LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaring met Ferm tafelzaag TSM1031.

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
MvdL79
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 jan 2010 16:45

Ervaring met Ferm tafelzaag TSM1031.

Ongelezen bericht door MvdL79 »

Ik heb op 31 juli een Zaagtafel besteld van Ferm, namelijk de Ferm TSM1031. Normaal gesproken ben ik zeer voorzichtig met merken zoals Ferm, Skill en soortgelijke merken. Vaak merkt men toch wel dat de kwaliteit (en handleidingen) veel te wensen over laat.

Echter omdat ik de zaagtafel niet vaak zou gebruiken (ik ben slechts een 'sporadische' klusser), leek mij dit het risico wel waard. Daarnaast adverteert Ferm vol trots over 3 jaar garantie en dergelijke! En de garantievoorwaarden liegen er ook niet om, ik citeer:

"FERM geeft op FERM producten 36 maanden garantie, na datum van aankoop. Deze garantie is uitsluitend van toepassing op materiaal-en fabrieksfouten. op de laders en/of batterij(en) is een afwijkende garantieperiode van 6 maanden van toepassing. Verdere aanspraken, van welke aard dan ook, direct of indirect met betrekking tot personen en/of materialen, zijn niet mogelijk. FERM producten zijn niet ontworpen voor professioneel gebruik."

Ook gezien het feit dat soortgelijke tafelzagen van gerenomeerde A-merken zoals Bosch, Makita en Metabo, minimaal al snel 2 á 3 keer zo duur zijn, was de keus toch wel snel gemaakt. En men mag toch wel vandaag de dag verwachten dat de kwaliteit, ook in deze prijsklasse, wel redelijk mag zijn toch? Immers kost de tafelzaag nog altijd bijna 200 Euro! Welke toch een aardig bedrag is voor een sporadische klussen.

In ieder geval kreeg ik afgelopen woensdag de Ferm TSM1031 tafelzaag afgeleverd op mijn werk. s'Avonds bij thuiskomst snel de doos open gemaakt en naar de handleiding gezocht. Helaas... Die zat er niet bij. Wel 2 andere boekjes, waarvan één over garantie. Het andere boekje ging volgens mij over veiligheidsvoorschriften. Toen maar de QR code, aan de zijkant van de doos, ingescand en deze bracht mij naar de desbetreffende tafelzaag van Ferm (TSM1031).

Hier stond ook de handleiding in PDF formaat. Wat mij al meteen opviel was dat de handleiding alles behalve duidelijk was. Aangezien ik thuis geen printer heb, besloot ik om de tafelzaag de volgende dag de handleiding te printen op mijn werk, om deze dan s'avonds mee te nemen.

Na het eten ging ik vol met goede moed de tafelzaag in elkaar zetten, echter klopt de handleiding van geen kanten, behalve het feit dat de afbeeldingen totaal niet corresponderen met het model tafelzaag (TSM1031) van Ferm, staan er gewoonweg een aantal dingen niet in vermeld. Daarnaast is de handleiding zeer, zeer onduidelijk en worden een aantal belangrijke zaken niet behandeld, zoals het plaatsen van de steunen (anti-kantel steunen?) aan de onderkant van de poten.

Nadat ik het onderstel bevestigd had bleek dus dat de poten verkeerd om zaten. Hierdoor zouden de anti-kantel steunen aan de voorzijde zitten, in plaats van aan de achterkant. Dikke zucht dus.

Vervolgens het onderstel weer uit elkaar gehaald en weer helemaal opnieuw in elkaar gezet.

Toen waren de 3 tafelverlengingen aan de beurt. Even terzijde; in de handleiding wordt vermeld dat deze alleen geplaatst kunnen worden, als de bodemplaat verwijderd is, dit is kant-en-klare onzin en is helemaal niet nodig.

Zoals gezegd; verder met de 3 tafelverleningen. Nadat ik ze uit het beschermpapier haalde, zag ik tot mijn schrik dat alle 3 de tafelverleningen op diverse plekken beschadigd en / of verbogen waren!

