LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hondevoer!!

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Glennfiddisch
Berichten: 123
Lid geworden op: 03 jul 2006 13:43

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door Glennfiddisch »

Nu gaan jullie toch wel echt ver met ruzie-maken, dus ik ben het helemaal met JTC eens.

Eigenlijk best wel jammer want jullie hebben, los van de ruzie, echt best wel allemaal goede argumenten voor dat voer waar jullie voorstander van zijn.

Of het nou brok of vers is, dus ik worstel me door de woordenwisselingen heen om toch de voors en tegens te kunnen vergelijken, hoe moeilijk leesbaar het ook begint te worden. :wink:

magretti
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 jun 2006 18:29

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door magretti »

Ik heb laatst met een voedingsdeskundige gesproken.
Zij deelde mij mee, dat er een bedrijf is die een speciaal hondevoer uit heefd gevonden. 7 for seven. In andere brokken, zitten zoals bekent dierlijke bij produkten. Maar ook nog veel meer, wat de fabriekant vaak niet eens op de verpaking zet. Hierbij moet je denken aan.
Uitwerpselen, doode dieren, zelfs zaagsel, kortom dood vlees.
Alles wordt er door heen gemalen, wat voor de mens afgekeurd is.
Dus allerlij aval. Nu is er een speciaal 7 for seven menu uitgevonden, van natuurlijk en goedgekeurd vlees, granen, groentes vis enz.
Kortom allemaal voeding wat mensen ook eten. Maar is dan alleen gemalen en hondebrokken van gemaakt.
Het is een menu van 7 dagen. Elke dag heefd je hond dus een andere smaak brokken. Dus het is niet alleen heel gezond, maar ook nog eens lekker gefarieerd! Ik heb een informatie pakket gehad van het 7 for seven menu. En ik moet zeggen, het ziet er allemaal heel lekker uit!
Het intresseerd me zeker. En we gaan het voer dan ook zeker proberen!
Dit voer komt ook uit duitsland. In duitsland schijnen ze strengere regels te hebben. Voor hondenvoer.

Broodjebal
Berichten: 144
Lid geworden op: 07 jun 2005 22:22

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door Broodjebal »

Margretti, ik ben toch aardig thuis in de 'natuurlijke' brokvoeding, maar 7 for Seven wordt maar door 1 verkooppunt geleverd en dat is een trimsalon. Iedereen kan hondenbrok maken, maar is het ook goed?
Geen site, geen info.............geen mails die beantwoord worden.
Voer dat aangeboden wordt op veilingssites heeft niet mijn voorkeur.
Waar heb jij het proefpakket aangevraagd?

Het zoveelste brokvoer dat zich vergelijkt met zelf samenstellen uit rauw voer. Het is en blijft doodgekookt, waardoor de kwaliteit verandert in kwantiteit. Geef je hond rauwe vlezige botten, iedere dag een andere variëteit. Dat is pas goed hondenvoer. :wink:

magretti
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 jun 2006 18:29

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door magretti »

ik ben al heel lang aan het streiden naar het juiste voer.
Nu hebben onze honden pedigree adult uit de dierenwinkel.
Suppermarkt voer schijnt niet goed te zijn.
Maar hoorde nu weer dat pedigree te veel zouten bevat.
En nu heb ik van 7 for seven gehoord, er scheinen in deze brok alleen maar voeding te zitten. Wat de mens ook eet.
Een mevrouw had gereageerd op een advertentie van mij, op marktplaats.
En ze vertelde me in een heel verhaal wat er allemaal door brokken gemalen wordt. Ik ben me wild geschrokken. En zij stuurde me inderdaad een preofpakket van het 7 for seven.
Ik was van plan om het bij haar te gaan bestelen, vandaag of morgen.
Maar wat jij zegt, is ook wel weer zo.
Ma ja nu weet ik het helemaal niet meer. Nu staan onze honden op pedigree. Schijnt niet goed te zijn, het seven for seven is niet goed zeg jij nu weer. Nu weet ik het helemaal niet meer. Wat is nou het beste? :(

Broodjebal
Berichten: 144
Lid geworden op: 07 jun 2005 22:22

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door Broodjebal »

