LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onze Dobermann is vermoord

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
marnop
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 mar 2006 10:53

Onze Dobermann is vermoord

Ongelezen bericht door marnop »

Wij hadden een Dobermann. Een reu, een fantastische hond, een wat opstandige puber met wat veel hormonen in z'n lijf, die ook al een nest had geproduceerd bij de boxerteef die we hebben. Zaten we dus met 7 honden, waarvan 5 pups. Veel te veel dus.
Kwestie Dober. Eigenlijk ben ik niet zo'n dobermann-man. De dober die pubert zoekt grenzen en de onze had het in een indringende mate. Als je genoeg doberervaren bent dan weet je daar goed mee om te gaan, maar ik heb daar net even te weinig geduld voor, dus dat zou gaan botsen met elkaar, Daarom zocht ik via Dobermann-rescue een goede nieuwe baas voor Lobas, onze Dobermann. Hij kwam terecht bij de familie Keimkema in Kollum, afgespoken werd dat Lobas terug zou komen als het niets zou worden, dus als na een paar weken zou blijken het gaat echt niet, breng hem dan maar terug.
Pas geleden belde ik op om te kijken hoe het ging met Lobas.

Ik was te laat, bleek. Ze hadden Lobas, na hem op een donderdag te hebben opgehaald, al op maandag door de dierenarts in laten slapen.

De reden : hij had het niet zo op rennende mensen die langs rennen, en hij wil graag achter de katten aan. Thuis was hij erg lief, was alleen wel waaks en blafte als er werd aangebeld.
Dus puur vanwege het normale Dobermann karaktyer is hij domweg door deze mensen (Keimkema uit Kollum) vermoord.

De Dobermann rescue keek ook op van het verhaal, temeer dat er dobermann mensen(trainers enz) in Kollum wonen, waar ze terecht konden.

De dierenarts in Kollum is natuurlijk medeplichtig aan deze moord, hij heeft een gezonde, lieve hond afgemaakt.

Dit soort mensen moesten ze opsluiten, zolang mogelijk.


Lieve Lobas, we missen je heel erg, het spijt ons maatje.
knuffel , je baasje

floyd
Berichten: 85
Lid geworden op: 07 sep 2005 13:45

Re: Onze Dobermann is vermoord

Ongelezen bericht door floyd »

Wat een vreselijk verhaal. Maar een dierenarts mag toch niet zomaar een hond afmaken en werkt die rescue niet met contracten???

irwi
Berichten: 50
Lid geworden op: 24 apr 2006 20:06

Re: Onze Dobermann is vermoord

Ongelezen bericht door irwi »

Hallo, wat een verschrikkelijk verhaal aan alle kanten, iemand die zomaar een boxer met een doberman kruist, een onvolwassen hond op een boxer zetten, dan ben je volgens mij alleen maar bezig om op een verkeerde manier met het fokken van honden.
Dan zeggen nou het wordt wel een beetje druk dus weg met die doberman, nou maar naar die en die en dan hier lopen klagen over een ander, het is jouw verantwoordelijkheid waar je een ander mee opscheept. Nee ik keur het echt niet goed wat deze mensen met deze hond hebben gedaan, maar ik ken maar 1 gedupeerde in dit verhaal en dat is de hond. Zonde van de hond.

marnop
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 mar 2006 10:53

Re: Onze Dobermann is vermoord

Ongelezen bericht door marnop »

Nou Irwi,
dat honden gekruist worden, dat doen ze eigenlijk zelf, het is natuurlijk gedrag is vrij normaal, als ze maar ongeveer gelijk in grootte zijn.
De Dobermann was een opstandige puber, ja goed dat is onvolwassen, hij had nu 2 jaar en 1 maand oud geweest en bij de meeste honden is dat (jong)volwassen, maar dus al ruim een jaar geslachtsrijp. Alleen puberen de Dobers wat langer dan gemiddeld.
En zoals je begrijpt als je goed gelezen hebt, wilden wij het beste voor de hond, hij zat bij ons niet goed en wij wilden hem dus via de Dobermann-rescue bij een gezin plaatsen waar ze erf veel ervaring en geduld voor zouden hebben, dus veel beter voor de hond. Hij had het al stukken beter dan voor wij hem kregen, hij kwijnde namelijk met ernstige kennelstress weg in een asiel, waar hij het grootste deel van zijn jeugd zat. Dat waren 7 maanden van de eerste 12 van zijn leven.
Dus de zo belangrijke maanden in zijn eerste jaar zat hij in een kooi gevangen, voor hij in het asiel kwam zat hij bij één of andere handelaar op een erfje en werd er niet naar hem omgekeken.
Wat wij deden was dus goed te noemen en in het belang van de hond.
Helaas is het anders gelopen en is hij weer de dupe geworden ipv een leuke rest van zijn leven.