Zie de door mij gemaakte foto's:
http://www.mvdl.info/ferm/beschadiging_1.jpg
http://www.mvdl.info/ferm/beschadiging_2.jpg
http://www.mvdl.info/ferm/beschadiging_3.jpg
http://www.mvdl.info/ferm/beschadiging_4.jpg
http://www.mvdl.info/ferm/beschadiging_5.jpg
http://www.mvdl.info/ferm/beschadiging_6.jpg
http://www.mvdl.info/ferm/beschadiging_7.jpg
http://www.mvdl.info/ferm/beschadiging_8.jpg

Montage werd hierdoor wel zwaar bemoeilijkt. Uiteindelijk met een tang en rubberen hamer het één en ander kunnen "herstellen" (voor zover mogelijk was).

Nadat de 3 tafelverlengingen "gemonteerd" waren (zo goed als dat ging) heb ik de tafelzaag omgedraait. Om de laatste paar onderdelenen te monteren.

Eerst de zaag overkapping met laser. Helaas ook hierover staat niks vermeld in de handleiding, dan maar op de gok. De batterijen in de laser gedaan (kanttekening; de meegeleverde AA batterijen waren gewoon ingedeukt!) en getest. Vervolgens alles in elkaar gezet. En zoals men schijnbaar mag verwachten van Ferm, is de laser alles behalve kaarsrecht. Men heeft een afwijking van ruim 3 cm op het eind. Altijd handig, zo'n laser. En zoals Ferm op haar website ermee adverteert en ik citeer: "Met laser voor nauwkeurig werken" Laat me niet lachen zeg.

Zoals u wellicht kunt begrijpen was ik ondertussen al zeer ontevreden aan het worden met mijn aankoop en met deze "kwaliteit" van Ferm.

Vervolgens de materiaalklem (met afmetingen) installeren. En wederom een "leuke" verrassing van Ferm! Ook al verbogen!

Zie de volgende foto's:
http://www.mvdl.info/ferm/kromme_klem_1.jpg
http://www.mvdl.info/ferm/kromme_klem_2.jpg

Ik zie nu in dat dit gewoonweg de "kwaliteit" van Ferm is! Wat een rommel zeg.

Op dit moment besloot ik om de volgende dag (vrijdag 3 augustus) eens een email te sturen aan Ferm om opheldering te vragen en voor een oplossing zorg te dragen.

Vanochtend dus een email gestuurd naar Ferm, tesamen met de factuur, alle foto's en uitgebreide klachtenomschrijving.

Binnen het uur kreeg ik een "antwoord" van een Dhr. ter Haar van Customer Service terug. Daarin werd medegedeeld dat ik maar contact op moest nemen met het bedrijf waar ik de Ferm tafelzaag gekocht had en dat hun voor de rest hierin geen oplossing konden en wilden bieden. Voor de rest werd er nergens op ingegaan, behalve dat er ook een handleiding in de doos moest zitten.

<sarcasme>
Wow! Wat een fantastische service is dit toch! Geweldige support en Ferm staat echt achter de kwaliteit van haar producten!
</sarcasme>

Inmiddels heb ik het bedrijf wat ik het apparaat heb aangeschaft ook een email gestuurd, dat ik deze troep van Ferm wil terugsturen, want ik ben hier echt helemaal klaar mee.

Het blijkt dus wel dat Ferm, zoals reeds meerdere keren is aangegeven op diverse website's en fora, inderdaad gewoonweg 1e klas rommel is. En die garantie van 3 jaar? Ach, dat is gewoon flauwekul.

Mijn advies? Vermijd producten die het merk Ferm dragen. Eens te meer blijkt 'goedkoop = duurkoop'.

Ik weet nu ook waar Ferm voor staat:

Flut
En
Rommel
Materiaal

Ik heb diverse, wel A-merk, producten in mijn bezit. Waaronder een tweetal Bosch Professional (dus blauwe Bosch) boren. Eén hiervan had onlangs kuren. Terwijl deze gekocht was in Duitsland, kon ik deze bij de Gamma (aan de overkant inleveren). Binnen 10 dagen kreeg ik gewoon een nieuwe boor terug, zonder extra kosten! Nou dat is wat ik noem service!

