LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] niet normaal

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
husky
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 jun 2006 11:18

niet normaal

Ongelezen bericht door husky »

Ik vind het niet normaal, dat mensen hun hond niet leren luisteren, en ze wel los laten lopen.
Zelf heb ik een hele lieve Husky, wat geen vlieg kwaad doet, (hij bijt ook niet terug) hij loopt altijd netjes aan de lijn, ookal luisterd hij als de beste.
Hij werd een keer gebeten door een sint-berard, (was twee keer zo groot) en hij deed niets.
Als je hond toch niet luisterd, en niet terug komt als je hem roept houd hem dan aan de lijn.
Ik heb echt geen hekel aan dieren, maar zo'n mensen en dieren :twisted: :twisted: :twisted: .

En de Husky wat is afgemaakt vorige week, niet normaal.

Groetjes

AnnePanne
Berichten: 382
Lid geworden op: 03 mar 2006 17:27

Re: niet normaal

Ongelezen bericht door AnnePanne »

ja he... niet normaal he

net zo niet normaal als al die onschuldige pitjes die nog nooit iets gedaan hebben worden afgemaakt

Joyce R
Berichten: 29
Lid geworden op: 20 apr 2006 21:04

Re: niet normaal

Ongelezen bericht door Joyce R »

het is uberhaupt niet normaal dat er nog steeds mensen zijn die denken dat alleen maar pittbulls gevaarlijk zijn....
het ligt vaak aan de baas hoe de hond wordt, en dan maakt het niet eens uit wat voor hond je hebt, je kunt ze allemaal vals maken...

floyd
Berichten: 85
Lid geworden op: 07 sep 2005 13:45

Re: niet normaal

Ongelezen bericht door floyd »

NEEEEEEEE, het is wel normaal als je husky je baby opvreet :!:

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: niet normaal

Ongelezen bericht door showgirl »

En de Husky wat is afgemaakt vorige week, niet normaal.
nee niet normaal, maar vergeet niet dat er bull-achtige honden de dood vinden omdat mensen als JIJ ze onbetrouwbaar vind terwijl zij nog nooit iets fout gedaan hebben.

het zijn de mensen die hun hond moeten opvoeden, het zijn de mensen die moeten zorgen dat hun hond luisterd, de hond kan niets doen aan de fout die de baas maakt.

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: niet normaal

Ongelezen bericht door Wubo »

@ showgirl, uit wat maakt jij op dat ze ook zo denkt over pitjes.
Ik kan dat niet opmaken uit haar text hoor, of ik moet verderop in het forum iets gemist hebben.

Alle hondjes hebben zo hun charme qua bijtgedrag, en het is aan de baasjes om ze in te tomen.
Is dat niet het geval dan moeten de baasjes de situatie waarin de betreffende hond vervelend gedrag gaat vertonen ook zo min mogelijk daaraan blootstellen, of met de hond werken om hiermee om leren gaan.

Je bent altijd nog zelf verantwoordelijk voor je dier, of het nou een boomertje, poedel, st'bernard of een pitje is.

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: niet normaal

Ongelezen bericht door Wubo »

Howwwkaayy, wat gemist in ander topic dus, excuse moi :oops:

irwi
Berichten: 50
Lid geworden op: 24 apr 2006 20:06

Re: niet normaal

Ongelezen bericht door irwi »

Het is allereerst vreselijk wat deze baby is gebeurd dit mensje stond aan het begin van het leven en had heel oud moeten worden, voor de ouders is het ook zeer zwaar nu.
Maar husky eigenaar, ik denk dat je nu weet waarom wij de petitie gestart zijn om de wetgeving i.v.m. agressieve dieren te veranderen, want ik kan me heel goed voorstellen hoe jij je nu voelt als je je hond uitlaat, de mensen vallen je ongevraagd aan en vergelijken je hond nu met een moordenaar terwijl je hond nog nooit een vlieg kwaad heeft gedaan. Dit moeten de stafford eigenaren al jaren meemaken en deze hebben nog de pech ook als ze geen FCI boom hebben dat ze dan ook nog op dat uiterlijk afgemaakt worden. Dus bij deze wens ik je veel sterkte de komende jaren toe met het uitlaten van je hond want de mensen hebben een zeer lang geheugen betreffende een bijtincident, hoop voor je dat niet nog een husky een bijtincident heeft en dat dat ook media-aandacht krijgt want dan is ook voor de husky hond het hek van de dam.
Bij deze hoop ik natuurlijk ook dat je nu de petitie tegen deze RAD-wet gaat tekenen, ze zijn te vinden bij www,ukce.nl

Elsa*dws
Berichten: 115
Lid geworden op: 23 mar 2006 14:38

Re: niet normaal

Ongelezen bericht door Elsa*dws »

Ik ben het eens met je stelling, mensen die hun honden overal los laten lopen, dus ook op de gebieden waar dit niet eens is toegestaan, moeten hun honden aan de lijn houden, of onder appel hebben staan.

