LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] frontline en andere anti vlooien middelen.

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Mrs.Vixen
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 nov 2010 09:21

Re: frontline en andere anti vlooien middelen.

Ongelezen bericht door Mrs.Vixen »

Frontline werkt bij ons wel altijd..
Ik heb twee katten, en elke vijf weken krijgen ze een behandeling, en we hebben nooit last gehad van vlooien, met andere middeltjes wel.

Maar ik weet het allemaal niet hoor, er zijn zoveel middeltjes en productjes en artikeltjes etc etc, dat je soms door de bomen het bos niet meer ziet.

Ik blijf dit product nu gewoon gebruiken omdat het voor ons wel werkt :)

Jolen
Berichten: 157
Lid geworden op: 31 aug 2010 14:13

Re: frontline en andere anti vlooien middelen.

Ongelezen bericht door Jolen »

Mee eens. Ik gebruik ook frontline voor mijn 3 katten en ook nooit vlooien. Ik ben er mee begonnen op aanraden van de dierenarts. Ik had een kat met vlooienallergie en de da vertelde mij dat frontline werkt voordat de vlo geprikt heeft. Eerst deed ik altijd druppeltjes door het eten. Ik heb begrepen dat met andere middelen de vlo eerst prikt en dan pas dood gaat en zo wordt uitgeroeid. Ik weet het niet hoor maar ik heb dit advies van de da opgevolgd en mijn katje had geen last meer. Ze kreeg echt afschuwelijke plekken door de vlooienallergie. Katje is nu dood maar is wel overleden zonder plekken en met een mooie vacht. En overigens is ze niet doodgegaan aan de frontline ;-)

Marion119
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 dec 2010 14:53

Re: frontline en andere anti vlooien middelen.

Ongelezen bericht door Marion119 »

Frontline is dodelijk!!!!
In geen van de berichten hier geplaatst lees ik dat frontline en andere antivlooienpippetjes dodelijk is, hoewel het helaas zo is.
Zelfs de dierenartsen en dierenspeciaalzaken weten ervan.
Dit chemische middel werkt via de huid naar de bloedbaan en komt zo bij de organen van de hond of kat.
Bij oudere of zieke dieren kan het dodelijk zijn omdat het ook naar de nieren gaat en dan een niervergiftiging kan worden waaraan het dier een gruwelijke dood sterft.
Mijn 8 jaar oude kater ( die al jaren blaasgruis had en hiervoor speciaal voer van de dierenarts kreeg ) is verleden jaar 3 dagen na het gebruik van frontline overleden. Het begon met spugen en koud aanvoelen, zich verstoppen. Ik ben ermee naar de dierenarts gegaan en na allerlei onderzoeken, 3 dagen op een rij kwamen we er achter dat hij vergif in het bloed en urine had. Hij kwam nooit buiten dus toen werd eindelijk de link naar frontline gelegd. Helaas te laat voor Garfield want zijn nieren waren te zwaar aangetast.
Ik heb frontline een mail gestuurd met de vraag waarom dit niet in de bijsluiter staat maar nooit antwoord op gekregen.
Mijn hond en andere katten krijgen knoflookcapsules in een stukje smeerleverworst en ze worden dagelijks gekamt met een vlooienkam.
Ik zal nooit meer een dier opofferen aan die rommel van een frontline.

Jaspert
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 aug 2010 13:51

Re: frontline en andere anti vlooien middelen.

Ongelezen bericht door Jaspert »

Frontline werkt dus niet meer, geef mijn katten keurig om de zoveel tijd hun druppels maar ze worden overspoeld door vlooien.
Terwijl een paar jaar terug ik er mijn katten geweldig vlo vrij mee hield.
Ook zorg ik er voor dat de omgeving behandeld wordt met allerlei soorten gif, stofzuig netjes alles en veel, maar het mag niet baten.

