LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verkeerd aanbrengen van Frontline mogelijk?

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Kattenfriend
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 aug 2007 09:55

Verkeerd aanbrengen van Frontline mogelijk?

Ongelezen bericht door Kattenfriend »

Hallo,

Ik heb gisteren voor het eerst een sterker antivlooienmiddel gekocht, namelijk Frontline Combo. Dat heb ik in de nek aangebracht, net boven de schouderbladen. Een kat (ik heb er 2) bleef netjes zitten, de andere was wat drukker, maar ik denk dat ik het goed heb aangebracht. Ik heb de katers een tot 2 uur apart gehouden, omdat ze elkaar niet mogen likken. Later zag ik wel dat een kat zich waarschijnlijk in zijn nek had gelikt, het spul zag er uitgesmeerd uit.

Is het mogelijk, dat ik iets verkeerd heb gedaan en het uiteindelijk niet gaat werken, of trekt het sowieso in?

Vanmorgen ontdekte ik wel weer vlooien op ze, maar volgens de verpakking gaan die binnen 24 uur dood en niet meteen.

Ik hoop dat het snel gaat werken, wij hebben de vlooien al in huis. Het karpet hebben we naar buiten gegooid, voor de rest hebben we tegels, dus makkelijk te stofzuigen.

Wie heeft ervaring met combo en kan mij vertellen of ik iets fout zou kunnen doen.

Groetjes
:D

Marieta
Berichten: 182
Lid geworden op: 08 jun 2005 15:13

Re: Verkeerd aanbrengen van Frontline mogelijk?

Ongelezen bericht door Marieta »

Ik gebruik ook altijd frontline en ik denk niet dat je iets out gedaan hebt. Het trekt zowiezo vrij snel in. Je hebt wel de haren aan de kant gedaan neem ik aan?

Ik laat de mijn altijd gewoon bij elkaar. Mijn ene kat vindt het zo vies die komt toch niet in de buurt op dat moment en de andere die krijgt het altijd toch voor elkaar door zich te krabben of niet eens en die zit dan eerst 5 minuten alles bij elkaar te kwijlen. Niks aan de hand hoor! Alleen even in de gaten houden.

Groetjes Marieta

Kattenfriend
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 aug 2007 09:55

Re: Verkeerd aanbrengen van Frontline mogelijk?

Ongelezen bericht door Kattenfriend »

Bedankt voor je reactie.
De haren heb ik idd. aan de kant gedaan. Zij hebben alleen wat langer haren, maar ik heb het toch voor elkaar gekregen om de druppels zo veel mogelijk op de huid te druppelen.
Ik weet niet of het trouwens veel kwaad kan, als ze het oplikken. Daarom heb ik ze even apart gehouden.

Ik moet sowieso nog aan het idee wennen, om ze iets chemisch te geven. Van te voren heb ik ze alleen knoflook, biergist en vlovrij gegeven van de supermarkt. Dat werkte prima tegen teken, maar dus niet tegen vlooien.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Verkeerd aanbrengen van Frontline mogelijk?

Ongelezen bericht door S. »

Hoi Kattenvriend, beste is om de druppels zo hoog mogelijk in de nek aan te brengen, zodat je kat er niet bij kan.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Verkeerd aanbrengen van Frontline mogelijk?

Ongelezen bericht door bot321 »

sorry was in grafstemming :cry:
Laatst gewijzigd door bot321 op 25 aug 2007 18:33, 1 keer totaal gewijzigd.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Verkeerd aanbrengen van Frontline mogelijk?

Ongelezen bericht door gravedigger »

@not321: Je weet zeker zelf wel dat je je hier belachelijk maakt?!?!?!

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Verkeerd aanbrengen van Frontline mogelijk?

Ongelezen bericht door gravedigger »

sorry was in grafstemming
Je kunt wel aardig zijn als je wilt :twisted:

Kattenfriend
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 aug 2007 09:55

Re: Verkeerd aanbrengen van Frontline mogelijk?

Ongelezen bericht door Kattenfriend »

Ik heb de DA gebeld voor advies. Hij denkt niet dat ik iets verkeerd heb gedaan en dat de middelen elkaar tegen werken. Wel vertelde hij dat het langer dan 10 dagen zou kunnen duren, voordat de frontline combo goed begint te werken. Dit is vooral bij het eerste gebruik zo. Het middel heeft een tijdje nodig om zich over de huid en de vacht te kunnen verspreiden. Daarna is het dus zaak, om het spul te blijven gebruiken voor een goed en blijvend resultaat.

Vandaag heb ik nog eitjes gevonden en katten krabben zich nog regelmatig. In hun vacht zitten ook not 'vlooiepoepjes'. Het is nu zo'n 7 dagen of zo geleden dat ik ze behandeld heb. Dus, nog ff. afwachten en hopelijk begint het dan te werken. Ik begrijp niet dat dit niet op de verpakking stond :? .

