LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Proefdieren

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: Proefdieren

Ongelezen bericht door showgirl »

Dus zet ik daar zo af en toe ook eens iets extreems neer om mensen bewust te maken dat hun extreme ideeën ook belachelijk zijn.
(snap je? )


ik heb het idee dat jij jezelf eens beschikbaar moet gaan stellen aan de wetenschap om wat proefjes uit te voeren. :roll:
Hahaha Glennfiddisch,ja wij mensen heerschen!
Tja en als mensen daar moeite mee hebben,dan moeten ze toch een verschrikkelijke hekel aan mensen (dus ook aan zichzelf) hebben.


dus als IK, als mens heers, maar ik vind dat dieren niet misbruikt mogen worden dan heb ik een hekel aan mensen, of aan mezelf?
jij spoort echt niet!
:!:

Ophidia
Berichten: 250
Lid geworden op: 08 mei 2006 23:45

Re: Proefdieren

Ongelezen bericht door Ophidia »

Laat ik dat nou inderdaad doen,mezelf ter beschikking stellen aan de wetenschap!
Wel na mijn dood overigens. :wink:
Dan gaat Gunther von Hagen met mij fröbelen,hahahaha!
( http://www.koerperwelten.com/ )

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: Proefdieren

Ongelezen bericht door bitchy »

Wel na mijn dood overigens.
daar wachten ze met proefdieren toch ook niet op?

Ophidia
Berichten: 250
Lid geworden op: 08 mei 2006 23:45

Re: Proefdieren

Ongelezen bericht door Ophidia »

Soms wel.

Ophidia
Berichten: 250
Lid geworden op: 08 mei 2006 23:45

Re: Proefdieren

Ongelezen bericht door Ophidia »

Afbeelding

Glennfiddisch
Berichten: 123
Lid geworden op: 03 jul 2006 13:43

Re: Proefdieren

Ongelezen bericht door Glennfiddisch »

Ik vind dit gewoon een akelige persoonlijke draai krijgen en daar is niemand mee gebaat. :wink:

De enige stok achter de deur die onderzoekers nu hebben is de Wet op de Dierproeven. Deze verplicht wetenschappers voor elke dierproef toestemming te vragen aan een dieren experimenten commissie. Zij beoordeelt onder meer of de dieren wel echt nodig zijn en of aan pijnbestrijding wordt gedaan. Echter worden de deskundigen in de commissie ervan verdacht dat ze wel erg makkelijk 'ja' zeggen tegen onderzoeksvoorstellen. Slechts één procent van de verzoeken wordt afgewezen. En omdat de adviezen niet openbaar zijn, kun je niet controleren hoe zorgvuldig er te werk is gegaan en daar heb ik dus wel moeite mee omwille van de gebruikte dieren.

jutter
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jul 2006 11:17

Re: Proefdieren

Ongelezen bericht door jutter »

We maken ons om zo veel dingen druk,maar ook druk om de walvisvangst,zeehondenvangst,we reageren wel maar geen aktie ,we eten nog steeds japans vinden we lekker,gaan nog steeds op vakantie naar die landen die zich er schuldig aan maken.
Het is allemaal ver van ons bed,maar de proefdieren in ons land laten we ook barsten,maar wat is de optie???????????????zijn er mensen die zich willen laten insmeren of inspuiten of behandelen met deze produkten? :roll:

Ophidia
Berichten: 250
Lid geworden op: 08 mei 2006 23:45

Re: Proefdieren

Ongelezen bericht door Ophidia »

Een akelige draai,ja zo zijn dierenrechtensympathisanten. :wink:

Maar wat je laatste zin betreft,Glennfiddisch;
Is inderdaad zo dat het niet publiekelijk wordt gemaakt,maar je kunt echt wel vertrouwen op die proefdierencommissie,want die zijn strenger dan jij beschrijft.

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: Proefdieren

Ongelezen bericht door inxsnl »

De oplossing zoals eerder gemeld:
Gedetineerden die een ernstig delict hebben gepleegd.
Verplicht laten aantreden als proefpersoon.
Zouden ze ipv de doodstraf eerst eens in de U.S.A. moeten proberen

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: Proefdieren

Ongelezen bericht door showgirl »

maar wat is de optie???????????????zijn er mensen die zich willen laten insmeren of inspuiten of behandelen met deze produkten?
nou, wat let je om de moordernaar van de luikse meisjes te nemen? of van andere kinderverkrachters en moordenaars? of van die ****** die het leuk vinden om paarden te verkrachten en mishandelen tot ze overlijden, wat te denken van Marc D., of die ene kloothommel in frankrijk waar ze pas het zoveelste lijk van hebben opgegraven?
lijkt dat je niet een gepaste straf?