Wel eerst goed lezen en evt verder vragen en niet zonder nadenken oordelen.
Martin

Lidia
Berichten: 101
Lid geworden op: 17 jan 2006 13:38

Re: Onze Dobermann is vermoord

Ongelezen bericht door Lidia »

Hai, Marnop,

vraagje: Waarom noem je niet gewoon de naam van de dierenarts op de site?
Er is toch niks mis met je woede hierover?
Waar wil die jou voor aanklagen?
Hij heeft geheel onterecht, volgens jou, die hond op verkeerde gronden in laten slapen.
Nou dan wist ik het wel.
Laat hij je maar aanklagen. Dan haal je de dierenbescherming erbij.

En die Doberman rescue? Had die geen contract om de hond terug te nemen?
zomaar van die vragen hoor.

marnop
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 mar 2006 10:53

Re: Onze Dobermann is vermoord

Ongelezen bericht door marnop »

Hallo Lidia,

het is de dierenartsenpraktijk in Kollum, hoe de praktij heet weet ik niet, maar er is maar 1 grote, en daar hebben ze hem in laten slapen.
Die dierenartsen ben ik niet bang voor hoor, ze doen het toch immers zelf, die fouten maken ? Ze klagen maar als ze dat wensen.

Wat betreft de rescue, daar was geen contract mee, zij stuurden slechts kandidaten door naar mij, zonder bemiddeling. De rescue is er ook van geschrokken hoor, zij rekenen ook niet op zo'n afloop, zeker niet als er nota bene mensen verbonden aan de rescue er vlak om de hoek in hetzelfde dorp wonen.

Ik hoop dat de namen van alle betrokkenen goed bekend worden en dat ze nooit meer huisdieren zullen krijgen en de dierenarts in een ander dorp bezocht wordt.

irwi
Berichten: 50
Lid geworden op: 24 apr 2006 20:06

Re: Onze Dobermann is vermoord

Ongelezen bericht door irwi »

ik vind het zeker niet normaal en natuurlijk om een hond die eerst 7 maanden in een kennel heeft gezeten, die maar te laten dekken.
De hond is er nog veel te jong voor geslachtsrijp wil nog niet zeggen volwassen. Daarbij heb je zelf toch wel een beetje verantwoordelijkheidsgevoel en had je die zwangerschap kunnen laten afbreken. Anderen hiervan de schuld geven is makkelijk maar je kunt beter eens bij jezelf gaan nadenken hoe verantwoord jij met de situatie bent omgegaan. Heb ook geen zin in een overloze discussie hierover dit is gewoon mijn mening hierover.
Je bent geen doberman mens en begint er dan maar aan, nee sorry hoor dan ben je als mens zijnde niet verantwoordelijk bezig.
Zoals ik al zei zonde van de hond, die had betere kansen in zijn leven verdiend dan de kansen die die nu heeft gehad.

marnop
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 mar 2006 10:53

Re: Onze Dobermann is vermoord

Ongelezen bericht door marnop »

Hallo Irwi,
ben je bekende of bevriend met dat stel uit Kollum ofzo ?
Daar lijkt het akelig veel op.
Je reageert geirriteerd en boos ergens op, met misplaatste en niet kloppende feiten.

een reu van 2 jaar oud is reeds 16 maanden geslachtsrijp, maar bij de meeste honden zijn ze met 2 jaar (jong)volwassen, vergeet niet dat een hond van bijvoorbeeld 8 jaar oud al aardig bejaard is. De teef die zwanger werd is nu 6 en is nu ook veel te oud naar mijn mening om nog pups te krijgen. Dus jouw idee over te jong of te oud gaat nergens over. Maar het verhaal gaat niet over de pups en de pups waren niet de reden van het zoeken naar een goede baas voor Lobas.
Mocht je trouwens bedoelen met anderen de schuld geven van een zwangerschap, zo zit jij dan misschien in elkaar, ik niet. Ik kan moeilijk de buren de schuld geven van het feit dat mijn ene hond op mijn andere hond gaat. En afbreken doe ik niet, dat is ook moord.

