Radar

toggle menu

Hout & Janssen wil bij lamellen geen extra service bieden

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.

RE: Hout & Janssen wil bij lamellen geen extra service bieden

door gosewijn » 12 okt 2017 14:16

redelijk eenvoudig klusje is voor een raamdecoratie bedrijf

Hoezo eenvoudig klusje , weet u welke lamellen er hangen .
gosewijn
 
Berichten: 583
Geregistreerd: 10 apr 2014 18:00

RE: Hout & Janssen wil bij lamellen geen extra service bieden

door webshopeigenaar14 » 12 okt 2017 14:23

Nee, daarom meende ik mij ook ingedekt te hebben door te schrijven 'volgens mij.'

Mijn suggestie leek mij beter dan te zeggen..je hebt gewoon pech. Breek die koof maar af of gooi de lamellen in de prullenbak.
webshopeigenaar14
 
Berichten: 167
Geregistreerd: 21 jun 2017 23:12

RE: Hout & Janssen wil bij lamellen geen extra service bieden

door gosewijn » 12 okt 2017 14:52

:D :D Ja , daar kun je alle kanten mee op, in dit geval niet de goede .

Kunststof lamellen , verticaal, kan een goede dhz wel doen . Met goede ijzerzaag afzagen.

Stoffen lamellen is een heel ander verhaal. Ketting loshalen en gewichten er uithalen , is takkewerk. Als je 2 cm moet inkorten moet je de onderzoom die gelijmt is heel voorzichtig loshalen ,2 cm afknippen en onderzoom weer inmaken . Dit zal met een naaimachine moeten omdat niemand een lijmmachine heeft. Klaar weer terug naar klant en weer ophangen . 2,50 breed ben je zo 4 a 5 uur bezig a 50.00 euro per uur .
gosewijn
 
Berichten: 583
Geregistreerd: 10 apr 2014 18:00

RE: Hout & Janssen wil bij lamellen geen extra service bieden

door webshopeigenaar14 » 12 okt 2017 15:02

Ik zie daarin geen aanleiding voor een (alternatief) bedrijf om een klus te weigeren. Als ik een electricien bel om mijn meterkast aan te passen zullen er weinig zijn die zeggen...pfff, als u nu belde om een lamp te vervangen was ik wel gekomen.

Indien een klant een klus geklaard wil hebben en daar graag het geldende tarief voor wil betalen zou er ook iemand te vinden moeten zijn die dat wil doen. Tenzij het in lamellen land hossanna is, iedereen daar allang financieel binnen is en alleen nog de krenten uit de pap hoeft te doen.
Indien het een onmogelijke klus is verandert het verhaal uiteraard helemaal.

Maar goed, dat weten jij en ik niet, dus alles na mijn eerste suggestie is een beetje zonde van de ruimte op het scherm.
webshopeigenaar14
 
Berichten: 167
Geregistreerd: 21 jun 2017 23:12

RE: Hout & Janssen wil bij lamellen geen extra service bieden

door crazyme » 12 okt 2017 15:52

gosewijn schreef::D :D Ja , daar kun je alle kanten mee op, in dit geval niet de goede .

Kunststof lamellen , verticaal, kan een goede dhz wel doen . Met goede ijzerzaag afzagen.

Stoffen lamellen is een heel ander verhaal. Ketting loshalen en gewichten er uithalen , is takkewerk. Als je 2 cm moet inkorten moet je de onderzoom die gelijmt is heel voorzichtig loshalen ,2 cm afknippen en onderzoom weer inmaken . Dit zal met een naaimachine moeten omdat niemand een lijmmachine heeft. Klaar weer terug naar klant en weer ophangen . 2,50 breed ben je zo 4 a 5 uur bezig a 50.00 euro per uur .


En wanneer de lamellen niet exact gelijk in lengte zijn ziet het er niet uit en verlangt de consument een nieuwe.

Ik geef de winkel groot gelijk : niet aan beginnen, komt alleen ellende van.
Ze kunnen beter tegen kostprijs een nieuwe laten maken op de nieuwe maat.

Maar of ze dat nu nog doen na dit topic durf ik wel te betwijfelen.
crazyme
 
Berichten: 6211
Geregistreerd: 10 jun 2005 23:34

RE: Hout & Janssen wil bij lamellen geen extra service bieden

door atlas1302 » 12 okt 2017 18:34

Waarom maak ik nu zoiets nooit mee, lamellen inkorten met zo`n gedoe. Als TS zou willen betalen dan zou de vakman daar toch geen punt van maken en was het Topic allang gesloten.

