LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] eenzaamheidsblaffertje

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Truus24
Berichten: 43
Lid geworden op: 27 dec 2007 19:30

eenzaamheidsblaffertje

Ongelezen bericht door Truus24 »

Ik weet me geen raad meer met de hond van mijn buurman. Dat is een klein hondje dat dus absoluut niet alleen kan en wil zijn. Als hij alleen thuis is blaft hij op elk geluidje dat hij hoort. Ellende is dat het net zo goed iets na 6 uur in de morgen is als soms net na middernacht. de buurman wil mij als zeikerd neerzetten omdat ik de enigste zou zijn die klaagt. Echter ook de andere buren klagen regelmatig bij hem over de hond. Ik ben de enigste die schriftelijk klaagt. Maar de omgeving bevestigd wel mijn verhaal telkens.
Afgelopen weekend met dat mooie weer zijn mensen veel buiten bezig waardoor dat hondje als een gek is gaan blaffen op iedereen. Ik ben gewoon die middag op de koffie gegaan om maar thuis weg te zijn. Weg van dat eindeloze geblaf.
Ik heb eerst hem persoonlijk aangesproken dat zijn hondje zo veel blaft. Toen via de woningbouw geklaagt, ben een dossier aan het opbouwen en er is door de politie ook vastgesteld dat dat beestje veel te veel blaft. Toch blijft hij volhouden dat het allemaal wel meevalt in zijn ogen. En hij probeert mij neer te zetten als een hondenhater. Ik ben van kind af aan opgegroeid met honden, en soms pas ik wel eens op een hondje. Een keertje blaffen hoort, daar is het een hondje voor. Maar toch geen uren achter elkaar.
Ik ben nu zo goed als zeker mijn baan kwijt omdat ik me vaak verslapen heb doordat dat beest op die rot tijden blaft. En met een anti blafband gaat liggen huilen en janken. Vaak heeft hij er een stoot van die band ervoor over zelfs.
Ook de dierenbescherming kan en mag niets doen als dat beest de hele dag alleen binnen ligt. Afgelopen weekend lag het beestje 12 uur alleen opgesloten binnen. Niemand die hem eens een keertje uitgelaten heeft. Dat janken hoor je overdag gelukkig bijna niet. Dan overstemmen de gewone geluiden het gelukkig.

Nu zit er langs mijn kant een advokaat op naar de woningbouw omdat die er zich er makkelijk vanaf wilt maken en de klager maar moet verhuizen.
Dat terwijl de woonconsulente tegenover mij verzucht heeft dat ook met een volgende bewoner in dit pand het gedoe weer van voor af aan zal beginnen.

Ondertussen is het zo ver uit de hand aan het lopen dat ik nu half overspannen thuis zit en rustgevende medicijnen slik. Verders durf ik maar amper mijn woning meer uit uit angst voor mijn spullen. En dat allemaal voor een hond !!!!

Nogmaals, een hondje mag best af en toe eens blaffen, maar toch geen uren aan 1 stuk door.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: eenzaamheidsblaffertje

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Een bewijs verzamelen.

Was in het analoge tijdperk niet moeilijk.
Een bandrecorder op 4,5 cm/sec zetten, radio aan (voor datum en urenbewijs) en dan maar opnemen. Desnoods 24 uur lang.
Desnoods mono dus minimaal 4 dagen per band.
Desnoods nog een paar extra tapes en als dat dat geen bewijs is.
Met dat bewijs zou ik dagenlang met bandrecorder,versterker en luidspreker in de hal van die huisbaas gaan zitten, van begin tot aan het einde kantoortijd en het geluid vol open!!

Er zal best nog wel een mogelijkheid zijn om zo'n bandrecorder te huren/lenen + microfoon (18 cm-spoelen + mogelijkheid op de genoemde lage snelheid opnemen).

Het enige is dat u hem per aangetekende brief met bericht van ontvangst sommeert om die hinder te gaan voorkomen.
Dat u alle schade (door ziekte/ontslag) op die hondeneigenaar zult verhalen en dat u als bewijs vele dagen lang,24 uur per dag een bandopname als bewijs heeft.

Ik ben hondeneigenaar maar geloof u direct als u stelt dat u van dat voortdurende geblaf letterlijk gek kunt worden.
Huisbazen hebben dichtgestopte oren in dit soort gevallen.

Sterkte!

Grootvader

Truus24
Berichten: 43
Lid geworden op: 27 dec 2007 19:30

Re: eenzaamheidsblaffertje

Ongelezen bericht door Truus24 »

Dat van die bandrecorder ben ik al een beetje mee bezig. Maar dan met een oud pc'tje in de berging en opnemen maar. Een msn microfoontje is goed genoeg voor een redelijk goed geluid. Die schijf is 160 GB groot dus daar pas wel veel geblaf op.
Ik heb me al voorgenomen als ik het geblaf niet weg krijg dat ik terug ga blaffen. Elke avond tot 23:00 precies. En zaterdag vanaf 07:00 en zondag vanaf 08:00. Kijken hoe lang het duurt eer hij zijn werk niet meer trekt.