Voor mij dan ook nooit meer iets van Ferm. Ik spaar de volgende keer wel om een degelijk product te kopen. En ik wil dan ook medeklussers adviseren om geen producten aan te schaffen van Ferm.

Mensen wees gewaarschuwd. En voor diegene die mij niet geloven. Bekijk de foto's maar eens zou ik zeggen.

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Ervaring met Ferm tafelzaag TSM1031.

Ongelezen bericht door Brainless »

Waarschijnlijk is u pakket ergens flink gevallen.
U had beter gelijk de verkoper op de hoogte kunnen brengen van het beschadigde product (met foto's), dat was u veel ergernissen bespaart gebleven.

U weet ook nog niet hoe de verkoper hierop reageert (garantie?) dat u beter had kunnen wachten op hun reactie voordat u uw ergernissen op het internet zet.

Dat u pakket ergens een beschadiging heeft opgelopen zegt in eerste instantie niks over de kwaliteit en garantie van Ferm.
Ook met Bosch kan dit gebeuren. Het gaat nu om de afwikkeling met de verkoper (waar Ferm buiten staat). U heeft nl niets met Ferm direct te maken.

MvdL79
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 jan 2010 16:45

Re: Ervaring met Ferm tafelzaag TSM1031.

Ongelezen bericht door MvdL79 »

Gevallen? De handleiding is er dan zeker ook uitgevallen? Haha.
Nee het pakket is niet gevallen. De doos had in ieder geval geen zichtbare schade. Het is gewoonweg een inferieur product. Tegen beter weten in heb ik een product van Ferm gekocht (ondanks de vele negatieve verhalen over Ferm op het internet en fora).

Verkoper is ook inmiddels al op de hoogte gesteld, zoals vermeld staat in mijn relaas hierboven. Tevens ga ik deze rommel terugsturen en mijn geld terugvragen.

Het is en blijft een gefabriceerd product van Ferm, welke achter haar producten hoort staan.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Ervaring met Ferm tafelzaag TSM1031.

Ongelezen bericht door newmikey »

MvdL79 schreef: -Ik heb op 31 juli een Zaagtafel besteld van Ferm
-In ieder geval kreeg ik afgelopen woensdag de Ferm TSM1031 tafelzaag afgeleverd op mijn werk.
-Wat mij al meteen opviel was dat de handleiding alles behalve duidelijk was. - klopt de handleiding van geen kanten, behalve het feit dat de afbeeldingen totaal niet corresponderen met het model tafelzaag (TSM1031) van Ferm
-Nadat ik het onderstel bevestigd had bleek dus dat de poten verkeerd om zaten.
--verder met de 3 tafelverleningen. Nadat ik ze uit het beschermpapier haalde, zag ik tot mijn schrik dat alle 3 de tafelverleningen op diverse plekken beschadigd en / of verbogen waren!
-Op dit moment besloot ik om de volgende dag (vrijdag 3 augustus) eens een email te sturen aan Ferm om opheldering te vragen en voor een oplossing zorg te dragen.
Ik heb even naar uw foto's gekeken en dat ziet er inderdaad allerbelabberdst uit. Ik wil best van u geloven dat déze specifieke zaag kwalitatief waardeloos bleek maar dat dat nu moet opgaan voor het hele merk heb ik niet begrepen. (ik kende het trouwens niet)

Ik begrijp ook dat u het online gekocht heeft en dat het bij u afgeleverd is. In zo'n geval loont het altijd om alle onderdelen eerste op schade te controleren en niet aan het assembleren te beginnen als er enige schade is. U heeft recht op een schadevrij produkt maar als u zelf dan toch maar probeert het in elkaar te "flansen" (bij gebrek aan een betere uitdrukking) en daarbij zelfs brute kracht moet gebruiken, kan er discussie ontstaan of u de schade niet zèlf toegebracht heeft. Die discussie moet je te allen tijde voorkomen of vermijden. Bij schade niets meer uitpakken en om retour en vervanging vragen bij de leverancier.

