LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Petsafe electronische trainingsband

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
petsafe
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jun 2007 09:59

Petsafe electronische trainingsband

Ongelezen bericht door petsafe »

Wij hebben een hele lieve hond. We hebben helaas maar een klein probleem.......loslopen!! In 9 van de 10 gevallen en al helemaal als er water in de buurt is, gaat hij er als een haas vandoor.

Heeft er iemand ervaring met het gebruiken van een petsafe electronische halsband?

Graag jullie reacties, zowel positieve als negatieve.

Alvast bedankt.

jaja ik
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 nov 2006 21:47

Re: Petsafe electronische trainingsband

Ongelezen bericht door jaja ik »

Ja, ik heb een ervaring van een wandelmaatje. Hond droeg ook zo'n band, die was niet waterdicht. Hond sprong in het water en daarna had de ontvanger kortsluiting. Hond kreeg iedere keer opduivels.

"Goh, waarom schudt hij toch iedere keer met zijn hoofd en waarom buigt hij zijn nek?"

Het ding was dus uit zichzelf impulsen aan het geven door de kortsluiting.

showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: Petsafe electronische trainingsband

Ongelezen bericht door showgirl »

Lekker makkelijke oplossing die band, misschien wil je het zelf eerst een keer proberen?
Wat ga je dan doen? begrijpt de hond dat hij niet mag zwemmen of verder dan 15 meter bij jullie vandaan mag lopen wanneer hij een schok krijgt?
Als het ''hier komen'' bij de training is mislukt houd je hond dan aangelijnt in de buurt van water.

petty1950
Berichten: 312
Lid geworden op: 19 jun 2006 01:01

Re: Petsafe electronische trainingsband

Ongelezen bericht door petty1950 »

Ik heb ooit een hond meegemaakt met schroeiplekjes in de hals.
Oorzaak...hond had ivm verlatingsangst de hinderlijke gewoonte om dat luid kenbaar te maken als haar baasje weg was (8 uur p.d.)

''Oplossing'' band om....baas weg.....hond blaft in paniek dwars door de schokken heen....Kennel ondergepiest uit pure angst.

Zie je het voor je?

Hier ook ,n hond (jachthondje) die als ie de kans krijgt ,m peert maar geen haar op m,n hoofd die om zo iets lulligs een stroomband erop te zetten. Hij gaat in risicogebieden gewoon aan de longeerlijn. (12 meter lang)

Yukkie
Berichten: 65
Lid geworden op: 13 okt 2004 00:19

Re: Petsafe electronische trainingsband

Ongelezen bericht door Yukkie »

Voor een zeer goed luisterende Beagle die toch verdween tijdens het loslopen een Petsafe gekocht. Nooit meer wegloopproblemen gehad.
Ga alvorens dit wondermiddel aan te schaffen wél eerst met je hond op cursus! Pas heel goed op hoe, en op welk moment je moet afdrukken!
Eén keer op het foute moment afdrukken en je bestraft misschien wel goed gedrag. Dus ALTIJD eerst op cursus. Vraag evt. de hondentrainer om hulp bij het gebruiken van een schokband.

Yukkie
Berichten: 65
Lid geworden op: 13 okt 2004 00:19

Re: Petsafe electronische trainingsband

Ongelezen bericht door Yukkie »


BerichtGeplaatst op: 22 Jun 2007 12:59 Onderwerp:

Ik heb ooit een hond meegemaakt met schroeiplekjes in de hals.
Oorzaak...hond had ivm verlatingsangst de hinderlijke gewoonte om dat luid kenbaar te maken als haar baasje weg was (8 uur p.d.)

''Oplossing'' band om....baas weg.....hond blaft in paniek dwars door de schokken heen....Kennel ondergepiest uit pure angst.
Dit had ook diervriendelijker opgelost kunnen worden, kost wel veel tijd maar bespaart de hond schroeiplekken. In onwetenheid gebruikt zullen we maar zeggen....


Yukkie :twisted:

Yukkie
Berichten: 65
Lid geworden op: 13 okt 2004 00:19

Re: Petsafe electronische trainingsband

Ongelezen bericht door Yukkie »

Wanneer goed gebruikt hoeft men maar 1x af te drukken (piep met schok) daarna heeft de hond aan het piepje genoeg om snel bij je terug te komen in de veilige vertrouwde zone. (Ver daarbuiten klinkt er af en toe een piep :lol: ) Geen schroeiplekken oid hoor!!!!
Het zijn juist de blafbanden die in zo'n geval veel kwaad doen.

Yukkie

petty1950
Berichten: 312
Lid geworden op: 19 jun 2006 01:01

Re: Petsafe electronische trainingsband

Ongelezen bericht door petty1950 »

Juist door die onervarenheid zou dit trainingsmiddel m.i. uit de vrije handel genomen moeten worden en alleen onder begeleiding van ECHTE deskundigen gebruikt moeten worden. Ik heb te vaak honden over het trainingsveld zien kruipen :evil:
Elke machtswellustige sukkel zonder geduld kan zo in no-time z,n hond africhten :roll:
Een beetje sportieve hondenbaas heeft geen schokband nodig. Kennis van het ''wezen'' hond, geduld en vooral humor.....daar kom je het verst mee. En het is een stuk diervriendelijker :idea:

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Petsafe electronische trainingsband

Ongelezen bericht door kanovaarder »

gehoorzaamheid met hulpmiddelen.

En kijk,
Hier is er dan vaak het verschil tussen een hond uit een dierenwinkel, van een broodfokker en helaas ook van een hond uit het asiel ten opzichte van een goede hobbyfokker.

Het is die laatste die met al zijn honden gaat wandelen en nemen dan ook de puppy's daarbij mee.
Niet alleen worden die puppy's gelijk door de groep opgevoed maar leert ook van de baas wat niet en wel mag.