De dierenarts die ik belde kon min of meer bevestigen dat frontline zijn beste tijd gehad heeft.

vronie
Berichten: 110
Lid geworden op: 10 aug 2006 04:15

Re: frontline en andere anti vlooien middelen.

Ongelezen bericht door vronie »

Ik geef mijn 4 katten, een maal per jaar .
Advantage.
En ze allemaal vlooi vrij :)

baasje1
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mar 2011 22:21

Re: frontline en andere anti vlooien middelen.

Ongelezen bericht door baasje1 »

Ik heb heel vaak frontline gebruikt voor mijn katten en werkelijk nog nooit problemen ondervonden.

Misschien verschilt het wel per kat wat beter voor de een werkt? Afbeelding

oldie45
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jul 2011 15:47

Re: frontline en andere anti vlooien middelen.

Ongelezen bericht door oldie45 »

Las bij het begin over promeris maar dat is een heel gevaarlijk middel en mijn DA wil dat absoluut niet verkopen juist vanwege de vele problemen die er met dit middel zijn. zoek maar eens op internet er overvooral engelstalige pagina's uit de usa of uk.

Tarja
Berichten: 41
Lid geworden op: 13 sep 2010 22:55

Re: frontline en andere anti vlooien middelen.

Ongelezen bericht door Tarja »

wij hadden frontline maar werkt niet meer en nu al een paar maanden pillen van Beaphar vlo kill en het gaat super, ook vlo vrij,

lurvi09
Berichten: 50
Lid geworden op: 14 jun 2005 21:23

Re: frontline en andere anti vlooien middelen.

Ongelezen bericht door lurvi09 »

Laat ik beginnen met te zeggen dat ik blij met te lezen dat ik niet de enige ben met een Frontline-probleem. Wij gebruiken voor de katten al 10 jaar Frontline, tot begin dit jaar met succes, maar in juni/juli dit jaar ging het mis en toen nog zo naief om te denken dat Frontline-Combo de oplossing kon zijn, gevolg een enorme plaag in onze vakantie. Ik heb een schadeclaim ingediend bij de dierenspeciaalzaak, maar die geven me weinig kans, niet dat zij niet willen, maar Merial geeft niet thuis.

Of het resistentie is of iets anders weet ik niet, maar ik weet heel zeker dat ik Frontline goed toedien (met aardige dame van Merial zelfs alle mogelijkheden van verkeerd toedienen doorlopen en ik had alles goed gedaan) toch kwamen we met Frontline niet van de vlooien af en onze dierenarts zegt hier ook veel klachten over te krijgen, zij heeft idd Frontline ook uit het assortiment genomen. Nu hebben we een andere spot-on (toedienen gaat exact het zelfde als bij Frontline) en die werkt wel.

Het meest storende vind ik nog de "wij-doen-nooit-iets-fout"-houding van de fabrikant in dit geheel. Natuurlijk zijn er mensen die het middel niet goed toe dienen, maar als je al 10 jaar trouw een product gebruikt, precies zoals aangegeven op de verpakking, dan lijkt het me sterk dat ik het toedienen op beide katten ineens fout doe.

Bovendien denk ik dat, als 80% te maken heeft met verkeerd toedienen, de fabrikant dan ook eens moet kijken naar de instructies, misschien zijn die niet duidelijk genoeg als zoveel mensen het fout doen.

duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

Re: frontline en andere anti vlooien middelen.

Ongelezen bericht door duiner »

lurvi09 schreef:Laat ik beginnen met te zeggen dat ik blij met te lezen dat ik niet de enige ben met een Frontline-probleem. Wij gebruiken voor de katten al 10 jaar Frontline, tot begin dit jaar met succes, maar in juni/juli dit jaar ging het mis en toen nog zo naief om te denken dat Frontline-Combo de oplossing kon zijn, gevolg een enorme plaag in onze vakantie. Ik heb een schadeclaim ingediend bij de dierenspeciaalzaak, maar die geven me weinig kans, niet dat zij niet willen, maar Merial geeft niet thuis.

