LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] dierenbegraafplaats

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
jett
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 jul 2006 00:07

dierenbegraafplaats

Ongelezen bericht door jett »

Wij hebben onze 12 en een half jarige hond in moeten laten slapen (ziekte). We wilden hem laten begraven, dat verdiende hij. Dit hebben we ook gedaan. We betaalden aan de begrafenisinstelling de ksoten van de begrafenis, de kist en we kochten een steentje met de naam van de hond erop.
Het is altijd en ingrijpende emotionele gebeurtenis als je de beslissing tot inslapen moet nemen.
Nu willen we op het graf een marmeren steen leggen. Er staan op de dierenbegraafplaats diverse soorten stenen etc. Echter wij willen de steen hier in onze woonplaats bestellen en plaatsen.

Bij navraag bij de eigenaar van de dierenbegraafplaats over de maat van het graf deelde hij ons mede dat als wij zelf een steen zouden kopen hij 10% van de koopsom moet hebben als zijnde plaatsingsgeld.

Op de vraag of hij de steen dan ook zou plaatsen antwoorde hij "nee dit moet je zelf doen" maar ik wil 10% omdat ik er anders niet aan verdien.

En dit ondanks het feit dat wij een naamsteen bij hem hadden besteld en betaald. En als wij dit niet willen dan moeten we de steen bij hem bestellen.

Ik weet het DE EEN ZIJN DOOD IS DE ANDER ZIJN BROOD. Maar dit vind ik schandalig. En ik zal hem dan ook aanklagen voor manipulatie.

Wij hebben hem duidelijk verteld hoe wij over deze zaak denken maar daar had meneer geen boodschap aan.

SCHANDE

Sarjenka
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 jul 2006 10:47

Re: dierenbegraafplaats

Ongelezen bericht door Sarjenka »

Altijd erg triest natuurlijk; zulk gedoe terwijl je verdriet om je dier hebt...

Maar: is het bij voorbaat niet zo dat het hele uitvaartbeleid een mega geldklopperij is ??

Aan de andere kant kun je ook denken: deze man heeft een bedrijf en van liefdadigheid kan hij ook niet leven...

juffrouw minousche
Berichten: 50
Lid geworden op: 28 jan 2006 21:57

Re: dierenbegraafplaats

Ongelezen bericht door juffrouw minousche »

Wij hebben ook ooit onze hond begraven en ik kan je vertellen dat de eigenaar van zo'n dierenbegraafplaats dit niet doet uit liefdadigheid maar er genoeg euro's per jaar voor krijgt.Je betaalt per jaar een groot bedrag voor zo'n begraafplaats.

Nederland
Berichten: 41
Lid geworden op: 27 mei 2006 20:08

Re: dierenbegraafplaats

Ongelezen bericht door Nederland »

Sommige mensen hechten meer waarde aan geld dan aan advies of willen voor een dubbeltje op de eerst rij zitten :twisted: :arrow:

juffrouw minousche
Berichten: 50
Lid geworden op: 28 jan 2006 21:57

Re: dierenbegraafplaats

Ongelezen bericht door juffrouw minousche »

en sommige willen alleen andere maar dwarszitten en hebben niets nutigs toe te voegen aan het forum,Nederland!

Nederland
Berichten: 41
Lid geworden op: 27 mei 2006 20:08

Re: dierenbegraafplaats

Ongelezen bericht door Nederland »

Het gaat erom of je liefde hebt voor dieren en dat kan ik bij u niet bespeuren !!!

marjal
Berichten: 194
Lid geworden op: 27 aug 2005 18:04

Re: dierenbegraafplaats

Ongelezen bericht door marjal »

juffrouw minousche !

juffrouw minousche
Berichten: 50
Lid geworden op: 28 jan 2006 21:57

Re: dierenbegraafplaats

Ongelezen bericht door juffrouw minousche »

nee als ik geen dierenliefde zou hebben dan heb ik zelf 5 katten,4 honden en een paard!!!

maar verder reageer ik niet meer op Nederland en zijn concorten.Laat jullie lekker in je sop gaarkoken.Veel succes ermee.

Nederland
Berichten: 41
Lid geworden op: 27 mei 2006 20:08

Re: dierenbegraafplaats

Ongelezen bericht door Nederland »

Uw liefde voor dieren is dus groter dan die voor Nederland :lol:

Martinvdm

Re: dierenbegraafplaats

Ongelezen bericht door Martinvdm »

In de wereld van het 'doodgaan en begraven' gaat achter de schijnheilige gezichten en zwarte pakken heel wat handel om.

In de States hebben ze een megabeurs waar je een kist e.d. kunt uitzoeken en noem het maar op....Commercie doet hier goede zaken !!

Ook in dit geval vind ik het erg triest van de eigenaar als hij op deze manier reageert. Zijn zakken vullen is kennelijk belangrijker dat het werk wat hij doet.

Gr,
M

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: dierenbegraafplaats

Ongelezen bericht door showgirl »

van liefdadigheid kan deze man niet leven,
het is nou eenmaal zijn beroep dat hij een dierenbegraafplaats heeft en daar de benodigheden extra bij verkoopt.
ik vind het juist een beetje vreemd om ergens anders iets te kopen terwijl deze meneer het ook heeft, en het ook nog op ''zijn'' ''bedrijf'' wil plaatsen.
de eigenaar van de begraafplaats verteld het wel erg l*llig, dat zou ook op een andere manier kunnen, laat hem dan 20% vragen maar wel plaatsen.
misschien was hij ook overrompeld.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: dierenbegraafplaats

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

En ik zal hem dan ook aanklagen voor manipulatie.
Hoe is hier sprake van manipulatie dan? Je hebt 2 keuzes, of je koopt een steen bij die man zelf of je koopt er ergens anders een en betaald dan wat extra voor het feit dat je die steen mag plaatsen op de begraafplaats van die man. Geheel je eigen keuze dus, ik zie er geen manipulatie in.

