LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wietgeur/lucht in muren na gebruik Flexa Powerdek muurverf

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
WilliamThehu
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jun 2013 14:05

Re: Wietgeur/lucht in muren na gebruik Flexa Powerdek muurverf

Ongelezen bericht door WilliamThehu »

Hallo allemaal,

Ik heb inmiddels beide lagen verf aangebracht die Akzo Nobel mij gratis heeft doen toekomen. Het gaat om een coating van Trimetal en Sikkens Alphatex IQ buitenmuurverf. Tot nog toe is de wietgeur verdwenen maar uiteraard blijf ik op mijn hoede. Ik moet zeggen dat ik tevreden ben over de service van Akzo Nobel (in de persoon van Dirk vd Meer) en hoop dat nu alles achter de rug is. Ik ga in ieder geval niet nog een keer die kamer verven. Er zitten inmiddels vijf lagen verf op haha.

Groetjes,

William

Moi8484
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 mei 2013 01:14

Re: Wietgeur/lucht in muren na gebruik Flexa Powerdek muurverf

Ongelezen bericht door Moi8484 »

Zoals ik eerder hier aangaf stonk het in de kamer van mijn zoontje ook erg naar wiet door flexa muurverf. Inmiddels zijn wij honderden euro's kwijt om van de stank af te komen maar helaas nog steeds geen resultaat. Wij hebben aan een ervaren stucadoor een laag cement laten smeren op de muren, vervolgens de muren overgeschilderd met een isolerende muurverf. Ik weet niet meer hoe die verf heet maar het was speciaal bedoeld om van stinkmuren (ten gevolge van bijv. nicotine, na het uitbreken van brand etc) af te komen en heel prijzig ook. Tja, meer kan je ook niet doen, of je moet de muren van je huis afbreken :|

Maar jullie raden het al: de geur komt terug en nu het buiten stikheet is, is de lucht niet meer te harden. En we zijn zoveel geld kwijt, we hebben er zoveel aan gedaan, dit is toch een ware hel :roll:

Ik las net dat dit lucht niet gevaarlijk zou zijn, kan flexa ons dat bewijzen. Ze hebben ons zoveel ellende bezorgd (ik voel me nl. niet op mijn gemak en niet veilig in mijn eigen huis), ik hoop niet dat ons gezondheid ook ten onder gaat door Flexa muurverf!!

Moi8484
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 mei 2013 01:14

Re: Wietgeur/lucht in muren na gebruik Flexa Powerdek muurverf

Ongelezen bericht door Moi8484 »

Trouwens wat ik heb meegemaakt.

Er kwam iemand langs van de woningstichting wel voor een andere kwestie. Deze man was de voornaamste persoon in wietplantage zaken van huurders. Hij kwam dus vaak in huizen waar wiet was gekweekt. Hij kwam ons huis binnen en als eerste vroeg hij; hebben jullie een wietplantage, ik ruik namelijk wiet. Er moet direct onderzoek worden gedaan. We woonden hier nog maar net en lekker beeld heb je dan bij je nieuwe buren. Dat er allerlei instanties komen om je huis te onderste boven te halen om een wietplantage te ontdekken. Plus allemaal politieagenten voor de deur aarghh. Gelukkig heb ik ze kunnen overtuigen dat we nog maar niet daar woonden en nooit zo snel wiet kunnen kweken en dat we dat uberhaupt nooit zouden doen. De geur was dus afkomstig van onze muren, waar ik toen nog niet in kon geloven.

Moi8484
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 mei 2013 01:14

Re: Wietgeur/lucht in muren na gebruik Flexa Powerdek muurverf

Ongelezen bericht door Moi8484 »

Timspiek schreef:Zoals ik het begrepen had van de klantenservice is de lucht van tijdelijke aard. Uiteindelijk zal deze vanzelf verdwijnen, werd me verteld. Hoelang dit duurt werd niet aangegeven.
De helpdesk vertelde me ook (na vragen) dat het een lichting emmers met muurverf betreft die waarschijnlijk niet helemaal met de juiste mengverhouding is aangemaakt. Een aantal emmers die nog niet verkocht waren hebben ze terug kunnen traceren, echter niet allemaal.
Helaas ruik je de lucht niet als de verf nog in de emmers zit, het begint pas te ruiken wanneer de verf gedroogd is.
Het probleem is absoluut niet van tijdelijke aard. Volgens mij verkopen ze daar allemaal leugens bij de helpdesk. Wij hebben inmiddels al twee jaar last van dit probleem en het ziet er niet naar uit dat de geur langzamerhand wegtrekt ;)

