LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] dierenverzekering.

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Klazina18
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 jan 2010 13:21

Re: dierenverzekering.

Ongelezen bericht door Klazina18 »

Zet gewoon zelf elke maand een bedrag op een spaarrek en je kunt van dat geld met gemak de rekeningen betalen. Als je bijvb. 2 jaar geen hoge kosten hebt gehad heb je al een aardig bedrag gespaard en kom je niet voor verassingen te staan zoals kosten die niet gedekt zijn en dus NIET vergoed worden door Proteq en petplan.

Gioia
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 sep 2006 09:24
Locatie: omgeving Rotterdam

Re: dierenverzekering.

Ongelezen bericht door Gioia »

:( Wij zijn nu 5 jaar bij Proteq ivm onze hond verzekerd.
Qua vergoedingen mogen we niet klagen , de meeste kosten worden gedekt.
het grote probleem dat wij het laatste halfjaar ondervinden, is de uitbetalingen.
Ze laten de klant structureel 6-8 weken wachten tot de declaraties worden uitgekeerd.
:oops:
Dit vinden wij zeer onbetamelijk. Wij hebben inmiddels onze rechtsbijstand verzekering ingeschakeld inzake een redelijke termijn. Er zal dus een ingebrekestelling brief naar Proteq gaan.
Helaas ben ik zelf aangewezen op een invalditeitspensioen, en is het een te lange tijd om grotere bedragen zolang "voor te schieten"
Proteq zelf doet er niets aan. Krijg ook niemand te spreken die het wil oplossen
:?

akita
Berichten: 94
Lid geworden op: 24 mei 2005 18:08

Re: dierenverzekering.

Ongelezen bericht door akita »

die problemen heb ik niet hoor ik heb 3 weken geleden een 2 declaraties in gediend waren nog van vorig jaar. een week later had ik het al op mijn rekening :wink:

Sylvia22
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 okt 2010 13:50

Re: dierenverzekering.

Ongelezen bericht door Sylvia22 »

Kijk eens op http://dierenverzekeringnederland.nl/ daar staat uitgebreide informatie. Een goed alternatief op verzekeren is gewoon wat op zij leggen :idea:

lostlovey
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 aug 2009 10:46

Re: dierenverzekering.

Ongelezen bericht door lostlovey »

Voor wat betreft het declareren, is er bij Proteq een en ander veranderd. Je hoeft niet meer voor te schieten en de declaratie op te sturen. De dierenarts stuurt de rekening direct naar Proteq waarna je van Proteq de rekening krijgt voor niet-gedekte behandelingen.

hdejong
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 okt 2010 16:44

Re: dierenverzekering.

Ongelezen bericht door hdejong »

ik was verzekerd bij nhz en heb 500 euro aan premie betaald en toen gingen ze failliet in 2006 weg geld en nooit meer iets van gehoord
voor mij geen dierenverzekering meer

tedvd
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 dec 2009 17:07

Re: dierenverzekering.

Ongelezen bericht door tedvd »

Hallo,

Wij hebben en verzekering lopen bij het Kruidvat.
De afhandeling is perfect, de sterilisatie bijvoorbeeldvan onze hond is voor 100% vergoed.

Het chippen van de hond wordt volledig vergoed alleen het consult niet, maar als je de hond laat chippen tijdens een consult (entingen bijvoorbeeld) dan ben je geen extra kosten kwijt.

Ik heb geen ervaringen met Proteq alleen Kruidvat is veel goedkoper.

ericandre
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 okt 2010 18:17

Re: dierenverzekering.

Ongelezen bericht door ericandre »

de meeste dierenartsen hebben sinds de dierenverzekeringen ingeburgerd zijn de consult prijzen en vooral behandelingen gestimuleerd.
Ook verbaas ik mij hoe "luxe" (prijsverhogend) een aantal praktijken zijn geworden.
Heel vervelende mentaliteit.

broka
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 feb 2010 17:25

Re: dierenverzekering.

Ongelezen bericht door broka »

Wat je ook doet neem nooit Pico Bello Verzekering. Deze organisatie is niet te vertrouwen. Zeer slechte service, als je hond ouder dan 7 jaar is wordt je er uitgegooid, zonder enig mededeling

Hettyadvokaat
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 okt 2009 16:25

Re: dierenverzekering.

Ongelezen bericht door Hettyadvokaat »

Ga ook niet naar fa Splendis, onze dochter heeft er alleen maar ellende mee.
twee katten waren er verzekerd, waarvan er één is overleden( was maar 6 weken oud) polis opgezegd, maar ze blijven innen. Kunnen geen acceptgiro sturen, doen alles alleen via automatisch incasso....
Rode kaart is enige oplossing, en ze hebben een duur 0900 nummer, waar niet echt de slimste mensen achter zitten

mihoen
Berichten: 365
Lid geworden op: 25 mei 2010 12:35

Re: dierenverzekering.