Of het resistentie is of iets anders weet ik niet, maar ik weet heel zeker dat ik Frontline goed toedien (met aardige dame van Merial zelfs alle mogelijkheden van verkeerd toedienen doorlopen en ik had alles goed gedaan) toch kwamen we met Frontline niet van de vlooien af en onze dierenarts zegt hier ook veel klachten over te krijgen, zij heeft idd Frontline ook uit het assortiment genomen. Nu hebben we een andere spot-on (toedienen gaat exact het zelfde als bij Frontline) en die werkt wel.

Het meest storende vind ik nog de "wij-doen-nooit-iets-fout"-houding van de fabrikant in dit geheel. Natuurlijk zijn er mensen die het middel niet goed toe dienen, maar als je al 10 jaar trouw een product gebruikt, precies zoals aangegeven op de verpakking, dan lijkt het me sterk dat ik het toedienen op beide katten ineens fout doe.

Bovendien denk ik dat, als 80% te maken heeft met verkeerd toedienen, de fabrikant dan ook eens moet kijken naar de instructies, misschien zijn die niet duidelijk genoeg als zoveel mensen het fout doen.

in het begin gebruikte ik voor mijn hond ook Frontline, maar nadat ik van mijn dierenarst (!) gehoord had

dat dat spul maar 3 weken ipv de 4 , die op het pakj staat , werkt, ben ik overstapt op wat anders
En dat klopte ook,
want in de 4de week kreeg hij weer teken , en dan wist ik dat het uitgewerkt was !

Maar het was een zwemhond , en met Frontline konden honden blijven zwemmen , met Advantege,
dat is de beste volgens hem,
konden ze niet zwemmen, want dan had het geen effect meer , dat geloof ik ook wel.

Daarna ben ik Scalibor gaan gebruiken, een heel goede anti-tekenband ,
en voor de vlooien deed ik nog wel eens Frontline af en toe

Maar ik vond het erg belangrijk dat mijn hond geen teken meer had .

En over het toedienen ?..
bij die pipetten moet je heel geduldig zijn, je moet het goed op de huid druppelen , en verspreidend
.

galsteen
Berichten: 36
Lid geworden op: 02 feb 2007 18:36

Re: frontline en andere anti vlooien middelen.

Ongelezen bericht door galsteen »

Ik gebruik ook al jaren Frontline, waarvan de laatste jaren Frontline Combo. Hier werkt het prima. Nu ik zo'n 2 jaar geleden verhuisd ben naar een bosrijke omgeving heb ik gemerkt dat ik goed moet opletten dat ik het stipt elke maand geef. Blijkbaar ligt hier de besmettingsdruk hoger, vooral meer teken, logisch. Halverwege de maand haal ik ze nog een watje met Frontline spray door de nek, omdat anders de teken in de laatste week meer kans hebben.
In de wintermaanden (dec/jan/febr) behandel ik ze niet.
Het bevalt ons prima zo.

Mijn dierenarts was verbaasd dit te horen en ik was verbaasd van hem te horen dat het niet meer zou werken.
De gewone Frontline doodt de larven niet. Frontline Combo wel. Misschien zit daar het verschil ook wel. Goed toepassen, therapietrouw zijn, stukje vlooienband in de stofzuigerzak en normale hygiëne in je huishouden aanhouden.

Beaphar heeft trouwens net een 'nieuw' middel geïntroduceerd: Fiprocat. Werkzame stof: Fipronil, de gewone Frontline dus. Zou wel een domme actie zijn als het niet zou werken...

BTW: knoflook is dodelijker dan Frontline! Dat is wél bewezen!

Martjola
Berichten: 63
Lid geworden op: 26 jan 2007 11:16

Re: frontline en andere anti vlooien middelen.