Kattenfriend
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 aug 2007 09:55

Re: Verkeerd aanbrengen van Frontline mogelijk?

Ongelezen bericht door Kattenfriend »

Ik geloofde het verhaal van de DA niet helemaal, dus contact opgenomen met Frontline.

Zij zeggen dat frontline binnen 48 uur volledig wordt opgenomen. Als er nog vlooien aanwezig zijn op de kat, kan het wijzen op een flinke vlooienplaag in de omgeving :-S. Er wordt geadviseerd, om frontline op z'n minst 3 maanden aaneengesloten te gebruiken om de plaag te bestrijden. Daarnaast iedere dag stofzuigen en eventueel omgevingsspray te gebruiken.

Wat een ellende allemaal. Mijn man wilt de katten niet meer binnen laten (zij hebben ook een buitenverblijf), maar dan werkt het spul niet meer in huis. Ik kan hem nauwelijks overtuigen, dat het beter is, om de katten toch ook binnen te laten zodat de aanwezige vlooien en larfjes dood gaan. Straks springen de vlooien nog op ons, aaarrggghh.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Verkeerd aanbrengen van Frontline mogelijk?

Ongelezen bericht door D1RK »

Frontline geeft bij schone poezen door oplikken juist bijwerkingen...

Maar Exil heeft het door het eten mengen niet, die werken ook beter tegen bepaalde vlooien die bestand zijn tegen het erg populaire Frontline....
Wel de juiste dosering druppels door zacht voer prakken, en zorgen dat ze het opeten, bij ons geen probleem, vers gehakt is vaak erg goed!


kijk ook eens op www.kattenstreken.nl en genieten maar!

oorth032
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 dec 2006 18:26

Re: Verkeerd aanbrengen van Frontline mogelijk?

Ongelezen bericht door oorth032 »

Ik ben al de hele zomer bezig met die vlooienplaag, ze springen nog niet op mijn benen, maar de honden stikken ervan en ik gebruik regelmatig Frontline, stofzuig goed en doe er echt van alles aan om de honden vlooienvrij te krijgen.
Nu heb ik wel een oude hond van 16jaar en wanneer ik die kam komen er allemaal huidschilfers mee en uiteraard ook zwarte korrels (neten of vlooienstrond) wassen helpt niet en Frontline dus ook niet, ik loop de hele dag te waarschuwen omdat ze maar zitten te schurken en dan maar weer kammen en dan vind ik er weer een stuk of 40, ik word er radeloos van hoor. :roll:

Iemand nog een goede raad?

Groet Marijke

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Verkeerd aanbrengen van Frontline mogelijk?

Ongelezen bericht door D1RK »

Ik weet niet zoveel van Honden, maar als je mijn bericht over Katten eens leest!

Frontline was goed, maar vele vlooien zijn nu bestand tegen..
dus werd het Exil, en dat werkte ook tegen de andere door jou genoemde, maar niet het produkt op de huid, maar door het eten, dus geef vers vlees, zoals gehakt, en vers gehakt is makkelijk voor doorprakken van medicijnen,, en wel de juiste hoeveelheden druppels gezien het gewicht, ik weeg huisdieren + mezelf, dus ik reken met en zonder dier het verschil, want ze blijven niet zitten, dus ik met en zonder Kat = 4 Kg!

Het zal wel enige weken duren, want naast de huidige vlooien komen er ook nog enkele weken eitjes uit!
Verder is het kleed in vriezer doen ook goed, alle eitjes en ander gespuis overleven die -18 niet!

Dus oprollen, in huisvuilzak en 24 uur laten vriezen, dus dan is alles er nog wel, maar wel dood!

loesje 2
Berichten: 406
Lid geworden op: 08 nov 2006 20:05

Re: Verkeerd aanbrengen van Frontline mogelijk?

Ongelezen bericht door loesje 2 »

Ik laat mijn katten bij de DA een prik met programm geven tegen de vlooien, wij hebben nooit meer ergens last van en de katten zijn zeker weer voor 6mnd vlooienvrij.

Ayla

Re: Verkeerd aanbrengen van Frontline mogelijk?

Ongelezen bericht door Ayla »

nee hoor je hebt niets fout gedaan als je de haren iets van elkaar doet zo dat fe frontline op de huis komt is het god, alleen op letten dat je in de gaten houd hoe zwaar de kat is

groetjes ayla :)

oorth032
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 dec 2006 18:26

Re: Verkeerd aanbrengen van Frontline mogelijk?

Ongelezen bericht door oorth032 »

Ik heb ooit eens een kat ingespoten en flink ook met Exel, na verloop van tijd zat de kat op de trap heel raar te doen en ik ben s'nachts om half 1 naar de DA gemoeten omdat hij last van epilepsie aanval had!

