LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hondevoer!!

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Juist kluiven met die handel en de botten
achter je gooien.Hoe ruiger hoe mooier.
Ja ja ja, en wie kan de rotzooi achteraf weer opruimen......Juist, de wijv...eh, de vrouwen natuurlijk :evil: :wink:

SJ90
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 aug 2006 11:13

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door SJ90 »

Met pijn in het hart lees ik deze discussie. Wie kan het nl. anno 2006 nog aan zichzelf verkopen dat een hondenbrokje gezond is voor je hond? Heb je wel eens gezien van welk afval deze 'dingen' worden gemaakt? Ja juist, de vetten van ons slachtafval. Een portie dioxine (recent in Belgie) op zijn tijd is niet ongewoon. Je kan het het best vergelijken met een diepvriespizza aangevuld met multivitaminen.
Nee onze hond is geen wolf meer. Tenminste,hij jaagt niet meer op zijn eigen prooi. Maar hij eet nog wel als een wolf. Ik heb een 10maanden oude Berner Sennenhond die volledig BARF (bones and raw food)eet. Ja, ik heb me er een beetje in verdiept. (aantal boeken gelezen). Ik betreur al die arme honden die vieze geperste granen moeten eten. Granen, cq. koolhydraten horen nl. niet in het voedingspatroon van de hond. Botten, bevatten de perfecte verhouding calcium/fosfor. Daar heeft moeder natuur nl. voor gezorgd. Het is een genot om mijn hond bezig te zien met een stuk lamsribben van de islamitische slager of hem kippenvleugels te zien eten. Je ziet hem gewoon genieten, helemaal in trance. Elke spier in zijn lichaam wordt hierbij gebruikt. Het gekraak van de botten bewijst hoe makkelijk het hem afgaat. Het is zijn natuur!
Verder hoort de maaginhoud van een prooidier nagebootst te worden door verschillende rauwe groenten zeer fijn te malen.
Helaas bevatten de kippen en lammeren niet meer de nodige gezonde (omega) vetten zoals vroeger omdat ook zij, jawel met granen worden gevoerd. Indien je biologische dieren voert, is dit probleem opgelost, maar dat is extra duur en moeilijker aan te komen.Dus daarom moet je je hond als aanvulling op zijn Barf-dieet extra omega 3 en 6 vetten geven. In de benodigde aanvullingen moet je je dus wel een beetje verdiepen. Of je kan hulp vragen van een dierenarts die Barf-minded is. Een hele goede is Tannetje Koning uit Almere. Zij brengt binnenkort een eigen boek uit over vers hondenvoer.
Ik kan nog heel lang doorgaan, maar kan alleen zeggen dat het mij een ontzettend goed gevoel geeft om mijn hond zelf te voeren. Daar heb ik geen dieronvriendelijke multinational voor nodig. Mijn gezonde, energieke hond in ruil hiervoor is het mooiste compliment wat ik kan krijgen.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 22 Aug 2006 22:50 door Toolboy


--------------------------------------------------------------------------------

Hey bot daar past je beertender niet in, in deze droom


Was geen droom hoor Toolboy.Gewoon een dagje uit
met colega's en vrouwen betaald door de baas.

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door Wubo »

Dan nog moet je met kippebotjes uitkijken, want dat zijn holle botten, en die splinteren bij het kauwen, die kunnen naar binnenschieten, de ingewanden kapotprikken en doorboren met alle gevolgen van dien.

nancyke
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 aug 2006 17:18

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door nancyke »

Ik denk dat 7 for seven wel goed is
er zit alleen vlees in dat ook goed is voor menselijke concumptie
dus geen slachtafval en ze krijgen zo iedere dag wat afwisseling door ander menu, maar zo krijgen ze ook essentiele vitale stoffen binnen
zoals omega 3 vetzuren, lijnzaadolie, vitaminen, mineralen....
De brok word gegaarstoomd, dus niet verhit als bij de meesten
Zou fijn zijn, moest het eens helemaal uitgepluisd worden
Maar pedigree en eukanuba zijn helemaal af te raden
en anders moet je maar eens kijken naar de filmpjes van radar
of www.petatv.com

Barfje
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 aug 2006 23:24

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door Barfje »

Gisteren vond ik een geweldige halsband voor honden die natuurlijk worden gevoerd. :P

Je moet echt een skijken o de website van schrijfster annemarie postma (www.annemariepostma.nl) Bij "shop" kun je ze bestellen.

