LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Goed cilinderslot

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Joost Waalens
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 jul 2014 07:38

Goed cilinderslot

Ongelezen bericht door Joost Waalens »

Na speerwerk op internet kom ik er maar niet achter wat nou een goed cilinderslot is en wat het verschil is tussen de merken.

Is het voldoende om af te gaan op de SKG sterren?
De enige test die ik kan vinden is een test uit 2006 (consumentenbond), waarin een groot aantal cilinders niet bestand waren tegen de slagsleutel methode. Zijn er nieuwere testen?

Het internet staat vol met de M&C color cilinder. Is dit een goede?
Of kan ik beter gaan voor bijvoorbeeld de:
DOM RN-2/Plura (is een goedkope cilinder, maar met beslag met kerntrekbeveiliging misschien wel net zo goed?)
DOM Sigma Plus
DOM RS8

Wel heb ik besloten in ieder geval beslag te gaan gebruiken met kerntrekbeveiliging.

Kortom, wie kan mij helpen om de verschillen tussen de merken en varianten beter aan te geven?
Heeft iemand een tip voor een goede cilinder, zonder de hoofdprijs te betalen?

Bedankt alvast.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Goed cilinderslot

Ongelezen bericht door puma73 »

Joost Waalens schreef:Na speerwerk op internet kom ik er maar niet achter wat nou een goed cilinderslot is en wat het verschil is tussen de merken.

Is het voldoende om af te gaan op de SKG sterren?
De enige test die ik kan vinden is een test uit 2006 (consumentenbond), waarin een groot aantal cilinders niet bestand waren tegen de slagsleutel methode. Zijn er nieuwere testen?

Het internet staat vol met de M&C color cilinder. Is dit een goede?
Of kan ik beter gaan voor bijvoorbeeld de:
DOM RN-2/Plura (is een goedkope cilinder, maar met beslag met kerntrekbeveiliging misschien wel net zo goed?)
DOM Sigma Plus
DOM RS8

Wel heb ik besloten in ieder geval beslag te gaan gebruiken met kerntrekbeveiliging.

Kortom, wie kan mij helpen om de verschillen tussen de merken en varianten beter aan te geven?
Heeft iemand een tip voor een goede cilinder, zonder de hoofdprijs te betalen?

Bedankt alvast.
Voor zover ik weet zijn er geen nieuwe testen beschikbaar, maar wel weet ik dat in principe geen enkel cilinderslot tegen de slagsleutel methode bestand is. Ook sloten met SKG sterren aanduiding.

Wel wordt SKG sterren sluitwerk aanbevolen door politiekeurmerk, maar dat is ook geen garantie dan men niet kan binnenkomen.

Het voorkomen van inbraken is niet alleen goed sluitwerk, maar het ook goed gebruiken. Soms zijn bewoners naïef en denken dat het "even " weggaan en niet afsluiten geen kwaad kan. Dat zijn juist de momenten waar een inbreker gebruik van maakt.

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Goed cilinderslot

Ongelezen bericht door encore »

Wat ik het aller ergste vind is dat er een hele industrie draait op het feit dat er mensen zijn die zo nodig andermans spullen moeten hebben.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Goed cilinderslot

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Tsja, dat krijg je als je met mensen te maken hebt. Diefstal is al zo oud als de mensheid. Je zou kunnen stellen dat dieven het op 1 na oudste beroep hebben.

Maar als antwoord op de vraag van TS: ga gewoon voor een goed merk als Lips.

aarie25
Berichten: 290
Lid geworden op: 23 apr 2013 08:14

Re: Goed cilinderslot

Ongelezen bericht door aarie25 »

nemef 2 sterren cilinders werkt ook goed, kunt het bij de bouwmarkt kopen :D

aarie25
Berichten: 290
Lid geworden op: 23 apr 2013 08:14

Re: Goed cilinderslot

Ongelezen bericht door aarie25 »

[/quote]

Voor zover ik weet zijn er geen nieuwe testen beschikbaar, maar wel weet ik dat in principe geen enkel cilinderslot tegen de slagsleutel methode bestand is. Ook sloten met SKG sterren aanduiding.

Wel wordt SKG sterren sluitwerk aanbevolen door politiekeurmerk, maar dat is ook geen garantie dan men niet kan binnenkomen[/quote]


elke ster staat voor een aantal minuten,om een inbreker buiten te houden, dacht dat 2 sterren voor minimaal 5 minuten staan

stofzuigertje

Re: Goed cilinderslot

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Koop geen nieuwe cilinders!
,
Ja, met het kern trek veilige deurbeslag jaag je alle inbrekers gelijk naar de buren.
Die goed zichtbare lijkt het of je alles al hebt gedaan dus lopen ze verder naar jou buren!

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Goed cilinderslot

Ongelezen bericht door puma73 »

stofzuigertje schreef:Koop geen nieuwe cilinders!
,
Ja, met het kern trek veilige deurbeslag jaag je alle inbrekers gelijk naar de buren.
Die goed zichtbare lijkt het of je alles al hebt gedaan dus lopen ze verder naar jou buren!

Zeer slecht advies.

jerwarm
Berichten: 620
Lid geworden op: 03 jun 2014 19:26

Re: Goed cilinderslot

Ongelezen bericht door jerwarm »

Joost Waalens schreef:Na speerwerk op internet kom ik er maar niet achter wat nou een goed cilinderslot is en wat het verschil is tussen de merken.

