LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lastige buurvrouw!!

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
indostylas
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 jun 2007 17:08

Lastige buurvrouw!!

Ongelezen bericht door indostylas »

Hallo iedereen ik moet even mijn verhaal kwijt.
Wij hebben 4 katten waarvan er maar 1 buiten komt.
Deze kat loopt door de hele buurt en ligt 9 van de 10 keer lekker in onze tuin te slapen.
Nou heeft onze buurvrouw ook zelf 1 kat maar haalt alle katten uit de buurt in huis en geeft ze eten.Ze is de hele dag thuis en heeft dan de tuindeur open staan en alle katten(inclusief die van ons)lopen daar naar binnen en gaan zitten eten.
Daar heeft zij al die tijd geen moeite mee gehad,maar nu begint onze kat het als zijn huis te zien en bakent zijn territorium af door middel van te gaan sproeien in huis(dit terwijl hij gecastreerd is).Onzer kat eet soms bij ons niet eens meer omdat hij daar genoeg krijgt.Nu wilt zij dat ik mijn kat binnen ga houden of ermee naar de dierenarts ga(zij zegt dat er pillen voor zijn)Ik heb dus tegen haar gezegd dat het een beetje haar eigen schuld is omdat ze hem steeds eten geeft.Kijk laten we eerlijk zijn ik zou het ook niet tof vinden als een kat in mijn huis piest, maar haar kat zit ook bij mij in de tuin te schijten.Dus ja ben er best wel (toepassend)PISSIG over,ze wilt nu meteen allerlei instanties bij gaan halen omdat ze er genoeg van heeft maar ja wat wil ze dan dat ik een luier om ga doen bij die kat.
Zou wel is willen weten wat jullie zouden doen in deze situatie!!!

Groetjes van Desiree

Evy
Berichten: 58
Lid geworden op: 15 dec 2006 18:56

Re: Lastige buurvrouw!!

Ongelezen bericht door Evy »

Hoi Desiree

Ik snap je probleem/frustratie heel goed, heb zelf 5 katten, en een ervan eet ook regelmatig bij een buurvrouw die zelf ook katten heeft, heb het al zo vaak tegen haar gezegd, maar dan komt hij weer bij haar in de tuin en ze roept hem dan, en zij heeft ook altijd etensbakjes met nat en droog voer buiten staan. Ik probeer met alle mogelijke moeite om mijn kater af te laten vallen, maar als zij hem blijft vol proppen schiet ik er weinig mee op. Heb haar er nu wel eindelijk van kunnen overtuigen dat ze hem ivm zijn noodzakelijke dieet absoluut geen eten meer mag geven, en dat ze hem gewoon weg moet jagen, ze vond dat eerst zo zielig, want ze vind het zo een leuke knuffelkater.
Ze jaagt hem nu telkens weg, en de afgelopen dagen komt hij er niet meer zo vaak dus ik hoop dat het ophoudt.
Omdat jouw buurvrouw alle katten uit buurt eten geeft, neem aan dat dat ook katten zijn die een baasje hebben, zou ik naar die eigenaren gaan om ook aan je buurvrouw te laten weten dat ze niet willen dat de kat daar eten krijgt, als het zwerfkatten zijn is het natuurlijk een ander geval. Maar dan zou ik de gemeente of een andere instantie zoals woningbouw er over inlichten. En het verhaal daar uitleggen..
Jij of je kat doen niets verkeerd, je buurvrouw is er mee begonnen,en nu wil ze dat jij haar probleem oplost,
Succes ermee!!

petty1950
Berichten: 312
Lid geworden op: 19 jun 2006 01:01

Re: Lastige buurvrouw!!

Ongelezen bericht door petty1950 »

Ik snap ook iets :lol:
Jullie snappen elkaar omdat jullie allebei dezelfde fout maken nl de verantwoording over je eigen huisdier afschuiven op ,n ander.
In dit geval een idd niet zo snuggere buurvrouw die eerst ''kom maar'' zegt en dan ''ga weg'' en leg dat zo,n kat maar ,s uit :wink: Dom dus.
Maar....het probleem zou zowiezo niet bestaan als je je kat in je eigen tuin houd zoals het m.i. hoort. En de buuf hoort dat ook te doen zodat ook haar kat niet in de jouwe kan scheizen.
Toen ik nog ,n kat had heb ik mijn tuingrens afgeschermt ,horizontaal gaas gespannen op de schutting. Kat kon lekker naar buiten maar niet naar de buuf met d,r bakkies. Beetje gefrobel maar veel plezier ervan gehad.Niks geen gedoe 8)

