Radar

toggle menu

herstel dak door Woningverbetering Nederland BV

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.

herstel dak door Woningverbetering Nederland BV

door marijkebleumink » 29 jul 2017 22:52

Mijn klacht is inmiddels naar behoren opgelost.
Laatst bijgewerkt door marijkebleumink op 15 aug 2017 23:15, in totaal 4 keer bewerkt.

marijkebleumink

RE: herstel dak door Woningverbetering Nederland BV

door Bob Schurkjens » 30 jul 2017 02:54

marijkebleumink schreef:Ik werd benaderd door Woningverbetering Nederland BV voor blijvend herstel van tijdelijk gerepareerde dak lekkage en houtrot aan het dakbeschot. Na mijn problemen uitgelegd te hebben en een zeer korte inspectie van mijn dak, werd mij verzekerd dat de problemen meteen opgelost konden worden. Offerte werd opgemaakt; indringende, nogal agressieve benadering: nu beslissen, wij zijn er nu en kunnen meteen beginnen. Na een uur of drie werken, vooral door de twee medewerkers, (degene die het woord voerde was vaak aan het bellen), werd mij gezegd dat het probleem van de houtrot niet opgelost kon worden. Naast de 2200 euro rekening (die heb ik stom genoeg betaald) kreeg ik een nieuwe offerte van 3200 euro voor dak coating dat het houtrot probleem zou oplossen (overigens irrelevant volgens info die ik heb ingewonnen). Ongenoegen uitgesproken naar WVN, afspraak gemaakt dat iemand langs zou komen, gebeurde niet; nieuwe afspraak, wederom niet. Weer gebeld: baas was op vakantie, zou over een paar dagen terug zijn, was toen verlaat, morgen weer bellen. Sindsdien ie er geen contact met WVN mogelijk via de vaste lijn en mobiele lijn (bericht dat de zaak gesloten is).
Bob Schurkjens

door Bob Schurkjens » 30 jul 2017 02:56

U bent opgelicht. Ga nooit in gesprek met dit soort lieden die ongevraagd aan uw deur komen.

Zeg dat u geen interesse hebt. Doe de deur dicht en loop weg. Als ze u blijven lastig vallen direct 112 bellen.
Bob Schurkjens

door witte angora » 30 jul 2017 07:31

Dit is inderdaad oplichting. Je kunt hooguit nog naar de politie stappen om aangifte te doen, maar aangezien de helft van de aangiftes tegenwoordig in de prullenbak verdwijnt zie ik hier eigenlijk ook weinig mogelijkheden.
witte angora

door Harm.calc » 31 jul 2017 19:25

Meestal wordt het probleem aan daken groter als u dit soort partijen er bij haalt. Net als Jomanda, ze zien alles.
Ter plekke wordt even een offerte gemaakt zonder prijzen van materialen op te vragen? En ze kunnen direct beginnen? Blijkbaar heeft men het niet zo druk waardoor weinig inkomen dat ze op dit adres even gaan goed maken.

Advies voor een volgende keer: laat door meerdere partijen een vrijblijvende offerte maken en beoordeel deze door ze naast elkaar te leggen. Nodig dan de partij uit van de beste - is niet altijd de goedkoopste! - offerte en laat die toelichten. Duidelijke afspraken over prijs, betaling etc.
Want 2.200 euro voor 3 uurtjes werk, dat gelooft natuurlijk niemand.
Misschien maar gelukkig dat u niets meer van die partij gehoord heeft, was u nog meer geld kwijt geweest.

Anno 2017, tja, mensen moeten gewoon hun geld kwijt.
Harm.calc

door stofzuigertje » 31 jul 2017 19:52

Dat ze niet bereikbaar zijn is Bouwvak vakantie!

Verder beetje duur en twijfels maar waarom gelijk betalen?
Normaal doe je dat na herstel.
stofzuigertje

door rvjapio » 31 jul 2017 20:18

Ongelofelijk jammer, uw oplichtingszaak. Al minstens de zesde rippende dakdekker die ik voorbij zie komen. Helaas blijkt heel veel waarschuwen dus niet te helpen. Kies voortaan een goede loodgieter/dakdekker in uw buurt, ga het gesprek aan, laat u breed voorlichten over het werk en de kosten en betaal helemaal niks voordat u tevreden bent. Zelf heb ik een loodgieter/dakdekker die alles kan, van dakdekken tot cv maken en lekkende kranen repareren. Hij heeft net mijn goot schoongemaakt, geinspecteerd en gerepareerd op 10 meter hoog (10 meter lang). Kosten: 130 euro. Laat u nooit meer onder druk zetten, want dat is nergens voor nodig.
rvjapio

door Bob Schurkjens » 31 jul 2017 23:27

De kern van het probleem is als volgt:

Je bent mentaal niet voorbereid op dit soort figuren. Ze komen onverwacht aan je deur. Ze spelen dit spel dag in dag uit en jij niet. Dus sta je meteen al twee nul achter.

Het is dus ook geen dommigheid van mensen. Je gaat er met boter en suiker in. En niet iedereen staat dag in dag uit sterk in zijn of haar schoenen.

Dit is een probleem van alle tijden. Al in 1971 is er een wetsvoorstel behandeld om colportage te verbieden. Heeft het helaas niet gehaald.
Bob Schurkjens

door Bob Schurkjens » 13 aug 2017 03:10

Woningverbetering Nederland BV, Woning Verbetering Nederland BV ...

Wel sneu voor deze oplichters dat iedereen die hun firmanaam (nou ja, firma?) googlet op dit forum terecht komt. Slecht voor de omzet en zo.

Topicstarter heeft wellicht op hun verzoek haar klacht verwijderd. Maar dat helpt niet want de klacht staat er nog steeds. Door forumleden wordt dit soort klachten namelijk altijd veilig gesteld door deze te quoten. U ziet nu waarom we dat doen.

Gaan deze oplichters die paar duizend euro snel terugstorten? Of is de baas alweer heel lang op vakantie (waar doet hij het toch van)?

Wij zijn benieuwd!
Bob Schurkjens

Sorteer op

Keer terug naar Overig huis / tuin