Slechte inzichten in energieverbruik bij Coolblue Energie

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Hamkazz
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jan 2022 16:16

Slechte inzichten in energieverbruik bij Coolblue Energie

Ongelezen bericht door Hamkazz »

Misschien is mijn verwachtingspatroon wat te hoog tegenwoordig...
Ik ben iemand die graag ziet wat het energieverbruik is in mijn huishouden. Nu ben ik onlangs overgestapt naar coolblue energie. In mijn situatie de meest voordelige tarieven. Nog steeds extreem hoog maar okay, daar moeten we maar mee leven voor de komende periode...
Nu heb ik in de afgelopen jaren wat geshopt. Bij alle leveranciers die ik heb gehad krijg ik inzicht in mijn energieverbruik. Dagelijkse update van de energie gegevens zodat ik weet waar ik aan toe ben en of ik nog een actie kan ondernemen.

Blijkt dat bij de Nederlandse 'big-tech' het niet mogelijk is om inzicht te krijgen. Maandelijks wel, daar krijg ik een afschrift van maar een dagelijks energieverbruik in een app of een portal blijkt voor de Nederlandse 'big-tech' een stap te ver.

Even gesproken met de klantenservice, reactie is: Dit zetten we natuurlijk niet op de website, dat schrikt klanten af... Klantenservice medewerker snapt dat ik ervan baal maar kan niks anders doen dan zeggen dat ik dan maar op m'n energiemeter moet kijken.

Dus voor iedereen die wat meer info wil over energieverbruik vanuit de energie leverancier...

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Slechte inzichten in energieverbruik bij Coolblue Energie

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Elke verkoper en leverancier zet bij hun artikelen die ze aanbieden wat ze kunnen of wat ze hebben. Ze gaan natuurlijk niet neerzetten wat ze niet hebben of wat ze niet kunnen. Als CB niet neerzet dat ze realtime inzicht hebben, dan bieden ze dat dus ook niet aan. Het is niet zo dat ze neer moeten zetten dat ze geen realtime inzicht kunnen bieden.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Slechte inzichten in energieverbruik bij Coolblue Energie

Ongelezen bericht door Moneyman »

Makkelijkse oplossing zal zijn om een simpele meter aan je P1-poort van je slimme meter te hangen. Kost 3 tientjes en je hebt alle inzicht.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Slechte inzichten in energieverbruik bij Coolblue Energie

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Hamkazz schreef:
25 jan 2022 16:26

Blijkt dat bij de Nederlandse 'big-tech' het niet mogelijk is om inzicht te krijgen. Maandelijks wel, daar krijg ik een afschrift van maar een dagelijks energieverbruik in een app of een portal blijkt voor de Nederlandse 'big-tech' een stap te ver.
Dat is ongetwijfeld geen stap te ver maar gewoon een manier om de kosten te verlagen om concurrerende tarieven aan te bieden. Je geeft zelf al aan dat het voor jou de gunstigste aanbieder is, maar je kunt niet discount prijzen hebben, maar premium service verwachten. Coolblue kan alles maken wat je kunt bedenken in hun software, maar alles wat je maakt kost geld. En als bedrijf maak je een afweging waar je wilt zitten in de markt.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Slechte inzichten in energieverbruik bij Coolblue Energie

Ongelezen bericht door Erthanax »

Het is ook mogelijk om kosteloos inzicht te krijgen in uw dagelijks energieverbruik via apps/websites zoals UMeter of Enelogic. In de gratis versie zijn de gegevens dan wel een dag oud, maar u kunt het verbruik wel gedetailleerd zien (per uur voor gas, per kwartier voor elektriciteit. 'Live'-gegevens zijn ook mogelijk, maar daaraan zijn, overigens geringe, kosten verbonden. Als u gewoon het verbruik wilt bijhouden is de gratis versie waarschijnlijk wel voldoende. Op deze pagina van Milieu Centraal vindt u een heel overzicht van betaalde en gratis energieverbruiksmanagers.