Dat de hond de eerste paar maanden van zijn leven op een achtererfje zat en daarna 7 maanden in een asiel, wil jij mij aanrekenen ? Ik wist niet eens dat hij bestond. Bovendien geef ik daar niemand de schuld van, ik vind het alleen erg zielig voor honden dat dat gebeurt.

Dat ik geen Doberman mens ben, daar kom je pas achter als je er één hebt en ik heb een jaar lang mijn best gedaan voor hem, alleen kon ik hem niet geven wat hij nodig had. Daarin schoot ik tekort. Daarom wilde ik voor hem de juiste baas zoeken, mensen die dus beter met dobers om kunnen gaan dan ik.

In mijn hele verhaal is er niemand iets verweten, behalve degenen die mij deden geloven dat ze een goede baas zouden zijn voor Lobas, mij beloofde hem terug te brengen als het niet zou gaan, maar hem 4 dagen nadat ze hem hadden opgehaald al hebben laten inslapen, zonder dringende reden.

Wij wilden dus het beste voor Lobas, we hadden hem ook terug kunnen brengen naar het asiel, maar dat hebben we niet gedaan, dat was onnodige kwelling voor hem geweest. Dat betekent wel, als ze dit bij het asiel zouden weten dat ik voor de rechter kan worden gedaagd en er een schadevergoeding van mij kan worden geeist, staat in de meeste contracten van de asiels. Dat heb ik er voor over, de gezondheid en het welzijn van Lobas vond ik belangrijker dan het contract van het asiel.

Als je weer wil reageren denk dan eerst even na, wil je. En lees goed.

ruimte
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 okt 2006 08:31

Re: Onze Dobermann is vermoord

Ongelezen bericht door ruimte »

nou zo,n dierenvriend ben je zelf ook niet.
je neemt een Dober heb er geen ervaring mee ook geen geduld voor.
Weleens aan een training gedacht?
je laat je teef dekken en vind dan als het nest er is dat er toch wel veel honden zijn.
Beetje ondoordacht allemaal.

eipep
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 feb 2006 20:01

Re: Onze Dobermann is vermoord

Ongelezen bericht door eipep »

zo marnop, ik geloof dat er op dit forum heel wat mensen komen die of niet kunnen lezen of het niet willen begrijpen. ik denk dat je misschien iets meer had kunnen nadenken over het karakter voor je hem koos maar dat je daarna gereageerd hebt met de beste bedoelingen voor je hond. heel vervelend dat het zo heeft uitgepakt

Fiore
Berichten: 440
Lid geworden op: 22 jul 2005 10:42

Re: Onze Dobermann is vermoord

Ongelezen bericht door Fiore »

Ik vind het heel erg wat er is gebeurd, vooral voor de hond. Maar naar mijn idee heb je er toch ook zelf schuld aan. Of een ras bij je past, moet je bekijken voordat je de hond neemt, niet pas erna, want dan is het dus te laat. Eerst proberen gaat in zo'n geval dus niet op. Heel erg voor deze hond. Je wilde het beste voor hem, maar nu is hij dood.

Sueno
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 okt 2006 00:54

Re: Onze Dobermann is vermoord

Ongelezen bericht door Sueno »

Gewoon uit belangstelling zonder te (ver)oordelen: had je castratie van de hond overwogen of wilde je graag een nestje?
Ik vind het heel vreemd dat de dierenarts een hond zomaar laat inslapen (ervan uitgaande dat ie lichamelijk gezond was). Volgens mij mag dit ook absoluut niet. Heb je misschien al eens bij de praktijk geïnformeerd?

ilseb
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 okt 2004 14:26

Re: Onze Dobermann is vermoord

Ongelezen bericht door ilseb »

wat sueno inderdaad schrijft, volgens mij tekend een dierenarts een soort van intentie verklaring om geen gezonde dieren af te maken en mag het dus niet.

En inderdaad wil castratie soms helpen, het helpt zeker tegen een nestje ( :D ) maar ook gedrag kan postitief beinvloed worden.

