LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ik ben niet tevreden over een dierenarts

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
just the cook
Berichten: 247
Lid geworden op: 14 nov 2005 20:23

Re: Ik ben niet tevreden over een dierenarts

Ongelezen bericht door just the cook »

Maar er kunnen zich ook situaties voordoen waarbij de huiselijke/financiele omstandigheden van een huisdierenbezitter veranderen en dan dump je ze natuurlijk niet, als je er echt van houd.
Ja, dat is waar.

NightStone
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 jul 2006 01:27

Re: Ik ben niet tevreden over een dierenarts

Ongelezen bericht door NightStone »

He stelletje zeikwijven jullie trekken het helemaal uit zijn verband. Ik kap ermee al dat negatieve gedoe om eigenlijk een heel klein iets. Het punt was dat de kosten hoger waren dan gepland en dat ik niet van plan om 30.000 euro te lenen (Zoals sommige idioten hier op dit forum wel van plan zijn, echt waar zit je dan met je kop in je kont zo ongeveer. Elk normaal mens koopt hele andere dingen van 30.000 euro) En dat als mijn beest dus zoveel kosten zou hebben dat ik het dan laat inslapen, en dat is bij sommige zo verkeerd opgevat terwijl iedere boer je kan vertellen dat als een koe zoveel moet kosten en ook al is het zijn beste melkkoe dat hij het beest echt niet laat behandelen, maar gewoon in laat slapen omdat dat het beste is voor dat beest. Want anders draait die boer verlies als hij zijn beste melkkoe moet laten behandelen voor 30.000 euro. Iedereen die hier anders over denkt is gewoon gek in zijn kop, en moet toch eens ernstig met zijn/haar partner of dokter gaan praten of er niet een kronkel in zijn/haar kop zit.

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: Ik ben niet tevreden over een dierenarts

Ongelezen bericht door Soraya »

Waar komt die 30.000 euro nou precies vandaan, want dat heb ik vanaf het begin al nergens duidelijk gezien....
Daarnaast vind ik het jammer dat je opeens alles aan het weghalen bent, want ik zat te kijken waar die koste uit voort kwamen, het enige was iets van 450 euro voor alles bij elkaar geloof ik, maar zelfs dat kan ik dus niet bij jou controleren...

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: Ik ben niet tevreden over een dierenarts

Ongelezen bericht door bitchy »

terwijl iedere boer je kan vertellen dat als een koe zoveel moet kosten en ook al is het zijn beste melkkoe dat hij het beest echt niet laat behandelen, maar gewoon in laat slapen omdat dat het beste is voor dat beest. Want anders draait die boer verlies als hij
voor een simpele mastitis of keizersnede laat de boer zijn koe gewoon behandelen. bij een zwaar zieke koe is het financieel beter om hem te slachten omdat het dier dan nog wat opbrengt. met sommige medicatie is de koe niet meer geschikt voor de slacht.


dit zeikwijf wil nog wel even melden dat jij een keihard persoon bent die zomaar wat opschrijft. je hebt je kater de hele nacht laten krijsen omdat de dierenarts geen dienst heeft snachts. wat een bullsjit! elke praktijk heeft een plaatsvervanger die de nachtdiensten draait, of denk jij dat aanrijdingen, maagkantelingen, bevallingen e.d. alleen maar overdag gebeuren.
je kon je kater niet apart opsluiten omdat je het gedoe met de andere kat en de hond niet kan aanhoren/zien. maar het gejammer van je kater met pijn wel.
je loopt een dierenartsenpraktijk zwart te maken die dan wel duur is.
maar jou een kostenplaatje gaf voor blaasgruis.
je mag niet verwachten dat voor datzelfde geld je kater ook behandeld word voor zijn nieren!
als jij denkt dat dat zo is ben je toch niet helemaal lekker.
de praktijk had jou wel op de hoogte moeten stellen.

wat jammer dat we dit verhaal alleen maar van jou kant horen.

