LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] zieke teckelpup

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Ophidia
Berichten: 250
Lid geworden op: 08 mei 2006 23:45

Re: zieke teckelpup

Ongelezen bericht door Ophidia »

Jullie moeten GOED lezen wat ik schrijf!
Ik zeg; Koop geen pups bij: puppyfarms,puppykennels,dierenwinkels en andere handelaren.
En als je toch de fout hebt gemaakt: Draai die stommiteit dan terug door de pup terug te brengen.
Da`s wreed voor die individuele pup,maar iedere pup die niet meer teruggebracht wordt is winst voor de handelaar.
En willen wij dat? Nee! Dus?

gabi
Berichten: 87
Lid geworden op: 29 dec 2005 23:21

Re: zieke teckelpup

Ongelezen bericht door gabi »

Glennfiddish, ik heb mijn collega verteld dat ik in eerste instantie zou proberen om informatie in te winnen, lees maar mijn eerste posting. Ik wist toen nog niet dat ze zou besluiten om het beestje terug te brengen, anders had ik die moeite mezelf bespaard. Dat er uiteindelijk een discussie op gang gekomen is omtrent het wel of niet terugbrengen van een zieke pup, kon ik ook niet voorzien. Ze weet op welk forum ik deze brief postte, en ze weet inmiddels ook hoe ik over haar handelen denk, dus ze leest niks wat ze nog niet weet. Verder bespreek ik het onderwerp niet meer met haar, we verschillen daarvoor teveel van mening. Als ze er weer over begint, zoals vandaag, reageer ik helemaal niet meer. Alles wat ik erover kwijt wilde heb ik al gezegd.

Glennfiddisch
Berichten: 123
Lid geworden op: 03 jul 2006 13:43

Re: zieke teckelpup

Ongelezen bericht door Glennfiddisch »

Quote Gabi:

Als ze er weer over begint, zoals vandaag, reageer ik helemaal niet meer.

Dat zou ik dus hier dan ook niet meer doen voor zover het over haar pup gaat, lijkt me op de lange duur ook niet bevorderlijk voor de onderlinge werksfeer. :wink:

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: zieke teckelpup

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Nou, ik zou het er juist iedere dag inpeperen :twisted:

gabi
Berichten: 87
Lid geworden op: 29 dec 2005 23:21

Re: zieke teckelpup

Ongelezen bericht door gabi »

Ik was eigenlijk ook niet meer van plan om te reageren maar als er iets aan je gevraagd wordt, is het wel zo netjes om te reageren....Enne de onderlinge werksfeer is prima hoor, gelukkig hebben we nog meer gespreksstof en met de een kan je het nu eenmaal beter vinden als met de ander en ach, ik hoef niet met haar te leven toch? En zolang ik geen dingen vertel die ik niet in haar gezicht durf te zeggen is er niks aan de hand.....

gewoon
Berichten: 21
Lid geworden op: 17 aug 2006 19:16

Re: zieke teckelpup

Ongelezen bericht door gewoon »

Ben het toch niet met je eens Ophidia .Bovendien vind jou manier van reageren minachtend tegen andere form bezoekers.Jij hebt het over: naieve, dom, kortzichtig enz.. Ben jij zelf niet dat dierproef monster. En ook diegene die er voor is om bepaalde rassen te laten inslapen.? Nee dierenliefde dat is niets voor jou.

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: zieke teckelpup

Ongelezen bericht door bitchy »

Glennfiddisch


Geplaatst op 17 Aug 2006 19:59 door Glennfiddisch


--------------------------------------------------------------------------------

Quote Showgirl:

hoevaak moet men nog gewaarschuwd worden voor de handel in puppies?

Verhalen van Iedereen, Iemand en Niemand zonder bewijs, werken volgens mij ook niet echt..........
een gewaarschuwd mens telt voor 2

sluit me daarna bij gewoon aan.
gr.
JoAnn

Ophidia
Berichten: 250
Lid geworden op: 08 mei 2006 23:45

Re: zieke teckelpup

Ongelezen bericht door Ophidia »

@gewoon; Ja,ik ben dat `dierproevenmonster`.
Maar ik rook niet. :wink:

Ook ik wil dat het welzijn van alle dieren acceptabel is,maar ik vergeet niet ook het welzijn van (zieke) mensen.
En er zijn meer mensen die minachtend doen. (o.a. naar mij toe)
Ik ben dus niet de enige schuldige!

