LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoge kosten tandsteenverwijdering kat!

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Kukeluusje36
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 mar 2011 09:37

Hoge kosten tandsteenverwijdering kat!

Ongelezen bericht door Kukeluusje36 »

Dit weekend naar de dierenarts geweest met onze kat.
Tandsteen was t.o.v. vorig jaar meer geworden, dus advies was tandsteen verwijderen (volgens mij geen kiezen trekken)

Ik schrok me rot van de kosten: tussen de € 375 - € 450 voor half uur tot 3 kwartier werk.

Het wordt wel onder narcose gedaan, maar dit lijkt me toch wel aan de hoge kant.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt!

EdoK
Berichten: 154
Lid geworden op: 08 apr 2009 17:04

Re: Hoge kosten tandsteenverwijdering kat!

Ongelezen bericht door EdoK »

Klinkt mij ook als erg duur in de oren. Een derde van dat bedrag ligt meer in de lijn der verwachtingen.

lostlovey
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 aug 2009 10:46

Re: Hoge kosten tandsteenverwijdering kat!

Ongelezen bericht door lostlovey »

Weekendtarief misschien?

En je zegt niet zeker te weten of er kiezen getrokken moeten worden. Dus mogelijk zit dat er toch wel bij in?

Als een specificatie hebt, zou ik die even goed uitpluizen want voor alleen tandsteen lijkt het mij ook erg hoog.

Pareltje31
Berichten: 420
Lid geworden op: 19 nov 2010 11:34

Re: Hoge kosten tandsteenverwijdering kat!

Ongelezen bericht door Pareltje31 »

lijkt me dat ze niet in het weekend een kat helpen aan tandsteen, dit is geen spoed dat kan wachten. Ik was voor 2 katten rond de 90 euro kwijt, zijn onder narcose geweest en gebit goed gereinigd dus ja is wel heel erg duur

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Hoge kosten tandsteenverwijdering kat!

Ongelezen bericht door tiptoo »

informeer eens bij andere DA's er zit vaak verschil bij wat de ene vraagt voor hetzelfde.

lostlovey
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 aug 2009 10:46

Re: Hoge kosten tandsteenverwijdering kat!

Ongelezen bericht door lostlovey »

Pareltje31 schreef:lijkt me dat ze niet in het weekend een kat helpen aan tandsteen, dit is geen spoed dat kan wachten. Ik was voor 2 katten rond de 90 euro kwijt, zijn onder narcose geweest en gebit goed gereinigd dus ja is wel heel erg duur
Er zijn dierenartsen die gewoon consult draaien in het weekend, geen spoed dus maar wel weekendtarief voor normaal consult.
Volgens mij kun je een dier voor een normale ingreep als tandsteen wel in het weekend laten helpen (je kunt bijv. geen vrij krijgen maar wilt de boel in de gaten houden als ze weer thuis zijn).
Ik neem gewoon vrij maar als het niet kan, is het wel een uitkomst al betaal je wel het dubbele schat ik zo.

Pareltje31
Berichten: 420
Lid geworden op: 19 nov 2010 11:34

Re: Hoge kosten tandsteenverwijdering kat!

Ongelezen bericht door Pareltje31 »

ik dacht dat weekend echt alleen spoed was, wel makkelijk zeker als je heel de week wertk

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Hoge kosten tandsteenverwijdering kat!

Ongelezen bericht door tiptoo »

vogels schreef:
Hoezo? Wat voor nut heeft dat? De ingreep heeft al plaatsgevonden, de rekening zal betaald moeten worden. D.a. tarieven zijn vrije tarieven
:oops: je hebt gelijk verkeerd gelezen :mrgreen:

Biscuit
Berichten: 69
Lid geworden op: 15 feb 2011 17:11

Re: Hoge kosten tandsteenverwijdering kat!