Ts blijft maar zitten met zijn te lange lamellen, hoe zou dat nu toch komen?
atlas1302
 
Berichten: 458
Geregistreerd: 07 sep 2016 23:45

RE: Hout & Janssen wil bij lamellen geen extra service bieden

door Julie4444 » 12 okt 2017 19:00

muzikareltje44 schreef:Natuurlijk hadden wij extra voor het inkorten willen betalen. Het kost tijd en geld, maar zelfs dat wilden ze niet doen ondanks dat we aangaven het zelf niet te kunnen omdat we geen ervaring daarin hebben. Garantie tot aan de deur dus.

En opnieuw: het heeft helemaal niets met garantie te maken. Extra service is niet garantie. En als zij het niet doen, doen ze het niet. Punt.

Je hebt wél garantie, maar geen recht op allerlei extra dingen die ze niet bieden. Er is geen enkele reden om dit bedrijf tot 2 keer toe op internet zwart te maken terwijl ze helemaal niks verkeerd hebben gedaan.
Julie4444
 
Berichten: 4664
Geregistreerd: 04 jul 2014 13:36

RE: Hout & Janssen wil bij lamellen geen extra service bieden

door jonis » 12 okt 2017 20:00

Julie4444 schreef:En opnieuw: het heeft helemaal niets met garantie te maken. Extra service is niet garantie. En als zij het niet doen, doen ze het niet. Punt.

Je hebt wél garantie, maar geen recht op allerlei extra dingen die ze niet bieden. Er is geen enkele reden om dit bedrijf tot 2 keer toe op internet zwart te maken terwijl ze helemaal niks verkeerd hebben gedaan.


Wie zegt eigenlijk dat van Hout en Janssen dat moet bieden.
Lamellen worden op ter plaatse alleen maar opgehangen en zijn al op maat gemaakt door fabrikant lijkt me; kan van Hout en Janssen doodeenvoudig ook de lamellen weer mee terugnemen en door de fabrikant laten inkorten, met eventueel kosten voor TS , want die wijzigt de plannen na aanschaf en pas bij levering, lijkt me.
Juist in deze kan een winkelier door houding tov klant, een koude douche verdienen door een starre houding tonen : je hebt gekregen wat je hebt gevraagd en de rest doen we niet:

we dat zelf maar moeten doen omdat ze geen tijd hebben

Zegt de ondernemer dat of diegene die de montage moet doen?

Zij zijn diegene die adverteren met: hèt adres voor kwaliteit, comfort, deskundig advies en service.

Dus nee ze doen niks verkeerd.....maar iets goeds doen ze dan ook weer niet want ze laten een klant in de kou staan; kost je doorgaans gewoon klanten.
Gewoon terecht dat iemand daar een topic voor opent.
jonis
 
Berichten: 1248
Geregistreerd: 23 okt 2007 01:45

RE: Hout & Janssen wil bij lamellen geen extra service bieden

door Julie4444 » 12 okt 2017 20:07

jonis schreef:
Julie4444 schreef:En opnieuw: het heeft helemaal niets met garantie te maken. Extra service is niet garantie. En als zij het niet doen, doen ze het niet. Punt.

Je hebt wél garantie, maar geen recht op allerlei extra dingen die ze niet bieden. Er is geen enkele reden om dit bedrijf tot 2 keer toe op internet zwart te maken terwijl ze helemaal niks verkeerd hebben gedaan.


Wie zegt eigenlijk dat van Hout en Janssen dat moet bieden.

De topicstarter. Als je zijn/haar eerdere topic had gelezen had je dat geweten. Kijk daar maar eens.

jonis schreef:Lamellen worden op ter plaatse alleen maar opgehangen en zijn al op maat gemaakt door fabrikant lijkt me; kan van Hout en Janssen doodeenvoudig ook de lamellen weer mee terugnemen en door de fabrikant laten inkorten, met eventueel kosten voor TS , want die wijzigt de plannen na aanschaf en pas bij levering, lijkt me.

De topicstarter heeft achteraf besloten dat ze een ander formaat willen en is van mening dat dit bedrijf ze dan maar moet inkorten, terwijl dit bedrijf dus gewoon conform de afspraak geleverd heeft. Dat, nadat de topicstarter al extra korting had afgedongen op de oorspronkelijke prijs.

