LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wie weet een Goed adres voor herplaatsing van een hond ??

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
ipi
Berichten: 15
Lid geworden op: 28 aug 2010 13:56

wie weet een Goed adres voor herplaatsing van een hond ??

Ongelezen bericht door ipi »

met veel verdriet zijn wij helaas genoodzaakt om onze duitse herder te herplaatsen. Asiel vindt ik geen optie ook omdat het niet acuut moet en ik wil weten waar ze terecht komt.
Weet iemand een goede site of bemiddelingsbureu waar ik de hond kan aanmelden. De hond staat al op hondenherplaatsen.nl en ook op marktplaats gestaan daar wel een reactie gekregen en vervolgens nooit meer iets vernomen. Ook kreeg ik de tip om haar aan te melden bij stichting-bot, die bemiddeld voor 75 euro, heeft iemand ervaring met deze bemiddelings bureau ?? Ben bang dat je betaald en vervolgens zeggen ze..helaas geen geintereseerde kunnen vinden...en weg is me geld.

groet,
ingrid

superklaver

Re: wie weet een Goed adres voor herplaatsing van een hond ??

Ongelezen bericht door superklaver »

heb je niemand op het werk, in de familie of kennissen die de hond zouden willen hebben. Laat het aan iedereen weten. misschien weet iemand anders wel een goed iemand voor uw hond. vind het in ieder geval wel goed dat u er in ieder geval goed over nadenkt en de hond niet gelijk naar het asiel brengt. succes met de zoektocht.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: wie weet een Goed adres voor herplaatsing van een hond ??

Ongelezen bericht door tiptoo »

effe voorstellen en daar vragen succes en sterkte ermee.
Laatst gewijzigd door tiptoo op 05 dec 2010 11:30, 1 keer totaal gewijzigd.

glith
Berichten: 241
Lid geworden op: 27 mar 2008 10:42

Re: wie weet een Goed adres voor herplaatsing van een hond ??

Ongelezen bericht door glith »

Zou zeker GEEN bemiddelingskosten betalen, als er een liefhebber is komt die wel, zeker als je geen haast heb :wink:

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: wie weet een Goed adres voor herplaatsing van een hond ??

Ongelezen bericht door tiptoo »

glith schreef:Zou zeker GEEN bemiddelingskosten betalen, als er een liefhebber is komt die wel, zeker als je geen haast heb :wink:

bij wat ik hier boven schrijf hoef je geen bemiddelingskosten te betalen wel eerlijk de rede geven waarom de hond weg moet en deze mensen doen eerst huisbezoek pas als zij in overleg met TS denken een goed adres te hebben gevonden dan wordt de hond geplaatst.

petty1950
Berichten: 312
Lid geworden op: 19 jun 2006 01:01

Re: wie weet een Goed adres voor herplaatsing van een hond ??

Ongelezen bericht door petty1950 »

Ik heb zelf ook ,n duitse herder en ben lid van het DH forum.
Hier is ook ,n herplaatsafdeling waar je in elk geval verzekert bent van belangstelling van liefhebbers van het ras.http://www.forum.duitseherders.com/foru ... m.php?f=14
Daarnaast heeft een van de moderators een herplaatssite voor DH,s opgezet die ook erg veel gelezen wordt.
http://www.xs4all.nl/~barto2/Index2.htm
Deze laatste vraagt wel ,n kleine bijdrage ivm de webkosten maar m.i. weegt dit niet op tegen de voordelen. De site is nl erg populair onder liefhebbers die ,n DH-herplaatser zoeken.

Zelf zou ik zeker de voorkeur geven aan ,n rasgerichte herplaatssite om de hond een zo goed mogelijke nieuwe kans te gunnen.

ipi
Berichten: 15
Lid geworden op: 28 aug 2010 13:56

Re: wie weet een Goed adres voor herplaatsing van een hond ??

Ongelezen bericht door ipi »

Fijn dat jullie meedenken.
-petty1950 : onze Roxy staat al op de site van xs4all, daar heb ik een leuke reactie op gekregen maar ineens niets meer vernomen van die mensen, en dat doet dubbel pijn.
- tiptoo: bedankt voor de tip is ga er daar zo ook aanmelden.

