LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ik ben niet tevreden over een dierenarts

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
NightStone
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 jul 2006 01:27

Ik ben niet tevreden over een dierenarts

Ongelezen bericht door NightStone »

........................
Laatst gewijzigd door NightStone op 25 jul 2006 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.

just the cook
Berichten: 247
Lid geworden op: 14 nov 2005 20:23

Re: Ik ben niet tevreden over een dierenarts

Ongelezen bericht door just the cook »

naar de eerste en dacht de beste dierenarts op
ken je je dierenarts dan niet?
misschien met je jaarlijkse ofzo? of ontwormspulletjes?
Hoewel ze niet door de telefoon kon beoordelen
precies
zei ze wel als we bij haar voor de behandeling waren geweest dat we dan voor de helft minder kwijt waren geweest.
waarom zou ze zeggen dat ze net zo duur zouden zijn, ze weet niet eens wat voor onderzoeken of behandelingen het diertje heeft gehad.
oke, sommige DA's zijn zeer prijzig :roll:
Ondertussen hebben we een blik of 4 van dat speciale voer weg moeten gooien en de kater eet weer van z'n eigen voer.
die blikken had je gewoon terug kunnen brengen, of je moet ze geopend hebben, maar dat voer is er niet voor niets, als ik jou was zorgde ik dat je weet naar welke dierenarts je volgende keer moet gaan.
die keer komt.

Glennfiddisch
Berichten: 123
Lid geworden op: 03 jul 2006 13:43

Re: Ik ben niet tevreden over een dierenarts

Ongelezen bericht door Glennfiddisch »

Quote:
naar de eerste en dacht de beste dierenarts op

Quote just the cook:

ken je je dierenarts dan niet?


Da's echt een goeie. :wink:

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: Ik ben niet tevreden over een dierenarts

Ongelezen bericht door showgirl »

mijn dierenarts is super duur, maar wel de beste!
en ik zie ze zeker 1 x per jaar.
daarnaast ik wil graag weten met wie ik te doen heb, en ook in geval van een spoedgeval s'nachts wil ik weten waar ik moet zijn zodat ik ik mijn stress niet hoef te zoeken. :P

en ja, sommige zijn stinkend duur, maar als ik waar voor mijn geld krijg vind ik dat niet erg, voor mijn huisdier alleen het beste.
en ik heb best wel eens een klein meningsverschil gehad over een consult, maar volwassen mensen praten dat gewoon onder elkaar uit.

NightStone
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 jul 2006 01:27

Re: Ik ben niet tevreden over een dierenarts

Ongelezen bericht door NightStone »

...........................
Laatst gewijzigd door NightStone op 25 jul 2006 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.

just the cook
Berichten: 247
Lid geworden op: 14 nov 2005 20:23

Re: Ik ben niet tevreden over een dierenarts

Ongelezen bericht door just the cook »

Ondertussen hebben we een andere dierenarts gevonden die zowel diervriendelijk als klantvriendelijk is en dat was die arts waar ik een telefonische consult mee heb gehad.
Ja, heel jammer dat je die niet eerder ontmoet hebt.
In die zin open,de kater moest 1 blikje per dag eten maar dat liet hij 4 dagen staan.
:?: Oke.....
Het maakt mij ook niet uit hoe veel dat kost,maar als mijn portomonee dat niet toestaat wat dan??
Als je geen verzekering hebt voor je huisdier dan mag je wel een rekening openen. Er kunnen altijd onverwachte dingen voordoen.
Stel dat hij aangreden wordt.

Volgens mij moet je ergens je beklag kunnen doen wanneer je ontevreden bent over je dierenarts.
Maar eigenlijk doet hij maar 1 ding fout, en dat is dat hij heel, heel erg duur is.

just the cook
Berichten: 247
Lid geworden op: 14 nov 2005 20:23

Re: Ik ben niet tevreden over een dierenarts

Ongelezen bericht door just the cook »

Quote:
naar de eerste en dacht de beste dierenarts op

Quote just the cook:

ken je je dierenarts dan niet?


Da's echt een goeie.
Je lacht me toch zeker niet uit! :oops:
Als ik ergens nieuw ga wonen is 1 van de eerste dingen die ik doe kijken naar een dierenarts. Andere misschien niet, ik heb ook alleen maar geleerd door mijn vroegere buurvr. die midden in de nacht met een poes naar de dierenarts moest, in een andere, onbekende woonplaats werd waargenomen. Het is echt niet leuk om met een doodzieke poes de weg kwijt te raken.