Verder vind ik de discussie of het wel of niet verstandig was een dober te nemen zonder ervaring nergens op slaan. Voor het zelfde geldt had het prima geklikt tussen de eigenaar en de hond en had de hond verder een goed leven gehad in plaats van een verlaten hok, maar helaas is dat anders gelopen. En ja er hadden cursussen gevolgd kunnen worden, maar dat is niet altijd de oplossing voor het probleem, en de eigenaar heeft geprobeerd een nieuw huis te zoeken waar hij wel op zijn plek zou zijn, er zijn ook eigenaren die ze op marktplaats zetten met gratis op te halen, helaas is dat niet gelukt.

Wellicht een beetje naief, maar met het hart op de goede plaats eigenaar!

ruimte
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 okt 2006 08:31

Re: Onze Dobermann is vermoord

Ongelezen bericht door ruimte »

Als er een hond door de politie in beslag genomen word i.v.m. een incident
en naar de dierenarts is gebracht met de opdracht deze te laten inslapen zal dit gedaan worden ondanks dat het een gezonde hond is.
Maar dit even terzijde omdat dit alleen maar aangeeft dat ze ook gezonde honden laten inslapen.
Een cursus volgen met je hond is ALTIJD goed.
Dit schept 1e een band tussen de hond en de baas en 2e leren ze er beiden iets van en meestal is er ook een gedragsterapeut aanwezig die zal vertellen hoe het beste met de hond om te gaan.
De hond is gewoon een slachtoffer geworden, helaas.
Er waren ander wegen te gaan.

Jaqueline
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 okt 2006 23:47

Re: Onze Dobermann is vermoord

Ongelezen bericht door Jaqueline »

Aller eerst vind ik het een bizar verhaal waar van weer een dier de dupe is door een mens die het allemaal wel denk te weten.
Mensen beginnen aan en dier zonder enige kennis, daar door zitten de asiels extreem vol. Eerst na denken dan pas kijken welke hond bij jou hoort, he goed laten voorlichten en dan pas kopen.

Dan het feit over het dekken van twee verschillende rassen, daar maak je het ras mee kapot en deugd niet. Jij bent als baas verantwoordelijk voor je huis dieren net zoals voor je kinderen. Dus zorg je er voor dat deze geen nest had mogen hebben.. ik geloof niet dat ik je hoef uit te leggen hoe je dit had tegen kunnen gaan.

Dan moet de hond ergens anders wonen omdat jij vind dat deze het beter moet krijgen, dat doe je bij je kinderen toch ook niet?

Dan komt de hond bij een nieuwe eigenaar die dit beestje in laat slapen en ben je vol verwijten aan deze dierenarts???
Jij bent diegene die de hond verkeerd heb opgevoed, er bestaan ook honden scholen....!
Als een dierenarts een baas met hond binnen krijgt en deze vermeld dat de hond een kind heeft gebeten zit er voor een dierenarts niks anders op om deze rot klus te klaren.

Nu ga je me vast vragen of ik een bekende ben van de laatste eigenaar of dierenarts van de hond, nee ik woon niet eens in de buurt, maar ik heb jou verhaal met verbazing en woede gelezen.
Jij bent geen dierenvriend en zo geen enkele huisdier meer in je bezit mogen hebben!
Mijn woede is de onmacht hoe sommige mensen met een huisdier om kunnen gaan en dan spijt hebben en dan hier een verhaal neer te zetten om andere de schuld te geven.
de enige schuldige ben jij, een hond is je allerbeste maat, het beestje vertrouwd je op alles en jij heb het diertje in de steek gelaten en hoe.

Ik ben blij dat mijn cane corso's een hemelsleven bij mij thuis hebben en niet bij jou terecht zijn gekomen.
En voor je weer in verweer gaat op deze reactie net als je op alle andere reactie's doet die het niet met je eens zijn, ga eens na denken en kijk eens in de spiegel

HvdC
Berichten: 233
Lid geworden op: 23 okt 2004 14:59

Re: Onze Dobermann is vermoord

Ongelezen bericht door HvdC »

Ze moeten een diploma invoeren om een hond te houden mijns inziens. Het is toch van de knotse om een hond weg te geven omdat mevrouw geen controle over hem heeft. Slap excuus!

