Kan VVE leverancier verplichten?

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
HandigeHarrie

Re: Kan VVE leverancier verplichten?

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Heel vreemd dat er gestemd moet worden over een commerciële opdracht als er geen duidelijk prijskaartje bekend is. Ik denk dat je protest kan aantekenen tegen het voorstel van het bestuur om dit zo op de agenda te zetten en erover te stemmen in dit stadium.
Er kan m.i. eerst alleen gestemd worden over de wijze waarop de airco's geïnstalleerd worden, met het oog op de eisen van de gemeente en van de bewoners zelf (aanzicht etc.); ook kan besloten worden hoe de algemene kosten worden verrekend als een bewoner later alsnog een airco laat installeren. Daarna offertes vragen (met kwantumkorting) bij verschillende leveranciers en mij lijkt dat alleen de eigenaarbewoners die een airco bestellen, over deze tweede keus meebeslissen (of ervoor kiezen om een andere leverancier te nemen voor de eigen airco maar dat zal duurder zijn). Kijk eens bij "veelgestelde vragen" bij vvebelang.nl; mss staat daar iets nuttigs. Of bij rechtspraak.nl

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

HereIsTom schreef:
21 jul 2021 13:58
Een kleine meerderheid interesseert het niet of willen gewoon geen airco en deze mensen zijn het dus eens met het bestuur dat er maar voor één leverancier mag worden gekozen. Das een makkelijke keuze als je zelf toch geen airco wil.
Als dit een besluit wordt van de vergadering en, het quorum is gehaald of het betreft een tweede vergadering, dan moet je binnen één maand vernietiging inroepen bij de kantonrechter. Klop je daarna aan? Dan staat het besluit vast.

HereIsTom

Ongelezen bericht door HereIsTom »

Ik wil zelf ook wel een airco, maar vind het dus raar dat ik niet zelf kan kiezen waar ik ‘m kan kopen.
Helaas ben ik financieel niet in staat om naar de rechter te gaan.
Er zijn geen offertes aangevraagd, alleen een prijsindicatie van die ene installateur die door het bestuur ook op de vergadering was.
Ik snap dat de goedkoopste niet altijd de beste is, maar deze installateur weet dat hij de enige keuze is en gaf een prijs indicatie van €2500,- tot €3000,- voor de Fujitsu ASYG12KPCA.

HandigeHarrie

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Wat ga je doen met de adviezen (voor zover die geen geld kosten)?

Lieske1958

Ongelezen bericht door Lieske1958 »

Even gegoogled:

https://www.klimate.nl/fujitsu-asyg12kp ... split.html (€1216,16)

Er moet natuurlijk nog gemonteerd worden, maar zo te zien zal de verkoper er leuk aan verdienen.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Lieske1958 schreef:
25 jul 2021 16:06
Even gegoogled:

https://www.klimate.nl/fujitsu-asyg12kp ... split.html (€1216,16)

Er moet natuurlijk nog gemonteerd worden, maar zo te zien zal de verkoper er leuk aan verdienen.
Mwoah. Afhankelijk van de afstand die overbrugd moet worden. Als ik bij deze zelfde site de 10m installatie kies zit ik ook al ruim op €2200
Het is toch ook de bedoeling dat de verkoper er leuk aan verdiend. Een verkoper die verlies maakt is op lange termijn helemaal niet gunstig.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Het ergste is nog wel dat er dus van Fujitsu ook een split unit beschikbaar is voor onder de 700 euro die ook 3400 watt aan koelend vermogen heeft. Ik denk dat deze installateur er aardig wat extra's uit wil slepen.

Plaats reactie