LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hondevoer!!

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
pucca87
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 mar 2007 17:11

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door pucca87 »

ben ik het niet mee eens.
het vlees is zacht en zal dus eerder aan het gebit plakken als droge brokken.
daarnaast is rauw voer slecht, ze krijgen een vitamine en mineralen te kort omdat het vlees wat wij ze geven niet het zelfde is dan het vlees wat uit de natuur zou komen.
ik heb een cursus over voeding gedaan en daar heb ik veel over voeding geleerd, geloof me rauw voedsel is slecht.
dieren kunnen ook salmonella of andere bacterien krijgen
dat dieren tandplak krijgen werkt het zelfde als bij mensen. eigenlijk zou je hun tanden moeten poetsen.
Advies: overleg met je dierenarts

anita25
Berichten: 33
Lid geworden op: 07 mar 2007 11:39

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door anita25 »

Brokken laten altijd restjes achter in de mond, vlees niet. Vlees is vlees, leg mij maar eens het verschil uit tussen vlees in de natuur en bij het slachthuis.
Wolven krijgen natuurlijk ook salmonella of een andere ziekte van rauw vlees, of lopen ze volgens jou met een gasfornuis op hun rug? :roll: Het maag en darm stelsel van de wolf is hetzelfde van onze honden, dan ga je toch niet verhit voedsel geven? Daar komt bij dat een hond een gebit heeft om te scheuren en botten te kraken....
As jij brokken voor je hond goed vindt waar chemische stoffen in zitten, dan moet je dat vooral geven.
En overleggen bij de dierenarts? Ik denk er niet over, en trouwens ik kom nooit meer bij de dierenarts sinds mijn honden op rauw staan, behalve voor de inenting, dus waarom zou ik?

skydivesaskia

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door skydivesaskia »

pucca87


Geplaatst op 29 Mrt 2007 16:32 door pucca87


--------------------------------------------------------------------------------

ben ik het niet mee eens.
het vlees is zacht en zal dus eerder aan het gebit plakken als droge brokken.
daarnaast is rauw voer slecht, ze krijgen een vitamine en mineralen te kort omdat het vlees wat wij ze geven niet het zelfde is dan het vlees wat uit de natuur zou komen.
ik heb een cursus over voeding gedaan en daar heb ik veel over voeding geleerd, geloof me rauw voedsel is slecht.
dieren kunnen ook salmonella of andere bacterien krijgen
dat dieren tandplak krijgen werkt het zelfde als bij mensen. eigenlijk zou je hun tanden moeten poetsen.
Advies: overleg met je dierenarts

Door wie was die cursus gesponsord of georganiseerd!? de brokkenfabrikant of de dierenarts die betaald wordt door de brokkenfabrikant/winst maakt op brokken.
Maakt mij niet uit dat je je hond of kat brokken geeft, maar zeggen dat brokken veel beter zijn is onzin.... maar goed, ieder zijn voer, ik ben in ieder geval blij dat ik me verdiept heb in vers voer en dat mijn huisdieren op vers staan, ook mijn pup van 7 maanden (en zijn broertjes en zusje en eerder al zijn halfbroer) groeit goed op...

[/quote]

pucca87
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 mar 2007 17:11

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door pucca87 »

jullie moeten het helemaal zelf weten hoor. ik zeg alleen wat onderzoeken hebben uitgewezen...
en over wolven met een gasfornuis, dat slaat natuurlijk nergens op. ik bedoel dat het vlees wat je aan je huisdier geeft komt van dieren die op de boerderij leven. zij krijgen ook brokken en ander voer uit fabriken. in de natuur leven de dieren op natuurlijk voedsel. het maakt dus niks uit.
kankerverwekkend is de grootste onzin ooit. wat is er tegenwoordig NIET kankerverwekkend.
daarnaast die voedingscusus is via school gegaan. ik neem niet aan dat ze op school valse informatie geven. dierenartsen laten zich niet omkopen door voerfabrikanten.
en nog een maal. Rauw voer en zelf samengesteld voer bevat veel te weinig voedingsstoffen.
Maar volgens mij valt dat bij jullie niet aan het verstand te brengen..
t is zonde van mijn tijd...

