LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Honden mogen overal poepen

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Honden mogen overal poepen

Ongelezen bericht door inxsnl »

Volgens velen die zich verdedigen in het topic overlast door hondenpoep, kunt u hier uw verhaal kwijt waarom u vind dat honden overal mogen poepen ook op speelveldjes waar geen bordje staat

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Honden mogen overal poepen

Ongelezen bericht door bot321 »

Nou 95% van de hondebezitters laten hun hond
niet overal poepen hoor.En waarom is een grasveld
waar geen bord bijstaat een speelveld dat ontgaat mij ff.
Bij mij zijn een boel speelveldjes in de buurt en geen
hondepoep hoor maar wel kattepoep in de zandbakken.
Uiteindelijk moet je toch ergens naar toe met je hond
daar betaal je toch voor dus moeten er gewoon voorzieningen
komen En niet zo agresief inxsnl anders stuur ik mijn
hond op je af :wink:

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Honden mogen overal poepen

Ongelezen bericht door S. »

Tja, des te dichter je op elkaar leeft, des te egocentrischer ga je denken.
In dit hele kleine landje. :wink:

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: Honden mogen overal poepen

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Kan me helemaal vinden in de woorden van Bot321.

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: Honden mogen overal poepen

Ongelezen bericht door inxsnl »

Het gaat dan ook om die 5% die het wel normaal vinden.
En laat je hond maar op mij af bot321 ik weet zeker dat we het kunnen vinden :wink:

Elsa*dws
Berichten: 115
Lid geworden op: 23 mar 2006 14:38

Re: Honden mogen overal poepen

Ongelezen bericht door Elsa*dws »

Onze honden poepen NIET op speelveldjes, daarvan zijn er erg veel in onze buurt trouwens, op deze veldjes is altijd iets te spelen te vinden zoals een schommel of een wip oid.

Ietsje verder lopen ligt een park, waar iedereen zijn hond uitlaat. Er staat echter geen bord bij, een speelveld is het niet want er is niets te vinden dat hierop wijst zoals wel het geval is op alle andere veldjes in de buurt.
Hier mogen onze honden poepen, buiten dat poepen ze voornamelijk in de struiken.

Als ze ergens anders poepen, zoals op het strand, dan ruimen we het op.

Dutch_com_freak
Berichten: 414
Lid geworden op: 27 jun 2006 00:35

Re: Honden mogen overal poepen

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

Gewoon lekker op de poepstrook... maar goed das ook nie alles... als 1 hond ziek is kan de volgende het zo overnemen of als het regend moet ik een plastic zak mee nemen want dan gaan de heren er natuurlijk niet op... stel je voor dat je natte pootjes krijgt in dat vieze zand/modder :lol:

een
Berichten: 320
Lid geworden op: 05 aug 2006 08:16

Re: Honden mogen overal poepen

Ongelezen bericht door een »

Als je hondenbelasting betaalt moet de gemeente ook voor voorzieningen zorgen. Dus uitlaatplekken. Verder is het in onze gemeente overal verboden om poep te laten liggen. Dus BOT321, als er geen bordjes staan is een veldje in ieder geval geen uitlaatplek maar wel een speelveldje, voetbalveld o.i.d.. ZO is het bij ons geregeld.

Doet de hond het dan per ongeluk toch op straat of speelveld dan vind ik dat de baasjes het moeten opruimen, dus altijd zakjes bij je en speciale afvalbakjes voor deze zakjes. En anders mee naar huis nemen en daar weggooien. Heel simpel eigenlijk, snapt iedereen! Inderdaad denk ik ook dat 95% van de baasjes het goed doet maar omdat er zoveel honden zijn kunnen de resterende 5% voor heel veel overlast zorgen en dus moeten de regels duidelijk zijn.

Kattenpoep, waar Bot321 het over heeft is ook een probleem maar laten we daar een aparte topic voor openen anders gaan er 2 discussies door elkaar en dan loopt het (weer) uit de hand!

