LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] dierenverzekering.

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
avandijl
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 feb 2006 20:50

Re: dierenverzekering.

Ongelezen bericht door avandijl »

Kennen jullie ook:

http://www.zelfdierenverzekering.nl/royalcanin/

Met vriendelijke groet,

Alex[/url]

K. Visser
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 okt 2008 08:54
Contacteer:

Re: dierenverzekering.

Ongelezen bericht door K. Visser »

Zelf.nl is van Proteq. Onderdeel van SNS Reaal. De dierenverzekering op www.zelfdierenverzekering.nl is hetzelfde als de Proteq huisdierenverzekering.

Panthera tigris altaica
Berichten: 79
Lid geworden op: 19 jan 2009 19:01

Re: dierenverzekering.

Ongelezen bericht door Panthera tigris altaica »

Wij hebben ook drie katten en ik ben al meerdere keren benaderd door verzekeringen. Ik wimpel ze altijd af met een eenvoudig rekensommetje.

Gemiddeld ben je voor 1 kat 15 tot 20 euro kwijt per maand

Voor het gemak nemen we 17,50

17,50x12= 210 per jaar/per kat.

Onze katten hebben tot nu toe alleen de injecties nodig, vaak niet inbegrepen of extra te verzekeren. Kosten voor drie katten 126.50 euro

1x in het leven sterilisatie of castratie
Sterilisatie poes 138,33
Castratie kater 59,75

Onze oudste poes is 12 en heeft ongeveer 810 euro in haar leven gekost. Verzekering zou 2520 gekost hebben!

Tel uit de winst!

JA MAAR ... zeggen ze dan ...

Ja, onze kater is ook ziek geworden .. op een zondag spoed opname. Daarna nog een operatie en helaas overleden. 2,5 jaar was ie.

2,5 x 210 = 525 en dat was ook ongeveer het bedrag wat wij kwijt waren. Zouden we dus quitte gespeeld hebben.

Zet maar elke maand geld op een rekening, kun je altijd alle dierenarts rekeningen betalen. Want stiekem wordt ook nog niet alles zomaar vergoed.

YvetteV
Berichten: 102
Lid geworden op: 14 jan 2009 00:10

Re: dierenverzekering.

Ongelezen bericht door YvetteV »

Ik leg zelf iedere maand wat geld voor mijn katten, hond en mijn valkparkiet opzij
Het vervelende van verzekeringen met dieren is dat ze op een bepaalde leeftijd komen en niet meer te verzekeren is

vronie
Berichten: 110
Lid geworden op: 10 aug 2006 04:15

Re: dierenverzekering.

Ongelezen bericht door vronie »


schonthier
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jan 2009 21:33

Re: dierenverzekering.

Ongelezen bericht door schonthier »

hoi heb een malteser leeuwtje gehad die kanker op het laatst had is 12 jaar geworden moest hem toen laten inslapen was erg droevig was niet verzekerd
hebben nu een nieuwe malteser zit overal aan eet alles op met gevolg overgeven moest een bench aanschaffen wat wij niet meer gewend waren
wil hem graag laten verzekeren en las over een dieren verzekering bij de HEMA wie heeft hier ervaring mee ?
groetjes geli

YvetteV
Berichten: 102
Lid geworden op: 14 jan 2009 00:10

Re: dierenverzekering.

Ongelezen bericht door YvetteV »

wil hem graag laten verzekeren en las over een dieren verzekering bij de HEMA wie heeft hier ervaring mee ?
Ik heb van deze verzekering nog nooit van gehoord

schonthier
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jan 2009 21:33

Re: dierenverzekering.

Ongelezen bericht door schonthier »

las op de site van hema is tamelijk goedkoop zou maar 9, 50 euro betalen per mnd maar weet niet of er vacineren bij zit en had gevraagt om telfonisch contact met mij op te nemen dat is nog niet gebeurt
der rest is als bij andere dieren verzekeringen hetzelfde geregeld
mevr schonhier

babba123
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mar 2009 18:00

Re: dierenverzekering.

Ongelezen bericht door babba123 »

leuk om te lezen dat de klanten van Proteq tevreden zijn.
Ik zelf werk namelijk voor Proteq.

meissie12
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 apr 2009 09:00

Re: dierenverzekering.

