LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Proefdieren

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Fiore
Berichten: 440
Lid geworden op: 22 jul 2005 10:42

Re: Proefdieren

Ongelezen bericht door Fiore »

onzin, dat is wat mensen graag willen geloven, zodat het wat acceptabeler is, maar het is gebleken dat het gewoon niet waar is. Kijk eens op de site van Proefdiervrij. Iedereen is vrij om te vinden of het gebruik van proefdieren voor medicijnen ok is of niet, maar zeggen dat ze niet lijden.. da's jezelf voor de gek houden.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Proefdieren

Ongelezen bericht door bot321 »

Zelf denk ik dat als er een nieuw middel is voor
een bepaalde ziekte en ze vragen vrijwilligers
om het uit te proberen dat er genoeg animo voor
is.Als ik ongeneeslijk ziek ben en ze denken wat
te hebben nou kom maar op probeer het maar op
mij misschien helpt het en zo niet heb ik toch
mijn steentje bij gedragen.Dus proefdieren NIET NODIG.

Ophidia
Berichten: 250
Lid geworden op: 08 mei 2006 23:45

Re: Proefdieren

Ongelezen bericht door Ophidia »

Proefdiervrij is nou niet echt een onafhankelijke in deze,he!
Ga zèlf kijken in eèn of meerdere proefdiercentra en je zult verbaasd zijn.

Fiore
Berichten: 440
Lid geworden op: 22 jul 2005 10:42

Re: Proefdieren

Ongelezen bericht door Fiore »

moet je dan onafhankelijk zijn om te kunnen oordelen of een dier lijdt of niet? wees gerust, ik baseer mijn ideeen niet enkel op de website van proefdiervrij, ik hoopte dat het toch algemeen bekend was dat niet alle proefdieren een prachtig leven hebben, net als bij mensen thuis.. leuk idee, maar dream on

Ophidia
Berichten: 250
Lid geworden op: 08 mei 2006 23:45

Re: Proefdieren

Ongelezen bericht door Ophidia »

En hoe kòmt het dat `het algemeen bekent is` dat proefdieren zouden lijden?
Juist,door organisaties als proefdiervrij!

Niet alle proefdieren lijden.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Proefdieren

Ongelezen bericht door bot321 »

Er is geen een proefdier die een prachtig leven heeft.
Een proefdier dat lijdt is er een teveel

Toolboy

Re: Proefdieren

Ongelezen bericht door Toolboy »

Dus mijn suggestie om ter dood veroordeelden er voor op te laten draaien is zo gek nog niet

Ophidia
Berichten: 250
Lid geworden op: 08 mei 2006 23:45

Re: Proefdieren

Ongelezen bericht door Ophidia »

@bot321; Er zijn wel degelijk proefdieren die een prachtig leven hebben. Heel veel muizen en veel geiten en schapen hebben het. (eigen praktijkervaring)

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: Proefdieren

Ongelezen bericht door showgirl »

Juist,door organisaties als proefdiervrij!
en die zuigen natuurlijk alles uit hun duim :roll:
Er zijn wel degelijk proefdieren die een prachtig leven hebben.
in jou ogen misschien.

Ophidia
Berichten: 250
Lid geworden op: 08 mei 2006 23:45

Re: Proefdieren

Ongelezen bericht door Ophidia »

Showgirl,organisaties als proefdiervrij zijn afhankelijk van giften van donateurs.
Ze zullen dus inspelen op de emoties van die donateurs,door oòk dingen te beweren die niet op waarheid berust zijn. (anders waren ze allang failliet geweest)

Muizen in groepshuisvesting en die alleen genetisch gemanipuleerd zijn,hebben inderdaad een prettig leven.
En de geiten en schapen die gewoon lekker in de wei staan dus ook.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Proefdieren

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 05 Sep 2006 19:42 door Ophidia


--------------------------------------------------------------------------------

@bot321; Er zijn wel degelijk proefdieren die een prachtig leven hebben. Heel veel muizen en veel geiten en schapen hebben het. (eigen praktijkervaring)
---------------------------------------------------------------------------------

Hoe hett zij zij het er is geen een proefdier met een prachtig leven.
Ze worden nml.gebruikt om proeven mee te doen.
Heb ook heel veel dieren in kooien gezien waar ze amper in kunnen.

Toolboy

Re: Proefdieren

Ongelezen bericht door Toolboy »

Een dier /beestje in de dierenwinkel is in mijn ogen ook een proefdier.
wat denken jullie hier dan van??

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Proefdieren

Ongelezen bericht door bot321 »

Een beest of dier in een dierenwinkel vind
ik eigenlijk ook niet kloppen maar om nou te
spreken van proefdieren nou nee.
Deze dieren worden gekocht door liefhebbers
die er een hoop plezier aan hebben.
Vogeltje in een kooitje of goudvis in een kom is
eigenlijk ook niks maar als je ziet hoe ze er voor
zorgen en er gek mee zijn heb ik er toch wel vrede mee.

