LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] zooplus

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Hartenheer

Re: zooplus

Ongelezen bericht door Hartenheer »

Ik heb een slechte ervaring met dit bedrijf.
Je kan er ook garnalen bestellen.
In hun beschrijving staat dat er binnen 3 dagen opgestuurd wordt. Na ander en halve week ben ik eens gaan mailen waar de dieren bleven.
Omdat het om levende have gaat blijf je er speciaal voor thuis. Er werd niet gereageerd. Ik heb na 3 dagen een iets minder beleefde mail gestuurd.
Geen reactie

Na 2 1/2 week in de ochtend een hele boze mail gestuurd, in de middag kreeg ik bericht dat het pakket verstuurd was.
De volgende dag kreeg ik inderdaad het pakket.

Een week daarop kreeg ik een mail met excuses dat het fout was gegaan en een bon van 10% korting bij de volgende aankoop.
Ik dacht dat is netjes na enige problemen toch netjes afgehandeld.

Een week later kreeg ik een e-mail met excuses. Er was waarschijnlijk iets mis gegaan, en de persoon had onmiddellijk opdracht gegeven de order te versturen.

Ik heb direct een e-mail terug gezonden dat alles al was afgehandeld. Kreeg als antwoord dat ze zouden proberen om de opdracht te stoppen.
Mocht het toch nog aankomen moesten we het weigeren.

Het pakket kwam inderdaad aan, en geweigerd zoals ze ons hadden gevraagd.
Afgehandeld zou je zeggen, maar nee niet bij deze firma.

Een tijdje later kreeg ik het bericht dat er nog een rekening open stond.
Aangezien de order die ik geplaatst had al afgehandeld was heb ik ze een mail gestuurd dat dit niet mogelijk is.
Plus, de order die ik geplaatst had, moest ik eerst betalen, en dan zou er pas afgestuurd worden. Hoe kan ik dan nog een rekening open hebben.

Weer een mail dat er snel betaalt moest worden. Toen heb ik {weer} een bijzonder boze mail gestuurd met de facteur van mijn orde die ik geplaatst had en afgehandeld is.
Komen jullie nu maar met gegevens over de order waar jullie zeggen geld van te krijgen.

Uiteindelijk kreeg ik een mail dat ik gelijk had en het een interne fout was.

Het is een hoop ellende voor 1 bestelling.

Flufjuh
Berichten: 35
Lid geworden op: 20 okt 2010 15:33

Re: zooplus

Ongelezen bericht door Flufjuh »

/
Laatst gewijzigd door Flufjuh op 21 nov 2010 12:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Karin_Barendrecht
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 nov 2010 13:44

Re: zooplus

Ongelezen bericht door Karin_Barendrecht »

Ik heb zojuist een mailtje gekregen van Zooplus dat ik het geld van de kapotte halsband terug krijg. Hier waren wel wat mailtjes voor nodig, maar het ziet ernaar uit dat het toch nog goed komt :D

slashd
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 okt 2009 05:08

Re: zooplus

Ongelezen bericht door slashd »

Ik heb meerdere keren bij ze besteld, eigenlijk altijd goede ervaringen.

Naja, 1x ging het fout: kattenbak gekocht, kreeg ik alleen de bodem. Dat gemeld via de email, kreeg ik gelijk een nieuwe toegestuurd, de bodem moest ik terugsturen. Nu had ik het een beetje druk in die periode, ik heb ze na 2 weken gemaild dat het nog even kon duren voordat ik tijd had en uiteindelijk na 4 weken de bodem teruggestuurd.

Dus ben wel tevreden over ze.

