LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tanden schoonmaken hondje

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Tanden schoonmaken hondje

Ongelezen bericht door snepke »

Ik vraag me af,wat sommige mensen met een dier doen.
Als ze iets gaan mankeren ,is er opeens " geen " geld.
Als je een huisdier aanschaft,je weet van te voren dat,dat geld kost.
Als je dat er niet voor over hebt moet je niet aan een dier beginnen.

jean-jean
Berichten: 38
Lid geworden op: 04 mei 2011 20:50

Re: Tanden schoonmaken hondje

Ongelezen bericht door jean-jean »

Zo denk ik er ook over.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Tanden schoonmaken hondje

Ongelezen bericht door ciske »

snepke schreef:Ik vraag me af,wat sommige mensen met een dier doen.
Als ze iets gaan mankeren ,is er opeens " geen " geld.
Als je een huisdier aanschaft,je weet van te voren dat,dat geld kost.
Als je dat er niet voor over hebt moet je niet aan een dier beginnen.

precies hier loopt ook een hond rond, nu heeft die niks maar het kan zo anders zijn , dat weet je anders moet je geen hond nemen.

trappist
Berichten: 197
Lid geworden op: 23 okt 2003 11:02

Re: Tanden schoonmaken hondje

Ongelezen bericht door trappist »

ik was 133 euro kwijt voor narcose, tanden schoonmaken, jaarlijkse enting en 5 pillekes somorgyl, verder geen bijverschijnselen gehad (maltezer 5 kg)

boertje van buuten
Berichten: 218
Lid geworden op: 26 feb 2011 12:41

Re: Tanden schoonmaken hondje

Ongelezen bericht door boertje van buuten »

Tja, wel jammer dat je niet naar de da gaat want je neemt een risico. Als de da een bepaald bedrag heeft afgesproken en hij wijkt daar zo van af dan vind ik dat een reden om niet akkoord te gaan met de hoge rekening. Tevens zou ik naar hem toegaan om het probleem dat het hondje nu heeft, op te laten lossen. Uiteraard kostenloos. Ik vind het ook een hele hoge rekening. Een van mijn dieren had wegens ouderdom allerlei abcessen gekregen die niet zichtbaar waren dus de hele kaak (zowel boven als onder) moest open. Best heel heftig die ingreep.Alle tanden verwijderd op eentje na, die is gereinigd. Ook onder gasnarcose, met een nacontrole, antibioticum en pijnstillers. Kosten euro 105,00. Mijn dierenarts gaf op mijn verzoek vooraf aan dat de kosten tussen de honderd en honderddertig euro zouden zijn. Dus men kan echt wel aangeven hoeveel het ongeveer kost. Overigens was mijn dier diezelfde dag niet helemaal lekker en gaf wat bloed over dat zij tijdens de ingreep heeft ingeslikt echter mijn dier had geen pijnklachten in de zin van piepen of iets dergelijks. En was de volgende dag helemaal opgeknapt. Wel heeft zij nog een week lang antibioticum moeten slikken en drie dagen na de ingreep pijnstillers (tolfedine, werkt erg goed). Verder verliep eea voorspoedig dit terwijl het een diertje van zestien jaar betreft. Zij is nu twintig en leeft er nog vrolijk op los.

Ik hoop dat het hondje morgen weer beter is en dan zou ik de da aanspreken op de hoge rekening immers als hij niet weet wat het gaat kosten moet hij geen bedrag noemen! Dit riekt naar een eigenaar een oor aannaaien en dat mag nooit. Dan had hij maar een bedrag met een min/max marge moet noemen. Gewoon bezwaar maken tegen de rekening (liefst schriftelijk). Maar ik vind ook dat je je hondje nu even voor moet laten gaan want dat blijft toch het belangrijkste. Nogmaals veel sterkte en laat nog even weten hoe het allemaal afloopt.

Asjuh68
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mei 2011 07:49

Re: Tanden schoonmaken hondje

Ongelezen bericht door Asjuh68 »

Zit het allemaal met groot ongeloof te lezen, belachelijk die afwachtende houding.
Dat je voor jezelf niet zo hard loopt is een eigen keuze, maar je hond heeft geen keuze, die is overgeleverd aan de keuze van de eigenaar.
Ik had gelijk aan de bel getrokken of voor de deur gestaan.
En zoiets hoort bij de nabehandeling en is meestal ok kosteloos, vooral als je hond pijn heeft.
Zo niet en je blijft zeuren over de kosten moet je eens bij jezelf nagaan of je wel in de positie bent om een huisdier te nemen.

Zevensans
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 mei 2011 21:48

Re: Tanden schoonmaken hondje

Ongelezen bericht door Zevensans »

Tja, het is maar hoe je er tegen aan kijkt.
Uiteraard heeft de dierenarts wel gezegd dat het 2 dagen duurt voordat het hondje beter is.
Dus is het mal om binnen 2 dagen te reageren.
Maar ik mag wel zeggen dat hij er erg ziek van was. Is dat normaal of stelt mijn hondje zich aan???
Joe zijn andere ervaringen???

