LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Neckermann heeft mij op bkr gezet

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
zomaarz
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 apr 2013 13:50

Re: Neckermann heeft mij op bkr gezet

Ongelezen bericht door zomaarz »

Ook ik ben slachtoffer van hetzelfde verhaal. Door een verhuizing is er van alles aan post verloren gegaan.
De berichten hebben mij niet bereikt.
Bovendien klopt van de melding helemaal niets.

Inmiddels zijn we met een procedure begonnen echter krijgen we nu geen hypotheek voor ons droomhuisje.
De eerste 10 dagen zijn verstrekken als termijn voor een reactie, ze laten helemaal niets van zich horen.
SCHANDELIJK!!

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Neckermann heeft mij op bkr gezet

Ongelezen bericht door thecure »

zomaarz schreef:Ook ik ben slachtoffer van hetzelfde verhaal. Door een verhuizing is er van alles aan post verloren gegaan.
De berichten hebben mij niet bereikt.
Bovendien klopt van de melding helemaal niets.

Inmiddels zijn we met een procedure begonnen echter krijgen we nu geen hypotheek voor ons droomhuisje.
De eerste 10 dagen zijn verstrekken als termijn voor een reactie, ze laten helemaal niets van zich horen.
SCHANDELIJK!!
wat zou er niet kloppen aan de melding? ik neem aan datje bij neckerman besteld hebt, anders komen ze niet aan je gegevens.

en hoe kan er post verloren zijn gegaan? ik neem aan dat je iedereen op de hoogte hebt gesteld van de verhuizing. plus je kunt altijd zelf nog informeren bij de nieuwe bewoners van je oude huis, of er nog post voor je gekomen is.

en ook al heeft post je niet bereikt, als je op tijd had betaald, had je nu geen notering.

heb weinig medelijden dus

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Neckermann heeft mij op bkr gezet

Ongelezen bericht door Jolijn »

en ook al heeft post je niet bereikt, als je op tijd had betaald, had je nu geen notering.

Het hoeft helemaal geen geval van niet op tijd betalen te zijn. Dat zou wel de bedoeling moeten zijn van het systeem, maar als je een beetje bekend bent op dit forum, weet je dat er ook onterechte meldingen zijn.

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: Neckermann heeft mij op bkr gezet

Ongelezen bericht door gerland »

Jolijn schreef:en ook al heeft post je niet bereikt, als je op tijd had betaald, had je nu geen notering.

Het hoeft helemaal geen geval van niet op tijd betalen te zijn. Dat zou wel de bedoeling moeten zijn van het systeem, maar als je een beetje bekend bent op dit forum, weet je dat er ook onterechte meldingen zijn.
Dat er onterechte meldingen zijn, daarvan is mij op dit forum niets gebleken.
Er zijn inderdaad veel mensen die stellen, dat de melding bij het BKR over hen onterecht is.
Doorgaans zonder dat men hier aannemelijk maakt dat de melding onterecht is, laat staan dat men het aantoont.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Neckermann heeft mij op bkr gezet

Ongelezen bericht door Jolijn »

Hylke27 schreef:Hallo,

Ook wij hebben hier last van ooit in 2008 / 2009 een kast voor een familielid besteld en niet wetend dat die gene de rekening niet zou willen of kunnen betalen, het gaat uit eindelijk om een bedrag van E215,-
toen de rekening boven water kwam was het al te laat en hadden wij op dat moment ook de financiële middelen even niet en heeft een van onze werkgevers een finalekwijting aangevraagd, daarop akkoord gekregen met gevolg een a2 en reststand geheel op eis baar!! en geen einddatum ik heb gebeld met Neckerman en 1 krijg je heel slecht iemand aan de lijn,2 als je iemand aan de lijn hebt word er gezegd met de codering kan je makkelijk een hypotheek krijgen belachelijk je hebt 0,0 kans,3 ze zeggen niks voor je te kunnen beteken en als je echt iets wil bereiken moet je Emaillen, ik heb het incassobureau gebeld en zei zeggen dat de vordering is afgerond en geen achterstand meer heb dus dat de a2 codering n.v.t. is.
ik heb zelfs de Neckerman aangeboden het reststand alsnog te willen voldoen aangezien wij alles op rit hebben en graag met ons leven verder willen!!! nu hebben wij al ruim 5 jaar beide een vast contract en een goed inkomen maar hierdoor is het dus niet mogelijk een huis te kunnen kopen.

