LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Anti worm middel

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
lolita
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 mei 2007 15:33

Re: Anti worm middel

Ongelezen bericht door lolita »

zo......reintje vitesse;

gaan we ;slimpie; spelen?

jij maakt zeker nooit een type foutje neem ik aan? exil is regelrechte rotzooi daar kun je ,t mee doen!
nu is ,t jou beurt weer!
kom maar op met je grote bek!

Kobus Olienoot
Berichten: 23
Lid geworden op: 30 sep 2008 10:27

Re: Anti worm middel

Ongelezen bericht door Kobus Olienoot »

Onze dierenarts verkoopt behalve Exil, Drontal, Mansonil nog een paar merken. Van Exil is nog nooit [als je de juiste dosering geeft] een kat doodgegaan. Overgeven kan maar dat kan je bij elk merk gebeuren. Een enkele pil bij de dierenarts kost ca € 15 en het liefst moet je deze pil 2 x per jaar geven. Exil kost de helft en daar kun je een gemiddelde kat 3x van ontwormen. Overigens is de Exil geneesmiddelenfabriek gestart/begonnen door een dierenarts :shock:

S-je
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 feb 2009 11:18

Re: Anti worm middel

Ongelezen bericht door S-je »

ik geef mijn katten milbemax, kleine tabletjes met een coating zodat ze goed doorslikken.
Een andere kat krijgt profender druppels voor in de nek, iets nieuws van Bayer. Heel gemakkelijk toe dienen, een wormmiddel dat via de huid opgenomen wordt. Deze kat is nl niet dol op pilletjes.

Normaal gesproken krijgen ze altijd stronghold druppels in hun nek. Maar stronghold werkt tegen bijna alles (incl spoelwormen) maar niet tegen lintwormen en mijn katten lusten heel graag een muisje, dus daarom ontworm ik ze een paar keer per jaar extra.

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: Anti worm middel

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Lekker makkelijk voor jou om een anti wormmiddel via de huid toe te dienen maar je staat er klaarblijkelijk niet bij stil hoe één en ander werkt en wat je het dier aandoet.

S-je
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 feb 2009 11:18

Re: Anti worm middel

Ongelezen bericht door S-je »

weet jij het wel dan? Mag jij het me haarfijn uitleggen. Ik zat al op je te wachten. :twisted:

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: Anti worm middel

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Om iemand met jouw iq iets uit te leggen zonder popjes en andere speeltjes is zinloos dus jammer maar helaas :lol: :lol:

S-je
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 feb 2009 11:18

Re: Anti worm middel

Ongelezen bericht door S-je »

@ Reintje:
Lieverd je weet niet eens wie ik ben!
Wel altijd op iedereen commentaar geven of iets nutteloos zeggen.
Nu kun je het ons allemaal eens duidelijk uitleggen met die zogenaamde dierenwinkelkennis van je en doe je zelf kinderachtig door over "popjes en speeltjes" te praten.
Ik wil best met mijn "popjes en speeltjes" bij je langskomen. Kan ik gelijk ook over jou iq oordelen.
Maar doe eens je best voor de andere forum bezoekers?
Hoe werkt het en wat doe(n) we/ik de dieren aan?
:twisted:

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: Anti worm middel

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Schat, kun je niet beter de bijsluiter eens goed lezen :shock:

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Anti worm middel

Ongelezen bericht door TdeHond »

http://www.ossehoofd.nl/Folders%20downl ... pot-on.pdf

Hier staat uitgebreide info over Profender.

S-je
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 feb 2009 11:18

Re: Anti worm middel

Ongelezen bericht door S-je »

TdeHond bedankt :wink:

Ik heb er ook nog een:
http://diergeneesmiddelen.info/bestanden/Profender.html

Maar nu weet ik nog steeds niet wat ik mijn beest aandoe. Die vraag staat nog altijd open bij reintje.

lolita
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 mei 2007 15:33

Re: Anti worm middel

Ongelezen bericht door lolita »

ik wil graag een ieder aanraden anti worm tabletten bij de dierenarts te kopen onze hond had ook problemen met exil kotsen bij ,t leven bovendiien wanneer de hond enkele uren na ,t innemen van exil al begint te kotsen is ,t middel uiteraard
ook niet meer werkzaam wij hebben een anti worm middel onlangs
bij de dierenarts gekocht en onze hond gegeven nu absoluut geen gekots meer of wat dan ook!
,t middel welke wij onze hond van nu af aan geven heet......
FLUBENOL SPECIAAL
uiteraard zijn er nog andere merken maakt niet uit als je ,t maar bij de dierenarts koopt!

runnertje
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 jan 2007 18:46

Re: Anti worm middel

Ongelezen bericht door runnertje »

Ontwormingsmiddel koop je bij de dierenarts. Helaas al eerder bekend dat Exil zeer slecht kan uitpakken bij (ras)katten. Verdiep je maar eens in sphynxenforums.