Dit is een serieuze site en geleuter over hoe ik voor mijn hondje zorg is niet relevant.
Relevant vind ik of de medicijnen die op de nota staan ook normaal in gebruik zijn en of een rekening van 310 euro normaal is als ik 150 euro heb afgesproken.

Ik zie tarieven op internet van dierenartsen die publiceren met 70 euro voor een dergelijke behandeling. Dan kan daar nog wat bijkomen voor het extra kiezen trekken, maar dan kom je niet snel op 310 euro.

Ik kan de hele maand niet meer eten. Is dat dan wel normaal???

Als saneren een kaart invullen is met een overzicht van de getrokken kiezen en het noteren dan vind ik 122 euro veel geld en denk ik dat het eens in de regering behandeld moet worden.

Als ik vrienden in het land spreek dat gaat het soms om een derde van het tarief dat ik betaal.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Tanden schoonmaken hondje

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Dan vraag je aan de dierenarts of je het in termijnen mag betalen, is meestal geen probleem.
Vraag de dierenarts hoe hij/zij aan die kosten komt, dat kan hier niemand beoordelen.

Hoe jij je hondje verzorgt.......het beestje pijn laten hebben.....sorry hoor maar dat gaat mij echt te ver ! :twisted:

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Tanden schoonmaken hondje

Ongelezen bericht door ciske »

Zevensans schreef: Maar ik mag wel zeggen dat hij er erg ziek van was. Is dat normaal of stelt mijn hondje zich aan???


.

Ben jij wel helemaal normaal? een hond die zich aanstelt? Wat voor mens ben jij, een hond kan zich niet aanstellen dat is weggelegd voor mensen!!!

Arm dier die bij jouw moet wonen zeg!!

dat jij niet kan eten vind ik niet relevant. jij hebt gekozen voor een dier niet dat dier voor jou!!!

wat je vrienden zeggen voor een derde....dan had je dat moeten doen!!

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Tanden schoonmaken hondje

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Zevensans schreef:
Dit is een serieuze site en geleuter over hoe ik voor mijn hondje zorg is niet relevant.
Als dat niet relevant is moet je hier niet schrijven dat je hondje zit te piepen en ziek is.
Geen enkel dier hoeft pijn te hebben naar een ingreep, maar ach die van jou wel, zielig.
Triest, zeer triest. :cry:

moeke2011
Berichten: 18
Lid geworden op: 02 mei 2011 19:43

Re: Tanden schoonmaken hondje

Ongelezen bericht door moeke2011 »

als een dierenarts zoiets bij mij zou flikken, dan zou ik zeggen stuurt U de rekening maar door. Wat wil hij doen op zon moment......de kiezen terug stoppen en al het tandsteen weer terug stoppen. je had niet op dat moment af moeten rekenen.
Maar daar is je hondje niet mee geholpen.......hoe gaat het vandaag met je hondje ???? je had gewoon eerlijk je situatie moeten uitleggen dan had die dierenarts jouw situatie heus wel begrepen en je de rekening na gestuurd !

Hoop dat je hondje geen pijn meer heeft op dit moment !!!!!

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Tanden schoonmaken hondje

Ongelezen bericht door ciske »

moeke2011 schreef: je had gewoon eerlijk je situatie moeten uitleggen dan had die dierenarts jouw situatie heus wel begrepen en je de rekening na gestuurd !

Hoop dat je hondje geen pijn meer heeft op dit moment !!!!!

als TS ook zo'n reactie bij de DA heeft gehad , dat geld belangrijker dan het hondje is , kan ik die DA nog begrijpen ook. Vind het intriest voor dat dier.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Tanden schoonmaken hondje

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Als saneren een kaart invullen is met een overzicht van de getrokken kiezen en het noteren dan vind ik 122 euro veel geld en denk ik dat het eens in de regering behandeld moet worden.
Ja denk ik ook. Zal wel op de agenda staan bij de volgende ministerraad.

Enfin, ik vind dat je twee zaken dient te scheidden.

1. de Zorg voor je hond. Je geeft er blijk van dit niet als een prioriteit te zien. Schande.

2. De rekening van de Dierenarts. Die is inderdaad hoog. Waarom ga je niet gewoon terug en vraag hem, hoe een raming van 150 euro uiteindelijk op 310 euro kan uitkomen. Misschien is er gewoon een logische verklaring voor

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Tanden schoonmaken hondje

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Leo The Emperor schreef:
Als saneren een kaart invullen is met een overzicht van de getrokken kiezen en het noteren dan vind ik 122 euro veel geld en denk ik dat het eens in de regering behandeld moet worden.
Ja denk ik ook. Zal wel op de agenda staan bij de volgende ministerraad.

Enfin, ik vind dat je twee zaken dient te scheidden.

1. de Zorg voor je hond. Je geeft er blijk van dit niet als een prioriteit te zien. Schande.