Ze zijn wel aan de dure kant :cry: , maar eerlijk is eerlijk: ze zijn echt te wow :lol: en met de hand gemaakt.

Ik vind ze super en heb ze echt nog nooit ergens anders gezien! Heb er nog geen een gekocht maar denk er sterk over.

bobana
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 aug 2006 23:26

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door bobana »

Hallo allemaal,

Flinke discussie hier, maar wilde mijn ervaring dan ook maar delen.

Ik heb een pup van ruim 5 maanden en heb haar tot voor een week geleden op de brok van Hills gehad. Op zich leek alles goed te gaan. Maar als ik naar haar ontlasting keek, moest ik toch even op mijn hoofd krabben en toegeven dat het er niet netjes uitzag en ook de hoeveelheid klopte niet.
Mijn pup kon het 2 tot 3 x per dag presteren om een hoeveelheid neer te leggen waar een koe trots op zou zijn.
Ook was de stevigheid niet wat het zou moeten zijn.

Dus ga ik kijken wat ik daaraan zou moeten verbeteren.
Ik kwam dus via internet uit op Barf. Best wel eng moet ik je zeggen.
Volgens die beste mensen kun je gewoon een kippenbout (rauw) geven.
En als er iets is wat voor ons 'not done' is, is het wel een kippenbot, toch?
Maar ik lees niet 1 ervaring van iemand, maar ontzettend veel. En dat gaat allemaal goed. Ik lees wat van de mensen die ervoor hebben gestudeerd. En daar kan ik mij goed mee vinden. Kijk maar eens naar de tanden van je hond, precies gemaakt voor brokken? Ik dacht het niet. Nu snap ik waarom ik zo veel moeite moest doen om die brokken naar binnen te krijgen...(Ze at het wel, maar ze vloog er zeker niet op af.)

Dus, ik stap over naar Barf, zo moelijk is het niet! (in combinatie met KVV), want mijn vriezer is te klein (ondertussen is er een vriezer bij gekomen, dus wordt het compleet BARF). Mijn allereerste kippenbout die ik geef aan mijn pup veroorzaakt bij mij bijna een hartverzakking, wat als.....
Mijn hond reageert op dat vlees alsof hij nog nooit wat fatsoenlijks gehad heeft en eet het op alsof het zijn koningsmaal is. Tsja, daar sta je dan met je brokken....
Nu krijgt ze netjes haar verhoudingen die horen als je rauw moet voeren.
Ik zal even vertellen wat binnen 1 week al verandert is,:

-Ze glimt veel meer
-Ze is na een maaltijd echt tevreden en gaat heerlijk liggen slapen
-Ze poept 2 normale drolletjes (stevig) per dag. (1x)
-Ze stinkt veel minder
-Haar ontlasting ruik je bijna niet meer
-Ze laat zo goed als geen windjes meer ;-) (toch wel prettig)

En alleen al dat de hoeveelheid ontlasting sterk gereduceerd is zegt voor mij al genoeg. Mijn hond kreeg onnodige rotzooi binnen waar ze niks mee kon....

Ik wil hiermee niet direct zeggen dat mensen die brok geven niet goed voor hun hond zijn. Maar ik wens ook geen afval, met chemische toevoegingen. En als ik al zulke rotzooi eet, is het dan altijd nog wel omdat ik er zelf voor kies!

Nogmaals, no hard feelings!

Groetjes,
Bobana.

nancyke
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 aug 2006 17:18

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door nancyke »

Dat is het hem nou net
7 for seven is een brok
maar er zit geen afval in en geen cosmetische toevoegingen
en het word gestoomgaart ipv verhit!
www.7forseven.eu
maar barfen is zeker ook heel goed!

Broodjebal
Berichten: 144
Lid geworden op: 07 jun 2005 22:22

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door Broodjebal »

Deze brok is zeker niets meer dan een andere brok zonder chemische rotzooi. De maker die anders beweert, is in mijn ogen een grote oplichter.
De bewering dat 70 t/m 75% uit pure dierlijke eiwitten bestaat, zonder bijprodukt uit dierlijk eiwit, maar wel een percentage van max. 26% eiwit aanhouden, dat is de boel belazeren.
Het zal allicht geen chemische toevoegingen bevatten en misschien iets meer dierlijk eiwit van een andere diersoort en iets minder graan, maar voor de rest blijft het een brok als ieder ander. En een vergelijking trekken met B.A.R.F.?
Hoe verzinnen ze het. :roll:

€ 74,15 voor een zak 'gebakken lucht'. Schandalig gewoon.
Er zijn 'betere' merken voor minder geld.