Ongelezen bericht door Martjola »

Onze dierenarts raadde af frontline nog te gebruiken omdat de vlooien daar inmiddels resistent voor zijn, het middel werkt dus niet meer.
Ik kan mij zo indenken dat je als fabrikant daar niet blij mee bent en dus alles in het werkt wilt stellen om dat goedje alsnog te verkopen krijgt.

4littlekids
Berichten: 19
Lid geworden op: 01 mar 2011 08:29

Re: frontline en andere anti vlooien middelen.

Ongelezen bericht door 4littlekids »

De concurrent van Merial heeft een tijd geleden een onderzoek gedaan naar de zgn resistentie van frontline. Het werkt nog prima en dat volgens de concurrent....
Verkeerd opbrengen, zwemmen of wassen binnen een te korte tijd voor of na opbrengen is vaak een fout.

(Het lijkt ook wel of elk jaar meer vlooien komen.)

Het patent is van frontline af dus er komen nu meer fabrikanten met hetzelfde middel, alleen een ander naampje en klaar!
Zie maar naar paracetamol, overal verkrijgbaar in allerlei verschillende doosjes en prijsjes.

Frontline gaat in de vetlaag van de huid zitten(vandaar ook het voorschrift dat je tig uur voor en na de behandeling niet mag zwemmen of wassen), komt helemaal NIET in de bloedbaan! Je kunt je dier er dus niet mee doden!
Er zijn wel merken die in de bloedbaan komen en er zijn veel katten vergiftigd omdat baasje per ongeluk de pipet voor de hond in de kattennek had leegdrukt :(
Het is heel erg sneu voor Garfield en eigenaar maar om van dit alles frontline de schuld te geven is niet terecht. Hij had gif in zijn bloed? Welk gif? Had hij niet iets anders wat misschien ook wel was gebeurd als ie geen frontline had gekregen en had ie hiervoor nooit frontline gehad? Hoe kan het dat de andere katten nergens last van hadden?
Achteraf kun je de halve wereld over met 10 cent maar er zijn duizenden dieren die frontline gebruiken en als het echt waar was dan zouden veel meer dieren zijn overleden aan de gevolgen van frontline.

PvH
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 sep 2011 21:42

Re: frontline en andere anti vlooien middelen.

Ongelezen bericht door PvH »

Het valt mij op dat (bijna) alle reacties gaan over Frontline. Ik heb dit middel ook wel gebruikt als spray op de vacht maar dit hielp alleen maar tijdelijk en was (is) toch nog wel prijzig. Sinds 1,5 jaar gebruik ik Prac-tic pipetten met als werkzaam bestanddeel Pyriprole. Ik zou deze maandelijks moeten gebruiken maar na een pipet blijft mijn hond zo'n 3 tot 4 maanden absoluut vlooienvrij (vandaag die 1,5 jaar met een verpakking. Ook is dit middel werkzaam tegen teken. Ook dit middel is prijzig maar afgezet tegen de duur van de werkzaamheid een schijntje wat Frontline dan werkzaam is....
Infirmeer is bij de dierenarts naar andere middelen of google eens naar pyriprole. Wellicht vind je iets.
gr. Peter

friend71
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 okt 2011 11:07

Re: frontline en andere anti vlooien middelen.

Ongelezen bericht door friend71 »

Los van het feit of Frontline (nog) goed werkzaam is, is het natuurlijk van minstens even groot belang de omgeving te ontsmetten nadat vlooien zijn geconstateerd. Ik merk zelf ook dat zowel Frontline als andere producten echt niet 100% het vlooienprobleem verhelpen, maar in combinatie met bovengenoemd ontsmettingsplan, voorkom je in ieder geval escalatie. Meer tips hierover is o.m. te vinden op http://www.vlooien.org.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: frontline en andere anti vlooien middelen.

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Een compleet overzicht van alle vlooienbestrijdingsmiddelen staat op Wikipedia,
onderaan http://nl.wikipedia.org/wiki/Vlooien

++antonh
Berichten: 171
Lid geworden op: 20 okt 2011 22:06

Re: frontline en andere anti vlooien middelen.