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: Onze Dobermann is vermoord

Ongelezen bericht door bitchy »

niet te geloven;
zelf wel eens van verantwoordelijkheid gehoord???

als iemand een reu & teef wil houden heeft die de verantwoordelijkheid dat er geen pups komen als de teef loops is.
als je je pubberende reu had laten castreren zou je geen pups hebben.
misschien zou zijn gedrag zelfs wat beter zijn geworden...

& ik begrijp dat je dobber weg moest omdat 7 honden teveel is & jullie geen ervaring met dobber hebben?
of zijn de pups gewoon leuker & houden jullie daar liever iets van aan....

hoe triest :cry:
er zijn er meerdere de pineut, alleen zijn het allemaal 4-voeters.
zij zijn weer het slachtoffer van mensen die onnadenkend handelen.

ik begrijp dat het heel pijnlijk is dat vreemde mensen jou dobber zomaar hebben laten inslapen. toch heb je zelf ook heel veel verkeerd gedaan, schuif dus niet de schuld alleen op een ander.
als je weet welke dierenarts je vroegere hond in heeft laten slapen bel die dierenarts dan eens op & vraag waarom hij hier aan heeft mee geholpen.

marnop
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 mar 2006 10:53

Re: Onze Dobermann is vermoord

Ongelezen bericht door marnop »

Nog een keer een reactie dan maar.
Het nestje, natuurlijk wist ik dat de kans op een nest bestond en ja natuurlijk denk je dan achteraf, het had een hoop werk gescheeld als ik het had voorkomen.

De pups zijn (als het goed is) allemaal goed terecht gekomen.

Wel even opletten allemaal, de reden van het zoeken naar een goede/betere baas was niet, ik herhaal : WAS NIET !, het nestje. De reden van het zoeken naar een baas was puur omdat ik niet genoeg geduld had om de hond een goed leven te geven, omdat ik niet met zijn karakter overweg kon. Dus Bitchy !!! en by the way, een dobber hang je aan je hengel.
Over het algemeen, als mensen vinden dat er geen pups geboren mogen worden, houden ze niet zo van honden. Wat is er fout aan pups ? Als meer mensen op een fatsoenlijke manier een nestje zouden laten komen, dan houdt de malafide kweekhandel uit fokfabrieken misschien ook een keer op.

Over kruisingen, over het algemeen vallen er een aantal rasgerelateerde afwijkingen en tekortkomingen weg, dat het slecht is voor een bepaald ras is dus onzin, of mogen negroide mensen en aziatische mensen en blanke mensen ook niet meer samen of zo ? Zijn ook verschillende rassen. Maar het blijven mensen. De Cane Corso is ook ontstaan uit een mix van verschillende rassen.

Het opvoeden van de hond , hij was reeds opgevoed door de eerste eigenaar en asiel, ruim een jaar lang. Dus ruim een jaar lang was hij aan zijn lot overgelaten en zijn opvoeding bestond dus uit wat hij wel en niet mocht van andere honden en zijn natuurlijke zindelijkheid was ook enigzins aangetast. Verder heeft hij zichzelf in de belangrijkste periode van zijn leven zelf opgevoed.

Dat de hond uiteindelijk op een verkeerde plek is beland mag mij verweten worden, dat had ik al aangegeven en dat ik niet goed met hem kon omgaan ook.
Maar het onnodig laten inslapen tegen de afspraak van terugbrengen is mij niet verwijtbaar.
Het is ook nooit goed voor een hond om er mee te jo-jo'en, maar dat was ook nooit de bedoeling, als hij terug was gekomen dan hadden we gewoon weer geprobeerd er wat van te maken met alle hulp die er voor handen zou zijn geweest.

Over de diervriendelijkheid, tja ik had hem ook toen in het asiel kunnen laten zitten, dan had iedereen mij gewoon een dierenvriend genoemd, alleen was hij toen niet erg ver van sterven door kennelstress, zware vermagering, ondervoeding en eenzaamheid. Dus ik deed er goed aan hem daar weg te halen. Dat het niet gelukt is na een jaar op allerlei manieren de hond te trainen en op te voeden op verschillende manieren, lief, nog liever, met clicker, met snoepjes, streng, kort enz. Dat is gewoon jammer. Als je dan na een paar maanden goed nadenken het beste voor je hond kiest, ipv hem in een asiel (onschuldig in een gevangenis) te gooien of aan een boom te binden, mag ook wel geprezen worden.

