Silvano Waterbedden / Waterbed Discount: waterbed is lek

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
vanderbelt22

Silvano Waterbedden / Waterbed Discount: waterbed is lek

Ongelezen bericht door vanderbelt22 » 09 feb 2018 13:31

Eind 2014 een waterbed gekocht en die is nu lek! Vorige week gebeld en geven aan dat ze in 2017 failliet zijn gegaan en dat het bedrijf is overgenomen en dat ze geen garantie meer geven!! Ik mocht tegen 50% korting een nieuwe matras uitzoeken terwijl ik gewoon 10 jaar garantie op de lasnaden heb. Het bedrijf is nog steeds silvano waterbedden en zitten nog in Duitsland bij de Waterbedden Discount in, zelfde adres enzo en de zelfde mensen nog. Dit mag toch niet zomaar?

[ongefundeerde passage verwijderd]
Laatst gewijzigd door Radar op 09 feb 2018 15:54, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp aangepast, ongefundeerde passage verwijderd

NeoDutchio

Re: Silvano Waterbedden / Waterbed Discount: waterbed is lek

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 09 feb 2018 16:53

U kunt wel garantie hebben, maar als de winkelier failliet is gegaan kunt u de garantie net claimen.
Hier in Nederland gebeurt het ook vaak dat een bedrijf failliet gaat en een doorstart maakt. Op hetzelfde adres met een andere kvk inschrijving. Waarom zou dit niet mogen? Als er enorme schulden zijn kunnen 2 schuldeisers het faillissement aanvragen. Wat er daarna gebeurd is aan de curator en na een verkoop aan de nieuwe bv is het dus ook een nieuw bedrijf.
Helaas staat de consument altijd achteraan. Er valt dus niets meer te claimen nu.

vanderbelt22

Ongelezen bericht door vanderbelt22 » 09 feb 2018 17:24

Maar gaat dit ook op als zelfde eigenaar het bedrijf failliet laat gaan en dan weer door start? Op deze manier is het wel heel makkelijk om van je garanties af te komen! Ze laten de boel failliet gaan en kopen de websop weer terug en gaan dood leuk verder en ik kan fluiten naar mijn garantie. Ze hebben mij wel een voorstel gedaan dat ik korting krijg op een nieuw watermatras maar dan ga ik liever ergens anders kopen dan bij deze oplichters. Ik heb ze vandaag ook de hele dag proberen te bellen maar ze nemen nu ook de telefoon niet meer op.

Cro

Ongelezen bericht door Cro » 09 feb 2018 17:33

In principe kan dat gewoon ja, de eigenaar van het bedrijf voordat het failliet is gegaan kan na faillissement de bedrijfsnaam en dergelijke weer overnemen van de aangestelde curator, net als dat anderen dat kunnen die geïnteresseerd zijn. Daar is niets vreemds aan, de curator moet daar uiteraard wel mee instemmen. En ja, over het algemeen blijven de verplichtingen van de failliete firma dan achter in de boedel, waardoor het inderdaad best zo kan zijn dat jij zoals in dit geval na faillissement aanklopt bij een bedrijf dat dezelfde naam heeft, op dezelfde locatie zit en mogelijk zelfs van dezelfde eigenaar is, dit laatste hoeft echter niet zo te zijn, en dat deze firma jou geen garantie hoeft te verlenen omdat het hoewel de bedrijfsnaam en bijvoorbeeld locatie hetzelfde zijn gebleven officieel gezien toch een volledig andere bedrijfsentiteit is. Dat heeft meestal niets met oplichting te maken, maar is een normaal bijverschijnsel van faillissementen en doorstarts in bepaalde gevallen.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 09 feb 2018 17:34

Of het oplichters zijn kan ik niet beoordelen. U trouwens ook niet, want u weet de reden niet van het faillissement. Overigens gaat het wel iets anders dan u denkt, bij een faillisement moeten er meerdere schuldeisers zijn en moeten de schulden hoger zijn dan de gelden die er zijn.
En ja, de eigenaar kan het bedrijf terugkopen van de curator mits er een plan ligt dienlevensvatbaar is.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 09 feb 2018 18:26

U zult dat bed toch ook wel kunnen plakken?

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme » 09 feb 2018 21:52

Lady1234 schreef:U zult dat bed toch ook wel kunnen plakken?
Wanneer het lek niet bij een naad is kan dat, maar ts heeft het expliciet over garantie op naden.....

Het aanbod is best redelijk

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje » 10 feb 2018 00:51

Garantie op naden?
Zelfde naam en personeel en zelfde merk matrassen?

Dat lijkt op doorstart en de klanten laten barsten.
Probeer ze eens een E mail te sturen en geheel Nederland kan hier meelezen, dus doe er een link naar dit topic bij!
De kans dat ze het nu rustiger kregen en hun naam nog jarenlang via google te vinden is?
Ja, soms is er dan coulance .