De tweede fout is inderdaad dat u de importeur of fabriek heeft aangeschreven. Daar heeft die afdeling klantenservice nu weer een beetje gelijk: u moet eerst bij de verkoper zijn en alleen als die het laat afweten kunt u stap 2 nemen.

Al met al wordt je er niet vrolijk van, zo'n verhaal, maar of ik nu dit hele merk maar over één kam zou moeten scheren komt er in ieder geval op basis van dit, duidelijk gefrustreerde en woedende relaas, niet helemaal uit.

MvdL79
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 jan 2010 16:45

Re: Ervaring met Ferm tafelzaag TSM1031.

Ongelezen bericht door MvdL79 »

Zoals ik hierboven al heb aangegeven is het merk Ferm nu niet een betrouwbaar wereldmerk, maar dat was het risico dat ik liep, anders had ik wel het dubbele of drievoudige uit moeten geven voor een tafelzaag.

Dus dat alles niet perfect zou zijn bij dit merk, ondanks diverse waarschuwingen, nam ik op de koop toe. Echter dat de kwaliteit (en service) zo slecht zou zijn, dan had ik niet in mijn stoutste dromen te durven dromen.

De foto's zijn gemaakt voordat ik de tafelverlengingen in elkaar ging zetten.

En zoals ik ook al reeds hierboven heb aangegeven; ik stel altijd eerst juist de fabrikant op de hoogte. Dit heb ik bij Bosch ook gedaan en dat werkte prima. Dus vandaar. En ook heb ik reeds de winkel geïnformeerd dat ik deze rommel terug wens te sturen, maar niet voor de kosten wil opdraaien en dat ze het verder zelf maar uit moeten zoeken met Ferm. Ik blijf "ferm" uit de buurt van dit merk in de toekomst.

Ik heb mijn lesje geleerd, kwaliteit kost meer, maar dan heb je dan ook wel meer plezier aan en meer service bij.

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Ervaring met Ferm tafelzaag TSM1031.

Ongelezen bericht door ArneLH »

Ik vrees dat u eerst herstel of vervanging moet toestaan. Als u de bestelling terugstuurt draait u op voor de verzendkosten en het verschil in waarde tussen wat u terugstuurt en de waarde van het product in goede staat.
Laatst gewijzigd door ArneLH op 03 aug 2012 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Ervaring met Ferm tafelzaag TSM1031.

Ongelezen bericht door newmikey »

MvdL79 schreef:Zoals ik hierboven al heb aangegeven is het merk Ferm nu niet een betrouwbaar wereldmerk
Dat u het hierboven al heeft aangegeven, maakt het nog niet waar.
En zoals ik ook al reeds hierboven heb aangegeven; ik stel altijd eerst juist de fabrikant op de hoogte.
Met andere woorden: u bent dus ietwat koppig en contraproductief.
En ook heb ik reeds de winkel geïnformeerd dat ik deze rommel terug wens te sturen, maar niet voor de kosten wil opdraaien en dat ze het verder zelf maar uit moeten zoeken met Ferm.
Ook dat lijkt me een strategie van likmevestje om voor elkaar te krijgen wat u wilt. U kunt niet zomaar een koop ongedaan maken op deze manier. U heeft zelf met uw rubber hamertje ook het nodige gedaan. U kunt uiteraard wel vervanging vragen, misschien kunnen ze voor u alleen de beschadigde onderdelen door nieuwe vervangen, dat lijkt mij een simpele oplossing waar noch leverancier, noch fabrikant noch uzelf iets bij inschieten. Dat u nu plotseling het hele merk niet meer zag zitten (en eigenlijk vóór de koop al niet) daar heeft de leverancier toch eerlijk gezegd niet zo'n boodschap aan.
Ik heb mijn lesje geleerd, kwaliteit kost meer, maar dan heb je dan ook wel meer plezier aan en meer service bij.
Iets zegt mij dat lesjes leren niet één van uw sterkste kanten is :twisted:

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Ervaring met Ferm tafelzaag TSM1031.

