Punt van zorg over brandveiligheid in een appartementencomplex

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Tim Vos
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 jun 2021 17:07

Re: Punt van zorg over brandveiligheid in een appartementencomplex

Ongelezen bericht door Tim Vos »

Bedankt voor de reacties en tips!

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Punt van zorg over brandveiligheid in een appartementencomplex

Ongelezen bericht door D34M0N »

sjohie schreef:
24 jun 2021 08:06
Route is inbrengen in een VvE vergadering, dus plenair en uiteindelijk genotuleerd, en vooral niet terloops een-op-een met een enkel lid. Anders dan wat men denkt, is de voorzitter van een VvE, niet god van het complex, over besluiten dient conform een reglement gestemd te worden, en afhankelijk van het mandaat van een commissie of voorzitter, wordt door die groep of persoon, eea conform gestemde, uitgevoerd.
Ik begrijp van TS dat hij dit punt al heeft aangekaart bij de VvE. Ook begrijp ik van TS dat sinds 2018 of 2019 geen vergadering meer heeft plaatsgevonden. Bij mijn weten is het voor een VvE verplicht om minstens 1 keer per jaar een vergadering te houden.

Normaal gesproken is het natuurlijk het beste om gewoon de officiële paden te volgen, maar ik begrijp van TS dat hij dat al heeft geprobeerd en dat het geen succes was. Volgende stap is melding bij brandweer of gemeente over de niet brandveilige situatie.

HandigeHarrie
Berichten: 1355
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Punt van zorg over brandveiligheid in een appartementencomplex

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

TS heeft vragen gesteld aan de VvE-voorzitter maar niet gevraagd om het onderwerp Obstakels op de agenda te zetten. Dit kan alsnog, schriftelijk. In het HHR staat hoeveel leden nodig zijn om een punt op de agenda te krijgen.
De brandweer vragen om controle op brandveiligheid, al dan niet via VvE / ALV.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Punt van zorg over brandveiligheid in een appartementencomplex

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

Alles wat je aanhaalt kun je inbrengen in de ledenvergadering, weet dan tegelijk dat dit ook het hoogste orgaan binnen een vve is, niet het bestuur niet een beheerder maar de leden zelf maken de dienst uit met inachtneming van de wettelijke bepalingen, daarna het modelreglement en als laatste het huishoudelijk reglement, in die specifieke volgorde dus, bestuur kan dus geen toestemming geven aan zaken die in strijd zijn met de reglementen....

Eigenlijk kun je trouwens stellen dat het bestuur "in dienst is" van de leden!!!!


Zet deze zaken op de agenda, dien ze in ieder geval schriftelijk in, als in gekomen stuk moet het bestuur dit dan behandelen, doen ze dit niet stel je dit in de rondvraag aan de orde en eis je dat dit alsnog behandeld wordt, stel in je ingekomen stuk (brief) dat je eist dat men zich aan de geldende wet en regelgeving houd, eis dus dat alles wat niet thuis hoort op de openbare algemene ruimte's verwijderd word!!!!

Gaat men in deze vergadering niet mee dan vraag een keuring aan bij de brandweer, dat kun je als belanghebbende zelf doen, werkt dit alsnog niet is er nog een manier en dat is een gang naar de rechter....

alles wat je doet doe dit schriftelijk en documenteer dit goed zodat je aan kan tonen dat je de stappen in de goede volgorde genomen hebt, reageer niet telefonisch als men je op die manier benadert maar meld dat je alleen reageert via de mail....

succes.

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Punt van zorg over brandveiligheid in een appartementencomplex

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ga daarna op zoek naar een andere woning want ik denk niet dat u nog erg geliefd bent.
probeer met iedereen in gesprek te blijven.
Als u het laat escaleren heeft u hier alleen uzelf mee.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Punt van zorg over brandveiligheid in een appartementencomplex

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

juliomariner schreef:
25 jun 2021 19:06
Ga daarna op zoek naar een andere woning want ik denk niet dat u nog erg geliefd bent.
probeer met iedereen in gesprek te blijven.
Als u het laat escaleren heeft u hier alleen uzelf mee.
dat kan zo maar erg meevallen, al deze punten zijn ook in het belang van alle andere bewoners, dit moet ze goed duidelijk gemaakt worden....