Ongelezen bericht door Biscuit »

De tarieven van DA-en verschillen inderdaad enorm! Bij ons in de stad betaal je de topprijs voor een (vaak simpele) behandeling, terwijl je in een dorp verderop zo'n beetje de helft van die prijs betaalt. En als je de polder in rijdt, dan betaal je ongeveer een derde ervan. Die in de polder is overigens naast DA ook VA.
Alleen in spoedgeval ga ik naar de stad, anders rij ik liever een klein stukje verder! :wink:

Kukeluusje36
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 mar 2011 09:37

Re: Hoge kosten tandsteenverwijdering kat!

Ongelezen bericht door Kukeluusje36 »

Beste Allemaal,

Dank voor de reactie's. Ik ga straks inderdaad navraag doen bij andere DA in de stad, want dit is me wat aan de dure kant. Onze DA heeft namelijk een aantal vestigingen met behoorlijk wat assistenten en op de een of andere manier heb ik altijd het gevoel dat de klant dat moet betalen.

Heb de DA nog wel gebeld voor specificatie en ze geven nu aan dat er behoorlijk wat tandsteen zit waarvan ze niet weten hoe het eronder uit ziet als ze het hebben weggehaald, waardoor de kies of kiezen alsnog getrokken moeten worden, tja...........

Ik zal weer eens verder gaan speuren!

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: Hoge kosten tandsteenverwijdering kat!

Ongelezen bericht door bianca82 »

@vogels.. staat alleen advies hoor dus katten zijn volgends mij nog niet behandeld.

pff onze kat moest ook een tandsanering krijgen maar daar betaalde we 75 euro voor met narcose.. wel werd gezegt dat als er een kies of tand verwijderd moest worden dit bedrag wat duurder zou zijn (totaal 90 euro)

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Hoge kosten tandsteenverwijdering kat!

Ongelezen bericht door tiptoo »

bianca82 schreef:@vogels.. staat alleen advies hoor dus katten zijn volgends mij nog niet behandeld.

had ik het toch goed gelezen ,dan advies aan TS.....kijk effe rond want dat is vaak een stuk goedkoper.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Hoge kosten tandsteenverwijdering kat!

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Biscuit schreef:De tarieven van DA-en verschillen inderdaad enorm! Bij ons in de stad betaal je de topprijs voor een (vaak simpele) behandeling, terwijl je in een dorp verderop zo'n beetje de helft van die prijs betaalt. En als je de polder in rijdt, dan betaal je ongeveer een derde ervan. Die in de polder is overigens naast DA ook VA.
Alleen in spoedgeval ga ik naar de stad, anders rij ik liever een klein stukje verder! :wink:
Die DA in de stad moet dan hoogstwaarschijnlijk een stuk meer voor zijn pand betalen dan die in het dorp. Verder zijn er misschien nog wel parkeerabonnementen nodig. En ongetwijfeld zijn er nog wel meer kosten die je buiten de stad niet hebt.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Hoge kosten tandsteenverwijdering kat!

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Kukeluusje36 schreef:Dit weekend naar de dierenarts geweest met onze kat.
Tandsteen was t.o.v. vorig jaar meer geworden, dus advies was tandsteen verwijderen (volgens mij geen kiezen trekken)

Ik schrok me rot van de kosten: tussen de € 375 - € 450 voor half uur tot 3 kwartier werk.

Het wordt wel onder narcose gedaan, maar dit lijkt me toch wel aan de hoge kant.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt!
Is het nu wel of niet gedaan het tandsteen verwijderen ?

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Hoge kosten tandsteenverwijdering kat!

Ongelezen bericht door tiptoo »

GJvdZ schreef:
Die DA in de stad moet dan hoogstwaarschijnlijk een stuk meer voor zijn pand betalen dan die in het dorp. Verder zijn er misschien nog wel parkeerabonnementen nodig. En ongetwijfeld zijn er nog wel meer kosten die je buiten de stad niet hebt.

dus voor TS probeer een DA buiten de stad te vinden, trouwens GJvdZ, parkeerkosten is onzin, in de stad moet je zelf zien waar je de auto kwijt raakt daar zorgt een DA echt niet voor.

