LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] zieke teckelpup

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Ophidia
Berichten: 250
Lid geworden op: 08 mei 2006 23:45

Re: zieke teckelpup

Ongelezen bericht door Ophidia »

Ze had die pup daar nooit moeten kopen.
En als iedereen z`n zieke pup terugbrengt,dan zullen er per saldo dus minder pups verkocht worden.
Als iedereen de pup houdt,dan komen er weer nieuwe zielige pups bij.
`T is zo simpel!

AnnePanne
Berichten: 382
Lid geworden op: 03 mar 2006 17:27

Re: zieke teckelpup

Ongelezen bericht door AnnePanne »

welja joh... breng de pup maar weer terug alsof het een broek is die niet past!!! :evil:

damn.. wat een harteloze mensen hier op de wereld!!!! gadver!

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: zieke teckelpup

Ongelezen bericht door S. »

Even een klein stukje uit het startbericht ge-qoute:
Ze heeft vandaag de fokker opgebeld met de mededeling dat de pup ziek is, en de fokker is bereid om het diertje terug te nemen als het over 3!!!!! weken niet over is. Ten eerste wil ze het diertje niet meer missen, dus van terugbrengen is geen sprake
Wat een moeilijk dilemma lijkt me dit.

Mijn verstand weet donders goed dat wil je de handel platleggen, dat je dan moet handelen zoals Ophidia voorstelt, maar het gevoel zal ook meespelen, en zeker wanneer je het diertje 3 weken in huis hebt. Dan gaat het gevoel spreken zoals AnnePanne het mooi omschrijft.

En het erge is........dat die handelaar dit drommels goed beseft, met dat termijn van 3 weken... :x

Ophidia
Berichten: 250
Lid geworden op: 08 mei 2006 23:45

Re: zieke teckelpup

Ongelezen bericht door Ophidia »

Precies,S.

inge b
Berichten: 59
Lid geworden op: 06 mar 2006 21:10

Re: zieke teckelpup

Ongelezen bericht door inge b »

mee eens,hier nog een iemand uit brabant,je zou je schamen dat je er woont,want hier stikt het van die ****** van een broodfokkers!!!

pardon
Berichten: 224
Lid geworden op: 08 jun 2005 18:36

Re: zieke teckelpup

Ongelezen bericht door pardon »

diegene die bij een broodfokker koopt . moest zich nog dieper schamen. ze horen daar niet te komen. door hun blijven de broodfokkers in stand

just the cook
Berichten: 247
Lid geworden op: 14 nov 2005 20:23

Re: zieke teckelpup

Ongelezen bericht door just the cook »

Mijn verstand weet donders goed dat wil je de handel platleggen, dat je dan moet handelen zoals Ophidia voorstelt
kopen en terug brengen? :shock: beseffen jullie wel wat je zo'n pup aan doet?

men hoort na te denken voor ze bij de handelaar kopen, niet als het hondje iets blijkt te hebben snel terug brengen.
Nu hopen dat ze er van geleerd heeft en een pup koopt via de rasvereniging.
leren over de rug van een pup..... :(

wat kan je nou nog meer doen om mensen te waarschuwen voor een handelaar, mensen weten heel goed dat er vaak zieke pups verkocht worden en toch koopt men er ook 1...
dus of er nou geleerd wordt... ik denk het niet.

pardon
Berichten: 224
Lid geworden op: 08 jun 2005 18:36

Re: zieke teckelpup

Ongelezen bericht door pardon »

in ieder geval niet luisteren naar het advies van ophidia , belachelijk .
hoe wil je in hemelsnaam zo die broodfokkers weg werken .door eerst 3 weken uit te proberen hoe de pup het doet. doet ie het goed dan heb je massel (de pup ook) en anders geld terug. eigenlijk zouden de broodfok kopers een boete moeten krijgen. ze hebben tenslotte een pup gekocht bij een broodfokker.en het zieke beestje word heen en weer geslingerd. :( :( ongeloofelijk

Ophidia
Berichten: 250
Lid geworden op: 08 mei 2006 23:45

Re: zieke teckelpup

Ongelezen bericht door Ophidia »

In ieder geval niet luisteren naar het advies van `pardon`,dom, kortzichtig en niet effectief.

pardon
Berichten: 224
Lid geworden op: 08 jun 2005 18:36

Re: zieke teckelpup

Ongelezen bericht door pardon »

maar mijn hart zit op de juiste plaats . die van jou ook slimmerik

Ophidia
Berichten: 250
Lid geworden op: 08 mei 2006 23:45

Re: zieke teckelpup

Ongelezen bericht door Ophidia »