Ik zeg niet dat het geen goed brokvoer is. Maar het is wel dubieus dat dit merk alleen aangeboden wordt op sites als Marktplaats en Veiling.nl.
Ik zit in de trimwereld en weet van de 'goede' merken. Dit is vrij onbekend en niet te traceren en heeft nog maar 1 verkooppunt.
Een goed merk wil je 'aanprijzen' op daarvoor bestemde fora. Over dit merk wordt geheimzinnig gedaan met als doel (lijkt mij) nieuwe verkooppunten te trekken. Dan ben je niet goed bezig.
Probeer het uit, absoluut doen. Ik ben erg benieuwd welke producent hierachter zit.

magretti
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 jun 2006 18:29

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door magretti »

Ik kijk net even op het informatie boekje.
En er staan wel gegevens bij.

Inter-Nutrition b.v. Inovatie 2 NL-6921 RN Duiven

Website www.7forseven.com

Ik heb die site zelf nog niet eens bezocht joh.
Eerst maar eens even doen.
Maar bedankt voor je advies! :D

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Ik was van plan om het bij haar te gaan bestelen, vandaag of morgen.
:shock: :shock: :shock:

magretti
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 jun 2006 18:29

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door magretti »

Wat is er rasje 34?
Ik weet niet precies wat je hiermee bedoeld.
Maar wat is er verkeerd aan.
Vind je het raar dat ik het bestel, is dat het?
Dit voer kun je alleen maar bestellen.
En precies zoals broodjebal zij, het is het proberen waard.
Ik weet ook niet helemaal zeker, of het goed is.
Maar alles moet je een keer geprobeerd hebben.
Als je je dieren persee het beste van het beste wil geven! :roll:

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door Wubo »

Je kunt ook kijken of je het in je eigen buurt kan houden, als je op voer let dan kun je rekening houden met:

hoe oud zijn de honden?
welk ras?
krijgen ze veel beweging, dus hoeveel wandelingen, hoe vaak en welke extra activiteiten, maar ook: hoe is het karakter van uw hond?
hoe zwaar zijn ze?
wil je alleen brokken of ook vers?
zijn ze kieskeurig?
wat is hun reactie op Pedigree over het algemeen
(schrokken, langzaam eten & andere dingen die opvallen, zoals veel drinken)?
ruikt de ontlasting sterk en hoe groot is de hoop en hoeveel keer?
hoe vaak voer je ze per dag & welke tijden?
En heeft u al eens iets anders geprobeerd, zo ja hoe lang geprobeerd en hoe reageerden ze hierop?

kijk maar ff, misschien komen er daarop verschillende reacties.
als u deze vragen beantwoord ceker wel.

magretti
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 jun 2006 18:29

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door magretti »

We hebben een boerenfox reu van 6 jaar.
En een boxer pup. Weet niet hoeveel maanden hij nu is.
Dat hou ik allemaal niet bij. Het gaat ook zo hard! :)

De boerenfox is heel druk, en krijgt veel beweging. Het boxertje is ook druk maar komt omdat het nog een baby is!
Het zijn ook over het algemeen liefe honden, alleen de fox wil buiten aan de riem, nog wel eens gigantisch uithalen. Naar andere honden die ook aagelijnt zijn. Als hij los loopt, met andere honden, dan is er niks aan de hand!
De boxer die krijgt geen pedigree, maar voer wat de fokker mee heefd gegeven! En over het algemeen staat er de hele dag onbeperkt brokken. Savonds gaat er een zakje omheen en zetten we het weg.
Anders wordt het oud, en kun je het weggooien!
Sochtends gaat de bak weer op de vloer, en krijgen pas nieuw voer bij, als het bakje leeg is. De fox doet 2 dagen erover om zo een bakje leeg te eten!
Reaktie op pedigree? Tja de fox eet gewoon wanneer hij honger heefd.
Maar ik hoorde van de fokker van de boxer, dat een hond van pedigree het aan zn nieren kan krijgen. Omdat het veel zouten bevat! :?
Over de boxer heb ik het nu even niet. Want dat is nog een pup.
En heefd dus een andere voedingsregel!
In het begin heb ik wel eens ander voer gehad. Zoals frolic en bonzo.
Maar toen hoorde ik van de dierenarts, dat ze dat wel heel lekker vinden. Maar bonzo en frolic is meer snoep voor ze. En is dus niet zo gezond. De ontlasting is goed, maar ruikt wel eens ja!