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: Proefdieren

Ongelezen bericht door showgirl »

Een akelige draai,ja zo zijn dierenrechtensympathisanten.

ja, leg de schuld vooral weer bij een ander :roll:
Laatst gewijzigd door showgirl op 17 jul 2006 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Glennfiddisch
Berichten: 123
Lid geworden op: 03 jul 2006 13:43

Re: Proefdieren

Ongelezen bericht door Glennfiddisch »

Gaat tegen de mensenrechten in inxsnl :wink:

Zouden lijders aan een bepaalde ziekte, waar ze uiteindelijk mogelijk aan zouden kunnen overlijden, niet genegen zijn om dan als proefkonijn te dienen. Ze kunnen er immers zichzelf en anderen mee redden.

Dat zou ik wel doen, als ik het zelf was, zonder meer.

Maar die flauwekul met die groene varkens enzo, daar ben ik tegen.

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: Proefdieren

Ongelezen bericht door showgirl »

mijn oom heeft als ''proefkonijntje'' gediend voor een nieuw middel tegen kanker.
hij had nog ca een half jaar te leven, en mocht niet weten of hij het echte middel slikte, of een nepper.
ik ben trots op hoe hij dit volgehouden heeft, hij moest elke week naar het ziekenhuis waar ze allerlei onderzoeken deden om te kijken of het medicijn iets verandere aan zijn toestand, bloed, cellen enz enz.

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: Proefdieren

Ongelezen bericht door inxsnl »

T zal wel zo zijn,maar de Doodstraf mag wel.
Lijkt me mijn idee iets humaner

Glennfiddisch
Berichten: 123
Lid geworden op: 03 jul 2006 13:43

Re: Proefdieren

Ongelezen bericht door Glennfiddisch »

Een vriend van me heeft meegedaan aan een onderzoek mbt. bloeddruk.

Hij moest medicijnen (of niet?) slikken en liep de hele dag met zo'n soort pieper rond en als dat ding een sein gaf moest ie een pil slikken.

Daar heeft hij wel een vergoeding voor gekregen, maar hij had zelf ook last van zijn bloeddruk, dus het kan wel dat mensen als proefkonijnen dienen.

Petje af voor je oom trouwens showgirl. :wink:

@inxsnl

Ik ben ook tegen de doodstraf maar daar zullen de meningen ook wel over verschillen.

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: Proefdieren

Ongelezen bericht door inxsnl »

Ik ben echt niet tegen de doodstraf(sorry)
Kom niet aan m`n kids: en moordenaars :evil: verdienen het
Edoch als een van m`n kids ernstig ziek zou zijn ,
En een middel nodig zou hebben wat getest is middels proefdieren ,dan zou ik daar geen enkele moeite mee hebben.

Glennfiddisch
Berichten: 123
Lid geworden op: 03 jul 2006 13:43

Re: Proefdieren

Ongelezen bericht door Glennfiddisch »

Dat is ieders eigen mening, dus daar zal ik je echt niet op aanvallen inxsnl. :wink:

En wat je mening over die medicijnen betreft, denk ik dat veel mensen van mening zouden veranderen (degenen die tegen zijn) zo gauw het wat dichter bij "huis" komt.

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: Proefdieren

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Zo van en nu is het in de buurt dus laten we nu maar snel een paar aapjes vangen en experimenteren maar. Lekker bekrompen gedacht :shock:

Glennfiddisch
Berichten: 123
Lid geworden op: 03 jul 2006 13:43

Re: Proefdieren

Ongelezen bericht door Glennfiddisch »

Wat is je mening dan hier bijv. over Reintje, kies je voor de dieren of kies je voor het redden van mensen en indien het laatse het geval is: hoe ga je dan met die varkens en biggen om en verzorg je ze of heb je een ander alternatief:

Quote inet:

Xenotransplantatie, het transplanteren van dierlijke organen naar mensen, is een voorbeeld van de moderne biotechnologie. Met een tekort aan menselijke donoren, denken een aantal wetenschappers in varkens de perfecte vervanging te hebben gevonden. De varkens moeten genetisch gemanipuleerd worden om voor mensen geschikte organen te produceren. Deze varkens moeten in geheel steriele omstandigheden groeien: in de modder wroeten zit er niet bij. Biggen moeten via een keizersnede te wereld komen. Varkens mogen geen contact met soortgenoten i.v.m. besmettelijke ziekten. Gelukkig kleven er op dit moment nog te veel bezwaren aan xenotransplantatie, maar meer dan 10.000 varkens hebben al het loodje gelegd.

jonne87
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 sep 2006 15:59

Re: Proefdieren

Ongelezen bericht door jonne87 »

proefdieren zijn nodig en ze worden echt wel goed verzorgt soms nog beter dan de dieren bij mensen thuis. en als ze merken dat het niet goed gaat metr het dier dan zorgen ze ook dat ie geen pijn meer lijd. en trouwens ik neem aan dat jullie ook willen dat er goede medicijnen zijn voor bijvoorbeeld kanker

Gesloten