Ongelezen bericht door newmikey »

MvdL79 schreef:Ik heb op 31 juli een Zaagtafel besteld van Ferm, namelijk de Ferm TSM1031. Normaal gesproken ben ik zeer voorzichtig met merken zoals Ferm, Skill en soortgelijke merken. Vaak merkt men toch wel dat de kwaliteit (en handleidingen) veel te wensen over laat.

Echter omdat ik de zaagtafel niet vaak zou gebruiken (ik ben slechts een 'sporadische' klusser), leek mij dit het risico wel waard. Daarnaast adverteert Ferm vol trots over 3 jaar garantie en dergelijke! En de garantievoorwaarden liegen er ook niet om, ik citeer:

"FERM geeft op FERM producten 36 maanden garantie, na datum van aankoop. Deze garantie is uitsluitend van toepassing op materiaal-en fabrieksfouten. op de laders en/of batterij(en) is een afwijkende garantieperiode van 6 maanden van toepassing. Verdere aanspraken, van welke aard dan ook, direct of indirect met betrekking tot personen en/of materialen, zijn niet mogelijk. FERM producten zijn niet ontworpen voor professioneel gebruik."

Ook gezien het feit dat soortgelijke tafelzagen van gerenomeerde A-merken zoals Bosch, Makita en Metabo, minimaal al snel 2 á 3 keer zo duur zijn, was de keus toch wel snel gemaakt. En men mag toch wel vandaag de dag verwachten dat de kwaliteit, ook in deze prijsklasse, wel redelijk mag zijn toch? Immers kost de tafelzaag nog altijd bijna 200 Euro! Welke toch een aardig bedrag is voor een sporadische klussen.

In ieder geval kreeg ik afgelopen woensdag de Ferm TSM1031 tafelzaag afgeleverd op mijn werk. s'Avonds bij thuiskomst snel de doos open gemaakt en naar de handleiding gezocht. Helaas... Die zat er niet bij. Wel 2 andere boekjes, waarvan één over garantie. Het andere boekje ging volgens mij over veiligheidsvoorschriften. Toen maar de QR code, aan de zijkant van de doos, ingescand en deze bracht mij naar de desbetreffende tafelzaag van Ferm (TSM1031).

Hier stond ook de handleiding in PDF formaat. Wat mij al meteen opviel was dat de handleiding alles behalve duidelijk was. Aangezien ik thuis geen printer heb, besloot ik om de tafelzaag de volgende dag de handleiding te printen op mijn werk, om deze dan s'avonds mee te nemen.

Na het eten ging ik vol met goede moed de tafelzaag in elkaar zetten, echter klopt de handleiding van geen kanten, behalve het feit dat de afbeeldingen totaal niet corresponderen met het model tafelzaag (TSM1031) van Ferm, staan er gewoonweg een aantal dingen niet in vermeld. Daarnaast is de handleiding zeer, zeer onduidelijk en worden een aantal belangrijke zaken niet behandeld, zoals het plaatsen van de steunen (anti-kantel steunen?) aan de onderkant van de poten.

Nadat ik het onderstel bevestigd had bleek dus dat de poten verkeerd om zaten. Hierdoor zouden de anti-kantel steunen aan de voorzijde zitten, in plaats van aan de achterkant. Dikke zucht dus.

Vervolgens het onderstel weer uit elkaar gehaald en weer helemaal opnieuw in elkaar gezet.

Toen waren de 3 tafelverlengingen aan de beurt. Even terzijde; in de handleiding wordt vermeld dat deze alleen geplaatst kunnen worden, als de bodemplaat verwijderd is, dit is kant-en-klare onzin en is helemaal niet nodig.