Dirkie
Berichten: 2921
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Slechte inzichten in energieverbruik bij Coolblue Energie

Ongelezen bericht door Dirkie »

PeterPeters1966 schreef:
26 jan 2022 17:17
Hamkazz schreef:
25 jan 2022 16:26

Blijkt dat bij de Nederlandse 'big-tech' het niet mogelijk is om inzicht te krijgen. Maandelijks wel, daar krijg ik een afschrift van maar een dagelijks energieverbruik in een app of een portal blijkt voor de Nederlandse 'big-tech' een stap te ver.
Dat is ongetwijfeld geen stap te ver maar gewoon een manier om de kosten te verlagen om concurrerende tarieven aan te bieden. Je geeft zelf al aan dat het voor jou de gunstigste aanbieder is, maar je kunt niet discount prijzen hebben, maar premium service verwachten. Coolblue kan alles maken wat je kunt bedenken in hun software, maar alles wat je maakt kost geld. En als bedrijf maak je een afweging waar je wilt zitten in de markt.
Los van het verbruik (dat geeft je al wat inzicht) bied mijn aanbieder ook de mogelijkheid om per dag het verbruik in Euro's te zien. Dat is beter voor het financiële plaatje.
Bij dat overzicht zie ik ook de gegevens van vorig jaar ter vergelijking.
En ik kan of ik binnen het voorschot bedrag blijf. Ik betaal een vast bedrag per maand, maar bij het overzicht wordt rekening gehouden dat ik in de koudere maanden meer gas (en dus meer Euro's) verbruik dan in de andere maanden. Dit is uiteraard geen discount aanbieder, maar gewoon een van de grote aanbieders waar ik (gelukkig) 1 jaar geleden mijn tarieven voor 4 jaar vast gezet heb.

Mister Twister
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 dec 2021 11:37

Re: Slechte inzichten in energieverbruik bij Coolblue Energie

Ongelezen bericht door Mister Twister »

Je aanmelden op de site van enelogic.com
Gratis je verbruik inzien. Van de dag ervoor tot 6 mnd terug.
Wil je een abo, dan kan dat ook. Krijg je meer te zien.
Of zoals hierboven gemeld een youless monitor op de p1 poort van de slimme meter. Bij enelogic is dasr info over te vinden.

revengeyo
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jul 2022 14:49

Re: Slechte inzichten in energieverbruik bij Coolblue Energie

Ongelezen bericht door revengeyo »

Ik ben nu ook 1 jaar klant van CoolBlue Energie. Gelukkig net op tijd een 3 jarig contract afgesloten.

Ik heb onlangs mijn 1e jaarafrekening gekregen... en die is zeer onduidelijk.
Mijn termijn had ik bewust hoger ingezet, zodat ik geld terug zou krijgen.

Nu met die energie toeslag verrekening van de regering van 400 euro, had ik flink wat terug verwacht.
Helaas is dit niet het geval.
Ik krijg wel mijn teveel betaalde termijnen terug, maar die 400 euro is nergens te vinden.

Meer mensen die dit zo ervaren?

Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Slechte inzichten in energieverbruik bij Coolblue Energie

Ongelezen bericht door Jablan »

Staat er nergens een negatief bedrag bij de belastingen op de afrekening?

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Slechte inzichten in energieverbruik bij Coolblue Energie

Ongelezen bericht door Moneyman »

revengeyo schreef:
08 jul 2022 14:55
Ik krijg wel mijn teveel betaalde termijnen terug, maar die 400 euro is nergens te vinden.
Het is natuurlijk ook niet zo dat er ergens ineens "vermindering 400 euro" op je afrekening staat. Er zijn allerhande maatregelen die samen voor een verlaging van de energiekosten moeten zorgen.

- de energiebelasting gaat omlaag;
- het belastingtarief gaat omlaag;
- er is onder voorwaarden een tegemoetkoming voor huishoudens op of onder het sociaal minimum, die door de gemeente wordt uitbetaald.

Die 400 euro is overigens een gemiddelde, dat kan per persoon hoger of lager uitvallen.


Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Slechte inzichten in energieverbruik bij Coolblue Energie

Ongelezen bericht door Moneyman »

150747 schreef:
11 jul 2022 13:21
https://www.slimmemeterportal.nl/

Gratis!!!!!
Eh ja? Wat heeft dat met het topic te maken?

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Slechte inzichten in energieverbruik bij Coolblue Energie

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ook offtopic, maar wel nuttig voor het uitlezen van een slimme meter: umeter.nl en enelogic.com zijn ook gratis.

angel1978
Berichten: 10896
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Slechte inzichten in energieverbruik bij Coolblue Energie

Ongelezen bericht door angel1978 »

Erthanax schreef:
11 jul 2022 13:53
Ook offtopic, maar wel nuttig voor het uitlezen van een slimme meter: umeter.nl en enelogic.com zijn ook gratis.
Gezien het grote aantal taal en grammatica-fouten o.a. Hier: https://umeter.nl/veelgestelde-vragen/

Heb ik hier wel hele grote twijfels over..

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Slechte inzichten in energieverbruik bij Coolblue Energie

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik heb destijds gekozen voor umeter omdat deze in een vergelijking van apps/websites hoog scoorde op privacy. Ik weet helaas niet meer waar die vergekijking staat. Bij Pricewise staat hij als derde in de rij beste apps (na Toon en Oxxio).

Webbie
Berichten: 76
Lid geworden op: 08 nov 2005 22:34

Re: Slechte inzichten in energieverbruik bij Coolblue Energie

Ongelezen bericht door Webbie »

Nog erger is dat ik op alle manieren word gepakt door CB
Ik heb winddelen van het voorgaande bedrijf waar ik 246 euro voor betaald heb en wat bleek elk jaar kreeg ik een habbekrats betaald van rond de 21 euro
3 jaar lang kon ik niets zien nog inloggen en geen enkele informatie wat er werd opgewekt of hoe het in elkaar stak.
Nu het van dit oplichter bedrijf is krijg ik een rekening van maar liefst bijna 16 euro er bovenop van vorig jaar terwijl het al nooit echt geld opleverde
Het drama winddeler is in een kostbare hel veranderd en een nog grotere oplichterij dan het al was
Het betaalde bedrag zal ik nooit of te nimmer terug verdienen nog sterker deze hel kost mij alleen maar meer terwijl het mij wat geld had moeten opleveren.
Dus dit ellende bedrijf zou ik u ten sterkste afraden als energieleverancier
Ik heb dan ook sterk de indruk dat men mij moedwillig wil wegpesten, of ik ooit nog iets terug zie van het betaalde bedrag betwijfel ik inmiddels ten zeerste Dit was een van de grootste blunders ooit om met de winddeler oplichters in zee te gaan.
Het kost geld in plaats van opleveren
Het rekenen met negatieve fantasie getallen zijn ze goed in bij CB welke mij nu in rekening worden gebracht
Ik vermoed dat de administratie van de winddeler ook nooit heeft gedeugd omdat men jarenlang nooit inzicht heeft gegeven in wat er werd opgewekt of werd verbruikt, het maffe is dat ik vorig jaar wel geld terug kreeg omdat ik veel minder energie verbruikte.
Helaas is deze periode duurder omdat het ook nog eens het meest belabberde voorjaar is sinds een lange tijd koud en nat.
Maar nu ineens moet ik alweer betalen wat nooit echt iets heeft opgeleverd buiten dubbeltjes werk
Mijn advies blijf heel ver weg van dit bedrijf want je word echt niet vrolijk van deze lui
Nu nog van deze oplichters af zien te komen, ik vrees dan ook dat men die 246 euro ook jat,....

Cro
Berichten: 2054
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Slechte inzichten in energieverbruik bij Coolblue Energie

Ongelezen bericht door Cro »

Enorm duidelijke post ook zo, misschien handig als je even duidelijk omschrijft wat er daadwerkelijk aan de hand is, want hier is echt geen touw aan vast te knopen.

Plaats reactie