LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] alarm verwijderen

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: alarm verwijderen

Ongelezen bericht door sjoegel »

Nee is geen onwaarschijnlijk verhaal. ik had hetzelfde met mijn auto.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: alarm verwijderen

Ongelezen bericht door bprosman »

@Jefdus,

Zo onwaarschijnlijk is het niet , TS heeft een alarm waar ze geen gebruik van maken en het dus niet in kunnen schakelen. Echter.... 100% onklaar maken (kast open maken, stroom uitschakelen e.d.) gaat niet niet omdat dan het sabotagealarm (op accu) afgaat, daarvoor heb je de installateurscode voor nodig.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: alarm verwijderen

Ongelezen bericht door angel1978 »

maar wat is dan het probleem van het ding gewoon te laten zitten ?

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: alarm verwijderen

Ongelezen bericht door Nicky_The »

angel1978 schreef:maar wat is dan het probleem van het ding gewoon te laten zitten ?
- Als hij wel af gaat krijg je hem niet uit.
- Het staat vaak niet erg mooi.
- TS ergert zich aan de bewegingssensoren.

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: alarm verwijderen

Ongelezen bericht door bianca82 »

onwaarschijnlijk verhaal.. tja als jij dat vind..

ben niet bepaald een trol zoals we hier al lang last van hebben (meeste vaste forum bezoekers zullen mijn naam toch nu wel een beetje herkennen)

ik kan dat ding niet inschakelen ik kan hem niet uitschakelen of te wel compleet nutteloos onderdeel in de woning

maar ik kan hem ook niet verwijderen vanwege het alarm die dan afgaat.. binnenkort willen we ook wat gaan klussen en omdat die bedrading door het hele huis loopt is er een kans dat we perongeluk op die bedrading stuiten en als die onderbroken wordt (door bv doorknippen of beschadiging) gaat dat alarm af met een kind en 1 op komst niet echt een pretje + de katten worden dan vermoed ik gek en ook omdat wij katten hebben kunnen wij hem niet inschakelen want dan gaan de beweeg sensoren af

dus meerdere redenen om hem niet in te kunnen schakelen dus wil hem gewoon weg hebben

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: alarm verwijderen

Ongelezen bericht door Jefdus »

Duidelijk. Is het dan geen optie om eerst de sirene onklaar te maken? Als het systeem daarna bij demontage dan nog af zou gaan, heb je er in ieder geval geen last van. Het is waarschijnlijk echter aan de installateur om aan te geven of dat een makkelijke optie is

electomonteur
Berichten: 358
Lid geworden op: 06 jul 2011 12:16

Re: alarm verwijderen

Ongelezen bericht door electomonteur »

99.8% van de alarmsystemen werkt met een steker in een stop contact

als je die stekker er uithaalt gaat na loop van tijd alleen de centrale piepen 1x per 5 minuten met een enkele piep
na een bepaalde tijd is de accu leeg en is het piepen afgelopen en doet hij het niet meer
als je je er van hebt verzekerd dat de accu leeg is ga je alle detectors en dergelijke verwijderen

bij de meeste bedrijven staat er een stikker op het raam dat het huis beveiligd is met een alarm en bel je dat nummer

eventueel vragen of hun het alarm hebben geinstaleed en of ze het ook kunnen deinstalleren is op zich de snelste manier en hun mogen het alarm systeem houden (kunnen ze eventueel onderdelen van gebruiken voor onderhoud

eventueel een foto plaatsen van de centrale en /of de detectors

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: alarm verwijderen

Ongelezen bericht door ciske »

bianca82 schreef:ja ik begrijp je... hij zit inderdaad niet aangesloten bij een meldkamer.. dat ding maakt zoveel lawaai dat de hele straat hem wel kan horen (buren verderop hebben zelfde systeem en die is wel eens afgegaan om 3 uur snachts nou dan zit je recht op in bed)

Kan je niet bij je buren verderop vragen hoe dat ding onklaar te maken?

lumarak
Berichten: 41
Lid geworden op: 25 okt 2012 09:47

Re: alarm verwijderen

Ongelezen bericht door lumarak »

electomonteur schreef:99.8% van de alarmsystemen werkt met een steker in een stop contact

als je die stekker er uithaalt gaat na loop van tijd alleen de centrale piepen 1x per 5 minuten met een enkele piep
na een bepaalde tijd is de accu leeg en is het piepen afgelopen en doet hij het niet meer
als je je er van hebt verzekerd dat de accu leeg is ga je alle detectors en dergelijke verwijderen

bij de meeste bedrijven staat er een stikker op het raam dat het huis beveiligd is met een alarm en bel je dat nummer

eventueel vragen of hun het alarm hebben geinstaleed en of ze het ook kunnen deinstalleren is op zich de snelste manier en hun mogen het alarm systeem houden (kunnen ze eventueel onderdelen van gebruiken voor onderhoud

eventueel een foto plaatsen van de centrale en /of de detectors
Is niet waar.Als je eventueel de stekker eruit haalt gaat hij af via de accu.
Die accu zit er in en gaat in werking bij stroomonderbreking.
Wat U moet doen is de energieleverancier bellen zodat die de hoofdstop
kunnen losdraaien en het allarm kunnen afkoppelen omdat hij voor
de hoofdschakelaar zit.Als de spanning van het net af is meteen de
accu los koppelen.Kost denk ik 75€