De kat vloog net als een gillende keukenmeid door de auto.
Bij de dierenarts heeft hij een prik gekregen en ik moest hem op een donkere rustige kamer houden, dat heb ik ook 2 dagen moeten doen voordat hij weer in zijn normale doen was, mou ik ben nog nooit zo geschrokken en voelde mij een partij schuldig omdat ik niet naar het gewicht van de kat had gespoten dus overgedoseerd. :oops:

Gelukkig allemaal goed gekomen maar ik weet zeker dat het ook allemaal wel wat goedkoper zou kunnen want ik vind het schandalige prijzen wat ze durven te rekenen voor DAT vergif! :twisted:

Ik gebruik nu tea tree olie, knoflook-capsules en biergist pillen, ook duur, maar ik weet zeker dat ze er later niets aan over houden, dit heb ik bij de Tuinen gekocht (een reform winkel) en is al kant en klaar, het moet overal goed voor zijn, baat het niet schaat het niet.
Ik heb over dat vergif mijn bedenkingen, je hoort veel dat oude honden of katten epilepsie krijgen, ja misschien wel door die rotzooi.
Maar je hebt gewoon geen keus want een vlooienplaag is ook geen pretje. :shock:

Gr. Marijke

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: Verkeerd aanbrengen van Frontline mogelijk?

Ongelezen bericht door Soraya »

Ik gebruik nu tea tree olie, knoflook-capsules en biergist pillen, ook duur, maar ik weet zeker dat ze er later niets aan over houden
Tea tree is voor katten levensgevaarlijk, ooit een uitgebreid artikel over gelezen dat uitwendig gebruik zelf al niet aan te raden is.
En knoflook is ook gevaarlijk omdat het bij te vaak en te veel al snel zorgt voor bloedarmoede, en dat kan ook weer levensgevaarlijk zijn. En weet jij hoeveel jouw kat precies moet hebben en wanneer? Waarschijnlijk niet. (en dit is niet verkeerd bedoeld, maar liever een gewaarschuwd mens, en dat je later niet kan zeggen van: had ik het maar geweten)
Helaas heb ik ook verhalen gehoord dat de dieren hieraan kwamen te overlijden, ondanks dat werd beweerd dat deze producten op natuurbasis helemaal niks zou doen.

Mensen zijn helaas minder zorgvuldig geworden met het onderhoud van het huis, waardoor vlooien veel gemakkelijker plekken vinden om te kunnen overleven. Ik heb gedurende 16 jaar al katten (zowel bij mijn ouders als op mijzelf), en nog nooit een vlooienplaag gehad. De dieren komen wel beperkt buiten, dus hun kunnen vlooien krijgen, maar ook mensen kunnen dit meenemen. Door dagelijks uitgebreid te zuigen en te dweilen, en van tijd tot tijd de dieren te behandelen, ik geloof dat ik 1x per 3 maanden ze een pipet stronghold geef, heb ik nergens last van gehad.

oorth032
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 dec 2006 18:26

Re: Verkeerd aanbrengen van Frontline mogelijk?

Ongelezen bericht door oorth032 »

Soroya,

Ja dat heb ik ook gelezen, maar de 1 zegt dit en de ander zegt dat, je moet het zeer zeker wel goed verdunnen en ik zal je eerlijk zeggen dat ik er ook geen verstand van heb en sinds van de week ben gestart, maar ik zal het zeker in de gaten houden.
In iedergeval bedankt voor de waarschuwing.

groet Marijke.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Verkeerd aanbrengen van Frontline mogelijk?

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Dierproeven met alternatieve middelen.

Weet u wat ik nu zo raar vind aan het verloop van dit topic??
De meeste mensen staan op hun achterste benen als het topic over dierproeven gaat en hier gaat men zelf experimenteren met middelen die men heeft van "Horen zeggen".

Persoonlijk ben ik pro-frontline maar dan alleen voor kortharige honden.
Zo'n pipetje vertrouw ik niet omdat het minstens, en geconcentreerd op 1 (één) plekje dezelfde kracht moet hebben als de spray over de gehele vacht.
Dat laatste lijkt mij veiliger.

Klooien met middeltjes van dat "horen zeggen"is aan mij niet besteed.
Ik hou niet van dierproeven!

Grootvader

oorth032
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 dec 2006 18:26

Re: Verkeerd aanbrengen van Frontline mogelijk?

Ongelezen bericht door oorth032 »

Nou nou kanovaarder,

Zo ben ik nu ook weer niet, ik wil ieder in zijn waarde laten maar lees dan eens wat meer over tea tree olie.
Even googlen en dan nog een keer reageren svp.