Roxy is geen super gemakkelijke tante, daarom duurt het ook wat langer denk ik. Helaas is ze erg wisselend met contact met mijn zeer kleine kinderen en ook met honden op straat.(voordat mensen gaan speculeren waarom de hond weg moet voor de kinderen dus).
Roxy heeft een te harde hand gehad met de voortgezette hondencursus en daardoor erg onzeker geworden.

lostlovey
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 aug 2009 10:46

Re: wie weet een Goed adres voor herplaatsing van een hond ??

Ongelezen bericht door lostlovey »

Altijd verdrietig als je een dier moet herplaatsen en uiteraard gaat de veiligheid van je kinderen boven alles maar heb je al eens gekeken of gedragstherapie misschien een optie is? Waarschijnlijk is daar wel goede info over te vinden op de betere hondenfora.

petty1950
Berichten: 312
Lid geworden op: 19 jun 2006 01:01

Re: wie weet een Goed adres voor herplaatsing van een hond ??

Ongelezen bericht door petty1950 »

ipi schreef:Fijn dat jullie meedenken.
-petty1950 : onze Roxy staat al op de site van xs4all, daar heb ik een leuke reactie op gekregen maar ineens niets meer vernomen van die mensen, en dat doet dubbel pijn.
Vreemd, ik kijk regelmatig daar en heb jouw Roxy niet gezien hoor. En ook nu staat ze er niet bij.
Ben je niet in de war met ''Werkhondenherplaatsing''?

ipi
Berichten: 15
Lid geworden op: 28 aug 2010 13:56

Re: wie weet een Goed adres voor herplaatsing van een hond ??

Ongelezen bericht door ipi »

Je hebt helemaal gelijk ik ben in de war met duitse herder forum.Als dat een veel gelezen site is, dan zou ik haar daar ook aanmelden en betalen voor de advertentie.
Wel heb ik Roxy aangemeld bij "hondenforum" ik moest daarvoor naar de webmaster een mailtje sturen, maar de webmaster is wel op het forum geweest maar nog niet mijn advertentie geplaatst :( .

cindyanne76

Re: wie weet een Goed adres voor herplaatsing van een hond ??

Ongelezen bericht door cindyanne76 »

Hoi ipi

Misschien dat je dierenarts je kan/wil helpen? Als je bij hem/haar aangeeft dat je een herplaatsing hebt dan kunnen ze voor je uitkijken naar een goed adres.
Dat werkt bij ons altijd goed, omdat we de klanten goed kennen

Succes!

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: wie weet een Goed adres voor herplaatsing van een hond ??

Ongelezen bericht door tiptoo »

ipi schreef:Je hebt helemaal gelijk ik ben in de war met duitse herder forum.Als dat een veel gelezen site is, dan zou ik haar daar ook aanmelden en betalen voor de advertentie.
Wel heb ik Roxy aangemeld bij "hondenforum" ik moest daarvoor naar de webmaster een mailtje sturen, maar de webmaster is wel op het forum geweest maar nog niet mijn advertentie geplaatst :( .

je moet je daar ook eerst registeren en dan voorstellen de rest wijst zich vanzelf.

petty1950
Berichten: 312
Lid geworden op: 19 jun 2006 01:01

Re: wie weet een Goed adres voor herplaatsing van een hond ??

Ongelezen bericht door petty1950 »

ipi schreef:Fijn dat jullie meedenken.
-petty1950 : onze Roxy staat al op de site van xs4all, daar heb ik een leuke reactie op gekregen maar ineens niets meer vernomen van die mensen, en dat doet dubbel pijn.
- tiptoo: bedankt voor de tip is ga er daar zo ook aanmelden.

Roxy heeft een te harde hand gehad met de voortgezette hondencursus en daardoor erg onzeker geworden.
Die harde hand zat aan jouw eigen arm neem ik aan? Ik las nl (op het DHforum) dat roxy als pup al bij jullie is gekomen en inmiddels ook doodsbang voor jullie kinderen en daarom steeds naar boven vlucht? Tja....dat zal dan geen simpele zaak worden om dit hondje een goede plek te bezorgen.
Ik hoop het beste voor haar .....arm beest :? .

vronie
Berichten: 110
Lid geworden op: 10 aug 2006 04:15

Re: wie weet een Goed adres voor herplaatsing van een hond ??

