LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] asieldieren.. SPOED!!!

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
AnnePanne
Berichten: 382
Lid geworden op: 03 mar 2006 17:27

asieldieren.. SPOED!!!

Ongelezen bericht door AnnePanne »

hierbij een aantal honden die binnen 10 dagen uit het asiel moeten anders worden ze af gemaakt...
HELP!!!! AUB!!!! der zitten gewoon puppies bij!!!

voor info:
http://www.rescuedogseurope.com/


http://www.rescuedogseurope.com/HondenT ... lding2.jpg

Deze 3 pups alledrie teefjes zijn gebracht naar het dodingsstation in Granada/Spanje. Hier hebben ze 10 dagen om te wachten of er iemand interesse in ze heeft.....zoniet dan worden ze ingeslapen...

Nietsvermoedend spelen ze de hele dag....gezonde pups....volledig geent....

We hopen dat er iemand is die deze rakkertjes een kans wil geven op een fjne en veilige toekomst! Onze opvang is overvol helaas en er kunnen (en mogen) geen honden meer bij maar we zagen deze 3 zitten en dachten.....

Inbegrepen zijn
- Vlucht naar Nederland
- Chip
- Europees dierenpaspoort
- Volledig geent
- Ontwormd, ontvlooid en fris gewassen

Alvast namens de kleintjes...muchos gracias

http://www.rescuedogseurope.com/HondenT ... lding3.jpg

Thais is een kruising galgo en is geboren in 2005. Hij zit in een dodingsstation in Granada, zijn datum voor doding staat op 27/6/6 Wij hebben uitstel voor hem kunnen krijgen van twee weken!!

Helaas is er geen lek meer in de opvang in Malaga, er kunnen en mogen geen honden meer bij....

Maar er is vast iemand die deze vrolijke lieve aanhankeijke prima met andere honden reu een leuke toekomst wil geven!!

Inbegrepen zijn:
- Vlucht naar Nederland
- Chip
- Europees dierenpaspoort
- Bloestesten
- Volledig geent

http://www.rescuedogseurope.com/HondenT ... lding4.jpg

Ventolina is een teefje van ongeveer 1 jaar oud, een kruising teckeltje.

Ventolina zagen we in een Perrera, hoe lang ze nog heeft weten we niet maar we gaan uit van de 10 dagen. Als er niemand om haar komt....wordt ze ingeslepen.

Ventolina heeft een geweldig karakter en ze houdt van mensen... Ontzettend lief dier dat zeker een kans verdiend!

We hopen dat zij binnenkort naar nederland mag...misschien wel naar u??

Inbegrepen zijn
- Vlucht naar Nederland
- Volledig geent
- Bloedtesten
- Chip
- Europees dierenpaspoort

Gebakken Makreel
Berichten: 47
Lid geworden op: 15 nov 2005 16:54

Re: asieldieren.. SPOED!!!

Ongelezen bericht door Gebakken Makreel »

Hier zitten de pensions /asiels ook overvol dus..........ga eerst eens hier kijken als u een hond zoekt en koop nooit een dier uit medelijden :x

AnnePanne
Berichten: 382
Lid geworden op: 03 mar 2006 17:27

Re: asieldieren.. SPOED!!!

Ongelezen bericht door AnnePanne »

prima hoor.. maar die hondjes die hier in het asiel zitten worden niet zo snel afgemaakt als daar..
en voor mij tellen geen grenzen!! elk dier heeft recht op een goed huis...

chamook
Berichten: 31
Lid geworden op: 25 mei 2006 15:14

Re: asieldieren.. SPOED!!!

Ongelezen bericht door chamook »

Ze worden hier misschien (nog) niet afgemaakt, maar voor elke hond die uit het buitenland gehaald wordt, blijft er hier mogelijk een hond in het asiel zitten.
Als dit meer en meer gedaan wordt, bestaat er een kans dat dit in de toekomst misschien wel gaat gebeuren...
Ik denk dat het beter is als er geprobeerd wordt in die landen zelf te zorgen voor voorlichting en mentaliteitsverandering.
Je lost nu niets op, je verplaatst het probleem uiteindelijk alleen maar naar hier. :(

AnnePanne
Berichten: 382
Lid geworden op: 03 mar 2006 17:27

Re: asieldieren.. SPOED!!!

Ongelezen bericht door AnnePanne »

nog even terugkomend op het feit dat hier ook genoeg asieldieren zitten...

de honden daar in spanje worden niet gewoon ingeslapen dmv een spuitje...
nee.. daar beken ze gewoon de NEK!!!! walgelijk toch???
of de gaskamer...

echt... ik word altijd zo misselijk van dit soort dingen...

snappen jullie nou waarom ik deze beestjes 'voortrek' ???

dierenvriend
Berichten: 50
Lid geworden op: 18 mar 2005 13:20

Re: asieldieren.. SPOED!!!

Ongelezen bericht door dierenvriend »

Het naar nederland halen van dieren is GEEN oplossing van het probleem in het buitenland. Immers de week erna zitten opnieuw dieren te 'hopen' dat ze naar nederland mogen.
Ga daadwerkelijk in die landen aan de slag ter voorkoming van dergelijk leed. Of vraag anders of de hondenvanger direct naar Nederland rijdt om ze af te zetten.

Ter plekke het probleem aanpakken, ook een hele klus maar uiteindelijk zie je resultaat. Kijk maar een wat Dierenhulp Venezuela in tien jaar heeft bereikt ( www.dierenhulp.nl) Ondanks de tegenwerking en tegenslagen. Nu wel drie dierenklinieken en 2 dierenasiel ter plekke. Eigen dierenartsen ( lokaal) een dierenabmulance ( de eerste) en lokale vrijwilligers.
Ook dit is met veel inzet en liefde gedaan voor dieren en helaas weet men ook bij Dierenhulp Venezuela dat je ze niet allemaal kunt redden.

En voor Nederland??? We hebben een Dierenbescherming met miljoenen Euro's in kas en heel dik betaalde banen. Dus laat die maar eens iets doen met die centen in plaats van panden en aandelen te kopen.
Daar zou eens wat aan gedaan moeten worden.

zonnetje2
Berichten: 253
Lid geworden op: 20 apr 2005 00:08

Re: asieldieren.. SPOED!!!

Ongelezen bericht door zonnetje2 »

Anne Panne/ dierenvriend,
Hoewel ik realistisch genoeg ben om te beseffen dat er naast dieren "ver weg", in ons eigen land voor "mensen hier" genoeg zaken zijn om voor te vechten, ondanks dit ben ik toch erg gegrepen door jullie oproep en de beelden op de site van het door jullie getoonde dierenleed...!! Zelfs tranen...!
Zowel voor mensen als dieren is mijn mening: hulp/betere voorzieningen in "eigen" land is de beste/enige oplossing....!!
Maar ook hier geldt: "Geld" kan veel problemen oplossen (mits goed besteed!).
Ik heb me, dankzij jullie als donateur opgegeven...een druppel op een gloeiende plaat...na soi..elke druppel is er een!!!
Vele druppels vormen hopelijk een vloed en doven uiteindelijk het "vuur"!!!!

AnnePanne
Berichten: 382
Lid geworden op: 03 mar 2006 17:27

Re: asieldieren.. SPOED!!!

Ongelezen bericht door AnnePanne »

je bent echt geweldig zonnetje!!!! :D

super!!! en idd.. alle beetjes helpen!!!!

Gesloten