Effectiviteit,daar gaat het om slimpie! :P

pardon
Berichten: 224
Lid geworden op: 08 jun 2005 18:36

Re: zieke teckelpup

Ongelezen bericht door pardon »

okee :lol:

gabi
Berichten: 87
Lid geworden op: 29 dec 2005 23:21

Re: zieke teckelpup

Ongelezen bericht door gabi »

De reden waarom ik het adres niet plaats is dat ik denk dat het niet toegestaan is om adressen te vermelden hier. Kijk wat die vent doet ,mag natuurlijk ook niet.... Laat ik het zo zeggen hij woont aan een weg die de naam heeft van een groentesoort. Degenen die in Haarsteeg wonen weten denk ik wel welke straat of buurt ik bedoel. Ik ben er zelf nooit geweest, heb dit adres van die collega...
En nogmaals ik ben het eens met het feit dat ze de pup had moeten houden en dat heb ik haar ook gezegd! :(

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: zieke teckelpup

Ongelezen bericht door showgirl »

Ophidia

Geplaatst op 17 Aug 2006 16:57 door Ophidia

In ieder geval niet luisteren naar het advies van `pardon`,dom, kortzichtig en niet effectief.
toch ga ik liever voor voor de mening van PARDON
iedereen word tot in den treure gewaarschuwd voor de handel in zieke pups. als iemand dan toch zo DOM is om een pupje te kopen mogen ze op de blaren zitten ook.
zoals jij het stelt Ophidia, is het alsof je een voorwerp dat niet werkt retour stuurt, maar je praat wel over een dier.
mensen horen ondertussen gewoon beter te weten.

pardon
Berichten: 224
Lid geworden op: 08 jun 2005 18:36

Re: zieke teckelpup

Ongelezen bericht door pardon »

gabi , fijn dat je dit toch vermeld. daar help je misschien de pup mee en mensen met verstand

Ophidia
Berichten: 250
Lid geworden op: 08 mei 2006 23:45

Re: zieke teckelpup

Ongelezen bericht door Ophidia »

@showgirl; En al die handelaren lachen zich helemaal krom om jullie!
Heb je dan nòg niet door,dat die handelaren inspelen op de emoties van naïeve mensen zoals jullie?
Ze doen niet voor niets moeilijk (en vaak onbeschoft) als mensen met een zieke pup teruggaan. Ze wìllen ze namelijk niet terug,want dat kost ze geld. En ze willen juist geld verdienen!
Elke pup die verkocht wordt en niet meer terugkomt is winst!

Glennfiddisch
Berichten: 123
Lid geworden op: 03 jul 2006 13:43

Re: zieke teckelpup

Ongelezen bericht door Glennfiddisch »

Je kunt mensen niet be-/veroordelen als ze een pas-gekochte zieke pup/kitten terugbrengen.

Waarom zou deze mogelijkheid anders opgenomen zijn in rechtsgeldige koopkontrakten en de wettelijke regelgeving.

Zelfs een asiel-dier kun je terugbrengen volgens kontraktuele bepalingen.

Een vraag aan jou Gabi:

Wat vind je collega hiervan dat je het verhaal over HAAR pup hier post?

Lijkt me lullig voor haar om te lezen als op een konsumentenforum in een door jou begonnen topic haar dierenliefde ter diskussie komt te staan, er van uitgaande dat je haar hiervan op de hoogte hebt gebracht. :wink:

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: zieke teckelpup

Ongelezen bericht door showgirl »

Heb je dan nòg niet door,dat die handelaren inspelen op de emoties van naïeve mensen zoals jullie?
is het niet slimmer om te schrijven ''hebben jullie dan nog niet door dat handelaren vaak zieke pups verkopen aan mensen als zoals jullie?''
hoevaak moet men nog gewaarschuwd worden voor de handel in puppies?

Glennfiddisch
Berichten: 123
Lid geworden op: 03 jul 2006 13:43

Re: zieke teckelpup

Ongelezen bericht door Glennfiddisch »

Quote Showgirl:

hoevaak moet men nog gewaarschuwd worden voor de handel in puppies?

Verhalen van Iedereen, Iemand en Niemand zonder bewijs, werken volgens mij ook niet echt..........

gewoon
Berichten: 21
Lid geworden op: 17 aug 2006 19:16

Re: zieke teckelpup

Ongelezen bericht door gewoon »

Ik ben het ook eens met pardon en schowgirl.Als je een pup koopt bij een broodfokker ben je zelf ook fout . 50% dat de pup ziek is of word.
En ja je mag die soort lui ver of beoordelen.Een asieldier daartegen heeft meestal een verleden waar men van op de hoogte is

Gesloten