Dat soort brieven heeft hij al ontvangen, zowel van mij als van mijn baas als van mijn advokaat. Die hebben hem aangegeven dat hij aansprakelijk gesteld gaat worden voor alle schade zoals gemiste uren van mij. Ook is hij verantwoordelijk als ik door vermoeidheid een fout maar en een ongeval krijg. Of dat mijn baas deze grote klant kwijtraakt omdat ik zo veel te laat kom. Zelfs dat interesseerd hem niet.
Ik heb net een mail van mijn advokaat waarin de woningbouw aangeeft dat hij al meerdere malen gewaarschuwd is over die hond zowel door de woningbouw als de politie en het gaat alsmaar door.
ook heb ik een dossier opgebouwd bij de politie dat de woningbouw mag gaan gebruiken en heeft de gemeente een onderzoek gehouden waaruit blijkt dat het inderdaad overlast is en geen zeuren.

Nu is het weer eventjes rustig hier maar dat geef ik geen maand. Omdat bij de woningbouw de mogenlijkheden uitgeput raken doen ze maar niets. Had ik maar moeten vehuizen naar die woning die ze me aangeboden hebben. De omgekeerde wereld zeg.

mijn advokaat geeft aan dat we juridisch wat zwakker staan omdat ik de enigste ben die schriftelijk klaagt. mijn bovenbuurtjes hebben er minder last van. Maar storen zich er ook aan. Vooral hij hoort dat hondje maar amper. Met gehoortoestel aan nog maar 25% van zijn gehoor over. En uitgerekend aan hem wordt telkens gevraagd of er overlast is door mijn buurman. Aan een zo goed als doof iemand vragen of hij zijn hondje hoort. !!!!!

petty1950
Berichten: 312
Lid geworden op: 19 jun 2006 01:01

Re: eenzaamheidsblaffertje

Ongelezen bericht door petty1950 »

En met een anti blafband gaat liggen huilen en janken. Vaak heeft hij er een stoot van die band ervoor over zelfs.
Ook de dierenbescherming kan en mag niets doen als dat beest de hele dag alleen binnen ligt. Afgelopen weekend lag het beestje 12 uur alleen opgesloten binnen. Niemand die hem eens een keertje uitgelaten heeft. Dat janken hoor je overdag gelukkig bijna niet. Dan overstemmen de gewone geluiden het gelukkig.
Ik kan ook wel janken.... :cry: En niet om jouw probleem maar om het feit dat er blijkbaar niemand zich echt druk maakt om dit arme beest dat geen kant opkan en dagelijks lijd met die band om z,n nekkie. Staat niemand daar nou bij stil? Ben ik nou zo gek dat ik me hierover verbijsterd voel?
Zelfs de dierenbescherming ziet zich niet genoodzaakt dit beestje te beschermen tegen al dat geweld dat op ,n hulpeloos dier wordt toegepast? Dit is
aantoonbare mishandeling nl :evil: en daar hoort de DB tegen op te treden :!:

In welke plaats gebeurt dit in godsnaam. Als je mij dat verteld zorg ik ervoor dat daar aandacht voor komt en dan is meteen jouw probleem opgelost :idea:

Ik heb zelf ook ,n hevige blaffer naast me gehad die inmiddels op de dagen dat ze erg lang alleen moet blijven ivm werk van de baas bij mij in huis komt. Heb zelf ook honden dus dat gaat prima en het hondje is ,n stuk rustiger. Zo kan ,t dus ook.....

Truus24
Berichten: 43
Lid geworden op: 27 dec 2007 19:30

Re: eenzaamheidsblaffertje

Ongelezen bericht door Truus24 »

Dit gebeurt in west Brabant. Ik heb ook de hondenbescherming er ondertussen over gesproken, maar ook die kunnen en mogen niets meer doen dan praten met de buurman. Het beestje heeft eten en drinken en loopt niet door zijn eigen vuil. Dus voor de Nederlandse wet is het beestje verzorgd.

Als er een oppas zou komen voor dat beestje zou het probleem al ver opgelost zijn. Ook dat is via de woningbouw al besproken met hem. Maar wie wil er oppassen op een slecht opgevoedde hond die niet eens aan een riempje wil lopen ??

Ik weet dat een anti-blaf bandje een discussie is over wel of geen dieren-mishandeling. Maar geen anti-blaf bandje is burenmishandeling.

Gesloten