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: Ik ben niet tevreden over een dierenarts

Ongelezen bericht door bitchy »

Ophidia


Geplaatst op 25 Jul 2006 10:50 door Ophidia


--------------------------------------------------------------------------------

Bitchy,jij zult ongetwijfelt ook een financïele limiet hebben.
Je gaat geen E30.000,- uitgeven/lenen voor een hond.
Wel voor jezelf als je leven ervan afhangt.
bij deze soraya,

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: Ik ben niet tevreden over een dierenarts

Ongelezen bericht door Soraya »

Dank je Bitchy!


Dat stukje had ik meegekregen maar snap niet waar dit betrekking heeft op Nightstone, daar hij/zij dit later ook aangeeft...

Maar ik ben zelf nog nooit van deze bedragen tegen gekomen bij de da, ook niet van andere mensen die hier regelmatig zitten.

Daarnaast (even voor nightstone) zijn er voldoende goede voedingen die voor nier/blaaskatten perfect werken en niet duurder zijn dan de gemiddelde goede kattenvoeding. Zoek even op google naar carnibest bijvoorbeeld....

NightStone
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 jul 2006 01:27

Re: Ik ben niet tevreden over een dierenarts

Ongelezen bericht door NightStone »

dit zeikwijf wil nog wel even melden dat jij een keihard persoon bent die zomaar wat opschrijft. je hebt je kater de hele nacht laten krijsen omdat de dierenarts geen dienst heeft snachts. wat een bullsjit! elke praktijk heeft een plaatsvervanger die de nachtdiensten draait, of denk jij dat aanrijdingen, maagkantelingen, bevallingen e.d. alleen maar overdag gebeuren.
je kon je kater niet apart opsluiten omdat je het gedoe met de andere kat en de hond niet kan aanhoren/zien. maar het gejammer van je kater met pijn wel.
je loopt een dierenartsenpraktijk zwart te maken die dan wel duur is.
maar jou een kostenplaatje gaf voor blaasgruis.
je mag niet verwachten dat voor datzelfde geld je kater ook behandeld word voor zijn nieren!
als jij denkt dat dat zo is ben je toch niet helemaal lekker.
de praktijk had jou wel op de hoogte moeten stellen.
Als jaren lang met de gezondheid van de kat goed is gegaan en net die ene nacht niet dan weet je toch ook niet wat je moet doen.
Ik heb deze topic opgestart omdat ik niet eens was met de gang van zaken.
Verder kregen we te horen dat onze vaste dierenarts was gestopt,dus we waren zoekende naar een andere.
Daarom wisten we ook niet dat je ook een dierenarts s'nachts kon benaderen.
Verder wordt er beweerd dat wij niet dierwaardig zijn,dat is bullsjit.
Om over het kostenplaatje terug te komen,eerst werd een diagonose gesteld aan de hand van die diagonose werd er gezegd dat 't zoveel kostte.
Maar een beetje dierenarts maakt toch eerst een echo of een röntgen foto om de definetieve diagonose te kunnen stellen.
Dat is niet gebeurt,verder werden we niet op de hoogte gesteld over hoe en wat.
De reden waarom ik deze topic heb geopend was,om lotgenoten te vinden die dit ook eens overkomen is.
Maar helaas,dat is niet het geval,ik kreeg alleen maar kritiek over mijn handelen en de dierenarts in kwestie wordt opgehemeld.
Hoewel hij nors en klantonvriendelijk was.
Hoe zou jij het vinden om als een schuldige wordt aangewezen,terwijl je nog nooit voor zo'n situatie hebt gestaan en hoe zou jij het vinden om te horen dat je fincancieel de boel voor elkaar moeten maken??
Hoe zou jij het vinden als je financieel al een klap heb gemaakt voordat je beestje ziek werd??
Dan baal je d'r ook van dat je een deel van je centen kwijt bent,waar je niet op gerekend hebt.
Er werd ook gevraagd waarom wij dieren hebben als we 't toch niet kunnen onderhouden.
Ik heb de dieren aangeschaft in de periode dat ik wel royaal kon leven en kreeg laten een mindere periode,waar ik nu nog mee bezig ben.
Ach,waarom vertel ik dit,het gaat jullie eigenlijk niks aan hoe ik financieel voor sta.