skydivesaskia

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door skydivesaskia »

pucca87


Geplaatst op 29 Mrt 2007 19:45 door pucca87


--------------------------------------------------------------------------------

jullie moeten het helemaal zelf weten hoor. ik zeg alleen wat onderzoeken hebben uitgewezen...
en over wolven met een gasfornuis, dat slaat natuurlijk nergens op. ik bedoel dat het vlees wat je aan je huisdier geeft komt van dieren die op de boerderij leven. zij krijgen ook brokken en ander voer uit fabriken. in de natuur leven de dieren op natuurlijk voedsel. het maakt dus niks uit.
kankerverwekkend is de grootste onzin ooit. wat is er tegenwoordig NIET kankerverwekkend.
daarnaast die voedingscusus is via school gegaan. ik neem niet aan dat ze op school valse informatie geven. dierenartsen laten zich niet omkopen door voerfabrikanten.
en nog een maal. Rauw voer en zelf samengesteld voer bevat veel te weinig voedingsstoffen.
Maar volgens mij valt dat bij jullie niet aan het verstand te brengen..
t is zonde van mijn tijd...
[/quote]

o ja je denkt zeker dat alle dierenartsen werken vanuit een ideaal... tuurlijk laten dierenartsen zich vaak leiden door een brokkenfabrikant... daar is meer mee te verdienen dan vers voer promoten, ook al zou dat beter voor onze huisdieren zijn... dat gebeurt in elke sector dus ook daar... en ik moet echt lachen om veel te weinig voedingsstoffen... die granen in de brokken daar doet jou hond of kat wat mee zeker :lol: En onderzoek wat dat heeft uitgewezen.... heb je die onderzoeken zelf goed bestudeerd? wat is er precies vergeleken? wie heeft het onderzoek gedaan? in opdracht van wie?

anita25
Berichten: 33
Lid geworden op: 07 mar 2007 11:39

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door anita25 »

@Pucca
Pucca heb je ooit gehoord van BHA en BHT? Daar moet je wel van gehoord hebben vanwege die voedings cursus. Zo ja, dan weet je ook dat dat geen lekkere stoffen zijn om in hondenvoer te stoppen.

En jawel, dierenartsen krijgen promotie op het merk brokken wat ze verkopen, en daar komt bij dat de dierenartsen van hun opleiding misschien een maandje les hebben gehad over voeding :roll:

Leg mij eens haarfijn uit wat een hond moet met granen en doodgekookt voedsel? Dat moet je dan ook geleerd hebben tijdens die voedings cursus...granen horen namelijk niet in het voer van een hond, maar in knaagdieren voer!

pucca87
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 mar 2007 17:11

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door pucca87 »

tja..
onderzoeken worden in opdracht van de regering gedaan.
het is verplicht om alles wat in het voer zit op de verpakking te melden en daar worden de fabrikanten op gekeurd.
maar goed zoals ik al eerder zei het is een oneindige discussie.
en over de dierenartsen... het is echt over een kam scheren wat je nu doet. er zijn inderdaad dierenartsen die dat geworden zijn uit een ideaal. hun missie is om dieren langer te laten leven en gezond te laten zijn. wat is dan hun reden om brokken te verkopen die kankerverwekkend zouden zijn volgens een internetsite..... het is echt de grootste onzin die ik ooit gehoord heb.

Kippenbotten en andere botten kunnen splinteren in het maagdarmkanaal van dieren.
en granen hebben de dieren ook nodig. wolven eten ook planten voor de vezels die daarin zitten.
denk er nog maar over na maar ga niet uit van sommige sites. er staat echt onzin tussen

pucca87
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 mar 2007 17:11

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door pucca87 »

Trouwens nog iets,
de hond is gedomesticeerd, dat houdt in dat de mens hem zo heeft gemaakt dat hij niet meer in de natuur zo overleven.
dat heeft ook invloed om zijn maagdarmkanaal en verteringsgestelsel...

anita25
Berichten: 33
Lid geworden op: 07 mar 2007 11:39

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door anita25 »

Kippen botten splinteren? Haha, volgens mij heb jij niet goed geluisterd tijdens je cursus.....botten versplinteren ALLEEN als ze gekookt zijn, als ze rauw zijn absoluut niet, knap dat mijn honden dan nu nog leven na al 4 jaar rauw :lol:

En nee hoor, het maag en darm stelsel is hetzelfde als de wolf, leg mij maar eens uit als je dat niet vindt, hoe het komt dat mijn hond niet tegen brokken kan (Terwijl brokken verhit zijn) en wel tegen rauw? Hij kreeg door de brokken diarree en spugen, en dan niet 1 keer, maar ik zat zeker 2 keer per maand bij de dierenarts. Ik ben op rauw overgestapt, en hup, ik zit nooit meer bij de dierenarts....leg dat maar eens uit dan, staat dat ook in je cursus?

De darmen van een brokkenhond zijn lui, puur omdat het maag en darm stelsel van een hond gemaakt is om rauw te verwerken, en ziek worden van rauw? Nee hoor, een hond heeft een heel andere maagzuur dan een mens, en is prima in staat om de bactieren in rauw vlees te verwerken.

Waarom denk je dat zoveel honden last hebben van jeuk, diarree, spugen, suikerziekte enz? Juist, door verkeerde voeding, brokken zijn commercieele troep, en omdat de meeste mensen denken dat brokken goed zijn (dat zegt de reclame immers ook :roll: ) kopen ze brokken.

Vroeger aten honden alleen maar vlees bij de mensen thuis...toen waren er nog geen eens brokken...

anita25
Berichten: 33
Lid geworden op: 07 mar 2007 11:39

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door anita25 »

En geef nou eens antwoordt of je wel eens gehoord hebt van BHA en BHT...Dat negeer je gewoon, en het is een feit dat die chemische troep in brokken zit, het staat zelfs op de zakken van de brokken.....

mariska666
Berichten: 231
Lid geworden op: 25 jan 2007 07:41

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door mariska666 »

Brokken of vlees, ieder geeft zijn huisdier wat hem zelf het beste lijkt toch? En vroeger kregen ze restjes, want de mensen hadden niet zoveel centjes, dus at de hond vaak een bak overgebleven stampot.

pucca87
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 mar 2007 17:11

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door pucca87 »

bht en bha zit niet in elk voer.
en sorry maar jij negeert ook een hoop van mijn vragen.
waarom zouden er uberhaupt brokken gemaakt zijn als het volgens jou niet nodig is.
eet een wolf trouwens botten.. nee!
en het heeft zeker wel invloed of ze in het wild leven of niet. maar goed zoals ik zei... oneindige discussie

anita25
Berichten: 33
Lid geworden op: 07 mar 2007 11:39

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door anita25 »

Ik ken maar 2 soorten brokken waarin geen bha en bht zitten...in de rest wel.
Brokken zijn commercieel, en zullen dat ook altijd blijven...En ja wolven eten toch echt botten...

En tsja, het blijft inderdaad een oneindige discussie, omdat mensen zich er niet in willen verdiepen.
Ik ben in ieder geval blij dat ik me er wel in verdiept heb (ik had ook geen keus met elke keer een zieke hond) en dat mijn honden eten zoals het hoort, rauw! Ze hebben niet voor niets rijen met scherpe tanden en keizen, en dat is echt niet om een brokje mee te kraken :lol:

skydivesaskia

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door skydivesaskia »

pucca87
Geplaatst op: 29 Mrt 2007 20:47 Onderwerp:



Trouwens nog iets,
de hond is gedomesticeerd, dat houdt in dat de mens hem zo heeft gemaakt dat hij niet meer in de natuur zo overleven.
dat heeft ook invloed om zijn maagdarmkanaal en verteringsgestelsel...




pucca87
Geplaatst op: 29 Mrt 2007 20:46 Onderwerp:



tja..
onderzoeken worden in opdracht van de regering gedaan.
het is verplicht om alles wat in het voer zit op de verpakking te melden en daar worden de fabrikanten op gekeurd.
maar goed zoals ik al eerder zei het is een oneindige discussie.
en over de dierenartsen... het is echt over een kam scheren wat je nu doet. er zijn inderdaad dierenartsen die dat geworden zijn uit een ideaal. hun missie is om dieren langer te laten leven en gezond te laten zijn. wat is dan hun reden om brokken te verkopen die kankerverwekkend zouden zijn volgens een internetsite..... het is echt de grootste onzin die ik ooit gehoord heb.