Nog even een tip, de duitse site is goedkoper dan de NLse.

smokeynemo
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 nov 2010 11:25

Re: zooplus

Ongelezen bericht door smokeynemo »

Heb nu een aantal keren tot volle tevredenheid besteld .
Nu ik echter een kapotte zak voer ontvangen heb, moet ik echter mijn mening herzien .Wil hem terugsturen ( zou ik in een gewone winkel ook doe n), maar ho maar .eerst een retournummer aanvragen . Dit lukt dus niet binnen de 14 dagen termijn , gewoon omdat ze het vertikken op je mail te antwoorden .
Na 2 mailtjes ,zeggen ze dat terugsturen niet hoeft ,maar dat ze tot een passende vergoeding willen overgaan .Hoezo ,ik wil een nieuwe zak.Zodat het voer vers blijft tot wanneer ik het nodig heb . Tot op heden geen reactie. ik vrees dat ik met de brokken blijf zitten, want weet niet meer als ik het alsnog opstuur ik mijn geld terugkrijg .
Het is een goedkope webwinkel ,maar als er iets fout gaat is de klantenservice zero. Denk dat ik in het vervolg maar wat meer betaal, weet ik zeker dat ik geen kapotte zakken koop .

beamer
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 dec 2010 15:32

Re: zooplus

Ongelezen bericht door beamer »

Wat een zooitje ongeregeld!!!
Ik heb al vaker bij ZOOPLUS besteld, altijd naar tevredenheid, helaas is er van mijn tevredenheid niks meer over. Ik heb een poosje geleden een hondenkussen besteld bij ZOOPLUS, was een actie, 30 tot 40 % korting op alle hondenkussens.
Ik heb een grote hond, dus een groot kussen en ja, die kosten wel wat. Dus 30 tot 40 % korting is dan even mooi meegenomen. Dacht ik!! Een mooi kussen uitgezocht, was op voorraad en zou binnen 3 werkdagen bezorgd worden. Alles ging naar wens, ik kreeg een mail dat het kussen verstuurd was en normaal gesproken heb ik de dag erna de bestelling in huis. Niet dus!! Een week later een mail gestuurd naar ZOOPPLUS om te vragen waar mijn order bleef. Na een week kreeg ik een mail dat er iets fout was gegaan in het magazijn, mijn order was als retourzending geboekt en zodoende niet uitgeleverd. Ze zouden het kussen direct naar me opsturen en ik kon het binnen 2 werkdagen ontvangen, maar ik moest dan wel 35 euro meer betalen, want de actie was al afgelopen, dus ik mail terug dat ik het kussen niet meer hoef, want ik had al een ander gekocht, ik slaap tenslotte ook niet op de grond en mijn hond dus ook niet. Toch kreeg 2 dagen later het kussen aangeboden en heb de zending geweigerd bij de postbode, die heeft dit ook keurig netjes met zijn scanner als geweigerd vermeld. Krijg ik nu een mail van ze dat ik het kussen moet betalen, want anders komen er extra kosten bij en word het naar een incassobureau overgedragen. Op mailtjes van mij, dat ik het pakket geweigerd heb, krijg ik geen reactie, maar wel dreigen met een incassobureau. Nou voor mij nooit meer ZOOPLUS, wat een zooi!!!

Hartenheer

Re: zooplus

Ongelezen bericht door Hartenheer »

Herkenbaar, zie mijn topic een paar berichten terug.

Ondanks de dreiging met incasso gewoon elke dag een boze mail schijven tot ze reageren. Als ze door krijgen dat er niet met je te sollen valt komen ze {eindelijk} in actie en gaan dan pas op onderzoek uit.
Bij mij is het uiteindelijk ook weer goed gekomen, maar zal niets meer bij deze firma bestellen.

Tarja
Berichten: 41
Lid geworden op: 13 sep 2010 22:55

Re: zooplus

Ongelezen bericht door Tarja »

nou ik heb ook mijn eerste bestelling gedaan, krijg geen antwoord op mailtjes enzo, ik vind het schofterig hoe ze daar met mensen omgaan, koop het in voortaan wel gewoon in de winkel ben ik duurder uit maar dan heb je het wel in huis,

Madera
Berichten: 14
Lid geworden op: 15 jan 2011 03:38

Re: zooplus

Ongelezen bericht door Madera »

Tot nu toe heb ik altijd naar tevredenheid besteld biuj zooplus. Maar ik heb dan ook nooit mailtjes hoeven sturen oid.

petty1950
Berichten: 312
Lid geworden op: 19 jun 2006 01:01

Re: zooplus

Ongelezen bericht door petty1950 »

Ik heb wel eens ,n mail moeten stoeren wegens ,n beschadigd product maar kreeg de volgende dag al ,n bevredigende reactie daarop.
Geen klachten hier dus en ook ik bestel al heel lang bij ZP.