Dit is geschreven door Swendy Meisje en niet door NightStone.

NightStone
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 jul 2006 01:27

Re: Ik ben niet tevreden over een dierenarts

Ongelezen bericht door NightStone »

In al die voorgaande jaren dat je dieren hebt gehad hoe vaak ging je toen naar je eigen DA en voor welke andere zaken/vragen buiten entingen en wat was je dan gemiddeld per konsult zowat kwijt?
Simpel gezegd: Zat je voor iedere scheet bij je DA op konsult, net zoals mensen vaak voor iedere scheet bij hun huisarts zitten. :wink:
In al die jaren ben ik naast de casteratie en serelesatie (hoe schrijf je dat) 3 keer voor andere dingen geweest,dus ik zat niet voor iedere wisse wasje bij de da.
2 x voor een poes die een gebroken knie had,ook deze da (het was weer een andere da)had me afgescheept met een kneuzing en 100 gulden minder voor de 2 spuiten die ze kreeg.
1 x voor de hond die last van een gebroken nagel had en dat kostte mij 24 euro om die nagel er af te laten trekken.
Al deze kosten heb ik handje contantje van mijn eigen geld betaald,dus niks van de spaarrekening die wij overigens wel hebben en trouw een x bedrag op storten.
Dat laatste is een reactie op diegene die beweerd dat we niet weten wat sparen is.

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: Ik ben niet tevreden over een dierenarts

Ongelezen bericht door Soraya »

Van sommige dingern hoef je geen foto te maken om te weten wat iets is... Dit zou volgens alleen een onzekere arts doen of een arts die geld uit wil kloppen.

Zelfs ik wist nog dat mijn da midden in de nacht te bereiken is, maar anders had je in ieder geval kunnen proberen te bellen. Want je wilt zo snel mogelijk het dier helpen. Maar dit is nu achteraf, je weet het in ieder geval en hier ga ik dus ook niet verder op in.

De dierenarts heeft verder wel gehandelt in het welzijn van het diertje en hier gaat het om, dat helaas voor jullie de kosten hoger uitvielen dan de planning was, tja dat was echt niet de opzet van de da. Maar omdat er zeer waarschijnlijk urine is teruggegaan naar de nieren (even een korte uitleg, als een kat binnen 24 uur niet van zijn volle blaas af is, is er een groot overlijdenskans en is er vaak behoorlijke schade aan de nieren omdat de urine dan terugloopt naar de nieren).
Hij had misschien beter moeten leren communiceren, maar jullie hadden ook kunnen vragen tijdens de momenten waarbij jullie contact opnamen.
Ik heb ook onkosten gemaakt die veel geld kosten, maar daar heb je mij ook niet over gehoord. Je weet dat sommige dingen er gewoon bij horen. Als het je bespaart blijft is het mooi, maar velen komen wel een voor het stukje van onverwachtte hoge uitgaven. Is het niet bij het een dan wel bij het ander.

Het is spijtig voor jullie dat veel mensen jullie geen gelijk geven, maar alleen aangeven dat de da op 1 vlak een aandachtspunt had, en dat was het praten naar jullie toe. Hij is in ieder geval niet gebrekkig geweest naar het dier toe. En daar mag je ook erg blij mee zijn!

Glennfiddisch
Berichten: 123
Lid geworden op: 03 jul 2006 13:43

Re: Ik ben niet tevreden over een dierenarts

Ongelezen bericht door Glennfiddisch »

Eigenlijk heeft Nightstone best wel gelijk, en laten we eerlijk zijn als je zoals hij zelf opgeschreven heeft, praktisch nooit bij zijn DA komt, zijn best veel mensen hoor, dan schrik je je ook rot bij zo'n rekening.

Ik heb je er niet over aangevallen Nightstone en ik dacht al zoiets daarom vroeg ik het je.