Biscuit
Berichten: 69
Lid geworden op: 15 feb 2011 17:11

Re: Hoge kosten tandsteenverwijdering kat!

Ongelezen bericht door Biscuit »

GJvdZ schreef:
Biscuit schreef:De tarieven van DA-en verschillen inderdaad enorm! Bij ons in de stad betaal je de topprijs voor een (vaak simpele) behandeling, terwijl je in een dorp verderop zo'n beetje de helft van die prijs betaalt. En als je de polder in rijdt, dan betaal je ongeveer een derde ervan. Die in de polder is overigens naast DA ook VA.
Alleen in spoedgeval ga ik naar de stad, anders rij ik liever een klein stukje verder! :wink:
Die DA in de stad moet dan hoogstwaarschijnlijk een stuk meer voor zijn pand betalen dan die in het dorp. Verder zijn er misschien nog wel parkeerabonnementen nodig. En ongetwijfeld zijn er nog wel meer kosten die je buiten de stad niet hebt.
Dat zou inderdaad een mogelijke reden zijn. In het geval van degene die ik bedoel heb ik echter mijn bedenkingen: twee keer per jaar verandert het gehele interieur, waarbij alles in strak design wordt aangepast. Het pand zelf is een vrij simpel gebouwtje in een wat minder bedeelde wijk. Vraag me af of de hoge kosten in dit geval reëel zijn. Maar dat staat denk ik los van de topic-vraag. :wink:

Biscuit
Berichten: 69
Lid geworden op: 15 feb 2011 17:11

Re: Hoge kosten tandsteenverwijdering kat!

Ongelezen bericht door Biscuit »

tiptoo schreef:
GJvdZ schreef:
Die DA in de stad moet dan hoogstwaarschijnlijk een stuk meer voor zijn pand betalen dan die in het dorp. Verder zijn er misschien nog wel parkeerabonnementen nodig. En ongetwijfeld zijn er nog wel meer kosten die je buiten de stad niet hebt.

dus voor TS probeer een DA buiten de stad te vinden, trouwens GJvdZ, parkeerkosten is onzin, in de stad moet je zelf zien waar je de auto kwijt raakt daar zorgt een DA echt niet voor.
Ik denk dat GJvdZ bedoelt dat sommige DA-en een mogelijkheid voor parkeren bij hun praktijk hebben, terwijl het elders in de stad dik betalen is. Bij onze DA zijn ook parkeerplekken die speciaal voor bezoekers gereserveerd zijn (op eigen terrein). Geen idee of daar als DA voor betaald moet worden bij de gemeente...

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Hoge kosten tandsteenverwijdering kat!

Ongelezen bericht door GJvdZ »

tiptoo schreef:
GJvdZ schreef:
Die DA in de stad moet dan hoogstwaarschijnlijk een stuk meer voor zijn pand betalen dan die in het dorp. Verder zijn er misschien nog wel parkeerabonnementen nodig. En ongetwijfeld zijn er nog wel meer kosten die je buiten de stad niet hebt.

dus voor TS probeer een DA buiten de stad te vinden, trouwens GJvdZ, parkeerkosten is onzin, in de stad moet je zelf zien waar je de auto kwijt raakt daar zorgt een DA echt niet voor.
Ik heb het niet over parkeerkosten voor de klant, maar voor de medewerkers..... Bij mij in de stad (en ongetwijfeld in veel andere steden ook) zijn er 2 dierenartspraktijken in gebieden met betaald parkeren. Dat heb je in een dorp in ieder geval niet.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Hoge kosten tandsteenverwijdering kat!

Ongelezen bericht door sephora30 »

Tuurlijk is de behandeling nog niet gedaan das toch duidelijk!

Gesloten