syenna
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 sep 2006 13:23

Re: zieke teckelpup

Ongelezen bericht door syenna »

ik ben vorige maand opzoek geweest op internet naar een stafford pup (sorry is iets anders dan de teckel) ik had 6 mensen gebeld om informatie vandaan te halen, qua stamboom enz. nou 5 van die mensen hadden geen stamboom
de 6de klonk aan de telefoon heel goed, ik helemaal naar noord-brabant gereden (woon in omgeving amsterdam) ik kom daar aan, ik kon wel janken, allemaal soorten pups uit hongarije!! ze zagen er verschrikkelijk uit, ik heb daar pups van nog geen 5 weken oud gezien. ik heb geprobeerd via verschillende instanties om dat zaakje op te doeken, maar helaas hij is nog steeds aan het adverteren!! gelukkig heb ik nu een mooie stafford uit een goed nest met een mooie stamboom, het koste even wat meer maar liever meer geld neerleggen en een gezonde hond dan omzoiets mee te maken zoals die teckel.
als je een hond zoekt kijk dan op doggynet.nl en ga via een fokker zoeken, veel beter

hajamapi
Berichten: 17
Lid geworden op: 27 jul 2006 17:18

Re: zieke teckelpup

Ongelezen bericht door hajamapi »

vindt dit ook onbegrijpelijk. is laatst nog op radar geweest,hoe ze met die hondjes uit oostblok omgaan.heb zelf ook een ruwhaarteckel,en die was ook maar 300 euro,maar dat kwam omdat hij geen stamboom heeft.hij heeft nl een overbeet,(schoonheidsfoutje)waardoor hij niet goed was om mee te fokken, maar maakt ons niet uit. hij is superlief.

ik hoop dat die collega geen hond meer neemt.

tkrinter
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 okt 2006 14:52

Re: zieke teckelpup

Ongelezen bericht door tkrinter »

Heb laatst ook een ruwhaar teckelpup in Haarsteeg gekocht. Ouders van de pup waren aanwezig. Er waren ook nog meerdere volwassen teckels aanwezig. Volgens de fokker ging het om eigen gefokte pups.
Het diertje bevalt ons prima. Zit voldoende leven in. Af en toe wat winderig maar dat kan aan de voeding liggen. As maandag gaat het diertje naar de dierenarts voor een 2e vaccinatie en wordt dan meteen even nagekeken.
Wij hebben er een paspoort bijgekregen waarin stond vermeld dat het diertje de eerste vaccinatie (en keuring dierenarts) al had gehad.
Wat mij opvalt is dat er al snel over iemand negatief geoordeeld wordt. Zoals "import oostblokpuppies" enz. Is dat een suggestie of is dat bewezen? Anders nog, de fokkers toonde een grote collectie kerstkaartjes van tevreden klanten? Dat wil toch heel wat zeggen.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: zieke teckelpup

Ongelezen bericht door dhc »

Is dat nodig, een twee en een half jaar oud topic van nutteloze info voorzien?

petty1950
Berichten: 312
Lid geworden op: 19 jun 2006 01:01

Re: zieke teckelpup

Ongelezen bericht door petty1950 »

Nee NIET nodig! Wel verdacht :roll:
De handelaar him/herselve aan het woord waarschijnlijk :roll:

Teckel Poppy
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 jul 2013 19:25

Re: zieke teckelpup

Ongelezen bericht door Teckel Poppy »

Ik heb afgelopen woensdag een ruwharige blach and tan teckel gekocht in de Nautilusstraat. Hij zag er woensdag 24 juli gezond uit. Vandaag is er bij het teefje Parvo geconstateerd. Had ik deze berichten maar eerder gelezen. Onze pup is nu onder 24 uurs behandeling en het is nog maar de vraag of ze het red. Ik herken de verhalen van de anderen. De dierenarts zegt dat deze ziekte uit het nestje moet komen en de verkoper te waarschuwen. De verkoper heeft alle pups al verkocht en zegt niets van de anderen gehoord te hebben qua zieke puppies. Ik ga hem de uitslag van het onderzoek sturen. Deze moeten ze binnen 2 dagen hebben volgens het koopovereenkomst. De verkoper zegt als de hond overlijd dan krijgt u geld terug. Medische kosten zou hij deels aan meebetalen. Al hoewel hij bleef zeggen om de pup naar tilburg te brengen naar hun eigen dierenarts. Dit las ik ook in andere verhalen. Ik weet niet of de verkoper zich aan het koopcontract houdt of dat hij het laat afweten en ons met de medische kosten laat zitten zowel als het niet teruggeven van de aankoopprijs.

Ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan geen research te hebben gedaan naar deze Fokker. Hoe dan ook zullen we er alles aan doen om oonze pup Poppy beter te maken. De dieren zegt dat we dag per dag moeten kijken hoe het gaat.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: zieke teckelpup

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Zie antwoorden onder je andere bijdrage

Gesloten