Ophidia
Berichten: 250
Lid geworden op: 08 mei 2006 23:45

Re: Ik ben niet tevreden over een dierenarts

Ongelezen bericht door Ophidia »

Het vak dierenarts is een vrij beroep.
Dat wil dus zeggen,dat iedere dierenarts z`n eigen prijzen hanteert.
Die prijzen zijn afhankelijk van de plaats en ruimte van vestiging,het aantal personeelsleden en de apparatuur en middelen waarmee gewerkt wordt.
Het loont dus om te `shoppen`.
Maar! Alle waar naar z`n geld.
De dierenarts is geloof ik wel verplicht om bij iedere ingrijpende(!) handeling toestemming te vragen aan de eigenaar.
Je kunt voor informatie hierover terecht bij de Koninklijke Nederlandse Maatschappij voor diergeneeskunde.
Is het inderdaad zo,dat de dierenarts in jou geval fouten heeft gemaakt,dan kun je eens naar een rechtswinkel gaan voor informatie hoe verder te handelen.

Als dierenartsen MEDISCHE fouten maken,dan kun je na dat je eerst de klacht bij de dierenarts zelf hebt neergelegd,het medisch tuchtcollege inschakelen. (te vinden op de site van het Ministerie van Landbouw,Natuurbeheer en Voedselkwaliteit)

Glennfiddisch
Berichten: 123
Lid geworden op: 03 jul 2006 13:43

Re: Ik ben niet tevreden over een dierenarts

Ongelezen bericht door Glennfiddisch »

@ JTC

Nee ik lach je absoluut niet uit JTC want al lezend dacht ik dat namelijk ook. Maar inderdaad als je genoodzaakt bent om een nieuwe DA te zoeken zoals de topicstarter dan ligt het wat anders. :wink:

Je hebt overigens gelijk JTC dat je een klacht kunt indienen over een DA maar ik dacht dat dit alleen maar gold voor deze redenen bij de klachtenambtenaar veterinaire dienst van het Min. LNV, zoals Ophidia stelt:

Over de dierenarts, maar ook over de dierenartsassistent(e). Of over een dierverloskundige of een dierfysiotherapeut. De klacht kan gaan over fouten bij het geven of voorschrijven van medicijnen, over een onjuiste behandeling waardoor uw dier schade aan zijn gezondheid lijdt of sterft. Maar ook over een weigering om het dier te behandelen of een weigering om naar het dier toe te komen.

Ik twijfel of dit ook van toepassing is over een klacht over de prijzen die een DA hanteert.

Ophidia
Berichten: 250
Lid geworden op: 08 mei 2006 23:45

Re: Ik ben niet tevreden over een dierenarts

Ongelezen bericht door Ophidia »

Over de prijs kun je het oneens zijn,maar dat kan ook gelden voor andere diensten of goederen. Ben je het er niet mee eens,ga je naar een concurent.
Maar als wordt gezegd dat iets tussen de E100,- en E200,- gaat kosten en vervolgens krijg je een rekening van E443,-,dan is dàt dus het punt waarmee de dierenarts een grote fout maakt.
De dierenarts heeft zich niet aan z`n afspraak gehouden om de klant op de hoogte te brengen van de hogere kosten.
De klant heeft zèlf naar de dierenarts gebeld hoe het met het dier ging,omdat de dierenarts niets van zich liet horen. (is al niet netjes)
En toen heeft de dierenarts verzwegen dat de prijs hoger uit zou komen.
De dierenarts heeft de klant voor het blok gezet bij het ophalen van het dier. Dat is behoorlijk onbeschoft!

Glennfiddisch
Berichten: 123
Lid geworden op: 03 jul 2006 13:43

Re: Ik ben niet tevreden over een dierenarts

Ongelezen bericht door Glennfiddisch »

@Ophidia

De prijs die tussen de 100 en 200 euro lag was voor de behandeling van blaasgruis.


De kater kan dus twee keer een verschillende behandeling met inbegrip van medicatie hebben moeten ondergaan waarvoor uiteraard de eigenaar de kosten moet betalen en misschien zijn er meer dagen (kosten) bijgekomen voor het verblijf van de kater in de Dierenkliniek, met inbegrip van het DAAR geven van het speciale voer.

Quote Nightstone:

Nadat de huidige kostenplaatje bekend was,kregen we min of meer de schuld dat wij zo laat waren om het beestje te brengen.
Het bleek namelijk dat het beestje niet alleen blaasgruis had, maar ook naar aanleiding van de blaasgruis aangetaste niertjes.


Maar je hebt gelijk de DA had toch de eigenaar van de andere diagnose en de daaraan verbonden kosten op de hoogte moeten stellen, of het moet een noodgeval zijn geweest waarbij iemand gekozen heeft voor het dier. En wij weten niet hoe de eigenaar zich gedragen heeft tov. de DA of de assistente ivm. het behandelen van de kater.