Ongelezen bericht door meissie12 »

mijn hond was verzekerd bij Proteq.
Afgelopen vrijdag is ze ingeslapen
We hebben in de afgelopen 5 jaar wel in totaal voor 3000 euro aan kosten gehad.
4 maal Utrecht ,gemiddeld 400 euro. 2 keer operaties aan melkklierpakketten gemiddeld 400 euro.
En vele keren kleine bezoekjes aan de dierenkliniek.
Nooit heeft Proteq moeilijk gedaan.
Altijd werd er keurig uitgekeerd.
Als dierenbezitter ben je dan blij dat er een verzekering is, die echt voor dieren is en je een hoop zorgen uit handen neemt.

Petje af.Proteq.

boemie
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 jun 2009 05:50

Re: dierenverzekering.

Ongelezen bericht door boemie »

Ik ben van plan een dierenverzekering af te sluiten voor mijn kat Disney. Ik ga kiezen tussen Proteq en Petplan. Vanmiddag ga ik eens bij allebei de kleine lettertjes lezen. De verzekering heeft geen haast. Disney is gezond.

Heeft iemand ervaringen met Petplan? Over Proteq is er veel te vinden, maar ben Petplan nog niet tegengekomen
Laatst gewijzigd door boemie op 06 jun 2009 07:30, 1 keer totaal gewijzigd.

boemie
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 jun 2009 05:50

Re: dierenverzekering.

Ongelezen bericht door boemie »

Proteq en Petplan zijn vergelijkbare verzekeringen. Bij beide heb je een wachttijd van 30 dagen en 14 dagen bedenktijd. Ik heb gekeken voor een verzekering van een kat van 5 jaar oud. De mijne (Disney) is 5 jaar oud.
Voor een basisverzekering bij Petplan ben je dan € 10,20 per maand kwijt. Je bent dan verzekerd voor € 2000,- per jaar.
Voor een standaardverzekering bij Proteq ben je dan € 12,35 per maand kwijt. Je bent dan verzekerd voor € 3500,-.
Beide vergoeden zo’n beetje dezelfde kosten. Bij Petplan is dit wel beter beschreven in de brochure.
Een verschil is dat Petplan bij de basisverzekering wel homeopathie vergoed.

Voor het pluspakket bij Petplan ben je € 16,60 per maand kwijt. Je bent dan verzekerd voor € 3000,- per jaar.
Voor een Extrapakket bij Proteq ben je € 13,65 per maand kwijt (€ 3500,- p.j.).

Het verschil hierin is dat Petplan € 50,- per jaar vergoed voor preventieve zorg zoals vaccinaties, vlooien en worm middelen. Je bent dus € 35,40 meer kwijt voor Petplan, maar hebt wel een vergoeding van € 50,- voor preventieve zorg.

Nog een verschil is dat Petplan bij de plusverzekering 50% vergoed van de kosten voor fysiotherapie, MRI/ CT-scan, professionele gebitsreiniging, gedragstherapie, Second Opinion. Maar ook 50% van de kosten voor de opvang van het huisdier in een pension bij verblijf van de eigenaar in het ziekenhuis. Hierover lees ik niks bij Proteq. Bij Proteq lees ik ook niets over gedragstherapie.

Je kunt ook een totaalpakket nemen bij Petplan dan ben je € 22,50 per maand kwijt. Dan worden bovenstaande kosten voor 100% vergoed.

Bij Proteq kun je nog een aanvullend verzekering afsluiten. Deze kost € 45,- per jaar (€ 3,75 per maand) Dan wordt voor fysiotherapie maximaal € 125,- per jaar vergoed en de buitenland dekking (medische kosten in het buitenland tijdens vakantie) is dan € 1000,- per jaar. De maximale vergoeding voor uitgebreide tandheelkunde is € 1000,- per 5 jaar. Dit alles kan alleen met een looptijd van 5 jaar.

Petplan heeft voor de buitenlanddekking een aanvullende verzekering van € 2,60 per maand en vergoed dan ook € 1000,-.

Bij Petplan kun je verder nog een aanvullende verzekering afsluiten voor: Chemotherapie en Radiotherapie (50% van de kosten € 4,25 p.m.), Sterilisatie en castratie (50% van de kosten € 0,80 p.m.) en Crematieverzekering (€ 1,30 p.m.).

Begrafenis en crematiekosten worden bij Proteq niet vergoed.