Bye! :lol:

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Honden mogen overal poepen

Ongelezen bericht door bot321 »

een
Bij ons is het ook verboden hoor om poep te
laten liggen.Ook staan er bij ons bordjes op grasveldjes
waar geen honden mogen komen die bordjes zijn er nml.
Dat bij jullie elk grasveld een speelveld is is natuurlijk
mooi maar dat weet een buitenstaander niet dus zolang
er geen speeltoestellen staan en geen bord verboden
voor honden kom ik daar gewoon en ook jullie gemeente
heeft dan geen poot om op te staan.Of mogen er ook geen buitenstaanders komen?Overigens neem ik de
drollen wel mee hoor.En waarom is de poep van een kat
anders.Het gaat hier over drollen op veldjes en zo.Ik vind dat
trouwens van een kat erger hoor in de zandbak grijp je nml
met je handen in.

Elsa*dws
Berichten: 115
Lid geworden op: 23 mar 2006 14:38

Re: Honden mogen overal poepen

Ongelezen bericht door Elsa*dws »

Als je hondenbelasting betaalt moet de gemeente ook voor voorzieningen zorgen. Dus uitlaatplekken. Verder is het in onze gemeente overal verboden om poep te laten liggen. Dus BOT321, als er geen bordjes staan is een veldje in ieder geval geen uitlaatplek maar wel een speelveldje, voetbalveld o.i.d.. ZO is het bij ons geregeld.
Dat is dus niet geregeld? Anders zou er een bordje staan toch? Dat hebben de mensen er dus zelf van gemaakt.
Als er geen speeltoestellen en geen bordjes staan, vindt ik niet dat je kunt spreken van een speelveld.

Echter, bij ons in het park waar ik mijn honden uitlaat ruimen de meeste mensen de hondenpoep van hun honden op. En daar ben ik blij om, zelf laat ik mijn honden er ook poepen, maar ruim het wel op, daar ik het zelf ook niet prettig vind om in de stront te staan :!:

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: Honden mogen overal poepen

Ongelezen bericht door Soraya »

mijn vader liep vroeger al met een schopje om de poep op te ruimen. Toen werd hij al voor gek verklaart, maar tegenwoordig zie je er veel meer mensen mee lopen. Ik vindt het ook niet meer dan normaal dat het of in de bosjes wordt gedaan of gegooid door de baasjes of in de goot. Maar niet midden op de stoep...

Kattenpoep, die van mij doen het allemaal op de bak. Ze komen wel buiten, maar alleen in de ren, dus die van mij zorgen niet voor overlast.(de oudste hebben we 8 jaar en er is tot nu toe nog geen enkele kat weggelopen of ontsnapt) Maar de loslopende van mijn buren wel, ook in mijn tuin...

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: Honden mogen overal poepen

Ongelezen bericht door bitchy »

van mijn honden zal je geen drol vinden,
maar waarom moet een gemaait veldje waar GEEN bordje bij staat ineens een speelveld zijn?
waar de hond mag lopen staat een mooi groen bordje, & waar hij niet mag komen staat een mooi bordje met een lijntje door het hondje heen. :roll:
laat ik dan maar de vraag stellen,

waarom moet elk veld waar geen bord ''verboden voor honden'' bij staat tot speelveld gebombadeerd worden?
is een waterkant waar geen bord bij staat dan ook ineens speelveld?
als er geen bordjes staan is een veldje in ieder geval geen uitlaatplek maar wel een speelveldje, voetbalveld o.i.d.. ZO is het bij ons geregeld.
lijkt me sterk

een
Berichten: 320
Lid geworden op: 05 aug 2006 08:16

Re: Honden mogen overal poepen

Ongelezen bericht door een »

Nee, da's niet sterk :wink: . Zo staat het in de P.V. van de gemeente. Honden mogen nergens hun poep achterlaten tenzij aangegeven als hondenuitlaatplek. Daar buiten moet alles opgeruimd worden.