Het bedrijf kan helemaal niks kwalijk genomen worden: ze hebben zich netjes aan de overeenkomst gehouden. Dat de topicstarter extra service wil of deze dienst praktisch eist is leuk, maar dat is geen reden om dit bedrijf online zwart te maken als ze die dienst niet bieden.

jonis schreef:Juist in deze kan een winkelier door houding tov klant, een koude douche verdienen door een starre houding tonen : je hebt gekregen wat je hebt gevraagd en de rest doen we niet:

Oneens. Allereerst doen ze gewoon netjes wat ze horen doen, en als een klant al extra heeft afgedongen en dan ook nog eens zich zo opstelt is de houding van het bedrijf totaal begrijpelijk. Voor dit soort klanten steek je als ondernemer je hand niet in het vuur. En door ze vervolgens zwart te maken op het internet maakt de topicstarter dat echt niet beter. Iets met honing in plaats van azijn.

jonis schreef:Zij zijn diegene die adverteren met: hèt adres voor kwaliteit, comfort, deskundig advies en service.

En uit niets blijkt dat ze zich daar niet aan houden. Als TS gewoon de oorspronkelijke offerte akkoord had gevonden was er waarschijnlijk meer service geweest, maar als men het druk heeft gaan ze echt geen extra tijd, geld en moeite steken in "lastige" klanten - ze focussen dan wel op mensen die hen ook wat gunnen.

Niet dat dat relevant is verder: de topicstarter riep in het eerste topic dat men "garantie tot de deur" gaf en nu alweer dat ze "geen garantie" geven - een beschuldiging die gewoon niet waar is.
Julie4444
 
Berichten: 4664
Geregistreerd: 04 jul 2014 13:36

RE: Hout & Janssen wil bij lamellen geen extra service bieden

door jonis » 12 okt 2017 21:32

De topicstarter heeft achteraf besloten dat ze een ander formaat willen en is van mening dat dit bedrijf ze dan maar moet inkorten, terwijl dit bedrijf dus gewoon conform de afspraak geleverd heeft. Dat, nadat de topicstarter al extra korting had afgedongen op de oorspronkelijke prijs.


1 ja dat kan een klant beslissen...en die laat je niet in de kou staan....ook dat is service
2 dit bedrijf doet dat waarschijnlijk niet zelf op maat maken maar besteld gewoon bij leverancier op maat; die kan ook terugnemen en opnieuw verstellen en daar eventueel kosten voor berekenen
3 overeengekomen prijs doet niet terzake:

Natuurlijk hadden wij extra voor het inkorten willen betalen. Het kost tijd en geld, maar zelfs dat wilden ze niet doen ondanks dat we aangaven het zelf niet te kunnen


Als je ergens gordijnen op maat laat maken kamerhoog....zou het ook vreemd zijn als je het leuker zou vinden om ze alleen vensterhoogte te hebben dat het inkorten dan opeens niet meer zou kunnen (en dan hebben we het niet over minder stof kosten maar over gewoon extra betalen voor nog eens op maat maken)



Wie zegt eigenlijk dat van Hout en Janssen dat moet bieden.

De topicstarter. Als je zijn/haar eerdere topic had gelezen had je dat geweten. Kijk daar maar eens.


Mijn punt was dat de fabrikant dat zal waarschijnlijk zal uitvoeren...... :roll: Als je goed had gelezen had je dat geweten.

Wie zegt eigenlijk dat van Hout en Janssen dat moet bieden.
Lamellen worden op ter plaatse alleen maar opgehangen en zijn al op maat gemaakt door fabrikant lijkt me; kan van Hout en Janssen doodeenvoudig ook de lamellen weer mee terugnemen en door de fabrikant laten inkorten, met eventueel kosten voor TS , want die wijzigt de plannen na aanschaf en pas bij levering, lijkt me.
jonis
 
Berichten: 1248
Geregistreerd: 23 okt 2007 01:45

RE: Hout & Janssen wil bij lamellen geen extra service bieden

door gosewijn » 12 okt 2017 21:38

Je kunt beter nieuwe lamellen bestellen dan dat de fabrikant moet repareren , inkorten . De meeste Fabrikanten hebben hier het personeel niet voor .
gosewijn
 
Berichten: 583
Geregistreerd: 10 apr 2014 18:00

RE: Hout & Janssen wil bij lamellen geen extra service bieden

door v.d.Heyden » 12 okt 2017 22:21

jonis schreef:[Dus nee ze doen niks verkeerd.....maar iets goeds doen ze dan ook weer niet want ze laten een klant in de kou staan; kost je doorgaans gewoon klanten.
Gewoon terecht dat iemand daar een topic voor opent.