Zoals gezegd; verder met de 3 tafelverleningen. Nadat ik ze uit het beschermpapier haalde, zag ik tot mijn schrik dat alle 3 de tafelverleningen op diverse plekken beschadigd en / of verbogen waren!

Zie de door mij gemaakte foto's:
http://www.mvdl.info/ferm/beschadiging_1.jpg
http://www.mvdl.info/ferm/beschadiging_2.jpg
http://www.mvdl.info/ferm/beschadiging_3.jpg
http://www.mvdl.info/ferm/beschadiging_4.jpg
http://www.mvdl.info/ferm/beschadiging_5.jpg
http://www.mvdl.info/ferm/beschadiging_6.jpg
http://www.mvdl.info/ferm/beschadiging_7.jpg
http://www.mvdl.info/ferm/beschadiging_8.jpg

Montage werd hierdoor wel zwaar bemoeilijkt. Uiteindelijk met een tang en rubberen hamer het één en ander kunnen "herstellen" (voor zover mogelijk was).

Nadat de 3 tafelverlengingen "gemonteerd" waren (zo goed als dat ging) heb ik de tafelzaag omgedraait. Om de laatste paar onderdelenen te monteren.

Eerst de zaag overkapping met laser. Helaas ook hierover staat niks vermeld in de handleiding, dan maar op de gok. De batterijen in de laser gedaan (kanttekening; de meegeleverde AA batterijen waren gewoon ingedeukt!) en getest. Vervolgens alles in elkaar gezet. En zoals men schijnbaar mag verwachten van Ferm, is de laser alles behalve kaarsrecht. Men heeft een afwijking van ruim 3 cm op het eind. Altijd handig, zo'n laser. En zoals Ferm op haar website ermee adverteert en ik citeer: "Met laser voor nauwkeurig werken" Laat me niet lachen zeg.

Zoals u wellicht kunt begrijpen was ik ondertussen al zeer ontevreden aan het worden met mijn aankoop en met deze "kwaliteit" van Ferm.

Vervolgens de materiaalklem (met afmetingen) installeren. En wederom een "leuke" verrassing van Ferm! Ook al verbogen!

Zie de volgende foto's:
http://www.mvdl.info/ferm/kromme_klem_1.jpg
http://www.mvdl.info/ferm/kromme_klem_2.jpg

Ik zie nu in dat dit gewoonweg de "kwaliteit" van Ferm is! Wat een rommel zeg.

Op dit moment besloot ik om de volgende dag (vrijdag 3 augustus) eens een email te sturen aan Ferm om opheldering te vragen en voor een oplossing zorg te dragen.

Vanochtend dus een email gestuurd naar Ferm, tesamen met de factuur, alle foto's en uitgebreide klachtenomschrijving.

Binnen het uur kreeg ik een "antwoord" van een Dhr. ter Haar van Customer Service terug. Daarin werd medegedeeld dat ik maar contact op moest nemen met het bedrijf waar ik de Ferm tafelzaag gekocht had en dat hun voor de rest hierin geen oplossing konden en wilden bieden. Voor de rest werd er nergens op ingegaan, behalve dat er ook een handleiding in de doos moest zitten.

<sarcasme>
Wow! Wat een fantastische service is dit toch! Geweldige support en Ferm staat echt achter de kwaliteit van haar producten!
</sarcasme>

Inmiddels heb ik het bedrijf wat ik het apparaat heb aangeschaft ook een email gestuurd, dat ik deze troep van Ferm wil terugsturen, want ik ben hier echt helemaal klaar mee.

Het blijkt dus wel dat Ferm, zoals reeds meerdere keren is aangegeven op diverse website's en fora, inderdaad gewoonweg 1e klas rommel is. En die garantie van 3 jaar? Ach, dat is gewoon flauwekul.

Mijn advies? Vermijd producten die het merk Ferm dragen. Eens te meer blijkt 'goedkoop = duurkoop'.