Verder is 10 jaren garantie en na 3 jaren lek geen 50% maar 70% korting want u had op 10 jaren gerekend.
Dat zou een goed voorstel zijn, helemaal gratis is ook niet redelijk.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 10 feb 2018 09:13

stofzuigertje schreef:Garantie op naden?
Zelfde naam en personeel en zelfde merk matrassen?

Dat lijkt op doorstart en de klanten laten barsten.
Probeer ze eens een E mail te sturen en geheel Nederland kan hier meelezen, dus doe er een link naar dit topic bij!
De kans dat ze het nu rustiger kregen en hun naam nog jarenlang via google te vinden is?
Ja, soms is er dan coulance .

Verder is 10 jaren garantie en na 3 jaren lek geen 50% maar 70% korting want u had op 10 jaren gerekend.
Dat zou een goed voorstel zijn, helemaal gratis is ook niet redelijk.
Oftewel chantage. Hetzelfde is geprobeerd bij Neckermann, Miss Etam en voor Kijkshop zijn ze nu ook bezig met een doorstart en zo zijn er meer voorbeelden. En dat zijn allemaal winkelketens die van hun klanten af wilden?
De eigenaar van een bedrijf is vaak een BV, dus geen persoon. Dat de directeur van de BV, met overleg na het maken van een goed plan, de failliete boedel overneemt van de curator, is het een nieuw bedrijf. Dan wilt u het nieuwe bedrijf door het slijk gaan halen vanwege een garantiegeval waar zij geen invloed op hebben. Er is immers geen koopcontract met dat bedrijf.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje » 10 feb 2018 09:37

Als je een nieuwe naam gebruikte of de werkwijze duidelijk aanpaste klopt het verhaal van Neodutchio,

Maar als je nauwelijks verschil ziet loop je risico dat ze je hier uitnodigen voor jou kant van het verhaal.
Daarmee voorkom je dat je jarenlang na de doorstart klanten mis loopt wegens geen of matige service.

Hetzelfde personeel is nog geen zelfde eigenaar....
Alleen garantie op lasnaden, die zeer lastig plakbaar zijn... de rest is met de juiste lijm wel te doen.

Ik weet niet wat de normale marge op een water matras is, het is geen meubel tenslotte maar slechts 50% korting....
Na 3 jaren 30% afschrijving bij 10 jaren garantie en het niet voor deze klant bij importeur / fabriek willen neerleggen?

Als je geen 50 maar 70% korting geeft is redelijker en netjes en je wilt toch dat alle lezers hier ook tevreden zijn.
Een ex waterbed slaper die nu weer normaal matras heeft, maar dat is door de hoge stroomrekening en ik wil bezuinigen......
Sliep prima en mijn lek kwam vermoedelijk door 2x zelf verhuizen na 9 jaren gebruik!

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme » 11 feb 2018 10:07

Als je geen 50 maar 70% korting geeft is redelijker en netjes en je wilt toch dat alle lezers hier ook tevreden zijn.
Alle lezers hier tevreden ?

In welk sprookje leef jij ? :lol:

vanderbelt22

Ongelezen bericht door vanderbelt22 » 13 feb 2018 09:55

Ook met Thuiswinkel Waarborg gesproken en die geven aan dat ze in 2017 failliet zijn gegaan en dat je een klachten formulier op de site van Thuiswinkel Waarborg moet invullen en dat ze het dan binnen 7 dagen gaan oplossen met Waterbedden Discount. Ook nog wat wezen rond Googlen en ben er achter gekomen dat de eigenaren van dit bedrijf aantal jaren geleden ook al failliet zijn gegaan met een ander waterbedden bedrijf toen gevestigd in Aalten en nu in Bocholt paar km verderop. Onderstussen heb ik bij een andere bedrijf een nieuwe watermatras gekocht en die ontvang ik als het goed is morgen. Silvano Waterbedden heb ik vrijdag wel 10 keer gebeld maar neemt niemand meer de telefoon op dus ik ben er wel klaar mee! Ik slaap al 20 jaar op waterbedden en wil nooit meer anders op andere bedden krijg ik snel last van mijn onderrug en op een waterbed niet. Bedankt allemaal voor jullie reacties.

Waterbeddiscount

Ongelezen bericht door Waterbeddiscount » 13 feb 2018 14:26

"Tevreden klanten" hebben voor ons / waterbeddiscount de hoogste prioriteit!

Alle garantietermijnen zijn nog geldig en blijven dus ook van kracht!! Als u klachten heeft over uw product of over garanties dan kunt u een mail sturen naar [email protected] en dan zullen we samen kijken naar een gepaste oplossing!

We zullen alle problemen naar tevredenheid oplossen.

U kunt ons ook bereiken via de chat of telefoon: +31 85 - 001 20 85
Laatst gewijzigd door Waterbeddiscount op 03 apr 2018 11:12, 2 keer totaal gewijzigd.