Sommige klanten wil je als bedrijf liever niet meer als klant hebben.
Gezien het eerste topic door TS kan ik mij best voorstellen dat dit hier het geval is.

v.d.Heyden
v.d.Heyden
 
Berichten: 412
Geregistreerd: 19 jan 2010 23:04

RE: Hout & Janssen wil bij lamellen geen extra service bieden

door Klaas Jan » 13 okt 2017 08:23

Mucha schreef:Juist. Eerst een fikse korting afdingen.
Vervolgens extra service eisen.
En vervolgens in 3 topics het bedrijf afbranden.
Ook van de koning hoeft een bedrijf niet alles te pikken.


Voor de aankoop onderhandelen over korting. Heel verstandig.
De klant vraagt daarna om aanvullende werkzaamheden.
De leverancier, een specialist op het gebied, geeft aan geen tijd te hebben.
De klant wil betalen voor de gevraagde service. De leverancier - op hun website staat uitstekende service -weigert.
De klant plaatst klachten op een consumentenforum. Ook niet ongebruikelijk. Daar zijn zelfs speciale sites voor.

Wat 'de koning' ermee te maken heeft snap ik niet. Ik zie het niet als een belachelijke vraag en zeker niet als men netjes voor diensten wil betalen.
Klaas Jan
 
Berichten: 775
Geregistreerd: 29 apr 2014 15:28

RE: Hout & Janssen wil bij lamellen geen extra service bieden

door kweenie » 13 okt 2017 11:22

Gezien de manier waarop TS op dit forum schreef, heb ik mijn twijfels over hoe TS de bezorger van de lamellen bejegende. En of daarbij duidelijk werd dat TS 'natuurlijk' voor die extra dienst zou willen betalen. Maar dat zullen we natuurlijk nooit weten.
kweenie
 
Berichten: 11435
Geregistreerd: 24 okt 2007 15:04

RE: Hout & Janssen wil bij lamellen geen extra service bieden

door Mucha » 13 okt 2017 11:30

Klaas Jan schreef:
Mucha schreef:Juist. Eerst een fikse korting afdingen.
Vervolgens extra service eisen.
En vervolgens in 3 topics het bedrijf afbranden.
Ook van de koning hoeft een bedrijf niet alles te pikken.


Voor de aankoop onderhandelen over korting. Heel verstandig.
De klant vraagt daarna om aanvullende werkzaamheden.
De leverancier, een specialist op het gebied, geeft aan geen tijd te hebben.
De klant wil betalen voor de gevraagde service. De leverancier - op hun website staat uitstekende service -weigert.
De klant plaatst klachten op een consumentenforum. Ook niet ongebruikelijk. Daar zijn zelfs speciale sites voor.

Wat 'de koning' ermee te maken heeft snap ik niet. Ik zie het niet als een belachelijke vraag en zeker niet als men netjes voor diensten wil betalen.


Zoals al door anderen aangegeven, kan het bedrijf gewoon geen tijd hebben gehad. En/of het juiste gereedschap ervoor bij de hand. Ts was vast niet de enigste klant.
Een klacht op een forum mag ook. Maar dan wel een terechte klacht. In deze bestelde de klant iets en kreeg waar hij precies waar hij om vroeg.
Maar hij wilde meer en beroept zich op de garantie. (In 3 topics maar liefs.) Wat geheel onterecht is.
Soms moet je ook als koning klant nee kunnen accepteren.
Mucha
 
Berichten: 2074
Geregistreerd: 21 sep 2013 15:02

RE: Hout & Janssen wil bij lamellen geen extra service bieden

door webshopeigenaar14 » 13 okt 2017 11:34

Soms kan een klant natuurlijk ook niet geheel op de hoogte zijn van de correcte juridische termen zijn en over garantie spreken terwijl deze eigenlijk service bedoeld. Dat is correct gecorrigeerd in de topic titel. Daarnaast kan een klant ook verbaal niet geheel handig zijn en een welgemeende vraag en mening wat banaal neerzetten. Onbedoeld wekt dat dan een hoop onbegrip en irritatie op.