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: alarm verwijderen

Ongelezen bericht door Nicky_The »

lumarak schreef:
electomonteur schreef:99.8% van de alarmsystemen werkt met een steker in een stop contact

als je die stekker er uithaalt gaat na loop van tijd alleen de centrale piepen 1x per 5 minuten met een enkele piep
na een bepaalde tijd is de accu leeg en is het piepen afgelopen en doet hij het niet meer
als je je er van hebt verzekerd dat de accu leeg is ga je alle detectors en dergelijke verwijderen

bij de meeste bedrijven staat er een stikker op het raam dat het huis beveiligd is met een alarm en bel je dat nummer

eventueel vragen of hun het alarm hebben geinstaleed en of ze het ook kunnen deinstalleren is op zich de snelste manier en hun mogen het alarm systeem houden (kunnen ze eventueel onderdelen van gebruiken voor onderhoud

eventueel een foto plaatsen van de centrale en /of de detectors
Is niet waar.Als je eventueel de stekker eruit haalt gaat hij af via de accu.
Die accu zit er in en gaat in werking bij stroomonderbreking.
Wat U moet doen is de energieleverancier bellen zodat die de hoofdstop
kunnen losdraaien en het allarm kunnen afkoppelen omdat hij voor
de hoofdschakelaar zit.Als de spanning van het net af is meteen de
accu los koppelen.Kost denk ik 75€
Dan heeft hij nog stroom in zijn accu dus gaat hij alsnog af.

Mijn hamer oplossing lijkt me tot nu toe het goedkoopste :)

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: alarm verwijderen

Ongelezen bericht door bianca82 »

stekker is niet te zien als het zo makkelijk was geweest :lol: zal vanmiddag even een foto maken en kijken hoe ik die hier plemp..

en nee mijn buren gebruiken hun systeem wel

lumarak
Berichten: 41
Lid geworden op: 25 okt 2012 09:47

Re: alarm verwijderen

Ongelezen bericht door lumarak »

Nicky_The schreef:
lumarak schreef:
electomonteur schreef:99.8% van de alarmsystemen werkt met een steker in een stop contact

als je die stekker er uithaalt gaat na loop van tijd alleen de centrale piepen 1x per 5 minuten met een enkele piep
na een bepaalde tijd is de accu leeg en is het piepen afgelopen en doet hij het niet meer
als je je er van hebt verzekerd dat de accu leeg is ga je alle detectors en dergelijke verwijderen

bij de meeste bedrijven staat er een stikker op het raam dat het huis beveiligd is met een alarm en bel je dat nummer

eventueel vragen of hun het alarm hebben geinstaleed en of ze het ook kunnen deinstalleren is op zich de snelste manier en hun mogen het alarm systeem houden (kunnen ze eventueel onderdelen van gebruiken voor onderhoud

eventueel een foto plaatsen van de centrale en /of de detectors
Is niet waar.Als je eventueel de stekker eruit haalt gaat hij af via de accu.
Die accu zit er in en gaat in werking bij stroomonderbreking.
Wat U moet doen is de energieleverancier bellen zodat die de hoofdstop
kunnen losdraaien en het allarm kunnen afkoppelen omdat hij voor
de hoofdschakelaar zit.Als de spanning van het net af is meteen de
accu los koppelen.Kost denk ik 75€

Dan heeft hij nog stroom in zijn accu dus gaat hij alsnog af.

Mijn hamer oplossing lijkt me tot nu toe het goedkoopste :)

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: alarm verwijderen

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Bij mij is bij 75 euro of 0 euro, 0 euro het goedkoopste.

Om de accu los te koppelen zal je in het kastje moeten zijn, zodra men het kastje open wil maken, gaat het alarm af. Dus met uw verhaal gaat alsnog het alarm af, wat met een hamer ook gebeurd.

electomonteur
Berichten: 358
Lid geworden op: 06 jul 2011 12:16

Re: alarm verwijderen

Ongelezen bericht door electomonteur »

zo als ik al zei in de meeste gevallen zit het alarm met een steker in het stop contact
en als de spanning weg valt gaat in het algemeen niet het alarm af
maar zou dat wel zo zijn kan je dan direct zo als de andere beschrijven een hamer een einde aan het systeem maken

is het trouwens een draadloos of een bedraad systeem

lumarak
Berichten: 41
Lid geworden op: 25 okt 2012 09:47

Re: alarm verwijderen

Ongelezen bericht door lumarak »

Nicky_The schreef:Bij mij is bij 75 euro of 0 euro, 0 euro het goedkoopste.