Ik heb trouwens nog een opmerking Nighstone:

Je stelde dat je je diertjes niet opsloot omwille van het voer.

Als de gezondheid en het leven van je kater zou inhouden dat je hem tijdelijk moest opsluiten met het speciale voer (en dat zou ook een andere kamer kunnen zijn waar geen andere dieren zich bevinden), dan vind ik het vreemd dat je dat op aanraden/advies van een DA niet doet.

Ophidia
Berichten: 250
Lid geworden op: 08 mei 2006 23:45

Re: Ik ben niet tevreden over een dierenarts

Ongelezen bericht door Ophidia »

Je kunt niet van een leek verwachten dat die altijd op tijd naar een dierenarts gaat.
Nee,de dierenarts had moeten bellen. (ook bij verdere noodsituaties)
Een telefoontje is zo gepleegd.
De dierenarts zal toch rekening moeten houden met de portemonee van de eigenaar.
Het is heel hard,maar een dier is en blijft een dier en is geen mens die ten alle tijden bij acute nood geholpen hoort te worden.
Wil de eigenaar van een dier geen enkel risico lopen,dan is het slim om dat van te voren aan te geven. (evt. met een prijslimiet)

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: Ik ben niet tevreden over een dierenarts

Ongelezen bericht door bitchy »

Het is heel hard,maar een dier is en blijft een dier en is geen mens die ten alle tijden bij acute nood geholpen hoort te worden.
oh ja?
nou, mijn hond is mijn maatje (honden) & die dienen ten alle tijden de beste verzorging te krijgen.
voor onverwacht hoge uitgave spaar ik.

just the cook
Berichten: 247
Lid geworden op: 14 nov 2005 20:23

Re: Ik ben niet tevreden over een dierenarts

Ongelezen bericht door just the cook »

Maar inderdaad als je genoodzaakt bent om een nieuwe DA te zoeken zoals de topicstarter dan ligt het wat anders.
Ja, dat ligt inderdaad anders ja. Maar dat de huidige DA stopt is toch ook al even van tevoor bekend.
Tenminste, als er in onze praktijk 1 stopt krijgen we maanden van tevoren al bericht, + dat er verschillende artsen overblijven. 8) maar dat zal misschien niet overal zijn, daar houden we maar over op :wink: .


En Ophidia, misschien moet jij eens een keer inzien dat er mensen zijn die ontzettend veel om hun huisdier geven.
Een beetje begrip daarvoor zou helemaal niet verkeerd zijn, maar kennelijk geniet jij ervan om te stangen en deze mensen tegen je in het harnas te jagen. (zie de biggentopic, en de Bull-topic).
Dat je daar maar veel plezier van mag hebben.

Volgens mij heeft de dierenarts van Nightstone zijn best gedaan en zijn kater weer opgelapt. Als de kater nu is opgeknapt is er geen reden om deze dierenarts zo op radar aan de schandpaal te nagelen.
Hij is duur, dat zijn meerdere DA's.
Dan kunnen we hier wel een lijstje gaan samenstellen.
Het NIET doorgeven dat er meer loos is dan de blaasgruis is zijn fout,
maar verder heeft hij kennelijk zijn werk wel goed gedaan.

Glennfiddisch
Berichten: 123
Lid geworden op: 03 jul 2006 13:43

Re: Ik ben niet tevreden over een dierenarts

Ongelezen bericht door Glennfiddisch »

Nightstone,

je zei dat je kater weer zijn normale voeding at.

Zonder hele internet sites met symptomen en bijbehorende behandelingen, dieetvoedingen en medikaties hier op het forum te knallen, want diagnoses hoort een DA te stellen met inbegrip van de medikatie ed., zou ik als ik jou was wel even naar die tweede of een andere DA gaan als je niet meer naar de dierenkliniek terug wilt.

Je zei immers dat, volgens de Dierenkliniek, je kater aangetaste nieren had, dus laat die andere DA dat dan even checken voor je dadelijk weer voor onverwachte en onvoorziene kosten komt te staan omdat het dier nierproblemen heeft. :wink:
.

NightStone
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 jul 2006 01:27

Re: Ik ben niet tevreden over een dierenarts

Ongelezen bericht door NightStone »

Just the Cook"Ja, dat ligt inderdaad anders ja. Maar dat de huidige DA stopt is toch ook al even van tevoor bekend.
Tenminste, als er in onze praktijk 1 stopt krijgen we maanden van tevoren al bericht, + dat er verschillende artsen overblijven. 8) maar dat zal misschien niet overal zijn, daar houden we maar over op :wink: "
Wij werden niet doormiddel van een schrijfsel op de hoogte gesteld dat onze vaste DA ging stoppen met de praktijk.
Glennfiddisch"Je stelde dat je je diertjes niet opsloot omwille van het voer.