En mevrouw had wel controle over hem hoor. ( meneer ook )

Je kan kinderen niet vergelijken met een hond, maar het gebeurt overigens wel. De jeugdgevangenissen zitten vol met (zeer)jonge kinderen, die (nog) niets verkeerd hebben gedaan. Die zitten net als zovele honden in een asiel, onschuldig opgesloten ipv een goede opvang en opvoedplek te zoeken waar ze liefdevol worden opgevangen en dus niet getraumatiseerd worden door eenzame opsluiting terwijl ze niets fout hebben gedaan. (bejaarden worden trouwens ook opgesloten/weggestopt in tehuizen en gemiddeld 1 x per maand een uurtje bezocht)
maar goed,
Ik heb meerdere honden gezien waar de knop om is gegaan door opsluiting in een asiel en ook een hond die op afstand moest worden ingeslapen omdat hij doordraaide, opeens zonder aanwijsbare reden.
Bij ons in het asiel zat ook een keer een hond die eerst in huis werd geresocialiseerd, een keer mee mocht naar het asiel, lekker rondrennen en spelen, maar het opvangbazinnetje opeens van achteren aanviel en zwaar gewond werd na wekenlang een engel te zijn geweest. Het weerzien met een asiel deed hem doordraaien, de knop ging om. Allemaal gevallen met ervaren mensen.

Allemaal zaken waar mensen niets van (willen) weten, maar wel een mening hebben die nergens op slaat.

Het geen ervaring hebben, ja natuurlijk, elke hond is anders, dus een nieuwe hond daar heb je nooit ervaring mee. Maar het had dus ook goed kunnen gaan, dat weet je pas achteraf.


Dus Nogmaals, eerst lezen en nadenken, dan pas oordelen.
Ik moest een keuze maken vond ik en ik was van mening het beste te doen voor mijn hond. Als je een jaar lang alles probeert mag je zeggen dat je je best hebt gedaan en als je dan kiest voor een geschikte baas via een vereniging doe je het beter dan die velen die hem in een asiel zouden stoppen.

Fiore
Berichten: 440
Lid geworden op: 22 jul 2005 10:42

Re: Onze Dobermann is vermoord

Ongelezen bericht door Fiore »

Over het algemeen, als mensen vinden dat er geen pups geboren mogen worden, houden ze niet zo van honden
klinklare onzin weer.. ben gek op honden, en juist daarom TEGEN allerlei nestjes.

Neem nou toch zelf ook eens wat verantwoordelijkheid. Had je je niet kunnen bedenken dat je het geduld niet zou hebben voor het karakter van een Dobermann voor je het dier besloot te adopteren? Evenzogoed blijft het een vreselijk verhaal. Voor de hond dan, niet zozeer voor jou.

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: Onze Dobermann is vermoord

Ongelezen bericht door showgirl »

Als je een jaar lang alles probeert mag je zeggen dat je je best hebt gedaan en als je dan kiest voor een geschikte baas via een vereniging doe je het beter dan die velen die hem in een asiel zouden stoppen.
volgens mij heb je een contract met het asiel toch?
we hadden hem ook terug kunnen brengen naar het asiel, maar dat hebben we niet gedaan, dat was onnodige kwelling voor hem geweest. Dat betekent wel, als ze dit bij het asiel zouden weten dat ik voor de rechter kan worden gedaagd en er een schadevergoeding van mij kan worden geeist
dat heb je bewust verbroken door de hond door te spelen naar een ander en niet terug te brengen.
en je zo te lezen had de hond in het asiel misschien meer kans gehad.

je schrijft dat 7 honden te veel is en dat de dobermann weg moest.
schaam je! :evil:
dat weer een andere baas OOK niet met het dier overweg kon is om te huilen. zo sneu.
maar voor je die mensen veroordeeld+de dierenarts die hier aan mee heeft gewerkt mag je ook wel even naar jezelf wijzen.

weet je ook waarom de dierenarts heeft meegewerkt aan de dood van de dobermann?
welk verhaal heeft die familie verteld?
ik hoop dat er ooit controle van het asiel komt, dan mag je met je billen bloot

Gesloten