En mbt. tot die koeien Bitchy:

Als een koe haar melkquotum, een tijdje niet meer haalt, geeft een boer er geen euro meer aan uit en gaat ze regelrecht naar de slacht. :wink:

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: Ik ben niet tevreden over een dierenarts

Ongelezen bericht door bitchy »

Als een koe haar melkquotum, een tijdje niet meer haalt, geeft een boer er geen euro meer aan uit en gaat ze regelrecht naar de slacht
ja &?
ik schrijf toch niet dat inslapen het beste is, een boer kijkt naar de financien, als de slacht meer opbrengt gaan ze gewoon.


ik kom ook maar 1 x per jaar bij een dierenarts, alleen voor de jaarlijkse entingen.
wat de rekening betreft heeft Nightstone ook een beetje gelijk, dat is ook regelmatig door mensen geschreven.
alleen kan hij/zij niet verwachten dat de prijs hetzelfde blijft wanneer er buiten de gruis ook nierproblemen zijn.
dat is niet fout van de dierenarts, die is alleen dom & nalatig geweest om nightstone niet op de hoogte te stellen van dat bedrag.

Glennfiddisch
Berichten: 123
Lid geworden op: 03 jul 2006 13:43

Re: Ik ben niet tevreden over een dierenarts

Ongelezen bericht door Glennfiddisch »

Quote Bitchy:

wat de rekening betreft heeft Nightstone ook een beetje gelijk, dat is ook regelmatig door mensen geschreven.
alleen kan hij/zij niet verwachten dat de prijs hetzelfde blijft wanneer er buiten de gruis ook nierproblemen zijn.
dat is niet fout van de dierenarts, die is alleen dom & nalatig geweest om nightstone niet op de hoogte te stellen van dat bedrag.


Ben ik het volkomen mee eens, maar stel dat Nightstone niet zoveel geld had gehad voor de behandeling wie zou dan voor die "domme nalatigheid" moeten opdraaien en stel dat Nightstone er bijv. voor had gekozern dan om de kater te laten inslapen ipv. de nieuwe behandeling.

Ik zeg dit niet om een diskussie uit te lokken over dierenliefde en wat iemand anders zou doen in Nighstone's plaats, maar puur het feit dat Nighstone als eigenaar het recht had op een keuze die hem nu ontnomen is.

Ophidia
Berichten: 250
Lid geworden op: 08 mei 2006 23:45

Re: Ik ben niet tevreden over een dierenarts

Ongelezen bericht door Ophidia »

Kijk en daàr gaat het hier nu om!

NightStone
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 jul 2006 01:27

Re: Ik ben niet tevreden over een dierenarts

Ongelezen bericht door NightStone »

Hehe eindelijk iemand die begrijpt hoe de vork in de steel zit. Inderdaad Glenfidish, mij is die kans niet gegund om te beslissen over het inslapen of laten behandelen. Ik snap niet waarom de mensen dan het lef hebben om te zeggen dat ik gene dierenliefde ken. Ik ben opgegroeid met beesten en al helemaal al reken dat ik mijn eerste beestje op een jaar of 6 had en dat was een geit die ik van de buurman kocht voor 2 pepermuntjes, en ik was daar hartstikke trots op en liep uren door het dorp met dat beestje, dus dat ik geen dierenliefde ken is gewoon onzin. Ben blij dat er toch nog een paar mensen zijn die achter mij staan ( alhoewel dat moeilijk te achterhalen is wie dat zijn )

just the cook
Berichten: 247
Lid geworden op: 14 nov 2005 20:23

Re: Ik ben niet tevreden over een dierenarts

Ongelezen bericht door just the cook »

Niet te geloven, dus een kater die gewoon te behandelen is en nog jaren normaal verder kan leven moet maar inslapen omdat de eigenaar de rekening niet wil/kan betalen :cry:
Triest voor woorden.
Nu was het blaasgruis en dankzij de laksheid van de eigenaar ook nog een probleem met de nieren, straks is het een darmontsteking die financieel net niet uitkomt.