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Punt van zorg over brandveiligheid in een appartementencomplex

Ongelezen bericht door juliomariner »

ik zeg ook niet dat TS ongelijk heeft maar de toon maakt de muziek. Stel TS legt het aan de rechter voor en wint. Dan heeft hij wel gewonnen maar het woongenot is weg.

angel1978
Berichten: 10896
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Punt van zorg over brandveiligheid in een appartementencomplex

Ongelezen bericht door angel1978 »

Ik denk dat als je het privé gebruik van een serre, plantenbakken, drogen van was, houten vlonders op een betonnen vloer en het inrichten van zithoekjes e.d. onmogelijk maakt dat de meeste bewoners je dat niet in dank afnemen. Ook al is het ook in hun belang.

Ga er dus maar vanuit dat je niet heel geliefd zal zijn.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Punt van zorg over brandveiligheid in een appartementencomplex

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

juliomariner schreef:
26 jun 2021 08:36
ik zeg ook niet dat TS ongelijk heeft maar de toon maakt de muziek. Stel TS legt het aan de rechter voor en wint. Dan heeft hij wel gewonnen maar het woongenot is weg.
valt erg mee, zeker als je dit eerst in de ledenvergadering voorlegd met de juiste argumenten zoals ieders veiligheid....

heb hier ook onenigheid gehad in de vve en woon er nog steeds met veel plezier, heb hoog spel gespeeld over een aantal zaken en de medebewoners persoonlijk aangeschreven via een brief waarin ik het een en ander uitgelegd heb, al de zaken die er speelden waren feitelijk gezien voor een ieder van belang al moesten er ook mensen iets "inleveren" wat in de loop van de tijd zo gegroeid was....

de toon maakt inderdaad de muziek, vandaar ook dat een goede uitleg noodzakelijk is en vandaar ook dat ik een brief aan alle bewoners geschreven had met argumentatie en verwijzing naar de betreffende regelgeving, eerst gaan de mensen de hakken in het zand zetten, vooral degenen die zich benadeelt voelen maar er waren er velen die hetzelfde vonden maar nooit iets (durfden) te uiten!!!!

Het kan zo maar zijn dat deze "rest" je dankbaar is achteraf omdat er eindelijk iemand is die WEL durft op te staan....

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Punt van zorg over brandveiligheid in een appartementencomplex

Ongelezen bericht door Moneyman »

snuffel1 schreef:
26 jun 2021 11:35
In het reglement staat dit geschreven
Objecten op galerijen zijn toegestaan, mits ze niet belemmerend zijn in geval van nood, wanneer er met spoed ontruimingen moeten plaatsvinden vanwege brandgevaar of medische urgentie.
Waar baseer je dat op?

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Punt van zorg over brandveiligheid in een appartementencomplex

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

juliomariner schreef:
26 jun 2021 08:36
ik zeg ook niet dat TS ongelijk heeft maar de toon maakt de muziek. Stel TS legt het aan de rechter voor en wint. Dan heeft hij wel gewonnen maar het woongenot is weg.
Ik gok dat het wat genuanceerder ligt. De kans is groot dat andere bewoners dit steunen maar het niet kenbaar durven te maken. Als iemand dan actie onderneemt zullen er best wel mensen zich er bij aansluiten. Ik heb eigenlijk nog nooit anders meegemaakt.

angel1978
Berichten: 10896
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Punt van zorg over brandveiligheid in een appartementencomplex

Ongelezen bericht door angel1978 »

Van wie denk je dat die objecten zijn die weggehaald moeten worden?
En die ruimte die in privé gebruik is genomen?
En de vlondervloer op het beton?

Allemaal van de voorzitter? Of zouden er ook medebewoners zijn met een belang het zo te houden?

Gesloten