Ongelezen bericht door ++antonh »

Fronline,
is dat met goud gemaakt?
3 pipetjes voor € 49.90!
En ik heb Advantage genomen.
6 pipetjes voor € 27,00
2 dagen later geen vlo meer te zien iets wat ik bij gebruik van Frontline echt niet kan zeggen.

vronie
Berichten: 110
Lid geworden op: 10 aug 2006 04:15

Re: frontline en andere anti vlooien middelen.

Ongelezen bericht door vronie »

++antonh schreef:Fronline,
is dat met goud gemaakt?
3 pipetjes voor € 49.90!
En ik heb Advantage genomen.
6 pipetjes voor € 27,00
2 dagen later geen vlo meer te zien iets wat ik bij gebruik van Frontline echt niet kan zeggen.
Ik gebruik ook al een aantal jaren Advantage,met een heel goed resultaat
Advantage,via de DA.
Is goedkoper dan bij een dierenwinkel.
vergelijk ook website,s.

JandeBoer
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 mei 2013 10:05

Re: frontline en andere anti vlooien middelen.

Ongelezen bericht door JandeBoer »

lostlovey schreef:Een ieder moet het uiteraard zelf weten maar knoflook en/of uien krijgen mijn dieren niet omdat:
Knoflook en uien bevatten sulfoxide en disulfide. Beide stoffen beschadigen de rode bloedcellen wat tot anemie kan leiden. Knoflook en uien staan zelfs te boek als zijnde giftig voor katten.

Frontline koop ik niet (sowieso worden chemische middelen zoveel mogelijk gemeden) omdat:
Frontline als "werkzame stof" Fipronil bevat. Buiten dat er inderdaad resistentie is opgetreden (sinds 2007), is dit bestanddeel gewoonweg niet afdoende. Als ik pipetten gebruik, dan die met werkzame stof Selamectine.
Zie ook: http://www.dierenkliniekwilhelminapark. ... ghold.html.
Ui en knoflook zijn verschillende bol(look)gewassen. Ui kan inderdaad schadelijk zijn voor de hond bij
(minder) grote hoeveelheden. De concentratie thiosulfaat in ui is hoger en kan dus anemie
(bloedarmoede) veroorzaken. Knoflook bevat simpelweg niet dezelfde concentratie en samenstelling.
In feite, is thiosulfaat in knoflook nauwelijks te traceren en makkelijk afscheidbaar (wordt niet in het
lichaam opgeslagen) en is dus niet gevaarlijk als u de dosering aanhoudt. Een hond moet wel erg veel knoflook eten wil het echt gevaarlijk zijn.

Internet staat vol met meningen en bewering waaronder "knoflook is giftig" of "knoflook is schadelijk" etc.

Zoals met alles, gebruik knoflook (met alliine) in de juiste dosering, en weet dat je de realiteit en werkelijkheid moet geloven boven de hysterie.

"Knoflook heeft voortreffelijke eigenschappen, maar ook hier geldt de regel die voor alle kruiden van
toepassing is: meer is niet beter".
(Bron: Mary L. Wulff-Tilford over knoflook - Herbs for Pets)

Vele middelen als Frontline, Advantage etc. hebben een goede anti-vlo werking maar bevatten synthetisch stoffen. Of dit goed voor hond of kat is is de vraag. In het lichaam kunnen deze stoffen achterblijven (bijv. lever) en "weetnietwat" veroorzaken?

JMHO.

Jack62
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 dec 2013 19:19

Re: frontline en andere anti vlooien middelen.

Ongelezen bericht door Jack62 »

Even voor die mensen die beweren dat knoflook werkt, het is vergif voor hond en kat
http://dierenartsenpraktijkveenendaal.n ... g-hond-kat

groet Jack

Gesloten