovengenoemde RvB.
En haal anders een hond uit het asiel!!

pardon
Berichten: 224
Lid geworden op: 08 jun 2005 18:36

Re: zieke pup aangeschaft

Ongelezen bericht door pardon »

ja kijk dat zijn nu van die hebbers, die denken alleen aan het geld en niet aan de pup . hun pup ligt slecht en in de tussen tijd denken ze nog aan geld. nou ehhh ik heb daar geen woorden voor

Angelic
Berichten: 140
Lid geworden op: 18 aug 2005 08:10

Re: zieke pup aangeschaft

Ongelezen bericht door Angelic »

Naast het feit dat het niet de meest snuggere actie was om een pup via zulke "fokkers" aan te schaffen, wil ik toch ff mededelen dat ik zoiets dus ram zielig vind voor de pup

Marianna
Berichten: 410
Lid geworden op: 24 mei 2005 18:19

Re: zieke pup aangeschaft

Ongelezen bericht door Marianna »

Mijn vraag is of ik ergens mijn recht kan halen (op z'n minst aankoopbedrag terug) en hoe ik dat het beste aan kan pakken.
Beginnen met *aangetekend* aanschrijven en de kosten die je nu moet maken terugvragen (eisen). Komt de verkoper niet over de brug dan kun je een civiele procedure starten, naar de kantonrechter dus. Als je een rechtsbijstand verzekering hebt kun je proberen deze in te schakelen. Anders afhankelijk van inkomen en spaartegoeden een toevoeging aanvragen bij de sociale zaken om eventueel een advocaat te kunnen betalen.

eracyba
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 apr 2006 17:00

Re: zieke pup aangeschaft

Ongelezen bericht door eracyba »

Beste mensen,

Alvast bedankt voor een reactie.

Op dit moment gaat het iets beter met haar. Ik ben gisterenavond bij haar geweest en ze heeft al weer wat gegeten en gedronken.

Ik heb inmiddels ook contact opgenomen met de verkoper van de pup.
Hij heeft me toegezegd dat ik onvoorwaardelijk mijn geld terug kan krijgen.

Bij de reacties zaten er zoals te verwachten een aantal met informatie waar je als gedupeerde niet op zit te wachten en waar je zeker ook niet om gevraagd had!

Bij deze vraag ik dan ook om alleen te reageren als je denkt bruikbare info te hebben.

M.v.g. Eracyba

jacbigboss
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 apr 2006 09:43

Re: zieke pup aangeschaft

Ongelezen bericht door jacbigboss »

:twisted: naar wat bemerk dat u niet goed gelezen hebt wat er allemaal geschreven word,want daar stond een duidelijk goede raad in .Koop niet bij een broodfokker!!!!Maar door juist U blijven ze etreem veel geld verdienen aan pups. maar dat schijnd u niet helemaal te snappen! ik hoop dat de pup het red want hij zal ook wel niet het beste voer krijgen want dat is ook niet het goedkoopste ! !!! sorry dat ik zo uit mijn slof spring ,maar ik word hier niet echt goed van jacbigboss WEL EEN DIERENLIEFHEBBER

eracyba
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 apr 2006 17:00

Re: zieke pup aangeschaft

Ongelezen bericht door eracyba »

Hallo JacBigBoss,

Wat fijn met een echte dierenliefhebber en kenner te maken te hebben!
Jouw reactie zit vol met vooroordelen of je moet helderziende zijn?
Uit welk feit blijkt dat zij niet het juiste voer gekregen zou hebben en dit ook niet krijgt op dit moment bij de dierenarts?
Sommige mensen vinden zichzelf helemaal geweldig, zijn de beste die er rondlopen en hebben de wijsheid in pacht. Uit jouw reactie blijkt dat jij degene bent die totally perfect is, gefeliciteerd jongen!!
Van jou zoeken we er meer in deze wereld!
Verder voel ik me niet aangesproken want ik weet zelf zoveel beter en gelukkig mijn dierenarts ook!

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: zieke pup aangeschaft

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Nogmaals een reactie op wat u zelf schreef!

U vertelt ons dat u de pup gekocht heeft op "Marktplaats".
U vond het dom dat u deze bij een particulier zou hebben gekocht en niet bij een fokker!!
Hoe weet u dat?
Heeft u ook de moederhond gezien en de reactie van de pup op de moeder?
Had deze "particulier" ook nog meerdere honden van hetzelfde ras in zijn huis?
Had u de naam, het adres en/of het telefoonnummer van deze "particulier"al eerder gezien op Marktplaats? En dit met puppies van hetzelfde ras of ook van andere rassen?