Ik weet nu ook waar Ferm voor staat:

Flut
En
Rommel
Materiaal

Ik heb diverse, wel A-merk, producten in mijn bezit. Waaronder een tweetal Bosch Professional (dus blauwe Bosch) boren. Eén hiervan had onlangs kuren. Terwijl deze gekocht was in Duitsland, kon ik deze bij de Gamma (aan de overkant inleveren). Binnen 10 dagen kreeg ik gewoon een nieuwe boor terug, zonder extra kosten! Nou dat is wat ik noem service!

Voor mij dan ook nooit meer iets van Ferm. Ik spaar de volgende keer wel om een degelijk product te kopen. En ik wil dan ook medeklussers adviseren om geen producten aan te schaffen van Ferm.

Mensen wees gewaarschuwd. En voor diegene die mij niet geloven. Bekijk de foto's maar eens zou ik zeggen.
Deze ook maar even veiligstellen...

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Ervaring met Ferm tafelzaag TSM1031.

Ongelezen bericht door Brainless »

MvdL79 schreef:Zoals ik hierboven al heb aangegeven is het merk Ferm nu niet een betrouwbaar wereldmerk, maar dat was het risico dat ik liep, anders had ik wel het dubbele of drievoudige uit moeten geven voor een tafelzaag.

Dus dat alles niet perfect zou zijn bij dit merk, ondanks diverse waarschuwingen, nam ik op de koop toe. Echter dat de kwaliteit (en service) zo slecht zou zijn, dan had ik niet in mijn stoutste dromen te durven dromen.

De foto's zijn gemaakt voordat ik de tafelverlengingen in elkaar ging zetten.

En zoals ik ook al reeds hierboven heb aangegeven; ik stel altijd eerst juist de fabrikant op de hoogte. Dit heb ik bij Bosch ook gedaan en dat werkte prima. Dus vandaar. En ook heb ik reeds de winkel geïnformeerd dat ik deze rommel terug wens te sturen, maar niet voor de kosten wil opdraaien en dat ze het verder zelf maar uit moeten zoeken met Ferm. Ik blijf "ferm" uit de buurt van dit merk in de toekomst.

Ik heb mijn lesje geleerd, kwaliteit kost meer, maar dan heb je dan ook wel meer plezier aan en meer service bij.
En Bosch stuurde ons juist terug naar de winkel omdat wij geen "contract" met hun hadden....
je hebt in eerste instantie van doen met de verkoper en "niks" met de fabrikant.
Daarnaast is het raar om eerst foto's te maken en het product alsnog proberen in elkaar te zetten.
Je hebt (indien online besteld) recht om het product terug te sturen zonder opgaaf van reden en uw geld terug te krijgen. Nu wordt dat een stuk moeilijker.

handelaar
Berichten: 123
Lid geworden op: 18 jan 2008 00:40

Re: Ervaring met Ferm tafelzaag TSM1031.

Ongelezen bericht door handelaar »

Ik heb het al eerder ergens geschreven en ik doe het nog maar een keer: hoe stom kan een mens zijn? Kennelijk heel stom!
Als je ziet, nadat je de doos hebt geopend, dat materialen niet in de verwachte staat aanwezig zijn, batterijen ingedeukt, geen handleiding, etc. dan doe je toch die doos dicht en neem je contact op met de verkoper? Hoe bestaat het dan toch dat je zo'n product, met alle moeite zoals je die beschreven hebt, toch in elkaar gaat zetten?
Hopelijk wordt de kwestie nog naar genoegen opgelost. En laat het een hele goede les zijn.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Ervaring met Ferm tafelzaag TSM1031.

Ongelezen bericht door newmikey »

MvdL79 schreef:
Breng mij op de hoogte van nieuwe reacties
Uitgevinkt en tot ziens!
Wat kunnen sommige mensen toch voorspelbaar zijn :lol: :lol: :lol: Je kon het uiteraard zien aankomen, alleen de manier om z'n eigen post te verwijderen had ie nog niet gevonden.

Geweldig, zoals het er soms op dit forum aan toe gaat! :twisted: :lol:

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Ervaring met Ferm tafelzaag TSM1031.