just the cook
Berichten: 247
Lid geworden op: 14 nov 2005 20:23

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door just the cook »

Pedigree haal je bij ons ook gewoon bij de Albert Heijn.
Nou zijn er toch al verschillende merken brokken die alles zo natuurlijk mogelijk proberen te doen, waarom dan toch een zo onbekend merk dat alleen via i.net te verkrijgen is?

magretti
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 jun 2006 18:29

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door magretti »

Er word dus door dierenartsen afgeraden, om voer uit de suppermarkt te halen. Voer van een suppermarkt, zitten andere stoffen in.
Het voer van de dierenwinkel is het beste kwaliteit.
En die voedings deskundige heefd mij zoals ik al zij. Mij in geuren en kleuren verteld.Wat fabriekanten allemaal door die brokken heen malen. Hierbij moet je denken aan, dat dode dieren, lichamen, rompen, zaagsel, uitwerpselen op een hoop worden gegooit.
Dat wordt allemaal fijn gemalen en hondenbrokken van gemaakt.
Nu is er een 7for seven brok gemaakt, met zelf eigen bereid vlees, vis groentes zelfd fruit. Wat mensen ook eten!
En dat is allemaal ontwikkeld in een hondenbrok!
In deze brok zit alleen maar voeding, wat uit eigen hand is bereid.
Met naturlijke granen voedingsstoffen enz.
Het is een menu van 7 dagen. Elke dag heefd je hond dus een andere smaak brok. Net als wij mensen elke dag weer ander vlees, groente en fruit, en vis eten.
Surf eens naar de site van 7forseven. En kijk eens of het je wat lijkt.
Ik zeg niet dat het ook goed is. Maar het is apsoluut het proberen waard. Het is wel wat duurder, maar het is het belangrijkste, dat je hond het beste krijgt. Als het inderdaad goed blijkt te zijn.
Surf maar eens naar www.7forseven.com En laat me dan maar eens weten wat je ervan vind! :D

just the cook
Berichten: 247
Lid geworden op: 14 nov 2005 20:23

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door just the cook »

met zelf eigen bereid vlees, vis groentes zelfd fruit. Wat mensen ook eten!
En dat is allemaal ontwikkeld in een hondenbrok!
Een brok waar al het ''natuurlijke'' door de verhitting totaal is verdwenen.
Helaas is de link naar die website op dit moment niet te vinden.
Morgen probeer ik die link nogmaals te openen.

Broodjebal
Berichten: 144
Lid geworden op: 07 jun 2005 22:22

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door Broodjebal »

magretti

Geplaatst op 12 Aug 2006 15:23 door magretti

--------------------------------------------------------------------------------
Er word dus door dierenartsen afgeraden, om voer uit de suppermarkt te halen. Voer van een suppermarkt, zitten andere stoffen in.
Het voer van de dierenwinkel is het beste kwaliteit.
En die voedings deskundige heefd mij zoals ik al zij. Mij in geuren en kleuren verteld.Wat fabriekanten allemaal door die brokken heen malen. Hierbij moet je denken aan, dat dode dieren, lichamen, rompen, zaagsel, uitwerpselen op een hoop worden gegooit.
Dat wordt allemaal fijn gemalen en hondenbrokken van gemaakt.
Nu is er een 7for seven brok gemaakt, met zelf eigen bereid vlees, vis groentes zelfd fruit. Wat mensen ook eten!
En dat is allemaal ontwikkeld in een hondenbrok!
In deze brok zit alleen maar voeding, wat uit eigen hand is bereid.
Met naturlijke granen voedingsstoffen enz.
Het is een menu van 7 dagen. Elke dag heefd je hond dus een andere smaak brok. Net als wij mensen elke dag weer ander vlees, groente en fruit, en vis eten.
Surf eens naar de site van 7forseven. En kijk eens of het je wat lijkt.
Ik zeg niet dat het ook goed is. Maar het is apsoluut het proberen waard. Het is wel wat duurder, maar het is het belangrijkste, dat je hond het beste krijgt. Als het inderdaad goed blijkt te zijn.
Surf maar eens naar www.7forseven.com En laat me dan maar eens weten wat je ervan vind!
Uhhhh Magretti, ook met vele brokkenmerken in de dierenwinkel is het slecht gesteld. Vandaar de 'eerlijke' brokkenmerken die zijn ontwikkeld door brokkenfabrikanten die zich daar wel van bewust zijn en de chemische kankerverwekkende rotzooi er zelf niet in stoppen. Voor de rest blijft het een doodgekookt graangoedje wat voor de spijsvertering van een carnivoor geen meerwaarde heeft.