Kaat1980
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 aug 2013 17:25

Re: Wietgeur/lucht in muren na gebruik Flexa Powerdek muurverf

Ongelezen bericht door Kaat1980 »

Ik dacht al dat ik gek werd....2 weken geleden de slaapkamer geverfd. 3 muren in een kleurtje en 1 9010 powerdek van Flexa.

Meteen hing er een wietlucht waardoor ik ook even dacht dat er in het leegstaande appartement boven ons misschien een wietplantage staat.

Toen ik aan de muren rook, bleek alleen de muur die met 9010 powerdek van Flexa gedaan was zo naar wiet te stinken de overige muren niet. Als de temperatuur stijgt is de wietgeur sterker aanwezig. We hebben de kamer een week met ramen en deuren open laten luchten voordat we er gingen slapen, hopende dat de lucht zou verdwijnen.

We slapen nu 2 weken in deze kamer met de raam s nachts open vanwege de nare lucht. Ik ben net zwanger en maak me enorm zorgen over deze geur. Is dit niet ontzettend ongezond?!?

Kaat1980
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 aug 2013 17:25

Re: Wietgeur/lucht in muren na gebruik Flexa Powerdek muurverf

Ongelezen bericht door Kaat1980 »

Overigens hebben we een half jaar geleden de huiskamer volledig geschilderd met dezelfde verf, maar uiteraard ander blik en daar stinkt het niet.

smurfje456
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 apr 2013 12:04

Re: Wietgeur/lucht in muren na gebruik Flexa Powerdek muurverf

Ongelezen bericht door smurfje456 »

Het is absoluut niet van tijdelijke aard, daarbij wil ik iedereen nog even waarschuwen aangezien de potten muurverf nog steeds worden verkocht. Ik sprak laatst iemand die drie weken geleden haar garage heeft gedaan en sinds een week een wietlucht rook. Het is een probleem waar je niet makkelijk vanaf komt. Als het zelfs al door een cementlaag heen kan komen? Overigens is er wel een toxicologisch rapport gemaakt, het is niet giftig, maar de lucht is zo vies dat je er niet in kunt slapen. Ik zou willen dat we de tijd konden terugdraaien en andere potten verf hadden gekocht.

Kakeltje
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 aug 2013 15:54

Re: Wietgeur/lucht in muren na gebruik Flexa Powerdek muurverf

Ongelezen bericht door Kakeltje »

Ook wij hebben onze slaapkamer met Flexa powerdek geschilderd en hebben sindsdien een vieze lucht die van de muur afkomt. Na het lezen van alle berichten heb ik vandaag een mail gestuurd via de link die al eerder genoemd werd.
Binnen een aantal uren had ik al een bericht terug en werd ik zojuist gebeld door Flexa. Dhr van der Meer erkende het probleem (een verkeerde batch) en bood direct een oplossing aan. Ook wij krijgen de isolerende coating van Trimetal en de verf van Sikkens thuis afgeleverd, inclusief de benodigde verfmaterialen. Nette, vriendelijke en snelle afhandeling van de klacht door Dhr van der Meer :D

H@ll0
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 nov 2013 18:26

Re: Wietgeur/lucht in muren na gebruik Flexa Powerdek muurverf

Ongelezen bericht door H@ll0 »

Ruim een maand geleden de hele beneden- en bovenverdieping laten spuiten door een schilder en die geur (inderdaad, penetrante, urineachtige, wietachtige geur) achtervolgt me. Met Sikkens schrobvaste verf, een dure hobby dus. Als ik dit zo lees allemaal past dit helemaal in het plaatje. Ik ga maar eens contact opnemen met Sikkens. Iemand daar meer ervaring mee?