Gina45
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 feb 2009 15:59

Re: Anti worm middel

Ongelezen bericht door Gina45 »

Hai,

Waarschijnlijk heb je allang een middel gebruikt, maar ik heb net een puppy laten ontwormen met het middel Milbemax is gewoon een klein pilletje en doet het harstikke goed, is dus ook voor katten.

Nou ja misschien heb je er toch nog wat aan.

freya69
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 feb 2009 15:58

Re: Anti worm middel

Ongelezen bericht door freya69 »

Onze hond heeft van ons diverse antiwormmiddelen gekregen in de loop der jaren: milbemax, dierenartstabletten en drontal.

Milbemax: alhoewel hij niet echt veel braakte, was hij wel hele dagen flink ziek.

Milbemax vond de dierenarts trouwens ook niet eens goed dus kregen we van hem tabletten. Deze tabletten van de dierenarts waren echt HEEL
erg. Hij heeft alles ondergekotst en bleef bezig! Arm dier!

Drontal is het minst erge spul. Maar toch: de ene keer reageert hij ook op drontal heftiger dan de andere keer. Heel wisselend dus. Waarschijnlijk heeft hij gewoon een gevoelige maag.

Kortom: bij alle wormmiddelen gaat hij braken, maar bij drontal is het het minst erg.

clazina
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 jan 2008 15:39

Re: Anti worm middel

Ongelezen bericht door clazina »

Het klopt dat er al een middel is tegen vlooien en onwormen, alleen onze hond wordt er doodziek van, voor katten weet ik het niet, krijgt nu als het nodig is ontworming van de dierenarts, wat ook niet al te best is, er zit iets in waar hij niet tegen kan, misschien heeft iemand anders een idee, wat dan te geven.

Voor vlooien gebruik ik, frontline.

Hoedjes
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 feb 2009 16:06

Re: Anti worm middel

Ongelezen bericht door Hoedjes »

Mijn katten kotsten ook steeds de wormenpillen en/of -pasta uit. Ik gebruik alleen nog maar Stronghold, dat je als druppels toedient in de nek net als antivlooienmiddel Frontline. Feitelijk is het een antivlooienmiddel, waaraan een antiwormmiddel is toegevoegd. Wel redelijk duur.

clazina
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 jan 2008 15:39

Re: Anti worm middel

Ongelezen bericht door clazina »

Ja het is nl van Strongholt, heb het geprobeert, en hij kotste en diarree, niet normaal liep´s´nachts buiten met mijn hond, ziek dat hij was, ik heb de rest aan iemand anders gegeven, het is erg duur, maar Frontline ook.

Bedankt voor je reaktie

reintje vitesse
Berichten: 959
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:58

Re: Anti worm middel

Ongelezen bericht door reintje vitesse »

Lolita, ik hoop dat het na het lezen van al die reacties tot je doordringt dat een kat voor van alles en nog wat allergisch kan zijn en niet alleen voor Exil [overigens ook bij de dierenarts te koop]. Verder erg dom als je zelf ergens een negatieve ervaring mee hebt om dan iedereen op te roepen dat middel vooral niet te gebruiken. Een kleine waarschuwing en het advies even op te letten lijkt mij voldoende :wink:

Hoedjes
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 feb 2009 16:06

Re: Anti worm middel

Ongelezen bericht door Hoedjes »

Het is inderdaad moeilijk om te weten wat je een dier daarmee aandoet. Maar je weet dat wormen ook dodelijk zijn. Anti-vlooien- en -wormenmiddelen kennen allemaal risico's. Je moet deze middelen dan ook niet te pas en te onpas gebruiken.
Als je je hond of kat ontwormt of ontvlooit moet je altijd goed opletten hoe zij reageren en je moet ook goed opletten op de dosering. Te weinig is slecht omdat het de wormen/vlooien niet doodt maar resistent maakt en te veel kan dodelijk zijn.

lolita
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 mei 2007 15:33

Re: Anti worm middel

Ongelezen bericht door lolita »

kijk kijk daar hebben wereintje vitesse weer wat ben jij een ongelooflijke eikel......ik durf te wedden dat jij zelf helemaal geen huisdier hebt je wilt alleen je grote muil even laten gelden
exil is een *** middel punt uit!
DROP DEAD!

Gesloten