En Evy....beetje lage suggestie doe jij daar met je ''als het zwerfkatten zijn is het natuurlijk een ander geval. Maar dan zou ik de gemeente of een andere instantie zoals woningbouw er over inlichten. '' .....klikken is heel kinderachtig weet je dat? Errrg sneeky ook nog en bovendien.....als kattenliefhebster zou je blij moeten zijn met ECHTE liefhebsters die van ALLE katten houden , ook van de verschoppelingen dus, de zgn ''dumpkatten'' ooit net zo,n geliefd kitten als die van jou ooit waren maar niet mooi/leuk genoeg etc meer dus weg ermee :idea:
Je raad ,t misschien al....ik voer ook zwerfkatten en ben blij dat ik niet naast jou woon.

Evy
Berichten: 58
Lid geworden op: 15 dec 2006 18:56

Re: Lastige buurvrouw!!

Ongelezen bericht door Evy »

Ten eerste mijn kat zat/lag regelmatig bovenop onze eigen schutting, en ging nooit de tuin uit, totdat de buurvrouw elke keer als ze door de brandgang kwam stopte en de kat ging aaien, op een dag vroeg ze hoe zn naam was. En sindsdien roept ze hem of kwam ze in de brandgang staan met een bakje voer, dit deed ze ook vaak als ik niet thuis was, en dan ging hij met haar mee. En binnen de kortste keren ging hij zelf naar haar toe.
En wat betreft wat ik bedoelde over die zwerfkatten(als ze dat zijn) er hoeft niet geklikt te worden, en er hoeft tegen geen instantie verteld te worden dat ze katten uit de buurt eten geeft, het is goed dat er mensen zijn die zich daar om bekommeren,heb zelf ook een tijdje een zwerfkat eten gegeven, die intussen bij andere mensen woont. maar het gaat om wat die buurvrouw zei over de kat van Desiree, daar zou haar buurvrouw instanties bij gaan halen. Dus probeer dan met die instanties het probleem wat betreft haar kat op te lossen. Maar misschien is het beter dat ze er samen met de buurvrouw uit kan komen.

petty1950
Berichten: 312
Lid geworden op: 19 jun 2006 01:01

Re: Lastige buurvrouw!!

Ongelezen bericht door petty1950 »

@Evy: Ik begrijp inmiddels dat ik jouw reactie anders heb opgevat dan bedoeld en mijn verwijt aan jou neem ik dan ook terug.
Neemt niet weg dat ik de handelswijze van jouw buuf welliswaar onverstandig maar toch ook begrijpelijk vind.
Ik heb zelf twee honden die katten letterlijk naar het leven staan dus doe ik hard mijn best om de buurkatten uit mijn tuin te houden hetgeen niet helemaal lukt. Ik jaag ze dus, voor ik mijn ''monsters'' de tuin inlaat, weg, in hun eigen belang. Maar leuk vind ik dat niet want liever zou ik ze gewoon aaien , ik heb nl ook zo,n knuffel-buurkater :wink: Ik kan me dus voorstellen dat mensen hun gevoel voor hun verstand zetten en de verleiding niet kunnen weerstaan om zo,n kat toch aan te halen met alle onwenselijke gevolgen vandien. Dat is toch het risico dat je zelf neemt als je het mogelijk maakt (houd) dat je kat uit de tuin kan.
Helaas is het in mijn geval ondanks mijn voorzorgen toch al twee keer misgegaan en hebben twee van mijn buurkatten in de loop van de tijd een hap van een van mijn honden gehad, niet dodelijk gelukkig maar toch niet fijn :?
Mijn buren accepteren dit risico en dat is HUN keuze....niet de mijne.

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: Lastige buurvrouw!!

Ongelezen bericht door showgirl »

Ik vind de buurvrouw helemaal niet lastig; het is lastig wanneer iedereen zijn kat of poes rond laat lopen en op het moment dat het allemaal niet meer klikt, klopt en lekker gaat had iemand de poes/kater met rust moeten laten.
Als ik hier een kroelvragende kater tegen kom krijgt tie ook een kroeltje, als dat niet mag houd je hem maar binnen of doe een bordje om zijn nek ''niet aaien''.
Als je hem niet mag roepen schrijf je die tekst maar op het bordje.