Cigdem_
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 dec 2013 00:31

Re: Wietgeur/lucht in muren na gebruik Flexa Powerdek muurverf

Ongelezen bericht door Cigdem_ »

Hallo,

Ik heb onlangs Flexa Powerdek Muurverf 9010 aangeschaft en eens wezen googlen, kwam uit op dit forum. Schrik van de reacties. De emmers heb ik nog niet geopend, dus vraag me echt af of ik de wanden wel of niet met Flexa Powerdek moet behandelen. Het gaat hier om een nieuwbouwwoning met kale grijs beton muren die ik inmiddels heb voorgestreken met Alabastine 4 in 1. Zijn er mensen die recent Flexa Powerdek hebben gebruikt? Zo ja, hoor ik graag jullie ervaringen ermee. Alvast bedankt!

smurfje456
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 apr 2013 12:04

Re: Wietgeur/lucht in muren na gebruik Flexa Powerdek muurverf

Ongelezen bericht door smurfje456 »

Dat het bij de verf van Sikkens ook het geval is had ik nog niet eerder gehoord. Vanochtend om 5.30 werd ik wakker door weer die penetrante wietlucht. Het waait nogal buiten en de wind trekt waarschijnlijk langs de muur, waardoor weer die wietlucht loskomt. Ons huis is door ons zelf al eens over geschilderd met Flexa Powerdek buitenmuurverf (dat bleek niet te werken), in juli is het overgedaan door schilders met een voorstrijkmiddel en een buitenmuurverf van Sikkens en het is sinds het kouder is goed gegaan, maar nu dus weer foute boel! Ik dacht even dat ik in een nachtmerrie zat, maar het is de realiteit.

Prolix
Berichten: 624
Lid geworden op: 27 sep 2013 23:57

Re: Wietgeur/lucht in muren na gebruik Flexa Powerdek muurverf

Ongelezen bericht door Prolix »

Wel grappig dat het probleem alleen bij verf van AkzoNobel is....
alle merken van AkzoNobel

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Wietgeur/lucht in muren na gebruik Flexa Powerdek muurverf

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Cigdem_ schreef:Hallo,

Ik heb onlangs Flexa Powerdek Muurverf 9010 aangeschaft en eens wezen googlen, kwam uit op dit forum. Schrik van de reacties. De emmers heb ik nog niet geopend, dus vraag me echt af of ik de wanden wel of niet met Flexa Powerdek moet behandelen. Het gaat hier om een nieuwbouwwoning met kale grijs beton muren die ik inmiddels heb voorgestreken met Alabastine 4 in 1. Zijn er mensen die recent Flexa Powerdek hebben gebruikt? Zo ja, hoor ik graag jullie ervaringen ermee. Alvast bedankt!
Wij hebben het ook gebruikt maar nergens last van, bekende van me is schilder aan hem heb ik dit verteld maar hij had er nog helemaal niets van vernomen.

Misschien zijn het bepaalde productie code's waarmee het wel fout is gegaan met die vieze
geur, geen idee.

Scanatan
Berichten: 20
Lid geworden op: 07 mei 2013 09:56

Re: Wietgeur/lucht in muren na gebruik Flexa Powerdek muurverf

Ongelezen bericht door Scanatan »

Beste cigdem, het is een foute batch geweest. De man akzo nobel is bij ons thuis geweest. Ik zou het zeker niet wagen, maar dit betekent natuurlijk niet dat flexa altijd slecht is. De deuren bij ons zijn ook met flexa en dat ging wel goed.

maeiky
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 feb 2014 07:11

Re: Wietgeur/lucht in muren na gebruik Flexa Powerdek muurverf

Ongelezen bericht door maeiky »

Bovenstaande situatie heb ik ook met Histor verf gehad.
Ik ben benieuwd wat DE oplossing is. Ik heb namelijk nog 3 grote emmers verf staan voor de rest van mijn huis.

leks
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 feb 2014 15:51

Re: Wietgeur/lucht in muren na gebruik Flexa Powerdek muurverf

Ongelezen bericht door leks »

Ik heb ook het zelfde in de aanbouw met platdak. Wij hebben ook Histor Monodek gebruikt. Nu het warmer wordt begint het echt te stinken. We hebben nu een elektrische luchtverfrisser van Ambipure, werkt voor nu best goed. Daarnaast hebben we in de slaapkamers Flexa powerdek gebruikt aangezien de Histor op was. Tot nu hebben we er nog geen last van in de slaapkamers. Ik moet nog contact opnemen met Histor over wat te doen. Maar dat er iets moet gebeuren is wel duidelijk heb het gehele huis met Histor en Flexa gedaan.