Ongelezen bericht door mihoen »

Klazina18 schreef:Zet gewoon zelf elke maand een bedrag op een spaarrek en je kunt van dat geld met gemak de rekeningen betalen. Als je bijvb. 2 jaar geen hoge kosten hebt gehad heb je al een aardig bedrag gespaard en kom je niet voor verassingen te staan zoals kosten die niet gedekt zijn en dus NIET vergoed worden door Proteq en petplan.
dit doen wij ook en hebben met 7 katten daar genoeg aan. het bedrag wat we anders aan de verzekering kwijt zijn, gaat nu volledig naar de katten. en raad eens? niemand die winst maakt aan een overbodige verzekering. EN altijd meteen een bedrag om handen om de dierenarts ed. te betalen...

lostlovey
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 aug 2009 10:46

Re: dierenverzekering.

Ongelezen bericht door lostlovey »

Meer dan twee katten zou ik denk ik ook niet in de verzekering doen, voor twee vind ik persoonlijk een verzekering nog wel zinvol (financieel dan) maar daarnaast leg ik sowieso per maand wat opzij, niet alleen voor de katten maar heb altijd geld achterhand voor noodgevallen. Die verzekering is gewoon mijn eigen gemoedsrust :wink: , ben verantwoordelijk voor ze en wil zeker stellen dat ik ze altijd kan helpen mocht dat nodig zijn. Heb ik de verzekering niet nodig, om zo beter want dan is er met hen niets aan de hand en dat is zo met iedere verzekering; gebeurt er niets, heb je het geld in feite weggegooid maar het hoeft maar een keer goed fout te gaan...

drako
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 okt 2010 11:54

Re: dierenverzekering.

Ongelezen bericht door drako »

ik ben al verschillende jaren bij PET PLAN en die vindt ik wel goed, ze betalen met 6 weken uit, en je kunt zelf kiezen in hoe verre jij je dier wilt verzekeren.
één keer heb ik moeilijk heden gehad, ik had gebeld dat ik goedkopere medicijnen kon krijgen voor mijn hond, daar ging deze arts van petplan mee accoord,en vondt het mooi dat ik mee dacht aan de prijs, tot mij n verbazing kreeg ik ze niet vergoed, en daar heb ik een stokje voor gestoken, en heb ik het als nog vergoed gekregen, en 1x kreeg ik de pijnstillers maar voor de helft vergoed, daar ze deze helemaal horen te vergoeden, maar verder heb ik geen problemen met hun, en ik vindt ze niet te duur.elke verzekering heeft dingen die niet vergoed worden, vooral bij rashonden maar die moet je gaan vergelijken, en dan je keuze maken.

djintara
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 okt 2007 21:02

Re: dierenverzekering.

Ongelezen bericht door djintara »

Hallo!

Al tientallen jaren zijn wij zeer tevreden verzekerd voor onze 2 honden bij Protec. Voorheen Dier & Zorg.
Echt een aanrader!!
De normale inentingen moet je zelf betalen. Voor de rest betaal jij voor ieder consult 19% (ik reken altijd 20%... da's makkelijker :wink: ).

Als wij iets declareren hebben we het met een week of 2 terug.

Onze honden hebben eigenlijk nooit iets (onze honden hiervoor ook niet, toen ook trouwens helemaal tevreden bij de verzekering) maar mochten ze iets krijgen, dan heb je vaak in een klap je premie eruit.
Geloof me, dat spaar je echt niet zelf bij elkaar, wij niet tenminste.

Als ik jou was, zou ik deze verzekering zsm afsluiten.

Grote groet, namens Djin en Tara

doemaarwat
Berichten: 24
Lid geworden op: 31 okt 2010 11:22

Re: dierenverzekering.

Ongelezen bericht door doemaarwat »

Keren de verzekeraars alleen uit bij ziekte of ook bij een ongeval? Bijv. als je hond gebeten is door een andere hond en gehecht moet worden. Is me nu al twee keer overkomen. Eén keer doordat mijn twee honden met elkaar hadden gevochten en één keer doordat iemand anders zijn hond los was en mijn hond had gebeten. Iemand ervaring hiermee of dat ook vergoed wordt, als honden gevochten hebben?

lostlovey
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 aug 2009 10:46

Re: dierenverzekering.