Nu nog de kleine lettertjes vergelijken. Wordt vervolgd.

boemie
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 jun 2009 05:50

Re: dierenverzekering.

Ongelezen bericht door boemie »

Ik ben nog vergeten te vernoemen dat bij
Proteq de eigen bijdrage 19% is en voor sterilisatie en castratie 50%
Petplan de eigen bijdrage € 35,- is en je kunt kiezen voor een eigen bijdrage van € 25,- of € 15,- waarbij de premies respectievelijk stijgen met € 1,- of € 2,- per maand.

boemie
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 jun 2009 05:50

Re: dierenverzekering.

Ongelezen bericht door boemie »

De HEMA werd ook onder mijn aandacht gebracht:

HEMA

Voor een basisverzekering bij de HEMA ben je dan € 8,95 per maand kwijt (Petplan € 10,20, Proteq € 12,35). Je bent dan verzekerd voor € 3000,- per jaar(Petplan € 2000,-, Proteq € 3500,-).
Een verschil is dat de HEMA, net als Petplan, bij de basisverzekering wel homeopathie vergoed.
De HEMA vergoedt ook acupunctuur en 50% van de kosten van een MRI- of CT-scan. 50% vergoeding voor MRI- of CT-scan zit bij Petplan in het pluspakket.

De HEMA heeft geen plus- of extra pakket. Wel kun je voor zaken een aanvullende verzekering afsluiten.

Aanvullende verzekering Fysiotherapie en preventieve zorg kost € 5,45 per maand. Voor de preventieve zorg wordt € 50,- vergoed. Fysio- en gedragstherapie worden dan vergoed tot maximaal € 750,- per jaar.

Aanvullende verzekering Tandarts kost € 2,50 per maand.
Je krijgt dan 50% vergoed tot maximaal € 500,- per dier. (Hier even opletten. Ze zeggen hier niet per jaar, maar per dier)

Aanvullende verzekering Doorlopende reisverzekering kost € 2,- per maand.
Medische zorg tijdens vakantie in Europa en de landen rondom het Middellandse zee gebied worden vergoed tot € 1000,- per verzekeringsjaar.

Aanvullende verzekering Chemo- en radiotherapie. Hier kon ik geen kosten per maand vinden.
De kosten worden 50% vergoed tot een bedrag van € 3000,- per jaar.

Aanvullende verzekering Crematie kost € 1,50 per maand.
Hierbij worden ook de kosten van het vervoer naar het crematorium van jouw keuze vergoed.

boemie
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 jun 2009 05:50

Re: dierenverzekering.

Ongelezen bericht door boemie »

Uit de kleine lettertjes heb ik voor mijzelf kunnen halen:

Petplan:

Petplan vergoed ook acupunctuur in het basispakket

Premie Eenjarig contract
De premie wordt jaarlijks opnieuw vastgesteld en is gelijk aan het tarief in de kolom die overeenkomt met de actuele leeftijd van het dier.

Premie Vijfjarig contract
Bij aanvang van het vijfjarig contract wordt de premie van het verzekerd dier eenmalig vastgesteld en deze is gelijk aan het tarief in de kolom die overeenkomt met de actuele leeftijd van het dier. Gedurende de looptijd van de overeenkomst en ook indien deze na afloop met vijf jaar wordt verlengd zal Petplan, behoudens de aanpassingen als bedoeld in lid 10.4 de vastgestelde premie aanhouden, welke overeenkomt met de leeftijdskolom en leeftijd van het dier op het moment dat deze voor het eerst werd aangemeld.

Indexatie en verouderingstoeslag
Petplan zal jaarlijks op de hoofdvervaldatum een verouderingstoeslag doorvoeren van 1% op alle premies. Evenzo zullen de premies vergelijkbaar worden aangepast met de stijging van de consumentenprijsindex in het voorafgaande jaar met een minimum van 2% indien dit lager is en de directie daartoe besluit.


Proteq

Acupunctuur valt onder de aanvullende verzekering

Jaarlijkse indexering
Jaarlijks wordt bij voortzetting van de overeenkomst de premie verhoogd met 3%. Indien het Centraal Bureau voor de Statistiek berekende ‘Consumentenprijsindex alle Huishoudens’ meer is dan 3%, dan behoudt Proteq zich het recht voor de premie te verhogen tot de consumentenprijsindex.