Weet iemand iets wat echt werkt. Want ik zie allemaal verschillende oplossingen die bij de een wel en bij de ander niet werkt. Anders mag Histor de laag eraf komen halen en mijn huis opnieuw stucen :evil:

leks
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 feb 2014 15:51

Re: Wietgeur/lucht in muren na gebruik Flexa Powerdek muurverf

Ongelezen bericht door leks »

Histor heeft me vandaag gebeld. Ze sturen met isolerende verf toe. Dan moet het probleem opgelost zijn.

smurfje456
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 apr 2013 12:04

Re: Wietgeur/lucht in muren na gebruik Flexa Powerdek muurverf

Ongelezen bericht door smurfje456 »

Is het ook al bij de verf van Histor? Dat komt niet van de Akzo of wel? Wij hebben zoveel ellende gehad met Flexa dat ik nu wel eerst goed nadenk voor ik wat koop, we zijn namelijk de zolder aan het isoleren en er moet straks weer een laag witsel op, maar welke? Geen Flexa en Histor dus.
Overigens stinkt onze slaapkamer nog steeds. Volgens ons contactpersoon van Flexa kan dit niet door de verf komen en het probleem zou opgelost moeten zijn nu er een isolerende verf overheen zit. Dus daar schieten we niks mee op. Ik heb zelf als idee om onze kamer te behangen met glasvezelbehang, zodat de muur goed dichtgeplakt is. Echt nooit meer die rotzooi!

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Wietgeur/lucht in muren na gebruik Flexa Powerdek muurverf

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Gewoon naar de verfspeciaalzaak. Die weten precies wat je nodig hebt en die verkopen de goede spullen.

H@ll0
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 nov 2013 18:26

Re: Wietgeur/lucht in muren na gebruik Flexa Powerdek muurverf

Ongelezen bericht door H@ll0 »

In november schreef ik dat ik ook een wietgeur rook na geverfd te hebben met Sikkens verf. Ik wist nog niet helemaal zeker of het door het verven kwam, maar ik heb inmiddels andere mogelijkheden uitgesloten.

Eerst roken we het op diverse plekken, vervolgens vooral in 1 slaapkamer. Tegen de tijd dat we de ramen dichtdeden, verdween deze geur. Maar elke keer als we een raam(pje) openzetten kwam die geur weer. Nu het weer wat warmer wordt en we ramen openzetten, zitten we weer met die geur. Deze geur is buiten niet te ruiken, alleen binnen in de kamers waar we een raam openzetten. Het ontstaat ook zodra we ergens een raam openzetten. Maakt niet uit waar, aan de voorkant van het huis, aan de achterkant van het huis, boven, beneden.. Zodra er zuurstof / verse lucht binnenkomt, ruiken we die vieze geur.

Ik weet inmiddels zeker dat het uit onze muren komt die geverfd zijn met de Sikkens verf. Ik ruik het, weliswaar lichter dan in de hele ruimte zelf, in de muren. De geur komt dus vrij zodra er lucht door de geverfde ruimtes gaat. En ik ruik het niet in de kamers waar we nog niet geverfd hebben. Die hebben we ook nog niet geverfd, omdat we het niet aandurven, omdat anders echt het hele huis stinkt.

Ik vind dit echt een ernstig probleem, omdat het een aanwezige, onaangename geur is die niet weggaat door de boel te luchten. Sterker nog, die juist erger wordt zodra er een raam of deur openstaat. We hebben ontzettend veel geld uitgegeven aan dit verfwerk. Een heel huis verven is nogal een klus, qua tijd, inspanning, en qua kosten. Op dit moment verpest het ons woongenot in ons nieuwe huis nogal, terwijl we juist voor deze verf hadden gekozen om een mooi en duurzaam resultaat te krijgen.

Ik wil heel graag weten wat een werkende oplossing is, dus mocht je inmiddels van de geur af zijn, laat het me dan weten! Ik denk ook dat het belangrijk is dat dit meer aandacht krijgt, bijvoorbeeld in de media, omdat het niet een heel gemakkelijk te fixen probleem lijkt te zijn, en mensen er wel echt last van hebben.

Gesloten