Ik probeer de fabrikant te pakken te krijgen van 7 for Seven, maar is niet te vinden in Duiven. Ben gestuit op een on line enzymenproduktverkoper, waarvan ik niet hoop dat zij de distributeur zijn. Staat er geen service telefoonnummer op de zak vermeld?

Mocht je een goed merk 'eerlijke' brok willen, dan kan ik naast de vele andere 'eerlijke' brokkenmerken deze aanbevelen. Hier hoor je goede referenties over.
Maar er gaat natuurlijk niets boven een echte verse zalm en een mals vers konijntje.:lol:
http://www.boxerclub.nl/verkoop/_happydog.html
Alle soorten Happy Dog zijn vrij van chemische antioxydanten, geur-, kleur- en smaakstoffen. Happy Dog is geconserveerd met vitamine C/E en is samengesteld van uitsluitend vlees (i.v.m. BSE), waarvan alle grondstoffen voldoen aan de normen voor menselijke consumptie en bevat dus (in tegenstelling tot de meeste andere merken) geen kadavers (diermeel), visafval of andere destructiematerialen.
Bijna alle voeders, die U in de winkel of zelfs bij de dierenarts kunt kopen, ook hele dure bekende merken, bevatten één van deze stoffen, welke schadelijk kunnen zijn voor Uw hond en vaak leiden tot huid- en/of darmklachten. De meeste in de bekende merken voorkomende antioxydanten (conserveringsmiddelen) zijn: Etoxyquine (=landbouwgif, verboden voor menselijke consumptie!), BHT en BHA (breken vitamine D3 af die van belang is voor het calcium-/fosfortransport naar het beenderstelsel). Helaas komt de schadelijke werking van deze stoffen pas na vele jaren tot uiting in gezondheidsproblemen.

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door Wubo »

idd, ik kanniet veel vinden over dat voer.
Dus kan er ook niet veel over zeggen, wat ik wel zou doen is van de Pedigree afgaan, en een betere brok zoeken idd.
Ik zeg niet pertinent dat het voor alle honden slecht is, want sommige honden doen het hun levenlang hier goed op...

Bij mij komt het iig niet in huis!!!

Waarom vraag je niet na bij de fokker van de boxer of van het merk voer waar de boxer opzit niet ook voer is voor de kleine fox?
Ik weet niet op welk merk de boxer nu zit, maar misschien hebben die ook voer voor verschillende gewichtsklasse, en rassen zodat je fox er ook op kan.

Maar wat de anderen volgens mij ook proberen duidelijk te maken wat het probleem met brokken is.

Brokken worden verhit om zo de houdbaarheid te verlengen, waardoor alle levende 'organismen' in de voedingsstoffen gedood worden.
Omdat het lichaam die 'levende organismen' nu niet binnenkrijgt zal het lichaam dus niet gestimuleert worden om die anti-stoffen zelf aan te maken, dus bouwt het lichaam geen weerstand op.

In verse producten zitten deze weer wel, en als het lichaam deze stoffen binnenkrijgt krijgen ze dus ook de aansporing zelf de anti-stoffen aan te maken waardoor die 'levende organismen' aangepakt worden.
Hierdoor bouwen ze zelf dus weerstand op.

Misschien is dat juist hetgeen met brokken dat er jarenlang in is geslopen en doorgegeven wordt aan de volgende generatie.
Na jarenlang brokvoeding erft dit verschijnsel ook over, en hebben we tegenwoordig meer honden die problemen ondervinden met hun voeding.