2. De rekening van de Dierenarts. Die is inderdaad hoog. Waarom ga je niet gewoon terug en vraag hem, hoe een raming van 150 euro uiteindelijk op 310 euro kan uitkomen. Misschien is er gewoon een logische verklaring voor
Dat heeft TS al verteld hoe dat gekomen is, hondje kwam er alleen voor tandsteen weg te halen maar onder narcose van het hondje bleek dat er ook nog kiezen verwijderd moesten worden.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Tanden schoonmaken hondje

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Wie heeft informatie voor mij of de behandeling van mijn hondje juist is.
Zijn tanden moesten schoongemaakt worden en een paar kiezen getrokken.
Zo begint het topic. Ik ging ervanuit dat de het trekken van de kiezen gepland was.
Maar je hebt gelijk iets verderop staat dat de meerprijs veroorzaakt wordt omdat er (meer?) kiezen getrokken moesten worden.

Enfin dan is wat mij betreft het topic klaar, en moet TS gewoon niet zo zeuren..

lostlovey
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 aug 2009 10:46

Re: Tanden schoonmaken hondje

Ongelezen bericht door lostlovey »

Zevensans schreef: Ik kan de hele maand niet meer eten. Is dat dan wel normaal???
Nee, dat is niet normaal. Het gaat nu om een rekening van E310 (al dan niet correct). Je hond zal maar een ongeluk krijgen, of een aandoening krijgen waarvan de behandeling meer dan E500 kost. Wat dan? Dan kun je anderhalve maand niet eten? Leg iedere maand een bedrag opzij voor je huisdier(en) dan kun je de grootste klap opvangen EN ook nog eten. Een ongeluk zit in een klein hoekje en daar moet je financieel op zijn voorbereid. Dat ben je je huisdier(en) verschuldigd...ze zijn jouw verantwoordelijkheid en zijn afhankelijk van jou.

Radar
Site Admin
Berichten: 5506
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Tanden schoonmaken hondje

Ongelezen bericht door Radar »

Verschillende berichten zijn verwijderd door de moderator i.v.m. het overtreden van de gedragsregels.

petty1950
Berichten: 312
Lid geworden op: 19 jun 2006 01:01

Re: Tanden schoonmaken hondje

Ongelezen bericht door petty1950 »

Zelf heb ik ook ooit zo,n enorm prijsverschil tussen vooraf opgegeven prijs (300 euro) en uiteindelijke prijs (525,45) aan de hand gehad en ik heb na advies van een raadsvrouw de volgende brief gestuurd:
(ik had al ,n aangetekende brief verstuurd waar niet op gereageerd werd)
Geachte heer/mevrouw,
Op 25 juli j.l. ontving ik uw herinnering met betrekking tot nota nr. 10048422 op 16/04/2009. Het verbaast mij dat u op geen enkele wijze en met geen enkel woord refereert aan mijn ( aangetekende) brief van 27 mei . Bewijs hiervan is in mijn bezit.
De door u telefonisch gegeven richtprijs was €300. Bij het ophalen van mijn hond heb ik via pin een bedrag van €330 betaald. Betaling na behandeling dient in uw kliniek contant betaald (pin) te worden , mij is niet verteld dat er nog een nabetaling zou volgen.
Naar ik mij heb laten informeren is – volgens consumentenrecht – 10% de maximaal toegestane overschrijding van een afgegeven richtprijs.
Ik ben dan ook van mening dat ik heb voldaan aan mijn (financiële) verplichtingen en beschouw de zaak hiermee als afgedaan.
Hoogachtend,
Details liggen iets anders maar misschien kun je er iets van gebruiken.

Ik kreeg na deze brief een excuustelefoontje en heb het resterende bedrag niet hoeven betalen.

petty1950
Berichten: 312
Lid geworden op: 19 jun 2006 01:01

Re: Tanden schoonmaken hondje

Ongelezen bericht door petty1950 »

Leo The Emperor schreef:Maar je hebt gelijk iets verderop staat dat de meerprijs veroorzaakt wordt omdat er (meer?) kiezen getrokken moesten worden.

Enfin dan is wat mij betreft het topic klaar, en moet TS gewoon niet zo zeuren..
Als de vooraf opgegeven richtprijs zo afwijkt van het uiteindelijke bedrag als hier het geval is dan had de dierenarts gewoon nog even het fatsoen moeten hebben om ,toen bleek dat er meer gedaan moest worden, de eigenaar daarvan op de hoogte moeten stellen en toestemming vragen.
Bij mijn dierenarts is dit ,n normale gang van zaken. Kwestie van fatsoen en vertrouwen.
Het gaat hier niet om ,n levensbedreigende spoedingreep.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Tanden schoonmaken hondje

Ongelezen bericht door ciske »

petty1950 schreef:

Als de vooraf opgegeven richtprijs zo afwijkt van het uiteindelijke bedrag als hier het geval is dan had de dierenarts gewoon nog even het fatsoen moeten hebben om ,toen bleek dat er meer gedaan moest worden, de eigenaar daarvan op de hoogte moeten stellen en toestemming vragen.
Bij mijn dierenarts is dit ,n normale gang van zaken. Kwestie van fatsoen en vertrouwen.
Het gaat hier niet om ,n levensbedreigende spoedingreep.
mee eens , maar om dan zoals TS te vragen of het hondje zich aanstelt??? dat gaat mij te ver, arm dier.

Gesloten