Ongelezen bericht door Brainless »

En TS begint op Kassa gewoon weer opnieuw...
http://kassa.vara.nl/discussies/discuss ... h=c749c73j

wiseger
Berichten: 509
Lid geworden op: 10 nov 2010 16:29

Re: Ervaring met Ferm tafelzaag TSM1031.

Ongelezen bericht door wiseger »

Brainless schreef:Dat u pakket ergens een beschadiging heeft opgelopen zegt in eerste instantie niks over de kwaliteit en garantie van Ferm.
Ook met Bosch kan dit gebeuren. Het gaat nu om de afwikkeling met de verkoper (waar Ferm buiten staat). U heeft nl niets met Ferm direct te maken.
Natuurlijk heeft TS daar wel mee te maken. Hij claimt namelijk de fabrieksgarantie van de leverancier. De leverancier die zelf stelt:
Dan staan wij in voor de kwaliteit en duurzaamheid van Ferm gereedschap. Op de producten in de Economy by Ferm lijn wordt 2 jaar garantie gegeven en op de artikelen uit de Ferm Powerlijn wordt zelfs 3 jaar garantie gegeven. En in de praktijk blijkt dat artikelen veel langer meegaan. Wij krijgen zelfs vragen van klanten of Ferm onderdelen van machines van 20 jaar oud kan leveren. Overigens blijkt dat in veel gevallen mogelijk. Ook dat zegt iets over de service van Ferm.
Dat blijkt dus een loze belofte, Ferm doet niets voor TS. Ferm laat haar klant gewoon in de kou staan. Vandaar zij iets goedkoper is dan merken die wel service leveren.

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Ervaring met Ferm tafelzaag TSM1031.

Ongelezen bericht door Brainless »

@wiseger
TS heeft een mail (met foto's) nu naar de leverancier (de verkoper) gestuurd, maar nog geen reactie gehad.
Dus je weet nog niet hoe dit opgelost gaat worden.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Ervaring met Ferm tafelzaag TSM1031.

Ongelezen bericht door crazyme »

MvdL79 schreef:Gevallen? De handleiding is er dan zeker ook uitgevallen? Haha.
Nee het pakket is niet gevallen.
Mijn eerste gedachte was ook : gevallen. Het is immers via een pakketdienst verzonden...

Maar TS weet zeker dat dit niet het geval is. En TS heeft al gepikeerd het pand verlaten.

Sommige klanten kun je maar beter niet hebben.

Hans nabbe
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jun 2013 23:19

Re: Ervaring met Ferm tafelzaag TSM1031.

Ongelezen bericht door Hans nabbe »

HN59

Wat een onzin.
Als de materialen bij bezorging niet in orde zijn moet je ze terug sturen en niet gaan monteren alsof je het beter weet.

De Ferm tafelzaag TSM 1031 is een prima tafel voor dat geld.
Je bent inderdaad even bezig met in elkaar zetten, maar neem de tijd ( 3 avonden ).
De handleiding kun je van internet afhalen en is niet heel duidelijk, maar het monteren spreekt voor een handige jongen voor zich zelf.

De laser kun je gewoon met de stelschroeven precies op de nul lijn instellen en is dan ook precies recht.
De bijgeleverde zaag voldoet prima en de zaagtafel werkt uitstekend.

Nogmaals voor deze prijs een prima zaagtafel.

pceend
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mei 2013 16:26

Re: Ervaring met Ferm tafelzaag TSM1031.

Ongelezen bericht door pceend »

Helemaal mee eens!

Wat een onzin!

Ik heb hem ergens voor 160 op de kop getikt. In elkaar zetten is een beetje puzzelen maar prima te doen. Die beugels op de poten, dat kon je gewoon op het plaatje op de doos zien.
Als hij in elkaar zit voelt hij naar mijn mening ook nog degelijk aan. Prima ding!

En ja het is ook geen DeWALT DW745RS die 900 euro kost dus die kwaliteit krijg je ook niet.

Mvg,

Jorrit

Gesloten