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Ik geef onze hond nu sinds een week Carnibest ("lightversie", want ze moet 2,5 kilo kwijt) en ik vind het niet zo heel duur. Ik betaal 1,80 voor een pond (doet ze 2 dagen mee), maar ze is er gek op en ik hoor veel goede verhalen. En ach ja, geld, ik wil best meer betalen als ik weet dat het goed is voor m'n dieren (de kat krijgt het ook, als is die er minder bij mee).

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door bot321 »

Die van mij krijgt nu Rodi en hij is
zo levendig als de koelere.
Heb besloten om op mijn leeftijd ook
maar Rodi te nemen wie weet wordt ik ook
weer zo levendig als de koelere.
Kijk er naar uit want ook een oudje wil
weer springen. :D

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Neem dan de rund met groente maar (voor een beetje variatie) :wink:

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door bot321 »

Hoe weet je dat rasje 34? :lol:

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Onze hond kreeg tot voor kort ook Rodi en ik zag aan haar manier van eten dat ze die variatie errug lekker vond. De pens met groenten ging er trouwens ook met smaak in, alleen de scheetjes waren wat minder :lol:

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 29 Aug 2006 19:50 door bot321


--------------------------------------------------------------------------------

Heb besloten om op mijn leeftijd ook
maar Rodi te nemen wie weet wordt ik ook
weer zo levendig als de koelere.
Kijk er naar uit want ook een oudje wil
weer springen.



Dacht eigenlijk dat je hierop reageerde rasje 34.
Vandaar mijn vraag van hoe weet je dat :wink:

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door bitchy »

alleen de scheetjes waren wat minder
het zijn niet alleen honden die hier last van hebben,
wat denk je als mijn clienten bruine bonen soep hebben gegeten :oops: :lol: maar dat is toch niet erg als je ze ziet smullen :wink:

brenda229
Berichten: 277
Lid geworden op: 21 mei 2006 17:56

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door brenda229 »

ik ben zins kort ook klant bij 7forseven. Ik ben zeer te spreken over de brok en kwaliteit van het produkt.
ook hier staat gewoon in wat er in de brokken zit. In veel zakken is dit niet het geval.
ik ben in iedergeval heel blij met deze brokken.
het hoofdkantoor zit gewoon in duiven. Staat ook op de site

gr brenda

anita25
Berichten: 33
Lid geworden op: 07 mar 2007 11:39

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door anita25 »

Brokken zijn rotzooi, vol met kanker verwekkende stoffen....ook de duurdere merken zoals Royal Canin. Daar komt bij dat brokken alles behalve natuurlijk zijn. Mijn honden eten rauw en vers, het beste wat je je hond kunt geven, de wolf liep immers ook niet met een gas stelletje op zijn rug....

anita25
Berichten: 33
Lid geworden op: 07 mar 2007 11:39

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door anita25 »

@Wubo: wil je je eerst ergens in verdiepen voordat je zegt dat kippenbotjes splinteren? GEKOOKTE kippenbotjes splinteren ja, rauwe kippenbotten absoluut niet. Mijn honden eten kip met bot en al...

isiolo
Berichten: 43
Lid geworden op: 28 feb 2007 10:37

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door isiolo »

Brokken zijn rotzooi, vol met kanker verwekkende stoffen....ook de duurdere merken zoals Royal Canin.
Onruststoker.... :x

Heb je een bron die het wetenschappelijk bewijst dat het zo is ?
Nah... denk het niet. Zou toch wat zijn als Royal canin idd zo zou verkopen. " Nu met extra kans op kanker "
Komop zeg...

Snap dat je zweert bij natuurlijke voeding, maar al zou je mensen
overtuigen van die natuurlijke voeding. Hoeveel mensen weten dan
uberhaubt het verschil met een kippen botje ? En al gaan ze vlees geven
zijn ze dan op dehoogte van de juiste voederhoeveelheid ?
Kans is groot dat door het experimenteren de dieren ziek worden
door verkeerde voeding.

Zolang je hond goed doet op zijn brok, mooie ontlasting heeft
goed in zijn vacht zit en bovenal gezond. Ga dan niet lopen klooien
met het voer. Wat mensen ook zeggen en bij zweren. Een wisseling van
voeding kan gewoon al problemen opleveren met de darmflora.

Gesloten