Eef1967
Berichten: 65
Lid geworden op: 19 jan 2011 19:02

Re: zooplus

Ongelezen bericht door Eef1967 »

Ik heb er ook besteld en is prima gegaan!

ruchama27
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 feb 2011 20:53

Re: zooplus

Ongelezen bericht door ruchama27 »

Ik bestel al ruim 1,5 jaar bijna maandelijks bij zooplus. Mijn katje is licht nierpatiënt en doet het prima op kattovit en beaphar. Lekker goedkoop bij zooplus. Scheelt een hoop geld met dierenarts voeding.
In deze periode 1x problemen gehad. Ik had betaald en kennelijk had zooplus dat over het hoofd gezien. Maar na een aantal mails was het probleem opgelost.
Verder geen problemen met Zooplus gehad.

Ronald63
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mar 2011 09:10

Re: zooplus

Ongelezen bericht door Ronald63 »

Ik heb deze week op 1 maart 2011 een Opvouwbaar transportbox Easy Go- L 77 x B 57 x H 63 cm (Grootte L) (nylon honden bench) besteld bij zooplus
Na de bestelling direct een -mail ter bevestigging ontvangen.
Op woensdag 2 maart nog een -email ontvangen dat het produkt met de post is verstuurd. Op donderdag 3 maart is de nylon bench door de post (GLS) geleverd.
Wij zijn zeer te spreken over de prijs kwaliteit verhouding en herkennen de slechte reakties in dit forum niet. Vandaar dat ik toch ook een positieve reaktie wilde achterlaten. Als advies wil ik wl meegeven om niet per ideal te betallen, maar met een credit card. bv american express. dan ben je in ieder geval verzekerd als de levering mis gaat

:D

shaibah
Berichten: 76
Lid geworden op: 11 aug 2005 21:21

Re: zooplus

Ongelezen bericht door shaibah »

@ Ronald63,

Fijn om ook eens goede ervaring te lezen, dat mag ook gezegd worden.

Ik hoop alleen wel dat het bedrijf iets met de klachten serieus gaat doen.

petty1950
Berichten: 312
Lid geworden op: 19 jun 2006 01:01

Re: zooplus

Ongelezen bericht door petty1950 »

Ronald63 schreef:. Als advies wil ik wl meegeven om niet per ideal te betallen, maar met een credit card. bv american express. dan ben je in ieder geval verzekerd als de levering mis gaat
Dat probleem heb je zowiezo niet als je gewoon voor betalen na levering kiest :wink: Doe ik zelf altijd en dat is nog nooit ,n probleem geweest.

Ook heb ik laatst ,n winterjasje besteld dat in een verkeerde maat geleverd werd.
Op mijn mail kreeg ik per omgaande het bericht dat ik het jasje niet terug hoefde te sturen maar weg mocht geven aan ,n asiel of zo.
Ik vond dat een sympathiek gebaar !
En de week daarop kwam alsnog het jasje in de correcte maat.
Alweer geen klachten hier dus! Integendeel!

Hartenheer

Re: zooplus

Ongelezen bericht door Hartenheer »

petty1950 schreef:
Ronald63 schreef:. Als advies wil ik wl meegeven om niet per ideal te betallen, maar met een credit card. bv american express. dan ben je in ieder geval verzekerd als de levering mis gaat
Dat probleem heb je zowiezo niet als je gewoon voor betalen na levering kiest :wink: Doe ik zelf altijd en dat is nog nooit ,n probleem geweest.