Om de accu los te koppelen zal je in het kastje moeten zijn, zodra men het kastje open wil maken, gaat het alarm af. Dus met uw verhaal gaat alsnog het alarm af, wat met een hamer ook gebeurd.
Nou als de stroom eraf gaat dan gaat het alarm al af maar men moet toch iets.
Als je snel genoeg bent hooguit 15 sec.zonder iets te vernielen.
Code moet toch ook te achterhalen zijn zodat de boel na demontage
nog verkocht kan worden.
Zal bij jouw een mooie bende zijn als je alles maar met een hamer stuk slaat :wink: :-))
En electomonteur zou mij eigen toch maar eens verdiepen in alarmsystemen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: alarm verwijderen

Ongelezen bericht door bprosman »

Wat U moet doen is de energieleverancier bellen zodat die de hoofdstop
kunnen losdraaien en het allarm kunnen afkoppelen omdat hij voor
de hoofdschakelaar zit.
Onzin, een huisinstallatie (waaronde een alarm) hoort achter de hoofdschakelaar te zitten, bovendien kun je een hoofdschakelaar zelf bedienen , daar heb je de energieleverancier niet voor nodig.
Energieleverancie heb je nodig als de hoofdzekeringen door gaan en je het zegel moet verbreken, maar de hoofdschakelaar zit daar achter.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: alarm verwijderen

Ongelezen bericht door bprosman »

en als de spanning weg valt gaat in het algemeen niet het alarm af
Klopt maar als je de kast open maakt wel. Vandaar dat ik al zei de accu los te knippen.

electomonteur
Berichten: 358
Lid geworden op: 06 jul 2011 12:16

Re: alarm verwijderen

Ongelezen bericht door electomonteur »

lumarak schreef:
Nicky_The schreef:Bij mij is bij 75 euro of 0 euro, 0 euro het goedkoopste.

Om de accu los te koppelen zal je in het kastje moeten zijn, zodra men het kastje open wil maken, gaat het alarm af. Dus met uw verhaal gaat alsnog het alarm af, wat met een hamer ook gebeurd.
Nou als de stroom eraf gaat dan gaat het alarm al af maar men moet toch iets.
Als je snel genoeg bent hooguit 15 sec.zonder iets te vernielen.
Code moet toch ook te achterhalen zijn zodat de boel na demontage
nog verkocht kan worden.
Zal bij jouw een mooie bende zijn als je alles maar met een hamer stuk slaat :wink: :-))
En electomonteur zou mij eigen toch maar eens verdiepen in alarmsystemen.
Hoe zo me meer in alarm systemen verdiepen
we doen al jaren naast gewone elektra installaties ook alarm installaties zo wel draadloos als bedrade systemen dus ik weet waar ik overpraat

de meeste zitten gewoon in de meterkast via een apart beveiligde groep in een stopcontact en sommige zijn direct op de aparte groep aan gesloten maar dat is bijna altijd bedrijfsmatig

of het alarm af gaat na stroom onderbreking is volledig hoe de monteur/instalteur dit heeft in gesteld

ik ga er van uit dat het een koop/lease systeem van nuon of securitas is en die zijn praktisch altijd draadloos en via een stekker in de wcd aan gesloten en kunnen een leuke tijd zonder stroom en daar gaat het alarm niet van af als er een stroom onderbreking is
alleen word wel de meldkamer er van op de hoogte gesteld via het gsm/gprs netwerk en die stuurt dan een sms als er een contract is
en ik ga er van uit dat er geen contract meer is dus zal ook ts niet lastig worden gevallen met sms'jes van de meldkamer

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: alarm verwijderen

Ongelezen bericht door bprosman »

@Electromonteur

Ik denk dat hier je antwoord staat :.
binnenkort willen we ook wat gaan klussen en omdat die bedrading door het hele huis loopt is er een kans dat we perongeluk op die bedrading stuiten en als die onderbroken wordt (door bv doorknippen of beschadiging) gaat dat alarm af met een ki

electomonteur
Berichten: 358
Lid geworden op: 06 jul 2011 12:16

Re: alarm verwijderen

Ongelezen bericht door electomonteur »

er zijn zo veel verschillende alarm systemen dat wij er soms zelfs gek van worden gelukig werken we met 4 verschillende types en waar van er 1 en securitas systeem is wat ook pas weer aan gepast is (medewerkers weer 1 dag op cursus)

en soms moeten we een alarm systeem afzetten of demonteren dat zelfs onze monteurs er even niet meer uit komen en dan eerst de sirene of speaker buiten werking stellen
een losse sirene is het makkelijkst kabels weg knippen of de batterij verwijderen en klaar een speaker in de alarm kast word wat lastiger om dat die meestal volledig zijn weg gewerkt en beveiligd tegen door prikken of slopen door de omkasting soms fijnmazig staal roster rond de speaker

dus meestal zetten we de spanning er af en indien er dan telefoon verbinding aanwezig is gaan we die eerst door halen en dan verder slopen
soms heel rigoureus gewon de breekijzer achter de centrale en trekken maar en daarna alle kabels weg knippen
soms moeten we goed beuken om het kastje open te krijgen maar als de accu er uit is is het meestal afgelopen met de herrie

Gesloten