P.S. veel gluten in het voer zijn ook funest voor honden

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door S. »

m.a.w. die nickname zegt iets over jezelf
Spiegologie van de kouwe grond. :lol:

En wat voor een associaties zijn er bij S.?
Wat voor voeder geef ik mijn kat?? SSSSlangen? :P
En waarom is reintje eerst gewoon reintje en even later een gebakken makreel?
Is dat dan weer het kenmerk van een gespleten persoonlijkheid?
Het vosje dat zichzelf het liefst als gebakken vissie zou willen opvreten.:wink:

magretti
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 jun 2006 18:29

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door magretti »

Broodjebal, ik weet het ook allemaal niet meer. De een zegt dat dit het beste is, en de ander zegt weer wat anders. Op een gegeven moment weet je gewoon niet meer wie de waarheid spreekt.
Ik laat me ook veel te veel in met mooie praatjes altijd.
Slechte gewoonte van mij! :(

Degene die vroeg wat de boxer eet. De fokker heefd denka dog puppy brokken en diner meegegeven. Weet niet of dit goed is, want zoals ik al zij, de een zegt nee dit is goed. En de ander zegt weer nee dat is goed.
Ik weet het niet meer, het is een eindeloze streid naar het beste voer. :roll:

magretti
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 jun 2006 18:29

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door magretti »

Haha heel leuk rasje 34 je wist best wel wat ik bedoelde.
Heel kinderachtig van je hoor bah bah!

Broodjebal
Berichten: 144
Lid geworden op: 07 jun 2005 22:22

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door Broodjebal »

magretti


Geplaatst op 14 Aug 2006 00:19 door magretti


--------------------------------------------------------------------------------

Broodjebal, ik weet het ook allemaal niet meer. De een zegt dat dit het beste is, en de ander zegt weer wat anders. Op een gegeven moment weet je gewoon niet meer wie de waarheid spreekt.
Ik laat me ook veel te veel in met mooie praatjes altijd.
Slechte gewoonte van mij!

Degene die vroeg wat de boxer eet. De fokker heefd denka dog puppy brokken en diner meegegeven. Weet niet of dit goed is, want zoals ik al zij, de een zegt nee dit is goed. En de ander zegt weer nee dat is goed.
Ik weet het niet meer, het is een eindeloze streid naar het beste voer.
Waarom wil jij overstappen? Denkadog is op zich niet slecht voor mensen met een kleine beurs. Mijn voorkeur zou uitgaan naar een geperste brok op basis van eerste ingrediënt gedroogd vlees, groente en rijst als enige graanbron. Percentage hoogwaardig dierlijk eiwit blijft ook bij Denkadog een drama en staat ergens achterin de ingrediëntenlijst.
Het in het negatief daglicht stellen van rauw voeren is typisch iets voor een brokkenfabrikant. Om vooral de mensen maar die brokjes uit hun selectie te laten kopen. De anti-stress brok van Denkadog is een regelrechte lacher en drukt mij weer met de neus op de feiten waarom ik de maaltijden van mijn honden zelf samenstel.
Maar dat terzijde; als jouw hond het goed doet op dit merk, hoef je niet direct over te stappen. Het is iig 'vrij' van de rotzooi die wel in de bekende dure merken zitten (wil niet zeggen geheel vrij, want bij de verwerkingsbedrijven wordt die troep toegevoegd, maar de fabrikant stopt er iig niet extra bij). Je zou beter af zijn voorlopig op dit merk te blijven en daarnaast af en toe zelf samen te stellen of KVV te geven. :wink:

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door bitchy »

Bitchy noemt zich zo want het is een feeksje
who... ME :shock: ???????????

ik ben vriendelijkheid in eigen persoon :D

bitchy is mijn hond, nu een scheet, toen kon ik haar wel achter het behang plakken :)
Fokkers geven vaak het goedkoopste voer en bij aflevering van de hond geven ze een zakje Eukanuba of iets dergelijks mee alsof het dier niet anders gewend is
fokkers hoeven geen goedkoop voer te geven, die krijgen het duurste voer al met GIGA kortingen als ze maar -tig kilo tegelijk afnemen.
hoemeer kilo's, hoe hoger de korting. :P

Gesloten