En waarom is de poep van een kat
anders.
Het is in zoverre anders dat je bij zwerfkatten geen baasjes kunt aanspreken op het gedrag. Bij honden zijn er bijna altijd baasjes bij (in NL hebben we niet zoveel zwerfhonden) die de verantwoording dragen. En daarom is dit voor mij een andere discussie omdat het niet om het dier gaat (die kan er nml. niets aan doen) maar om de baasjes.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Honden mogen overal poepen

Ongelezen bericht door bot321 »

een
Ook op de uitlaatplekken moeten wij opruimen
wat door de meeste ook gedaan wordt.Ook kan de gemeente
instellen wat ze willen maar zolang er geen verbodsbord
bijstaat kunnen ze niks beginnen want eentje van buiten
de gemeente weet dat dus niet.

een
Berichten: 320
Lid geworden op: 05 aug 2006 08:16

Re: Honden mogen overal poepen

Ongelezen bericht door een »

Ook kan de gemeente
instellen wat ze willen maar zolang er geen verbodsbord
bijstaat kunnen ze niks beginnen want eentje van buiten
de gemeente weet dat dus niet.
Kan best, maar hoeveel buitenstaanders komen hier hun hond uitlaten? En als het buitenstaanders zijn, zijn ze vaak op bezoek bij mensen die het wel (moeten) weten. Zolang je het opruimt is er niets aan de hand, toch? :wink:

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: Honden mogen overal poepen

Ongelezen bericht door showgirl »

Zo staat het in de P.V. van de gemeente. Honden mogen nergens hun poep achterlaten tenzij aangegeven als hondenuitlaatplek.
staat er dan ook in de PV dat het dan automatisch een speelveld is :idea:
niemand moet de poepjes van zijn hond laten liggen waar een ander er last van heeft, maar meteen elk veldje jezelf toe-eigenen als ''speelveld'' gaat me iets te ver.
zolang je de sjit opruimt, mag er net zo goed een hond spelen.

een
Berichten: 320
Lid geworden op: 05 aug 2006 08:16

Re: Honden mogen overal poepen

Ongelezen bericht door een »

staat er dan ook in de PV dat het dan automatisch een speelveld is
niemand moet de poepjes van zijn hond laten liggen waar een ander er last van heeft, maar meteen elk veldje jezelf toe-eigenen als ''speelveld'' gaat me iets te ver.
zolang je de sjit opruimt, mag er net zo goed een hond spelen.
Nee, ik heb niet gezegd dat er geen honden mogen spelen! Ik bedoel te zeggen dat er in het PV staat dat ze hun behoefte op speciaal aangewezen plekken moeten doen en daar hoeft het niet opgeruimd te worden. Daar mogen de honden ook los lopen en dat mag in principe ergens anders niet. Er zijn ook plekken waar bordjes staan dat honden los mogen lopen, poep moet hier dus opgeruimd worden.

Beetje flauw om te melden dat ik elk veldje waar geen bordje bij staat me toe-eigen als speelveld. Ik denk dat het zo duidelijk is, niet?

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: Honden mogen overal poepen

Ongelezen bericht door showgirl »

als er geen bordjes staan is een veldje in ieder geval geen uitlaatplek maar wel een speelveldje, voetbalveld
Beetje flauw om te melden dat ik elk veldje waar geen bordje bij staat me toe-eigen als speelveld.
tja...

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: Honden mogen overal poepen

Ongelezen bericht door showgirl »

hondenpoep moet eigenlijk overal opgeruimd worden,
hoewel ik het in de bosjes vaak laat liggen, zag ik laatst iemand van de groenvoorziening aan het werk. ik schaamde me rot en heb me getroost met de gedachte dat hij niet wist dat die drollen daar ook van mijn hond komen.

een
Berichten: 320
Lid geworden op: 05 aug 2006 08:16

Re: Honden mogen overal poepen

Ongelezen bericht door een »

Quote:
als er geen bordjes staan is een veldje in ieder geval geen uitlaatplek maar wel een speelveldje, voetbalveld


Quote:
Beetje flauw om te melden dat ik elk veldje waar geen bordje bij staat me toe-eigen als speelveld.


tja...
Ik heb de regels niet verzonnen, ik maak alleen duidelijk wat bij ons in de gemeente de bedoeling is

Gesloten