NightStone
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 jul 2006 01:27

Re: Ik ben niet tevreden over een dierenarts

Ongelezen bericht door NightStone »

Ja he just the cook niet te geloven he. En als mijn hond straks een gebroken poot heeft laat ik hem ook eerst 2 dagen creperen van de pijn en dan ga ik naar de dierenarts om vervolgens te zeggen dat het me financieel niet uit komt en dan laat ik hem inslapen. Mens wordt eens wakker en hou toch eens op zeg. Get a live doe wat nuttigs en hou op met hier berichten te posten aangezien jij je toch al gelijk aangevallen voelt. Onthoudt wel dat het nog altijd mijn keuze is wat ik met mijn dieren wil doen he. Het is niet jou beslissing en ik ben ook niks verplicht tegenover jou, vandaar GET A LIVE.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Ik ben niet tevreden over een dierenarts

Ongelezen bericht door bot321 »

Kijk dat is nou het beroerde van alles de mens
beslist de dieren hebben niets te beslissen.
Daarom zijn hier zoveel voor en tegenstanders.
De een denkt aan zijn poen de ander aan het welzijn
van de dieren.
Laat ik nou toevallig voor het tweede kiezen.
Heb trouwens een verzekering van 180 euro pj
voor de kosten van een dierenarts etc bij een grote
maatschappij dus bij het kopen van een dier moet
dat bedrag ook op te brengen zijn.Hoop dat ik er
geen gebruik van hoef te maken.

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: Ik ben niet tevreden over een dierenarts

Ongelezen bericht door showgirl »

laat ik hem ook eerst 2 dagen creperen van de pijn en dan ga ik naar de dierenarts
misschien met een andere kwaal, maar is dat niet precies wat je deed terwijl de kater het uitschreeuwde van de pijn?
wachten tot de volgende morgen?!
aangezien jij je toch al gelijk aangevallen voelt
daar zegt er 1 wat :lol:
Onthoudt wel dat het nog altijd mijn keuze is wat ik met mijn dieren wil doen he.
helaas voor de dieren wel ja.
nu schuif je het ineens op je slechte financiele tijd, goed excuus.
Niet te geloven, dus een kater die gewoon te behandelen is en nog jaren normaal verder kan leven moet maar inslapen omdat de eigenaar de rekening niet wil/kan betalen
ja JTC, maar zo zijn er nog heel veel meer mensen.
niet iedereen is bereid om naar een dierenarts te gaan, veel mensen wachten het even af, misschien gaat het uit zichzelf wel over.
1 troost, er zijn er ook heel veel mensen die wel hart voor hun dieren hebben en zorgen dat ze niets tekort komen als ze ziek zijn!

ik vraag me ook nog even af in wat voor wereld iemand leeft wanneer je denkt dat een dierenarts geen nachtdienst heeft.

lindanetgeen40
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 aug 2006 22:41

Re: Ik ben niet tevreden over een dierenarts

Ongelezen bericht door lindanetgeen40 »

heel toevallig belandde ik op dit onderwerp.Laat ik nu met een kat zitten met naar alle waarschijnlijkheid een tandontsteking of zoiets.Ik weet nu al dat ik geen oog dicht zal doen vannacht,uit angst,bezorgdheid en ook gewoon zorgen omdat ook ik eigenlijk een dierenarts niet kan betalen.Ik weet niet wat het gaat kosten omdat mijn poezen nog nooit bij de dierenarts zijn geweest.(Ik ben sinds een half jaar werkeloos en bijstand is geen vetpot.)Ze zijn 13 jaar ong.Komen nooit buiten en hebben nog nooit een arts nodig gehad.
Ik hoop een vriendelijke dierenarts te treffen die niet te duur is.Ik moet eerst nog maar zien of ik mijn poes bij de DA krijg,zij is schuw,bang voor vreemden.En de eerste keer DA.Ik vind het enger dan zij waarschijnlijk.

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: Ik ben niet tevreden over een dierenarts

Ongelezen bericht door Soraya »

Je kunt ook de da bij je thuis laten komen, en geef van te voren aan dat je niet breed zit en graag in termijnen zou willen betalen. Is vaak geen probleem.

Gesloten