Als de gezondheid en het leven van je kater zou inhouden dat je hem tijdelijk moest opsluiten met het speciale voer (en dat zou ook een andere kamer kunnen zijn waar geen andere dieren zich bevinden), dan vind ik het vreemd dat je dat op aanraden/advies van een DA niet doet."
We hadden het geprobeerd om de kater met speciaal voer en al op te sluiten,maar daar gingen mijn hond en poes niet mee accoord dus ik had de hele huis op stelten.
We hadden speciaal voer gemengd met water,met melk en met z'n oude voer en zelfs het voer achter in z'n strot geduwd het hielp niks.
Als hij niet wil dan kunnen we hem moeilijk dwingen.
Ik bedoel je dwingt een kind ook niet te eten als hij of zij het niet lust.
Verder houden we de boel wel in de gaten en we zien wel hoe het bij de controle er voor staat.

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: Ik ben niet tevreden over een dierenarts

Ongelezen bericht door showgirl »

ik vind het erg l*llig van je dat je deze dierenarts met plaats en praktijk naam op internet zet.
en dat alleen omdat hij TE duur is en jou niet op de hoogte heeft gehouden van zijn nierprobleem. of is hij ook nog eens heel onbekwaam in zijn vak...

dat jij elke dag een blik voer opentrekt is jou probleem, ik heb hetzelfde eetprobleem gehad maar gaf mijn kater hele kleine beetjes per keer, ik maakte het nog een klein beetje aan met tonijn en smeerde zijn hele poot in met voedsel.
de hond en kat die niet accoord gaan met opsluiting?
tja, soms moet je keuzes maken. :roll:

Ophidia
Berichten: 250
Lid geworden op: 08 mei 2006 23:45

Re: Ik ben niet tevreden over een dierenarts

Ongelezen bericht door Ophidia »

Bitchy,jij zult ongetwijfelt ook een financïele limiet hebben.
Je gaat geen E30.000,- uitgeven/lenen voor een hond.
Wel voor jezelf als je leven ervan afhangt.

Just the cook,ik ben mij heus bewust van het feit dat mensen van hun dier houden. (ik hou ook van mijn hondje) Maar ik vind wel dat je realistisch moet zijn en moet blijven relativeren.

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: Ik ben niet tevreden over een dierenarts

Ongelezen bericht door bitchy »

Je gaat geen E30.000,- uitgeven/lenen voor een hond.
& jij bent een kei in het overdrijven. :roll:

hoeveel ik voor mijn honden over heb gaat jou geen snars aan,
ik spaar al jaren voor onvoorziene & onverwachte hoge uitgaven, & als het mijn hond ten goede komt heb ik heel erg veel voor ze over.

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: Ik ben niet tevreden over een dierenarts

Ongelezen bericht door showgirl »

Als de ene 443 euro en een beetje vraagt
Je gaat geen E30.000,- uitgeven/lenen voor een hond.
:lol: :lol: :lol: :lol:
Als de ene 443 euro en een beetje vraagt en de andere 243 euro en beetje vraagt voor dezelfde behandeling dan vind ik dat best wel groot verschil.
Het maakt mij ook niet uit hoe veel dat kost,maar als mijn portomonee dat niet toestaat wat dan??
je kan ook even kijken waar dat verschil door komt, maar buiten dat, tegenwoordig heb je zo een ziektekostenpolis voor je huisdier afgesloten.
waar jij nu op doelt is eigenlijk dat als het te duur gaat worden je dier dan maar in moet slapen? stop de behandeling, het is te duur!

het enge aan dit soort gedachtes vind ik dat er mensen zijn die nog minder dan ons (jou en mij) te besteden hebben, en hoe denken die mensen er dan over als het dier 2 dagen moet blijven voor een opname...
dit doet me ook denken aan de topic van die penisamputatie bij een kat.
dat kon de mevr. ook niet betalen, maar na operatie zou het dier een normaal leven hebben.
zij wilde hem in laten slapen voor de kosten, de dierenarts wilde hem opereren.
is de dierenarts dan een geldklopper?

nog even deze, van Marianna geloof ik;
Mensen met een klein inkomen kunnen daardoor voor grote problemen komen te staan als hun huisdier een dure medische ingreep zou moeten ondergaan. Voor zulke gevallen bestaat http://www.veterinairsteunfonds.nl/

Gesloten