Zoals eerder gezegd, de eigenaar van de begraafplaats kan niet leven van de blauwe lucht, er moet geld verdiend worden. Hij zegt het een beetje bot misschien, maar hij heeft wel gelijk.

Maar waarom reageert de topic starter niet meer?

Flipipo
Berichten: 145
Lid geworden op: 13 dec 2005 19:57

Re: dierenbegraafplaats

Ongelezen bericht door Flipipo »

Ik denk dat Jett niet meer reageert, omdat ie misschien inziet wat voor onzinnige uitspraak gedaan is. Want ik ben met anderen eens, er moet ook door deze mensen brood verdiend worden! Ik ga toch ook niet gratis werken...

Glennfiddisch
Berichten: 123
Lid geworden op: 03 jul 2006 13:43

Re: dierenbegraafplaats

Ongelezen bericht door Glennfiddisch »

Ja inderdaad is het die man zijn beroep en zijn begraafplaats, dus dat zijn dan die 10%.

Als jett ook gevraagd zou hebben wat de kosten van het plaatsen van die steen geweest zou zijn als de eigenaar van de begraafplaats het had gedaan, was er misschien nog wel een 10 tot 20% bovenop gekomen.

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: dierenbegraafplaats

Ongelezen bericht door showgirl »

En ik zal hem dan ook aanklagen voor manipulatie
en?

jett
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 jul 2006 00:07

Re: dierenbegraafplaats

Ongelezen bericht door jett »

Hallo allemaal.

Het is begrijpelijk dat jullie vinden dat de eigenaar van de begraafplaats ook moet verdienen. Logisch. Maar heeft hij al niet verdiend, en begrijp me niet verkeerd dat gun ik hem ook van harte, ik werk ook niet voor niets en ik ben blij dat er zulke zulke plekken bestaan..
Het punt is: (wat wij hebben gedaan)
A. je betaald de begrafenis dat is een bedrag van enkele honderden euro"s.(afhankelijk van de grote van je huisdier)
B. We hebben een steen bij de eigenaar gekocht ,een steen met naam gegraveerd. Kost ook een paar honderd euro. Verdiend hij dus ook aan.
C. Jaarlijks betaal je grafkosten.

Het lijkt mij dus dat je niet kan zeggen dat de eigenaar het voor weinig doet of er niets aan verdiend.
En vergeet niet, het is niet 1 dier wat er ligt maar het zijn er honderden.en dat maal de te maken kosten, is toch een behoorlijk bedrag wat je jaarlijks verdiend. Gun ik hem van harte maar het houd natuurlijk en ker op.

Nu wil je graag een speciale steen, welke hij niet kan leveren en als hij hem kan bestellen en leveren dan betaal je (let goed op) 3 x zoveel als wanneer je hem zelf besteld. Hoezo niets verdienen?

Wij hebben alles over voor onze huisdieren. Maar zoals dit gaat?
Ik kan maar 1 ding zeggen, genoeg is genoeg, je kan mensen niet omdat jij wilt verdienen verplichten om alles bij jou af te nemen.Tenzij je een contract maakt waarin dit vermeld dtaat en waar de mensen voor tekenen, of dit meedeelt als je belt om een afspraak om te begraven maakt.Maar niets van dit alles.
Dit is inderdaad manipulatie.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: dierenbegraafplaats

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Dat is jou uitleg van het geheel, die van ons en blijkbaar ook de eigenaar is geheel anders.

Glennfiddisch
Berichten: 123
Lid geworden op: 03 jul 2006 13:43

Re: dierenbegraafplaats

Ongelezen bericht door Glennfiddisch »

Quote jett:

Nu wil je graag een speciale steen, welke hij niet kan leveren en als hij hem kan bestellen en leveren dan betaal je (let goed op) 3 x zoveel als wanneer je hem zelf besteld. Hoezo niets verdienen?
----

Wat kost die steen dan als je hem zelf koopt?

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: dierenbegraafplaats

Ongelezen bericht door showgirl »

C. Jaarlijks betaal je grafkosten

die betaal je voor mensen ook.

ik vraag me af over wat voor bedragen je praat.
hier vandaan gaan de meeste mensen naar Viviana in Prinsenbeek,
zij vragen voor het begraven van een zeer grote hond 158 euro, incl standaard kist, plaatje met tekst en grafsteen!
grafrechten voor 2 jaar, na die 2 jaar verlenging van het grafje voor 25 euro per jaar. en laten we niet vergeten dat de hele begraafplaats ook bijgehouden moet worden, of maakt iedereen zijn eigen steen schoon en wieden ze hun eigen onkruid.

jett
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 jul 2006 00:07

Re: dierenbegraafplaats

Ongelezen bericht door jett »

Dilbert

Wat bedoel je met dat is jou uitleg, die van ons en de eigenaar is heel anders?

Weet jij van deze zaak en over welke begraafplaats ik het heb?

Gesloten