Kippenbotten en andere botten kunnen splinteren in het maagdarmkanaal van dieren.
en granen hebben de dieren ook nodig. wolven eten ook planten voor de vezels die daarin zitten.
denk er nog maar over na maar ga niet uit van sommige sites. er staat echt onzin tussen
pucca87
Geplaatst op: 29 Mrt 2007 21:34 Onderwerp:



bht en bha zit niet in elk voer.
en sorry maar jij negeert ook een hoop van mijn vragen.
waarom zouden er uberhaupt brokken gemaakt zijn als het volgens jou niet nodig is.
eet een wolf trouwens botten.. nee!
en het heeft zeker wel invloed of ze in het wild leven of niet. maar goed zoals ik zei... oneindige discussie
het maagdarmstelsel van onze huishond is voor 99,9% nog hetzelfde als die van de wolf

denk je nou echt dat alle onderzoeken in opdracht van de regering worden gedaan? wake up!

en ja, de fabrikanten worden gekeurd op wat in de brokken mag zitten, maar dat neemt nog niet weg dat dat troep is, ga maar eens kijken in zo'n fabriek hoe een brok gemaakt wordt...

wolven eten geen granen, wel besjes en dergelijke als ze even geen prooi hebben gevangen, dit is heel wat anders dan granen. Ik geef mijn hond dan ook wat groente, gepureerd, voor de vezels (als je dat niet pureerd kan ie dat (de meeste groente/fruit soorten) niet verwerken)

je moet ook goed lezen wat ik schrijf, ik heb nergens gezegd dat geen enkele dierenarts uit een ideaal dierenarts is geworden. Tannetje Koning bijvoorbeeld is wel een dierenarts die naar de realiteit kijkt en kiest voor vers en niet voor het geld. Maar helaas zijn er niet zo veel dierenartsen te vinden die dat doen...

nou ja, de splinterende kippenbotten fabel heeft anita al uit de wereld geholpen....

waarom er uberhaupt brokken zijn? gemakzucht.... en geld!!!

en ik vraag me af welke opleiding jou heeft geleerd dat wolven geen botten eten, haha, gooi dat diploma dan maar weg zou ik zo zeggen, niets waard....
(welke opleiding heb je trouwens gedaan?)

isiolo
Berichten: 43
Lid geworden op: 28 feb 2007 10:37

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door isiolo »

Kippen botten splinteren? Haha, volgens mij heb jij niet goed geluisterd tijdens je cursus.....botten versplinteren ALLEEN als ze gekookt zijn, als ze rauw zijn absoluut niet, knap dat mijn honden dan nu nog leven na al 4 jaar rauw
Juist wel goed geluisterd.
Alle vogels hebben holle botten.
Lichtgewicht, altijd makkelijk om te vliegen.

Dus kippenbotjes splinteren wel degelijk.
Beetje logisch nadenken he !

isiolo
Berichten: 43
Lid geworden op: 28 feb 2007 10:37

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door isiolo »

wolven eten geen granen, wel besjes en dergelijke als ze even geen prooi hebben gevangen, dit is heel wat anders dan granen. Ik geef mijn hond dan ook wat groente, gepureerd, voor de vezels (als je dat niet pureerd kan ie dat (de meeste groente/fruit soorten) niet verwerken)
Whahaha :lol:

De wolf eet als eerste de maaginhoud van zijn prooi op.
Meestal is de prooi een planteneter en eet hij de verteerde resten
op. Zo komt hij aan zijn plantaardige gedeelte.
En pureren heeft echt geen enkel zin. De harde kern van de plantaardige eiwitten blijven gewoon heel. En kunnen niet worden
opgenomen door de hond. Dus maagvulling zonder resultaat.