Waterbeddiscount

Ongelezen bericht door Waterbeddiscount » 13 feb 2018 14:40

vanderbelt22 schreef:Ook met Thuiswinkel Waarborg gesproken en die geven aan dat ze in 2017 failliet zijn gegaan en dat je een klachten formulier op de site van Thuiswinkel Waarborg moet invullen en dat ze het dan binnen 7 dagen gaan oplossen met Waterbedden Discount. Ook nog wat wezen rond Googlen en ben er achter gekomen dat de eigenaren van dit bedrijf aantal jaren geleden ook al failliet zijn gegaan met een ander waterbedden bedrijf toen gevestigd in Aalten en nu in Bocholt paar km verderop. Onderstussen heb ik bij een andere bedrijf een nieuwe watermatras gekocht en die ontvang ik als het goed is morgen. Silvano Waterbedden heb ik vrijdag wel 10 keer gebeld maar neemt niemand meer de telefoon op dus ik ben er wel klaar mee! Ik slaap al 20 jaar op waterbedden en wil nooit meer anders op andere bedden krijg ik snel last van mijn onderrug en op een waterbed niet. Bedankt allemaal voor jullie reacties.
Beste meneer/mevrouw vanderbelt22,

Graag komen we met u in contact op het probleem te kunnen oplossen! Alle garantietermijnen zijn nog geldig.

Met vriendelijke groet
Waterbeddiscount team

vanderbelt22

Ongelezen bericht door vanderbelt22 » 16 feb 2018 10:48

Vorige week is mijn bed lek gegaan binnen de garantie ik heb jullie toen gelijk gebeld en kreeg toen een heel verhaal dat het bedrijf failliet is gegaan en dat jullie geen garantie meer geven. Ik ben toen boos geworden en toen was opeens een korting mogelijk maar dat is niet terecht want ik heb gewoon nog garantie en toen heb ik melding gemaakt bj de thuiswinkelwaarborg en hierzo en nu zeggen jullie opeens 2 weken later ja je krijgt toch wel garantie! Ik heb jullie vrijdag wel 10x gebeld en dan neemt niemand de telefoon op. Ondertussen heb ik al ergens anders een watermatras moeten bestellen omdat ik niet 2 weken in een nat bed kan gaan slapen. Een waterbed slaapr heerlijk en wik wil nooit meer aders maar ook nooit meer een waterbed van jullie!

annevis

Ongelezen bericht door annevis » 19 jun 2018 11:42

hier precies het zelfde probleem. Mijn watermatras is binnen de garantie lek op de vultuit. Zojuist gepsroken met [naam verwijderd] van Waterbed Discount via de chat op hun website en ze zeggen dat ze geen garantie meer geven. Ik ga dit verder uitzoeken met mijn rechtsbijstand en de consuemntenbond!

WaterbedDiscount:
Als de matras oder is dan eind 2016 is die niet bij ons gekocht. Wij hebben het bedrijf overgenomen omdat de waterbed Discount GmbH insolvent is gegaan. Wat ik je kan aanbieden is een nieuwe matras met korting van 40% te leveren ob de webwinkelprijs. Helaas heb je geen garantie meer, als de matras voor december 2016 gekocht is.
22 minuten geleden

Gast:
heel raar!
ik ga dit dan opnemen met consumentenbond
totziens!
15 minuten geleden. Gezien

WaterbedDiscount:
Ja zeker, dat mag je doen. Ik wil je graag verder helpen, maar het bedrijf waar het waterbed gekocht is, bestaat niet meer. En je hebt zeker begrijp ervoor dat ik geen garantie klacht kan maken voor een order welke niet bij ons besteld is. Ik snap dat je dit heel vervelend vindt.
9 minuten geleden

Gast:
Bij tros radar zeggen jullie dit?
"Tevreden klanten" hebben voor ons / waterbeddiscount de hoogste prioriteit!
Alle garantietermijnen zijn nog geldig en blijven dus ook van kracht!! Als u klachten heeft over uw product of over garanties dan kunt u een mail sturen naar [email protected] en dan zullen we samen kijken naar een gepaste oplossing!
We zullen alle problemen naar tevredenheid oplossen.
7 minuten geleden. Gezien

WaterbedDiscount:
Ne, wij zijn The Bed Company BV. Ik denk dat het bed gekocht is bij Waterbeddiscount Discount Gmbh . Wij hebben de onlineshop overgenomen omdat het bedrijf waterbed Discount GmbH niet meer bestaat. Ze hebben in december 2016 insolventie aangemeld.
5 minuten geleden

Gast:
ik ga het wel verder uitzoeken met mijn rechtsbijstand en op internet. fijne dag
4 minuten geleden. Gezien

WaterbedDiscount
oke, hetzelfde.
3 minuten geleden
Laatst gewijzigd door Radar op 20 jun 2018 09:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Naam verwijderd

Waterbeddiscount

Ongelezen bericht door Waterbeddiscount » 05 jul 2018 11:36

Beste Forumleden & Klanten,

Waterbeddiscount is overgenomen door The Bed Company. Alle garanties zijn nog geldig en blijven dus ook van kracht, ook voor de toekomst!

U kunt ons bereiken op +31 85 - 001 20 85 of een mail sturen naar [email protected]

Graag komen we met u in contact.

Plaats reactie