Ongelezen bericht door vronie »

Roxy verdient een beter leven.
Na alles wat ik hier lees :evil:

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: wie weet een Goed adres voor herplaatsing van een hond ??

Ongelezen bericht door tiptoo »

petty1950 schreef: Die harde hand zat aan jouw eigen arm neem ik aan? Ik las nl (op het DHforum) dat roxy als pup al bij jullie is gekomen en inmiddels ook doodsbang voor jullie kinderen en daarom steeds naar boven vlucht? Tja....dat zal dan geen simpele zaak worden om dit hondje een goede plek te bezorgen.
Ik hoop het beste voor haar .....arm beest :? .

na dit te lezen moet ik eerlijk zeggen dat ik voor Roxy blij zal zijn als die bij jou weg is, sorry maar dit is te gek voor woorden , als je dat dier vanaf pup hebt dat het dan zo ken lopen gatver..... arm dier.

ipi
Berichten: 15
Lid geworden op: 28 aug 2010 13:56

Re: wie weet een Goed adres voor herplaatsing van een hond ??

Ongelezen bericht door ipi »

Roxy heeft een vervolg training gedaan in Waardenburg bij een hondenschool omdat ik te softy ben heeft de instructeur haar getraind en als ze niet luisterde dan werd er met een slipketting gegooid of geslagen. Gelukkig bestaat de hondenschool niet meer. Ik ben juist te lief voor dieren dat is denk ik ook een deel van de oorzaak, ik vindt alles prima en treed weinig op tegen ze. Ik heb altijd ook hondjes gehad uit asiel of van mensen die er ook niet meer voor konden zorgen.
Dus ik vindt de opmerking geheel niet gepast dat ik de harde hand gebruik !!!!

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: wie weet een Goed adres voor herplaatsing van een hond ??

Ongelezen bericht door tiptoo »

ipi schreef:heeft de instructeur haar getraind en als ze niet luisterde dan werd er met een slipketting gegooid of geslagen.

en dat accepteerde je dat je eigen hond geslagen werd door iemand waarvan de hond niet is????????? moet je bij mijn hond nooit proberen echt zal nooit iemand slaan maar als je aan mijn hond komt ben je de mijne!! wie het ook is.

ipi
Berichten: 15
Lid geworden op: 28 aug 2010 13:56

Re: wie weet een Goed adres voor herplaatsing van een hond ??

Ongelezen bericht door ipi »

echt te zot voor woorden maar hij trainde haar 'prive' en uit het zicht zodat de hond geen prikken zou hebben door het zien van mij. Roxy wilde daar de 3e les niet meer heen, en toen ik dat ging zeggen dat roxy weigerde de auto uit te komen zag ik de instucteur bezig met een andere hond, ja toen begreep ik ook wel dat Roxy niet meer wilde. Door ontzettende schaamte dat ik dit heb laten doen, spreek ik daar liever niet over in het openbaar. Gelukkig is de hondenschool faillet zoals ik later hoorde en is de instructeur met onbekende bestemming vertrokken.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: wie weet een Goed adres voor herplaatsing van een hond ??

Ongelezen bericht door tiptoo »

ik heb Roxy op het hondenforum gezien een mooie hond en ik hoop echt van harte dat die een goed adres krijgt maar je mag geen informatie achter houden voor sowieso de nieuwe eigenaar niet, en nogmaals als iemand aan mijn hond komt dan is die niet klaar met mij , failliet of niet.

vronie
Berichten: 110
Lid geworden op: 10 aug 2006 04:15

Re: wie weet een Goed adres voor herplaatsing van een hond ??

Ongelezen bericht door vronie »

google even op hondenschool waardenburg.
Ik denk dat dit de persoon is.
Die Roxy onrecht heeft aangedaan.
Ik hoop dat Roxy een heel goed tehuis zal vinden.

Gesloten