Het is maar goed dat er brokken zijn.
Als alle mensen gaan experminteren met vleesvoeding
zal dat niet ten goede komen van het huisdier.

anita25
Berichten: 33
Lid geworden op: 07 mar 2007 11:39

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door anita25 »

Ja isiolo, alleen als ze GEKOOKT zijn :wink:

Ik ben blij dat ik wel ''geexperimenteert'' heb met vleesvoeding, daardoor geef ik mijn honden nu een voeding die natuurlijk is, waarbij ze hun kaken en kiezen kunnen gebruiken, en waardoor ze geen diarree of spugen meer hebben :lol:

skydivesaskia

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door skydivesaskia »

anita25
Geplaatst op: 30 Mrt 2007 12:46 Onderwerp:



Ja isiolo, alleen als ze GEKOOKT zijn

Ik ben blij dat ik wel ''geexperimenteert'' heb met vleesvoeding, daardoor geef ik mijn honden nu een voeding die natuurlijk is, waarbij ze hun kaken en kiezen kunnen gebruiken, en waardoor ze geen diarree of spugen meer hebben
Ik ben ook blij dat ik wel de mogelijkheid/verstand heb gekregen om logisch na te denken en te leren over vers voer en dat nu dus ook tot volle tevredenheid aan mijn huisdieren (kerngezond) geef[/quote]

aussienl
Berichten: 459
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:11

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door aussienl »

Wat een herrie om brokken. Ik lever materiaal aan principe alle diervoeder fabrikanten en laat ik het zo zeggen? Het goedkope "huismerk" is vrijwel hetzelfde als de dure "A" merken.
Dus dure merken aanschaffen heeft geen meerwaarde.

Tevens is het zo dat je een gedomesticeerde hond niet kunt voeren als een wild dier, dus met natuurlijke producten daar de hond een aangepaste verteringgssyteem heeft wat niet meer hetzelfde is als dat van hun voorouders. Trouwens? Natuurlijk en wildvoeren? Geven jullie ze dan ook de ingewanden en hersenen? Waar de wolven een gedeelte van hun noodzakelijke mineralen en vitaminen uithalen?

En als tip aan topic starter? Ik heb ook ooit zo'n hond gekregen, Die was opgevoed met ceasar. Ik ben eerst begonnen met de hond een dag of drie op dieet te zetten. Alleen dat kuipjes voer is funest voor een hond zijn ingewanden en door hem op dieet te zetten en constant vers water voor te zetten werden de ingewanden schoongespoeld en wat rust gegund. Daarna ben ik begonnen met kleine brok waar ik een eitje over goot. Dus NIET laten weken. Daarna langzaam overgegaan op grotere brok en steeds minder ei. Na een goede 1.5 week at de hond gewoon brok.

skydivesaskia

Re: Hondevoer!!

Ongelezen bericht door skydivesaskia »

aussienl
Geplaatst op: 30 Mrt 2007 14:39 Onderwerp:



Wat een herrie om brokken. Ik lever materiaal aan principe alle diervoeder fabrikanten en laat ik het zo zeggen? Het goedkope "huismerk" is vrijwel hetzelfde als de dure "A" merken.
Dus dure merken aanschaffen heeft geen meerwaarde.

Tevens is het zo dat je een gedomesticeerde hond niet kunt voeren als een wild dier, dus met natuurlijke producten daar de hond een aangepaste verteringgssyteem heeft wat niet meer hetzelfde is als dat van hun voorouders. Trouwens? Natuurlijk en wildvoeren? Geven jullie ze dan ook de ingewanden en hersenen? Waar de wolven een gedeelte van hun noodzakelijke mineralen en vitaminen uithalen?

En als tip aan topic starter? Ik heb ook ooit zo'n hond gekregen, Die was opgevoed met ceasar. Ik ben eerst begonnen met de hond een dag of drie op dieet te zetten. Alleen dat kuipjes voer is funest voor een hond zijn ingewanden en door hem op dieet te zetten en constant vers water voor te zetten werden de ingewanden schoongespoeld en wat rust gegund. Daarna ben ik begonnen met kleine brok waar ik een eitje over goot. Dus NIET laten weken. Daarna langzaam overgegaan op grotere brok en steeds minder ei. Na een goede 1.5 week at de hond gewoon brok.
als ik materiaal zou leveren aan brokkenfabrikanten zou ik ook zeggen dat brokken beter zijn, gaat om geld... je zou dus best een subjectief antwoord kunnen geven....

Gesloten