Proteq vergoed ook specifieke voeding (supplementen) benodigd voor dwang- of sondevoeding.

Bij de aanvullende verzekering zijn behandelingen aan het gebit naar aanleiding van beschadiging, ziekte of standsafwijking maximaal vergoed voor € 1000,- voor de hele contractsduur (5 jaar)

HEMA

Bij HEMA zit acupunctuur ook in het basispakket

Indexering
Verzekeraars hebben het recht jaarlijks per contractvervaldatum de premie aan te passen overeenkomstig de stijging van de consumentenprijsindex.


Bij alle drie is de identificatiechip verplicht

Bij alle drie is de Wachttermijn 30 dagen. Aandoeningen welke in de wachttermijn of eerder zijn ontstaan, alsmede de daaruit voortkomende vervolgkosten, komen nimmer in aanmerking voor vergoeding.

Bij alle drie wordt de zorgverzekering behoudens opzegging stilzwijgend voortgezet.

Bij alle drie heb je een opzegtermijn van 2 maanden.

Tiemen
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jun 2009 13:22

Re: dierenverzekering.

Ongelezen bericht door Tiemen »

Ik heb net voor mijn twee chihuahua puppies een ziekteverzekering inclusief ongevallen, bij de Hema afgesloten de eigen bijdrage is slechts 45€ per ingediende nota's meestal betaal je 19 tot 20%. per nota heb ik op diverse sites gelezen.

Op een nota van 200 euro of minder, lijkt het dus duur, maar als je alle nota's van een heel jaar instuurd, ben je wel heel voordelig uit, tenzij je maar 1 maal naar de dierenarts moet. Bovendien heb je dan als je veel kosten hebt gehad in een keer een lekker bedragje terug.

Ik heb ook begrepen dat het chippen en preventieve vactinatie niet onder eigen bijdrage valt maar volledig wordt vergoed. Ik betaal per hond inclusief 2 euro tandarts 11.50 euro

Ze maken ook geen onderscheid tussen rashonden of kruizingen.
Tiemen

mandy7
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 okt 2009 11:08

Re: dierenverzekering.

Ongelezen bericht door mandy7 »

Ik heb een verzekering bij de hema.

En 2 maanden nadat we deze hebben afgesloten, werd er een bultje op het hoofd van onze hond geconstateerd.
Dat hebben we moeten laten weghalen.
Operatie en medicatie kostten ongeveer € 450.-
toen wij dit declareren kregen wij deze mail:

Geachte mevrouw *******,

Wij hebben uw declaratieformulier voor uw hond COOPER beoordeeld en
vastgesteld dat u bij het aanvragen van de Petplan Zorgverzekering
relevante informatie niet heeft vermeld. Het betreft de al eerder
aanwezige klachten en behandeling van bestaande problemen

Wij hebben u bij de polisaanvraag al gewezen op het bestaan en de
werking van de artikelen 7:929-931 van het Burgerlijk Wetboek waarin u
gewezen wordt op de consequenties van onvolledige of onjuiste opgave.
Door het schenden van de mededelingsplicht kan de
verzekeringsovereenkomst op grond van deze artikelen nietig worden
verklaard.

Als de door u verzwegen feiten op het moment van het afsluiten van de
polis bij ons bekend waren geweest, dan hadden wij deze
verzekeringsovereenkomst niet, of niet op deze voorwaarden, afgesloten.
Wij beroepen ons dan ook op de vernietigbaarheid van de overeenkomst.

Dit heeft tot gevolg dat de bovengenoemde polis nooit geldig is
geweest. Wij hebben het contract dan ook per meldingsdatum van de
declaratie beǫindigd. Er is geen recht op vergoeding van de door u
ingediende declaratie.

In afwijking van bovengenoemde artikelen zullen wij coulancehalve
eventueel te veel betaalde premie vanaf de meldingsdatum van de
declaratie retourneren op uw (bank)rekeningnummer. Mocht u nog vragen
hebben. Onze medewerkers zijn bereikbaar op bovengenoemd
telefoonnummer.


Met vriendelijke groet,


HEMA Verzekeringen *******


Wij hebben de hema gebeld en kregen te horen dat we een e-mail moesten sturen met daar in ons bezwaar.
Dat hebben wij gedaan, want wij konden absoluut niet weten dat onze hond geopereerd moest worden. Dus wat zij claimen slaat nergens op.