Toolboy

Re: Proefdieren

Ongelezen bericht door Toolboy »

Diertjes in de dierenwinkel worden te proef gesteld aan hunnie nieuwe eigenaren .
En daar kan maanden overheen gaan.
Als deze dan te oud zijn geworden ,dan worden ze gedumpt

Ophidia
Berichten: 250
Lid geworden op: 08 mei 2006 23:45

Re: Proefdieren

Ongelezen bericht door Ophidia »

Bot321,ik heb geiten verzorgd die geopereerd werden en een kunstheup kregen. De operatie wordt uiteraard onder algehele verdoving gedaan en kregen hierna zelfs pijnstillers.
De volgende dag renden ze weer in de wei.
Moet je mij eens vertellen wat hier zo vreselijk aan is!

Dieren (vaak maar eèn) uit een dierenwinkel komen vaak bij gezinnen met kinderen terecht die er vaak niet al te zachtzinnig mee omgaan. (kinderen laten nog wel eens een dier vallen enzo)
Veel proefdieren (muizen in groepshuisvesting b.v.) zullen het als je het hiermee vergelijkt een prettiger leven hebben. (hier worden de dieren door gecertificeerde proefdierenverzorgers en onderzoekers gehandeld)

Fiore
Berichten: 440
Lid geworden op: 22 jul 2005 10:42

Re: Proefdieren

Ongelezen bericht door Fiore »

Net zoals organisaties als proefdiervrij niet objectief overkomen door alleen de gevallen van proefdieren te noemen die lijden (want daar hebben ze geld voor nodig), kom jij niet objectief over door alleen de gevallen te noemen die niet lijden. Er wordt niet gezegd dat alle proefdieren lijden, maar zoals bot321 al zo mooi heeft gezegd, ieder proefdier dat lijdt is er een teveel.

Ophidia
Berichten: 250
Lid geworden op: 08 mei 2006 23:45

Re: Proefdieren

Ongelezen bericht door Ophidia »

Ok,daar heb je gelijk in,Fiore.
Uiteraard zijn er ook proefdieren die te lijden hebben. (dit heb ik nooit ontkend)
Dat vind ik ook heel naar,maar ik vind het lijden wat mensen doen door allerlei ziektes toch erger.

Het enige verschil is,dat ik een realistischer beeld kan neerzetten,omdat ik 4 proefdiercentra van binnen heb gezien. (waarvan 2 ook werkzaam ben geweest)
Ik heb dus praktijkervaring,wat de diverse dierenrechtenorganisaties niet of nauwelijks hebben. De beelden die met een verborgen camera zijn gemaakt zijn selectief en tonen alleen de misstanden.

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: Proefdieren

Ongelezen bericht door showgirl »

Ophidia, jij verteld alleen de mooie resultaten of dingen, voor zover je over mooi kan praten.
hoe zit het met onderzoek naar medicijnen voor kanker, of het uitproberen van een nieuw smeerseltje, lak of make up of medicijn, je kan het mooi vertellen maar ik ga er toch maar gewoon van uit dat er dieren zijn die weldegelijk pijn hebben.
je praat over diertjes die in de wei huppelen, je bent net zo selectief als de camera die negatieve beelden laat zien.
praat ook eens over de diertjes die binnen zitten.

Ophidia
Berichten: 250
Lid geworden op: 08 mei 2006 23:45

Re: Proefdieren

Ongelezen bericht door Ophidia »

Ok,bij ratten werden/worden humane tumorcellen (van patiënten) aan de binnenkant van de buikwand geplaatst. Uiteraard onder algehele verdoving. Dat ging vroeger nog met ether,wat verschrikkelijk was,omdat dat een zeer irriterende stof is,wat behoorlijk veel stress opleverde. Gelukkig mag dit niet meer en wordt er nu met isofluraan gewerkt.
De ratten moesten elke week weer geopereerd worden om de tumoren te meten.

Muizen kregen tumoren op de rug zo groot als knikkers,die dmv. lichttherapiën werden behandeld.
Verbazingwekkend vond ik wel,dat die muizen helemaal geen zieke indruk gaven. Ze deden gewoon alles wat ze normaal ook deden.
(o.a. ondersteboven aan de deksel van hun kooi hangen en klauteren)

Fiore
Berichten: 440
Lid geworden op: 22 jul 2005 10:42

Re: Proefdieren

Ongelezen bericht door Fiore »

mijn eerste reacties waren ook meer in antwoord op jonne, haar reactie stuitte mij een beetje tegen de borst omdat het erg naief klinkt, alsof dierenleed bij proefdieren helemaal niet meer zou voorkomen, en ze allemaal een prachtig leven leiden. Juist als mensen zo denken zal het niet beter worden, terwijl er inderdaad de afgelopen jaren toch een boel is verbeterd!

Gesloten