Ik ben nu weer niet helemaal gek dat ik dit als experiment gebruik op mijn honden, maar soms zie je door de bomen het bos niet meer en ik heb 3 honden, dan weet je wel wat je kwijt bent aan pippetjes.
Het is tenslotte allemaal vergif.

Gr. Marijke

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Verkeerd aanbrengen van Frontline mogelijk?

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Tea tree Olie.

Moet ik gaan lezen wat voor olie dit is?
dit soms?
-----------------------------------------------Er komt misschien een Europese ban op tea tree oil (theeboomolie) nu verschillende onderzoeken kanttekeningen plaatsen bij de veiligheid van deze olie. Zo ontdekten Britse onderzoekers onlangs dat tea tree oil de hormoonhuishouding kan verstoren.

Zij ontdekten dit toen zij drie jongetjes met onverklaarbare borstgroei onderzochten. De kinderen gebruikten zeep en ander cosmetica met tea tree oil en lavendelolie. Toen ze daarmee stopten, verdween de borstgroei. Vermoedelijk imiteren de oliën het vrouwelijke hormoon oestrogeen.

Tea tree oil, aangeprezen als remedie bij onder meer huidkwalen, ligt al langer onder vuur. In 2004 meldde het Scientific Committee on Consumer Products van de Europese Unie dat zelfs kleine hoveelheden onverdunde olie onveilig zijn, omdat ze huiduitslag en allergieën kunnen veroorzaken.

Een Ierse onderzoeksgroep bracht recentelijk een andere zorgelijke eigenschap van tea tree oil aan het licht: lage concentraties van deze olie maken sommige bacteriën ongevoeliger voor gangbare antibiotica, met mogelijk ernstige infecties tot gevolg.

De Europese Unie geeft cosmeticafabrikanten tot juni de tijd om aan te tonen dat hun producten met tea tree oil veilig zijn. Als de twijfels blijven, wordt de toevoeging van de olie wellicht aan banden gelegd.

Bron: Gezondgids Consumentenbond
-------------------------------------------------------------
Of alleen dit?
------------------------------------------------------------
Tea Tree Olie heeft een bijzonder heilzame werking. Het kan onverdund worden aangebracht op geïnfecteerde plaatsen zoals puistjes, steenpuisten, aften, insectenbeten etc. Neusverstoppingen verminderen snel door Tea Tree Olie te inhaleren. Ondanks de sterk antiseptische werking irriteert Tea Tree Olie niet, is schimmelwerend, kiemdodend en in tegenstelling tot chemische middelen, niet giftig. Het tast het gezonde weefsel niet aan en bevordert de normale celgroei en celvernieuwing. Door zijn oplossend vermogen is Tea Tree Olie in staat diep door te dringen in huidlagen, abcessen, tandvlees en zelfs onder nagels. Het vermengt zich met pus in puistjes en ontstoken wonden en bevordert de uitscheiding ervan.



Deze olie is veelzijdig in gebruik en veilig voor de meeste huidtypes. De krachtige Tea Tree Olie doodt bacteriën en heeft een verzachtende werking en is daardoor goed te gebruiken voor allerlei (huid)-aandoeningen. Er is naast de pure olie een uitgebreid assortiment aan producten voor de gezichts-, lichaams- en voetverzorging.

Een ander aspect is de neutraliserende werking van het gif van de meeste kleine insecten. Het heeft een enigszins verdovende, pijnstillende werking, die vooral tot uiting komt bij de behandeling van snij- en schaafwonden.



De werking van Tea Tree Olie op een rijtje:



· Anti-irriterend

· Kiemdodend

· Krampstillend

· Pijnstillend

· Sterk Antiseptisch

· Schimmelwerend

· Neutraliserend

· Ontsmettend

· Pusuitscheidend

· Bevordert normale celgroei en celvernieuwing

· Stimulerende werking op het afweersysteem

· Tast het gezonde weefsel niet aan

· Voorkomt ingegroeide haren

· Zweetuitdrijvend



U kunt Tea Tree Oil o.a. gebruiken bij:



· Infecties, snij- en schaafwondjes

· Acne (puistjes)

· Geïrriteerde hoofdhuid (roos)

· Voeteczeem

· Blaren

· Herpes

· Geïrriteerde keel en kortademigheid

· Tandpijn/ontstoken tandvlees

· Aften/mondzweren

· Insectenbeten

· Kleine brandwonden

· Spierpijn

· Diaree

· Neus/luchtpijpverstoppingen

· Voorhoofdsholteontsteking

-------------------------------------------------------
Maar nog steeds niets over antivlobehandeling bij honden!!

Mag ik vooral aan het tweede gekopieerde mijn twijfels uiten??
Immers, het lijkt een wondermiddel maar dan weer één vanuit het alternatieve circuit.

Daarom vind ik het toch lijken op "dierproeven".

Grootvader

Gesloten