Mijn Staffordordshire terriers lopen altijd netjes aan de lijn, en ik loop niet in losloopgebieden met ze. Toch kom ik zo vaak onaangelijnde honden tegen die absoluut NIET luisteren naar hun baas, die opdringerig zijn t.o.v mijn honden!
Mijn honden hebben nog nooit gevochten, maar al zouden ze eens van zich afbijten.. zijn het mijn honden die het weer gedaan hebben.
Hopelijk komt het nooit zover, en lijkt het erop dat 1 van mijn honden het echt eens spuugzat is geef ik de niet luisterende, loslopende hond in kwestie zelf wel een schop.
Liever niet hoor, en gelukkig is het in de 8 jaar dat ik ze heb nog nooiit voorgekomen, maar ik zou er geen moment over na hoeven denken.

Mensen die hun honden niet onder apel hebben, hou je honden aan de lijn (m.u.v. losloopgebieden)

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: niet normaal

Ongelezen bericht door bitchy »

pfffff, hou op over loslopende honden :x

ik heb aan mijn bitchy mijn handen vol gehad ik kan ook uit de grond van mijn hart zeggen dat ik zo'n bloedhekel had aan mensen die hun hond met de staart in de lucht naar haar toe lieten lopen.& als ik dan braaf vroeg of men de hond even bij zich wilde houden, wilde ze dat wel, maar fikkie luisterde niet :evil: laat dat beest dan ook niet los zeg :evil: .
& als bitchy dan begon te blaffen & te bijten was zij de rothond & ik het wijf met de grote bek :? .
tja, die bek krijg je wel als je in 1 minuut ziet vervliegen wat je in een maand had bereikt.

wat de husky & de baby betreft kan ik alleen maar zeggen dat ik het voor de ouders heel erg vind maar dat de husky ook de dood niet verdiend heeft.
onze baby is ook nog erg jong & we hebben 3 honden.
voor elke deur staat zo'n traphekje, op elke deur zit op ooghoogte een haakje waardoor de deur ook niet verder open kan.
hoe we het verder met de honden hebben gedaan wat wennen enz betreft laat ik achterwege, dat zal iedereen wel anders doen.

ik heb 3 schatten van honden, maar nooit dat ik ze met onze baby of een kind alleen zal laten.

R van der Vorst
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 jun 2006 11:13

Re: niet normaal

Ongelezen bericht door R van der Vorst »

Persoonijk ben ik het er ook helemaal mee eens dat een persoon diens hond aangelijnd dient te houden als de baas weet dat hij slecht luisterd en dominant is naar andere honden.

En geloof mij, t zijn niet alleen maar de stoffordshire terriers die bijt gedrag vertonen en vals zijn. Elke hond van groot tot klein kan men zo vals maken als men wilt. T heeft ook hoofdzakelijk te maken met de aard van het beesje. Als je hond al een dominant karakter heeft zal dit gemakkelijker gaan bij een hond die zo mak als een lammetje is.

Ik heb met veel honden in mijn leven gelopen en twee honden daarvan waren toch wel de brutaalste honden naar andere wat ik meegemaakt heb. Een duitse herder en een combinatie pointer met nog iets.
Naar mij waren ze heel erg lief en ook naar hun baasjes, maar die herder werd na verloop zo ontzettend vals, dat ik hem alleen nog maar met muilkorf rond kon laten rennen, nadat ik al meerder malen erbij betrokken ben geweest dat hij een gevecht gestart was. Deze honden kwamen bij mij dan ook niet meer los hoe jammer ik dat dan ook voor die twee vond.

Zelf vind ik het altijd erg jammer dat, als er iets is voorgevallen bij een bepaalde rashond of mens, alle honden van dat ras of alle mensen van dat soort een etiket opgeplakt krijgen.

Ik heb 2 jaar lang met een schat van een staffordshire terrier gelopen en die dit geen vlieg kwaad. Elke dominant hond ging hij uit de weg en die kon ik altijd los laten lopen zonder dat hij wat deed. Hij luisterde dan ook als de beste.

Maar goed, t gaat hier om de huskey...
veel sterkte nog verder met alles! En t ligt niet altijd alleen aan de hond, als de baasjes nou eens meer over het gedrag en de lichmaastaal van de hond zouden leren, zouden er een hele hoop bijtincidenten de wereld uit zijn geholpen...

Groetjes Ramona :wink:

Gesloten