TWINTIG DAGEN NA BEROEP, kregen wij de bevestiging van de Hema dat de mail was doorgestuurd naar Petplan.

Dit is nu al een maand geleden.

2 september in beroep gegaan, 19 oktober nog niets gehoord.
Ik probeer ze al dagen te bellen, maar kom eindeloos in de wacht te staan.

Schandalige service dus.
En gewoon laf gedrag van Petplan.

sdevries68
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 nov 2009 18:39

Re: dierenverzekering.

Ongelezen bericht door sdevries68 »

hallo,

ik heb ook zeer slechte ervaringen bij de hema.
op een donderdag laat in de middag 4 weken geleden kwam er pus uit de vulva van mijn franse bulldog demi. ik heb de dierenarts gebeld wat er mis kan zijn aagezien ze nog net zo vrolijk is als altijd en gewoon eet en drinkt.
ik moest gelijk langskomen en na het voelen in haar buik en een echo werdt besloten haar gelijk te opereren want haar baarmoeder zat vol met pus en als die zou knappen was het leed niet te overzien. 3 uur later en €378 euro armer mochten wij demi ophalen. het gevaar was nog niet geweken en we moesten haar goed in de gaten houden. gelukkig is alles goed gekomen.
maar toen kwam de domper..... we hebben de rekening opgestuurd naar de HEMA en ik wachtte drie weken in spanning af waar mijn geld bleef. op een gegeven moment krijg ik een mail dat de vergoeding €52.50 bedraagt en met aftrek van de eigen bijdrage maken ze €7.50 over naar mijn rekening.
ik schrok mezelf wild en wilde de HEMA bellen. na 15 minuten werdt de verbinding ineens verbroken. de tweede x bellen en na 10 min. had ik eindelijk een jong gozertje aan de telefoon. ik het verhaal uitgelegt over demi en hij zei doodleuk: dit valt onder een sterrilisatie en die wordt niet vergoed! ik heb nog uitgelegt dat ik vind dat het niets met een sterrilisatie te maken heeft en toen kreeg ik als antwoord: ach zo denkt uw erover, wij denken daar anders over! er staat in de polis idd dat sterrilisatie niet vergoed wordt ook niet met een medische indicatie. maar in mijn ogen had dit niets te maken met een sterrilisatie. daar halen ze de eierstokken weg en niet de hele baarmoeder. dit was een operatie met het doel om het leven van demi te redden. ik heb nu een brief naar de HEMA gestuurd en hoop dat ze tot een andere beslissing komen en zoniet dat ze die brief dan maar als opzegbrief moeten beschouwen.
dus als je besluit een HEMA verzekering af te sluiten doe het dan heel bewust en lees de kleine letters en polisvoorwaarde goed. de HEMA is dan wel lekker goedkoop maar als ze op deze manier onder alle kosten uit kunnen komen snap ik wel waarom ze zo goedkoop kunnen zijn

Gioia
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 sep 2006 09:24
Locatie: omgeving Rotterdam

Re: dierenverzekering.

Ongelezen bericht door Gioia »

Wij hebben de laatste tijd erg veel problemen met Protecq.
Onze declaraties worden pas na 6 weken uitgekeerd. Daar ik zelf van een uitkering moet leven (invaliditeitspensioen) is het haast niet haalbaar om grote bedragen zo lang voor te moeten schieten.
Structureel laten ze mij 5-6 weken wachten. Ik heb nog nooit binnen 1 week een bedrag terug ontvangen.
Daarom overweeg ik ook over te stappen naar een andere verzekeraar.
Er zijn er heel erg veel.
Laatst hoorde ik dat kruidvat ook een verzekering voor dieren aanbiedt.. Heeft iemand hier ervaring mee?

akita
Berichten: 94
Lid geworden op: 24 mei 2005 18:08

Re: dierenverzekering.

Ongelezen bericht door akita »

proteq heeft 2 manieren van declareren handmatig en machinaal zeg maar. als die handmatig word gedaan duurt het inderdaad 4 tot 6 weken. soms heb ik wel eens binnen 2 weken geld gekregen maar dan werd het dus machinaal gedaan. (weet er even geen ander woord voor). ik heb het wel eens gevraagt namelijk. ook als het je eerste rekening betreft duurt het veel langer voordat hij behandeld word

Gesloten