Ongelezen bericht door lostlovey »

doemaarwat schreef:Keren de verzekeraars alleen uit bij ziekte of ook bij een ongeval? Bijv. als je hond gebeten is door een andere hond en gehecht moet worden. Is me nu al twee keer overkomen. Eén keer doordat mijn twee honden met elkaar hadden gevochten en één keer doordat iemand anders zijn hond los was en mijn hond had gebeten. Iemand ervaring hiermee of dat ook vergoed wordt, als honden gevochten hebben?
Je moet hiervoor denk ik de verschillende polissen even goed doornemen. Bijtwonden e.d. vallen onder letsel wat in principe gewoon verzekerd is. Maar, als jouw honden agressief zijn en dit soort dingen vaker gebeuren, kan een verzekeraar claimen dat het te voorkomen was geweest/had moeten worden door bijvoorbeeld muilkorven te gebruiken. Maar normaliter zouden bijtwonden dus wel verzekerd moeten zijn.

marikano
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 nov 2010 15:43

Re: dierenverzekering.

Ongelezen bericht door marikano »

Twee maanden geleden bij Proteq Dier en Zorg een nieuwe hondenverzekering afgesloten, vanwege de buitenlanddekking moest dit direct voor VIJF jaar !!!
Ik ben er vorige week achter gekomen, dat Proteq de enige huisdierenverzekeraar is die preventieve medicatie (vaccinaties, wormentabletten) NIET vergoed.
Ik wilde overstappen naar PETPLAN, die doet dat namelijk wel, en heeft ook buitenland dekking. Maar dacht je dat ik weer kan opzeggen ?? Nou, vergeet het maar !! Ik vind het schandalig !!

trudy81
Berichten: 630
Lid geworden op: 22 apr 2010 16:38

Re: dierenverzekering.

Ongelezen bericht door trudy81 »

Meer dan twee katten zou ik denk ik ook niet in de verzekering doen, voor twee vind ik persoonlijk een verzekering nog wel zinvol (financieel dan) maar daarnaast leg ik sowieso per maand wat opzij, niet alleen voor de katten maar heb altijd geld achterhand voor noodgevallen. Die verzekering is gewoon mijn eigen gemoedsrust
Hai,

Wij zitten met onze kat ook bij proteq, ook voor onze eigen gemoedsrust want op zich konden we de rekening prima betalen. 3 jaar geleden kreeg onze kat een auto-immuunziekte, naast flink wat medicatie kostte het ook nog eens wat moeite om erachter te komen wat er precies mis was (onderzoeken dus)
Inmiddels zijn we 3 jaar verder en we hebben de afgelopen jaren al 6000 euro van proteq zonder morren of knorren uitgekeerd gekregen. Ik ben dus erg tevreden!

Trudy

lostlovey
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 aug 2009 10:46

Re: dierenverzekering.

Ongelezen bericht door lostlovey »

trudy81 schreef:
Meer dan twee katten zou ik denk ik ook niet in de verzekering doen, voor twee vind ik persoonlijk een verzekering nog wel zinvol (financieel dan) maar daarnaast leg ik sowieso per maand wat opzij, niet alleen voor de katten maar heb altijd geld achterhand voor noodgevallen. Die verzekering is gewoon mijn eigen gemoedsrust
Hai,

Wij zitten met onze kat ook bij proteq, ook voor onze eigen gemoedsrust want op zich konden we de rekening prima betalen. 3 jaar geleden kreeg onze kat een auto-immuunziekte, naast flink wat medicatie kostte het ook nog eens wat moeite om erachter te komen wat er precies mis was (onderzoeken dus)
Inmiddels zijn we 3 jaar verder en we hebben de afgelopen jaren al 6000 euro van proteq zonder morren of knorren uitgekeerd gekregen. Ik ben dus erg tevreden!

Trudy
In dit soort gevallen is het gewoon fijn een verzekering te hebben.

Hopelijk gaat het nu goed met jullie kat!

lostlovey
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 aug 2009 10:46

Re: dierenverzekering.

Ongelezen bericht door lostlovey »

marikano schreef:Twee maanden geleden bij Proteq Dier en Zorg een nieuwe hondenverzekering afgesloten, vanwege de buitenlanddekking moest dit direct voor VIJF jaar !!!
Ik ben er vorige week achter gekomen, dat Proteq de enige huisdierenverzekeraar is die preventieve medicatie (vaccinaties, wormentabletten) NIET vergoed.
Ik wilde overstappen naar PETPLAN, die doet dat namelijk wel, en heeft ook buitenland dekking. Maar dacht je dat ik weer kan opzeggen ?? Nou, vergeet het maar !! Ik vind het schandalig !!
Zoals bij iedere handtekening die je plaatst, moet je de kleine lettertjes goed lezen. Snap je reactie daarom niet helemaal.

Gesloten