Daar doorheen lezend zie ik een klant die om extra service vraagt en te horen krijgt dat dit niet mogelijk is dat deze dat zelf moet oplossen. Ik kan mij de verbazing en verontwaardiging dan voorstellen als je net veel geld hebt uitgegeven. Ik kan mij de reactie van het bedrijf ook voorstellen als dit simpelweg geen mogelijkheid is.
webshopeigenaar14
 
Berichten: 167
Geregistreerd: 21 jun 2017 23:12

RE: Hout & Janssen wil bij lamellen geen extra service bieden

door Mucha » 13 okt 2017 11:39

webshopeigenaar14 schreef:Soms kan een klant natuurlijk ook niet geheel op de hoogte zijn van de correcte juridische termen zijn en over garantie spreken terwijl deze eigenlijk service bedoeld. Dat is correct gecorrigeerd in de topic titel. .


het is inderdaad aangepast in de topic titel. (Nadat verschillende forumleden daarop gewezen hebben.)
Maar daarna opende ts 2 nieuwe topics met de uitspraak "Garantie tot aan de deur."
Mucha
 
Berichten: 2074
Geregistreerd: 21 sep 2013 15:02

RE: Hout & Janssen wil bij lamellen geen extra service bieden

door webshopeigenaar14 » 13 okt 2017 11:46

Onderzoek/ondernemerservaring heeft geleerd dat lezen niet de sterkste kant is van klanten. Ik ga daarom gemakshalve vanuit dat de klant nog steeds onbedoeld de verkeerde term gebruikt. Uit haar verhaal (tegen betaling een correctie uitvoeren) is op te maken dat zij niet vraagt om garantie maar service.
webshopeigenaar14
 
Berichten: 167
Geregistreerd: 21 jun 2017 23:12

RE: Hout & Janssen wil bij lamellen geen extra service bieden

door moederslink » 13 okt 2017 12:02

webshopeigenaar14 schreef:.......... (tegen betaling een correctie uitvoeren) is op te maken dat zij niet vraagt om garantie maar service.

Inderdaad , het is natuurlijk niet zoo gek dat de lamellen gewoon volgens afspraak geleverd en geplaatst zijn en dat de TS daarna een lichtkoof heeft geplaatst waardoor deze lamellen te lang zijn en hij vraagt om inkorting vd lamellen door dit bedrijf.
Hij kan het niet zelf, wil er gewoon voor betalen en het bedrijf heeft er zn mannetjes voor. Het is een service tenslotte en waar dit bedrijf ook mee adverteert.
Dat hij de lamellen met korting heeft gekregen vind ik niet zo relevant , onderhandelen kan altijd en hier is met beider goedkeuring aan voldaan.
Dat staat er m.i. verder ook los van.
moederslink
 
Berichten: 3069
Geregistreerd: 11 jul 2014 21:30

RE: Hout & Janssen wil bij lamellen geen extra service bieden

door Moneyman » 13 okt 2017 12:05

moederslink schreef:
webshopeigenaar14 schreef:.......... (tegen betaling een correctie uitvoeren) is op te maken dat zij niet vraagt om garantie maar service.

Inderdaad , het is natuurlijk niet zoo gek dat de lamellen gewoon volgens afspraak geleverd en geplaatst zijn en dat de TS daarna een lichtkoof heeft geplaatst waardoor deze lamellen te lang zijn en hij vraagt om inkorting vd lamellen door dit bedrijf.
Hij kan het niet zelf, wil er gewoon voor betalen en het bedrijf heeft er zn mannetjes voor. Het is een service tenslotte en waar dit bedrijf ook mee adverteert.
Dat hij de lamellen met korting heeft gekregen vind ik niet zo relevant , onderhandelen kan altijd en hier is met beider goedkeuring aan voldaan.
Dat staat er m.i. verder ook los van.

Enerzijds heb je gelijk, anderzijds bepaalt juist de gunfactor of je iemand verder wilt helpen of niet. In dit geval dus duidelijk niet. Wat daar de reden voor is, kan ik wel raden, maar is uiteindelijk niet zo relevant.
Moneyman
 
Berichten: 5927
Geregistreerd: 18 feb 2015 12:36

VorigeVolgende
Geef de vorige berichten weer
Sorteer op

Keer terug naar Overig huis / tuin