Wie heeft hier ervaring mee en kan mij hier mee helpen alle tips erg welkom

grtjes
Hylke
Als die BKR tegen je gaat werken, kun je (bijv. bij een hypotheekverstrekker) dit verhaal toch laten zien?
Neckermann niet meer bellen, maar mailen/schrijven. Laat hen weten welke stappen je ondernomen hebt (bij incassobureau is vordering afgerond, Neckermann gebeld dd....) en vraag op welke manier je de schuld kunt voldoen.
Ook die bevindingen neem je dan mee naar de evt. hypotheekverstrekker...die mijns inziens alle gezond verstand verloren heeft als een hypotheek op dit ene gevalletje zou afketsen.

leli
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jul 2013 14:51

Re: Neckermann heeft mij op bkr gezet

Ongelezen bericht door leli »

ook ik heb problemen bij deze club die uitblinkt in arrogantie, ik ben er ook achter gekomen dat er een bkr (a2) staat van 2009 kan nu geen huis kopen, ook niet nadat ik de reden heb uitgelegd hoe dit buiten mijn schuld is gekomen,(ze kunnen het binnen drie dagen weghalen) ben zelfs bereid om het bedrag toch te betalen echt word kotsmisselijk van dit soor bedrijven.

En alsjeblieft ga niet kortaf roepen betaal je rekening, als je niet eens weet waar het over gaat en waardoor het is gekomen

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Neckermann heeft mij op bkr gezet

Ongelezen bericht door thecure »

leli schreef:ook ik heb problemen bij deze club die uitblinkt in arrogantie, ik ben er ook achter gekomen dat er een bkr (a2) staat van 2009 kan nu geen huis kopen, ook niet nadat ik de reden heb uitgelegd hoe dit buiten mijn schuld is gekomen,(ze kunnen het binnen drie dagen weghalen) ben zelfs bereid om het bedrag toch te betalen echt word kotsmisselijk van dit soor bedrijven.
Wat heb je de bank uitgelegd?
En alsjeblieft ga niet kortaf roepen betaal je rekening, als je niet eens weet waar het over gaat en waardoor het is gekomen
Nou brand maar los, hoe is het gekomen? Ik zal nu inderdaad niet oordelen, maar dan moet je wel het volledige verhaal vertellen.

leli
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jul 2013 14:51

Re: Neckermann heeft mij op bkr gezet

Ongelezen bericht door leli »

ik ben er achter gekomen na mijn scheiding het bleek dat er op mijn naam dingen waren besteld waar ik geen weet van had, daar ben ik dus ook pas geleden achter gekomen. omdat ik nooit iets met bkr te maken heb gehad, maar hoe ik het ook probeer uit te leggen ze zeggen ja u naam staat er boven, en als ik dan vraag om getekende overeenkomsten zeggen ze ja daar doen wij niet aan.
Wil ik andere papieren zien over leveringen, dan zeggen ze ja daar moet u een maand op wachten.
Ik vraag, dan ook leveringen waarvoor ik getekend zou hebben.
Als antwoord, ja we bewaren dat maar drie maanden.

Dus heb ik gezegd als ik opgeef dat ik piet puk heet uit de vergeetmeniet straat dan is het goed, daar kwam het wel op neer volgens de mevrouw aan de ander kant van de telefoon.

Zo frustrerend deze gang van zaken

mandyk
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 nov 2013 10:48

Re: Neckermann heeft mij op bkr gezet

Ongelezen bericht door mandyk »

Mijn vriend en ik zijn bezig met het kopen van een huis.
Optie op gedaan.
Voor zekerheid alvast bkr check gedaan bij de hypotheker en onze nachtmerrie kwam uit.

Blijkt een A2 code van neckerman te staan !!!

In januari 2012 een bestelling bij hun gedaan.

In februari 2012 ben ik verhuisd.
Heb telefonisch gebeld met neckerman (optie3) en bij de medewerkster mijn adres wijziging doorgegeven en gevraagd of ik nog een openstaand bedrag had.

Antwoord: nee mevrouw alles is afbetaald en veel succes met verhuizen en klussen in je nieuwe huis!

En nu hebben ze me op bkr aangemeld. Terwijl die vrouw zei dat alles oké was.

Heb al contact met ze opgenomen... Ze zegt het ligt bij incasso...ik boos!!!
Ze zeggen gewoon wij kunnen u niet meer helpen bel hun maar.

Ik incasso gebeld. Heeleee vriendelijke mensen in tegen stelling tot neckerman!!!
Gelijk het bedrag betaald 250 euro door rente.

Het probleem is het geld niet!! Als dat mokkel van neckerman de goede informatie had doorgegeven had t die middag nog op neckerman rekening gestaan,

Nu zit ik met de gebakken peren.

MENSEN PAS OP MET NECKERMAN!!!!

Ik ga er verder werk van maken en ga de zaak voor laten komen.
Neckerman valt niet mee te praten!

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Neckermann heeft mij op bkr gezet

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

mandyk schreef:Het probleem is het geld niet!! Als dat mokkel van neckerman de goede informatie had doorgegeven had t die middag nog op neckerman rekening gestaan
U heeft toch ook een eigen verantwoording om te weten wat u nog dient (af) te betalen voor de leveringen?

Gesloten