LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Woonwebwinkel Lil failliet, en nu?
Woonwebwinkel Lil failliet, en nu?
We hebben in december 2017 een tafel gekocht bij Lil.
De tafel is bezorgd. Na een paar weken waren er mankementen. De tafel retour gezonden op 3 april, in overleg, om te repareren of om een nieuwe tafel te krijgen.
Nu zijn ze failliet!
Wat kunnen we doen om ev. onze tafel terug te krijgen?
De tafel is bezorgd. Na een paar weken waren er mankementen. De tafel retour gezonden op 3 april, in overleg, om te repareren of om een nieuwe tafel te krijgen.
Nu zijn ze failliet!
Wat kunnen we doen om ev. onze tafel terug te krijgen?
Re: Woonwebwinkel Lil failliet, en nu?
De curator benaderen?
Re: Woonwebwinkel Lil failliet, en nu?
De tafel is meegegaan in het faillissement en is, hoe vreemd het ook mag klinken, niet meer van u.bonnyjan schreef:We hebben in december 2017 een tafel gekocht bij Lil.
De tafel is bezorgd. Na een paar weken waren er mankementen. De tafel retour gezonden op 3 april, in overleg, om te repareren of om een nieuwe tafel te krijgen.
Nu zijn ze failliet!
Wat kunnen we doen om ev. onze tafel terug te krijgen?
U zult moeten uitvissen wie de curator van dit faillissement is en daar een melding maken met verzoek om teruggave van de tafel.
Re: Woonwebwinkel Lil failliet, en nu?
De tafel is nog wel degelijk van TS. Er ligt alleen algeheel beslag op van de curator. En dat is relevant omdat, als het faillissement zou worden opgeheven bij gebrek aan baten, de oude eigendomstoestand weer van kracht wordt.scontra schreef:De tafel is meegegaan in het faillissement en is, hoe vreemd het ook mag klinken, niet meer van u.bonnyjan schreef:We hebben in december 2017 een tafel gekocht bij Lil.
De tafel is bezorgd. Na een paar weken waren er mankementen. De tafel retour gezonden op 3 april, in overleg, om te repareren of om een nieuwe tafel te krijgen.
Nu zijn ze failliet!
Wat kunnen we doen om ev. onze tafel terug te krijgen?
U zult moeten uitvissen wie de curator van dit faillissement is en daar een melding maken met verzoek om teruggave van de tafel.
Re: Woonwebwinkel Lil failliet, en nu?
U moet de curator benaderen en aangeven dat de tafel niet tot de boedel van Lil behoort.
Re: Woonwebwinkel Lil failliet, en nu?
Wij hebben een salontafel gekocht bij Lil.nl
Echter kwam Lil.nl terug op hun eerdere toezegging om te leveren binnen 5-8 werkdagen. Vervolgens hebben we (mede naar aanleiding van de negatieve uitlatingen in Radar) de koop ongedaan gemaakt binnen de gestelde termijn. De koop is ook ontbonden, dit is ook bevestigd in de mail. Echter hebben wij nu 14 dagen later ons aankoopbedrag nog niet retour ontvangen. Nu is Lil.nl, naar nu blijkt failliet.
Wat gebeurt er nu met het aan ons toegezegde terugstorting van het aankoopbedrag?
Echter kwam Lil.nl terug op hun eerdere toezegging om te leveren binnen 5-8 werkdagen. Vervolgens hebben we (mede naar aanleiding van de negatieve uitlatingen in Radar) de koop ongedaan gemaakt binnen de gestelde termijn. De koop is ook ontbonden, dit is ook bevestigd in de mail. Echter hebben wij nu 14 dagen later ons aankoopbedrag nog niet retour ontvangen. Nu is Lil.nl, naar nu blijkt failliet.
Wat gebeurt er nu met het aan ons toegezegde terugstorting van het aankoopbedrag?
Re: Woonwebwinkel Lil failliet, en nu?
Het maakt inderdaad groot verschil of het gaat om een tafel die nog niet geleverd was of een tafel die ter reparatie is aangeboden. Meer als dat het bij een garage groot verschil maakt of je een gekochte auto nog niet hebt ontvangen of dat je auto slechts voor een grote beurt bij de garage stond. Contact opnemen met de curator en aangeven dat deze tafel al van jou was, maar slechts ter reparatie was aangeboden, lijkt mij de eerste stap om de tafel weet terug te krijgen. (Waarbij je er wel rekening mee moet houden dat je zelf voor vervoer moet zorgen...)
Re: Woonwebwinkel Lil failliet, en nu?
Hoe zit dat dan in de aannemelijke situatie dat wanneer het faillissement wordt opgeheven en de tafel er niet meer is ?Moneyman schreef:De tafel is nog wel degelijk van TS. Er ligt alleen algeheel beslag op van de curator. En dat is relevant omdat, als het faillissement zou worden opgeheven bij gebrek aan baten, de oude eigendomstoestand weer van kracht wordt.scontra schreef:De tafel is meegegaan in het faillissement en is, hoe vreemd het ook mag klinken, niet meer van u.bonnyjan schreef:We hebben in december 2017 een tafel gekocht bij Lil.
De tafel is bezorgd. Na een paar weken waren er mankementen. De tafel retour gezonden op 3 april, in overleg, om te repareren of om een nieuwe tafel te krijgen.
Nu zijn ze failliet!
Wat kunnen we doen om ev. onze tafel terug te krijgen?
U zult moeten uitvissen wie de curator van dit faillissement is en daar een melding maken met verzoek om teruggave van de tafel.
Bijvoorbeeld aan een opkoper verkocht.
Re: Woonwebwinkel Lil failliet, en nu?
De tafel is van u en niet van LIL, dus deze behoort niet tot de eigendommen van LIL en mag dus ook niet geveild / verkocht worden.
Aangeven aan de curator dat u deze spoedig terug wenst.
Aangeven aan de curator dat u deze spoedig terug wenst.
Re: Woonwebwinkel Lil failliet, en nu?
Zo werkt het dus in de praktijk niet. Een curator laat niets van zich horen (buiten een standaard bericht dat ze de vordering hebben opgenomen), en oeperdepoeps : jouw tafel blijkt verkocht.yan schreef:De tafel is van u en niet van LIL, dus deze behoort niet tot de eigendommen van LIL en mag dus ook niet geveild / verkocht worden.
Aangeven aan de curator dat u deze spoedig terug wenst.
Re: Woonwebwinkel Lil failliet, en nu?
In de praktijk verkopen curators doorgaans alleen de niet de eigendommen van anderen.
Re: Woonwebwinkel Lil failliet, en nu?
Code: Selecteer alles
oeperdepoeps : jouw tafel blijkt verkocht.