Over het sproeien,
Katten sproeien meestal niet op plekken waar eten staat. Een bakje voer op de sproeiplek kan er dus voor zorgen dat er niet meer wordt gesproeid. Dat is dus alleen maar uit te voeren als het een maar een paar sproeiplaatsen betreft...

Schoonmaken sproeiplek
Gebruik altijd een neutrale zeep (bv. groene zeep) met water of met Biotex groen. Andere schoonmaakmiddelen laten geurtjes achter, de kat vat dit op alsof een ander dier zijn geurspoor heeft achtergelaten wat aanleiding geeft om er flink overheen te sproeien! Met name produkten die chloor of ammoniak bevatten stimuleren het sproeien.
Geef je buuf maar een paar pakken Biotex, wie weet.

jaja ik
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 nov 2006 21:47

Re: Lastige buurvrouw!!

Ongelezen bericht door jaja ik »

Misschien klink ik hard... als ik zeg dat jij verantwoordelijk bent voor het gedrag van je kat? Binnenhouden of je tuin afzetten (evt. een kattenren maken) is een oplossing waardoor niemand meer last heeft van je kat en bovendien je kat ook niet bloot gesteld wordt aan gevaren als verkeer, honden, vergif etc.
Begrijp me niet verkeerd, ik heb zelf katten... maar ik vind dat die net zo min als mijn hond overlast mogen veroorzaken voor anderen.

super suus
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 sep 2007 13:21

Re: Lastige buurvrouw!!

Ongelezen bericht door super suus »

het is toch de kat van de topic starter?
nou, dan is het ook haar verantwoordelijkheid.
de buurvr. kwalijk nemen dat ze altijd lief voor JOU huisdier is
geweest moet je blij mee zijn, ze had hem ook een rotschop kunnen
geven.

ST

Re: Lastige buurvrouw!!

Ongelezen bericht door ST »

====
Laatst gewijzigd door ST op 16 okt 2007 09:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Mia33
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 okt 2007 15:02

Re: Lastige buurvrouw!!

Ongelezen bericht door Mia33 »

Ik heb hetzelfde probleem, mijn achterbuurvrouw bemoeit zich al jaren met mijn katten, zelf heeft ze ook katten die dag in dag uit mijn tuin vol schijten maakt niet uit dat weet je nu eenmaal, mijn katten eten thuis bijna niet meer of kotsen meteen de boel onder omdat ze daar al zoveel hebben gegegten ze zijn nog geen jaar oud maar veel te dik, hier krijgen ze voornamelijk brokjes van de dierenarts dus goed uitgebalanceerd voer ik weet niet wat zij ze geeft maar ze groeien met de dag!! ze heeft zelfs het lef om met een van mijn katten aan te bellen en te zeggen dat hij altijd bij haar binnen komt JA HOE ZAL DAT NOU KOMEN??!! en dat hij honger heeft, na uitleg dat dit verwaarloosde kittens zijn geweest die ik met veel energie en moeite er weer bovenop heb gekregen en ze heel erg ondervoes zijn geweest en daarom geobsedeerd zijn door eten had ik verwacht dat het probleem nu eens over zou zijn maar nee hoor mevrouw presteert het om hem nu ook s'nachts binnen te houden en ik maar zoeken en zoeken, ik vind het grote onzin dat mensen reageren dat IK de verantwoording voor mijn katten moet nemen mijn schuur is een grote piesplaats voor haar katten ik **** daar niet over als je weet van wie die katten zijn en weet dt ze normaal te eten krijgen bemoei je er niet mee zo simpel is het dat heeft niets met lief zijn te maken een kat met overgewicht is een zieke kat mijn dieren twee honden, drie katten konijnen en hamsters zijn in topconditie krijgen het beste voer en zo zien ze er ook uit geen grammetje teveel en ze lopen niets liever dan buiten een kat is wat mij betreft geen binnendier ik heb goed contact met mijn buren en vraag ze altijd te melden als ze last of overlast hebben van de dieren mijn katten lopen alleen bij ons in de tuin en in de tuin van de bewuste achterbuurvrouw rara waar ligt dat aan?!
Ze heeft het een paar jaar geleden gepresteerd om een van mijn katten (inmiddels overleden) weken binnen te houden ik heb deze kat terug moeten ''stelen'' uit haar tuin en ze had het lef om enkele dagen later de hulp e sturen met de mededeling dat HAAR kat bij mij in huis zat??????????!!!!!!!!!!!!!
Ik heb mijn buik bol van dat soort lui en nogmaals dit heeft niet smet liefde te maken maar met bemoeizucht BLIJF VAN ANDERMANS DIEREN AF!!

roerganger
Berichten: 561
Lid geworden op: 07 mei 2007 21:19

Re: Lastige buurvrouw!!