Niet alle webwinkels werken zo.
Je moet eerst betalen voor de order aangenomen wordt.

petty1950
Berichten: 312
Lid geworden op: 19 jun 2006 01:01

Re: zooplus

Ongelezen bericht door petty1950 »

Dat weet ik maar het gaat hier om die ene webwinkel nl Zooplus en daar is die mogelijkheid wel :wink:

alahambra
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mar 2011 20:29

Re: zooplus

Ongelezen bericht door alahambra »

Ik had een beschadigde transportbox voor de hond en heb het via het contactformulier aangegeven dat het kapot was (scheurtje in het zijpaneel). Binnen 1 dag reactie en kon het terugsturen en heb een nieuwe gekregen. 3 keer daarna besteld geen problemen. Tot nu toe een goede winkel die ik zou aanraden!

Gr. A. Afbeelding

Mre35nl
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 aug 2007 19:42

Re: zooplus

Ongelezen bericht door Mre35nl »

Ik heb inmiddels ook mijn buikvol van Zooplus.

Eind vorig jaar in een grote bestelling met diverse andere artikelen een Niko hondenhok besteld voor onze Labrador pup. Gezien het na ontvangst te koud was om onze pup samen met hondenhok buiten te zetten, het hondenhok, na controle of deze compleet was, maar opgeslagen op zolder.

Nu in het voorjaar leek het ons qua weer de ideale tijd om de hondenhok (voor het eerst) buiten te zetten. Tot onze schrik is de deuropening nu al te klein/laag voor onze 5 maanden oude (nog niet volgroeide) Labrador pup. Gezien bij de door ons bestelde maat duidelijk op de website vermeld stond/staat dat deze geschikt zou zijn voor een Labrador, ben ik er vanuit gegaan dat dit ook zou kloppen.

Nu ik Zooplus aanspeek op hun verantwoordelijkheid om het nog steeds nieuwe artikel, wat gekocht is op basis van verkeerd verstrekte gegevens van hun kant, om te ruilen voor het zelfde maar dan een maat groter (zelfs met melding dat ik de meerwaarde gewoon zal betalen). Krijg ik steeds weer de reactie dat de 14 dagen retourtermijn allang verstreken is. Of nog sterker, dat de buitenmaten van het hok geschik zijn voor een Labrador (zelfs met een L.llige opmerking dat het woord ‘volwassen’ niet vermeld is). M.a.w. Als ik een kist maak met de zelfde afmetingen en ik boor daar een gat in van 5cm doorsnee, zou deze volgens de specificatie van Zooplus ook geschikt zijn voor een Labrador, ongeacht of deze naar binnen kan of niet.

In mijn ogen is er dus geen besef bij Zooplus dat de oorzaak van mijn fout bij hun ligt, dus ook geen besef dat Zooplus deze dus zou moeten corrigeren. En misschien is het besef er wel, maar staat er niet in het standaard antwoorden lijstje wat ze er mee moeten doen.

UPDATE 29-03-2011:
Inmiddels heeft Zooplus ingezien dat zij mij met hun verkeerd verstrekte informatie mij op het verkeerde been hebben gezet, en mag ik het hondenhok retourneren. Dit is inmiddels gedaan nu maar afwachten hoe de financiële afhandeling gaat verlopen.

M.a.w. er is weer hoop.
Laatst gewijzigd door Mre35nl op 08 apr 2011 08:34, 1 keer totaal gewijzigd.

petty1950
Berichten: 312
Lid geworden op: 19 jun 2006 01:01

Re: zooplus

Ongelezen bericht door petty1950 »

Eerlijk gezegt verbaast jouw aanname dat zo,n hok na maanden nog gewoon geretourneerd zou kunnen worden mij meer :roll:
Het is bij webwinkels alom bekend dat er binnen de normale tijd geruild kan worden dus....
Wat mij betreft heeft Zooplus het gelijk aan zijn/haar kant.

Wel begrijp ik je bezwaar vwb de lichtelijk onnauwkeurige beschrijving maar ook daar heb je een eigen rol in. In elke rasbeschrijving staat hoe groot een volwassen exemplaar kan worden dus dat had je meteen even na moeten meten na binnenkomst.

En als je hier echt iets mee wil zou je kopers na jou kunnen helpen ,n betere keuze te maken door je bezwaar als beoordeling daar neer te zetten.
Ik ben het met je eens dat Zooplus dat beter zelf zou kunnen veranderen overigens.

Gesloten