Achter katten jagen mag, maar........ niet pakken en direct luisteren!
Achter hazen en konijnen jagen mag weer niet, zeker niet in het duingebied met al die duindoorns!

Kortom, tegen de tijd dat die pup een andere baas krijgt en die andere baas van de fokker ook hoort aan welke regels die pup gewend is en hoe deze te laten gehoorzamen dan komen ldeze atere opvoedingsgebreken niet voor.

Toch onopgevoed?
Dan ligt de schuld niet bij de hond maar bij de baas (of door ervaringen vanuit het verleden (asielhonden).

Zo'n electricuteerband lijkt mij nu juist niet de beste oplossing.
Aan de riem en consequent zijn.
Belonen als de hond het goed doet en bestraffend toespreken als deze het fout doet.
En als uiterste (denk even hoe dit corrigeren gaat in de natuur.)gooi hem op zijn rug en bijt hem (zacht genoeg natuurlijk -niet doorbijten!!) in de halsstreek.

Grootvader

met nu helaas nog maar 1 de Bruinbrandhondje, Poepela.

margreeth
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 jul 2007 13:35

Re: Petsafe electronische trainingsband

Ongelezen bericht door margreeth »

Ooit hebben we een antiblafband voor onze mechelse herder gehuurd omdat de hond volgens de buren veel blafte
Dat was absoluut geen succes; het beest werd er hyper zenuwachtig van, het was gewoon zielig , dus direct terug gebracht en op andere manieren gezorgd om de "overlast " te beperken.
bv door minder en korter weg te gaan en op de momenten dat hij aansloeg dat direct corrigeren.Dat heeft gewerkt!
Inmiddels is de hond al aardig op leeftijd, daardoor rustiger en wij zijn verhuisd naar een huis met ankerloze spouwmuren... iedereen weer blij

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: Petsafe electronische trainingsband

Ongelezen bericht door cybertomaat »

Mijn mening ......

Iemand die schokken , slaan
of wat voor een MISHANDELING
nodig heeft om een hond op te voeden ...

is gewoon niet geschikt om een hond te
(mogen) hebben !!!

Uch ... ik heb gesproken ......

>chief shocking dog<

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Petsafe electronische trainingsband

Ongelezen bericht door D1RK »

Beste Cyber tomaatje,

Laat iedereen die dit apparaat wil kopen eerst eens tegen schrikdraad bij een boer aanplassen, wedden dat ze allemaal onverkoopbaar blijven liggen!

Als je in de grote stad woonde, een nieuwe 9 volts batterij tegen een vochtige... is ook niet lekker.... tenzij je van SM houd!
Dieren voelen dit dan wel de hele dag, dus effe gaat wel....

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: Petsafe electronische trainingsband

Ongelezen bericht door cybertomaat »

Laat ze maar lekker hun (natte) vingers in een stopcontact steken.
Lijkt mij een veeel beter plan (9 volt is te lekker ... hahaha ... :wink: )

Antiblafband ... pffff ... je doet je kind toch ook geen antikrijsband
om z'n nek ??? Of je schoonmoeder een antibemoeiband ???
Stelletje zwakkelingen ..... trouwens ... als je de hele dag van huis bent
wat moet je dan met een hond ??? Vind je het gek dat zo'n beest de
godganse dag om aandacht zit te blaffen ?!?!?!?!

wt
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 jul 2007 18:57

Re: Petsafe electronische trainingsband

Ongelezen bericht door wt »

hoe dacht je erover te accepteren dat je hond niet los kan of gewoon als je dat nog niet gedaan heb met hem te gaan trainen.
niet iedere hond is gelijk en niet iedere hond kan los ik zou dit een hele laffe oplossing vinden en vind het bestaan van die dingen sowieso al belachelijk.

je kan ook een lange lijn of een rollijn gebruiken dan kan die ook lekker meerennen.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Petsafe electronische trainingsband

Ongelezen bericht door D1RK »

En een lange lijn?

Liever niet, als motorrijder dacht ik dat baas en hond bijde los liepen,
De een links, de andere Rechts, dus ik er tussendoor....
en toch dus een draadje van ruim 7 meter ertussen en ze lagen allebei op straat, ik had alleen een noodstop en de slappe lach,
sorry, maar lange lijnen zijn niets, je verliest de controle dan wel een beetje!

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: Petsafe electronische trainingsband

Ongelezen bericht door cybertomaat »

ach D1RK ...... ( :lol: :wink: )
Je ken t ook zo lekker brengen he :shock:
Maar ik zie t helemaal voor me ......
Ik moet je hier weer eens gelijk geven.

>Cyber<

wt
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 jul 2007 18:57

Re: Petsafe electronische trainingsband

Ongelezen bericht door wt »

is ook idd niet handig bij een weg maar op een strand of in het bos is mij altijd heel goed bevallen hoor.
:)

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Petsafe electronische trainingsband

Ongelezen bericht door D1RK »

Helaas, ik kom altijd gekke dingen tegen,

op school noemde ze me soms...

De Wet van Mur....

Alles wat fout kan gaan,......

Hoewel ik het ook graag opzoek!

wt
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 jul 2007 18:57

Re: Petsafe electronische trainingsband

Ongelezen bericht door wt »

naja was vast ook wel komisch allebei zo op hun snoet :)
en sommige mensen trekken dat aan he allemaal gekke dingen :D :wink:

Toolboy

Re: Petsafe electronische trainingsband

Ongelezen bericht door Toolboy »

Let wel dat we dieren niet in de humane stand moeten gaan verheffen.

Die blafband is idd een schock voor het dier.
Maar als ik daardoor m`n nachtrust terug krijg ben ik er ineens een voorstander van :wink:

Gesloten