Ongelezen bericht door roerganger »

Nou mia, nu nog wat leestekens, hier en daar een spatie en wat alineas en dan is het een stuk beter te lezen.

Verder sterkte

petty1950
Berichten: 312
Lid geworden op: 19 jun 2006 01:01

Re: Lastige buurvrouw!!

Ongelezen bericht door petty1950 »

En ik maar denken dat ,t ''de leeftijd'' was :roll: Kreeg subiet opvliegers tijdens het in-een-adem-lezen (hellup!) van Mia,s drama :lol: Pfffffff......nu nog ,n zakkie tegen ,t hyperventileren.....moet ergens nog ,n kakzak hebben maar waar :? :shock: :(

super suus
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 sep 2007 13:21

Re: Lastige buurvrouw!!

Ongelezen bericht door super suus »

mijn katten eten thuis bijna niet meer of kotsen meteen de boel onder omdat ze daar al zoveel hebben gegegten ze zijn nog geen jaar oud maar veel te dik,
dus moet de buurvrouw haar deuren gesloten houden omdat jou katten buiten lopen en daar gaan eten?
ze heeft zelfs het lef om met een van mijn katten aan te bellen en te zeggen dat hij altijd bij haar binnen komt JA HOE ZAL DAT NOU KOMEN??!!
nogmaals, moet de buuf haar deuren gesloten houden omdat jou katten bij haar gaan eten?
ik vind het grote onzin dat mensen reageren dat IK de verantwoording voor mijn katten moet nemen
sorry, iedereen mens heeft de verantwoordelijkheid over ZIJN dieren!
na uitleg dat dit verwaarloosde kittens zijn geweest die ik met veel energie en moeite er weer bovenop heb gekregen en ze heel erg ondervoes zijn geweest en daarom geobsedeerd zijn door eten had ik verwacht dat het probleem nu eens over zou zijn
je verwacht nog steeds dat ze haar deuren gesloten houd of geen voer meer neerzet voor haar eigen katten.
BLIJF VAN ANDERMANS DIEREN AF!!
of zorg dat ze niet meer naar haar toe gaan, dat ze niet meer
aangeraakt kunnen worden :)

ik blijf erbij dat iedereen zijn verantwoordelijkheid hoort te nemen over zijn eigen huisdieren.
jou buurvrouw houd je katten snachts in huis?
dan klaag je haar maar aan voor diefstal!
Ze heeft het een paar jaar geleden gepresteerd om een van mijn katten (inmiddels overleden) weken binnen te houden ik heb deze kat terug moeten ''stelen'' uit haar tuin

ze lopen niets liever dan buiten een kat is wat mij betreft geen binnendier
toch knap dat je buurvr. het voor elkaar heeft gekregen om jou kat weken bij haar binnen te houden.
onze poes zou de boel bij elkaar blijven jammeren tot ze haar zin kreeg. :lol:

Pruim
Berichten: 542
Lid geworden op: 23 sep 2007 18:05

Re: Lastige buurvrouw!!

Ongelezen bericht door Pruim »

Het is zo gemakkelijk. Wil je niet dat andere mensen aan je katten zitten of ze te eten geeft. Zorg dan dat niemand daar de mogelijkheid voor krijgt. Houd je katten binnen, of maak een afgesloten plaatsje waar die katten niet uit kunnen komen.

roerganger
Berichten: 561
Lid geworden op: 07 mei 2007 21:19

Re: Lastige buurvrouw!!

Ongelezen bericht door roerganger »

Nou Petty50, dat klinkt eerlijk gezegd ook niet erg aardig naar Mia toe.

En wat het kattenprobleem betreft: Ik heb altijd katten gehad, sinds een paar jaar niet meer, ze liepen altijd buiten. Nooit problemen gehad met de buren. Behalve dan met één kat omdat die de jonge duiven van twee huizen verderop opvrat. En als de buren dan het hok binnenliepen keek hij ze nog aan met een gezicht van: wil je ook een stukje? Dan heb je idd wat op te lossen.

Het is ook een kwestie van opvoeden. Katten zijn eigenzinnig, maar sommige dingen zijn ze best wel te leren. En een van de dingen die je katten kunt leren is: lieve buurkat, je kunt van mij een knuffel krijgen, maar ik wil je niet in mijn huis hebben. Dat is het territorium van mijn eigen katten.