Welnu, MIJN 2 honden komen van een particulier! Maar dan wel een ECHTE!
Die niet hoefde te adverteren omdat binnen de kring van hobbyïsten altijd liefhebbers genoeg waren om een Whippetpup van Ad Thomas te kunnen bemachtigen.
(tikt u maar eens met google op =de Bruinbrand=)

Die zijn honden in huis had en regelmatig 'vers bloed' binnen haalde zoals uit Frankrijk en zelfs Canada.
Die veelal zelf al wist wie een De Bruinbrandpup wilde omdat binnen die Whippetclubs (renverenigingen) bijna iedereen, iedereen kent.
De meer commerciëel ingestelde fokkers van Whippets/greyhounds/ afganen/saluki's/enz, vroegen in de tijd dat ik Akkefietje vd Bruinbrand kreeg (op 6½ jarige leeftijd) rond de 1200,- gld en Ad Thomas rond de 800,- maar dan stelde HIJ de eisen!

Zulke particulieren zijn er ook bij andere rassen!

Als wij onze twijfeld hebben bij uw "particulier"dan reageert u verdomde pissig!
Dan stelt u naar mijn mening volkomen ten onrechtte dat u achteraf beter naar een fokker had kunnen gaan!
Dat wij dat niet begrijpen en boos worden dat u in uw vraag de meeste aandacht vraagt van: "Hoe krijg ik mijn geld terug? lijkt mij logischer want al eerder heb ik u aangegeven dat u goed had moeten informeren.
En dit zeker in de eerste plaats bij de Raad van Beheer die (en ik zeg het nogmaals) de enige officiëel erkende organisatie is waar het gaat om rashonden.
U had bij die "particulier"zeker ook kunnen vragen om inzicht in de stamboom van die pup.
En u had met die pup ook zijn (echte=door de RvB afgegeven) stamboom mee moeten krijgen.

Ik sta er niet verbaasd van dat die fokk.... sorry, particulier onmiddelijk u het geld dat u voor die pup heeft betaald terug wil geven.
Natuurlijk doet hij niet moeilijk want is vast en zeker behoorlijk benauwd als slechte fokker ontmaskerd te worden!!

Uw reakties op het reageren van dierenliefhebbers is dan ook overtrokken en niet eerlijk.
Want U bent het die begonnen is met fouten te maken bij het willen hebben van een hond.
U bent diegene die zich ook zorgen maakte om de prijs die u betaalde voor een zieke hond die u aanschafte bij een "particulier" via Marktplaats.nl en dat is nu juist steeds die fout waarvoor u al heel wat keren gewaarschuwd had kunnen zijn.

DAT VERWIJTEN WIJ U !!

De Vrije Vogel

AnnePanne
Berichten: 382
Lid geworden op: 03 mar 2006 17:27

Re: zieke pup aangeschaft

Ongelezen bericht door AnnePanne »

ten eerste wil ik even dit kwijt..
ik vind het OERSTOM dat je na al die tv-uitzendingen over broodfokkers
en alle info die op internet taat over broodfokkers, je toch een hondje koopt bij een broodfucker!!!!

maar goed... kan je nu niet meer terug draaien..

ik wens je pup heel veel beterschap toe!!! en dat ze het maar mag over leven!!!

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: zieke pup aangeschaft

Ongelezen bericht door bitchy »

weer 1 die ondanks alle waarschuwingen toch op Marktplaats koopt?
waarom eigenlijk? waarom weet je eigenlijk de weg naar Radar te vinden als het Te Laat is?

als je de dierenarts kosten bij de kosten van de aanschaf telt zou je waarschijnlijk ergens anders een gezonde pup hebben gehad, me moet alleen wat langer wachten.

als je nu je geld terug krijgt, wat doe je dan met je zieke pup, geef je die terug :?
dat zou wel heel triest zijn, je hoeft je geld niet terug te vragen & de pup in te leveren, je moet de dierenartskosten terug vragen!
wat vertelde de dierenarts eigenlijk over het ziek zijn van je pupje?

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: zieke pup aangeschaft

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Alle, op misschien 1% na, fokkers zijn broodfokkers.

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: zieke pup aangeschaft

Ongelezen bericht door bitchy »

& de fokker van jou hond hoort zeker bij die 1% :lol:

Gesloten