Je laat de kinderen van de buren per slot van rekening ook niet de hele dag naar believen bij je in en uit lopen, en geeft ze ook niet te eten als jij toevallig iets hebt staan, of laat ze de hele nacht bij je op de bank liggen als ze daar toevallig in slaap vielen.

Maar idd, ik heb al zitten denken om, als ik weer aan katten begin, in de tuin een hele grote kattenren te maken. Katten kunnen naar buiten, en niemand heeft er last van.

Vogels stoppen we ook in een voliere, en honden zitten bij sommige mensen ook in een ren in de tuin, dus waarom katten niet?

Het verhaal van verantwoordelijkheid heeft wat mij betreft dus echt twee kanten.

petty1950
Berichten: 312
Lid geworden op: 19 jun 2006 01:01

Re: Lastige buurvrouw!!

Ongelezen bericht door petty1950 »

Ach.....zo suikerzoet vond ik jouw eigen commentaar op arme Mia ook niet 8)
De pot die weer eens de ketel verwijt :idea:

Sterkte verder :lol:




Geplaatst op 15 Okt 2007 19:41 door roerganger




Nou Petty50, dat klinkt eerlijk gezegd ook niet erg aardig naar Mia toe.

Geplaatst op 14 Okt 2007 16:13 door roerganger




Nou mia, nu nog wat leestekens, hier en daar een spatie en wat alineas en dan is het een stuk beter te lezen.
:wink:

super suus
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 sep 2007 13:21

Re: Lastige buurvrouw!!

Ongelezen bericht door super suus »

een van de dingen die je katten kunt leren is: lieve buurkat, je kunt van mij een knuffel krijgen, maar ik wil je niet in mijn huis hebben. Dat is het territorium van mijn eigen katten.
goed, ik begrijp dat je als buurvrouw ook nog de kat van een ander op moet gaan voeden :roll: .

en wat het territorium betreft, ik heb 2 super lieve beestjes, die zijn absoluut niet dominant en gaan liever op een afstandje zitten kijken wanneer een vreemde kater bij mij tegen de keukenkastjes gaat staan sproeien.

Ayla

Re: Lastige buurvrouw!!

Ongelezen bericht door Ayla »

=pruim


--------------------------------------------------------------------------------

Het is zo gemakkelijk. Wil je niet dat andere mensen aan je katten zitten of ze te eten geeft. Zorg dan dat niemand daar de mogelijkheid voor krijgt. Houd je katten binnen, of maak een afgesloten plaatsje waar die katten niet uit kunnen komen.

Naar boven
Gelijk heb je ik heb mijn hele leven al katten en we hebben een kattenren in de tuin gebouwd waar onze katten overdag in gaan als hetweer goed is, ze komen verder nooit buiten, maar ik heb wel heel veel last van een ander zijn katten altijd stront in de tuin, smerig hoor. :?

Mia33
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 okt 2007 15:02

Re: Lastige buurvrouw!!

Ongelezen bericht door Mia33 »

Ten eerste, het ontbreken van leestekens is een gevolg van een gebroken arm.
Ten tweede, ga ik ervan uit dat mensen met enige opleiding ook zonder leestekens een verhaal kunnen lezen en begrijpen, een ieder die hier moeite mee heeft hoeft ook niet te reageren dat is beneden mijn niveau.
Petty, beter geen leestekens dan verkeerd gebruik van leestekens wordt erg lachwekkend jouw commentaar op zo'n manier geschreven hahaha!
Oh ja, die kakzak hangt vast onder je lelijke smoel maar door je rotte bek ruik je het niet.
En anders hangt je man er met zijn leuter in, alles beter dan in die rotte scheur van jou!

Nou dit is vast wel te lezen voor je, he? succes meid en jezelf niet meer zo voor *** zetten.

Sterkte.

roerganger
Berichten: 561
Lid geworden op: 07 mei 2007 21:19

Re: Lastige buurvrouw!!

Ongelezen bericht door roerganger »

Oh ja, die kakzak hangt vast onder je lelijke smoel maar door je rotte bek ruik je het niet.
En anders hangt je man er met zijn leuter in, alles beter dan in die rotte scheur van jou!

Nou dit is vast wel te lezen voor je, he? succes meid en jezelf niet meer zo voor *** zetten.
Wat een nivo zeg... en daar kun je nog onder zitten als je moeite hebt met iets lezen waar geen leestekens enzo gebruikt worden? :wink:

Gesloten