Is het voldoende om af te gaan op de SKG sterren?
De enige test die ik kan vinden is een test uit 2006 (consumentenbond), waarin een groot aantal cilinders niet bestand waren tegen de slagsleutel methode. Zijn er nieuwere testen?

Het internet staat vol met de M&C color cilinder. Is dit een goede?
Of kan ik beter gaan voor bijvoorbeeld de:
DOM RN-2/Plura (is een goedkope cilinder, maar met beslag met kerntrekbeveiliging misschien wel net zo goed?)
DOM Sigma Plus
DOM RS8

Wel heb ik besloten in ieder geval beslag te gaan gebruiken met kerntrekbeveiliging.

Kortom, wie kan mij helpen om de verschillen tussen de merken en varianten beter aan te geven?
Heeft iemand een tip voor een goede cilinder, zonder de hoofdprijs te betalen?

Bedankt alvast.
tegenwoordig is er inderdaad iets nieuws; anti kerntrek beslag met SKG 3 sterren.

dit voorkomt dat de cilinder uit het slot getrokken kan worden.
ons bedrijf installeert dit tegenwoordig, eigen merk.
:)

jerwarm
Berichten: 620
Lid geworden op: 03 jun 2014 19:26

Re: Goed cilinderslot

Ongelezen bericht door jerwarm »

stofzuigertje schreef:Koop geen nieuwe cilinders!
,
Ja, met het kern trek veilige deurbeslag jaag je alle inbrekers gelijk naar de buren.
Die goed zichtbare lijkt het of je alles al hebt gedaan dus lopen ze verder naar jou buren!

:?: :?:

jerwarm
Berichten: 620
Lid geworden op: 03 jun 2014 19:26

Re: Goed cilinderslot

Ongelezen bericht door jerwarm »

aarie25 schreef: Voor zover ik weet zijn er geen nieuwe testen beschikbaar, maar wel weet ik dat in principe geen enkel cilinderslot tegen de slagsleutel methode bestand is. Ook sloten met SKG sterren aanduiding.

Wel wordt SKG sterren sluitwerk aanbevolen door politiekeurmerk, maar dat is ook geen garantie dan men niet kan binnenkomen

elke ster staat voor een aantal minuten,om een inbreker buiten te houden, dacht dat 2 sterren voor minimaal 5 minuten staan[/quote]

onwaar.


waar, met een aanvulling;
1 ster is 3min
2 sterren is max 5 min
3 sterren is MAX 10 minuten inbraakvertraging, MAAR! geldt alleen indien de BRLnorm is meegenomen en van haar hoogste haalbare kwaliteit is op het geplaatste hang en sluitwerk.

anders heeft het geen zin...

jerwarm
Berichten: 620
Lid geworden op: 03 jun 2014 19:26

Re: Goed cilinderslot

Ongelezen bericht door jerwarm »

Joost Waalens schreef:Na speerwerk op internet kom ik er maar niet achter wat nou een goed cilinderslot is en wat het verschil is tussen de merken.

Is het voldoende om af te gaan op de SKG sterren?
De enige test die ik kan vinden is een test uit 2006 (consumentenbond), waarin een groot aantal cilinders niet bestand waren tegen de slagsleutel methode. Zijn er nieuwere testen?

Het internet staat vol met de M&C color cilinder. Is dit een goede?
Of kan ik beter gaan voor bijvoorbeeld de:
DOM RN-2/Plura (is een goedkope cilinder, maar met beslag met kerntrekbeveiliging misschien wel net zo goed?)
DOM Sigma Plus
DOM RS8

Wel heb ik besloten in ieder geval beslag te gaan gebruiken met kerntrekbeveiliging.

Kortom, wie kan mij helpen om de verschillen tussen de merken en varianten beter aan te geven?
Heeft iemand een tip voor een goede cilinder, zonder de hoofdprijs te betalen?

Bedankt alvast.
laat ik het zo zeggen; als je stevige kozijnen/deuren/ramen, hebt wel.

kerntrekbeslag van sKG 3 sterren is gewoon erg duur.

stofzuigertje

Re: Goed cilinderslot

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Kern Trek is er in diverse uitvoeringen!

De cilinders, van buiten moeilijk herkenbare heeft een stalen brug bij de schroef die dwars door het slot gaat, en is stevig maar geeft wel inbraak pogingen.

De nieuwe en nu nog duurdere beslag met kapje van staal wat mee draaide werkt goed, maar de keuze is helaas beperkt.
Deze kosten al snel tussen de E30,- en E70,-

Een alternatief is een los kapje en uit vijlen oude slotplaat.
Dan krijg je vrijwel hetzelfde maar de ruimte die tussen slot en kapje komt moet je wel nauwkeurig maken en kost tijd.
Deze losse kapjes van E4,95 werken hetzelfde als de fabrieken doen, het kan dus voordeliger.
Deze Chroom kapjes lijken op de in de winkel verkrijgbare en ik hoef de slechts 5 jaren oude dure design beslag niet weg te gooien voor saaie grijze simpele....

De kapjes op Voordeur, achterdeur, schuifpui en schutting, ja daar ook en minder als E20,- + erg veel tijd nodig gehad.
Ik heb de schutting die oude beslag van voordeur had als eerste gedaan en die is minder netjes geworden dus wees slim en start in geval van deze losse ook werkende kapjes niet bij je voordeur!

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Goed cilinderslot

Ongelezen bericht door puma73 »

Gewoon niet bezuinigen op je hang en sluitwerk. Zeer slecht advies en niet opvolgen.

jhogaarts
Berichten: 135
Lid geworden op: 25 aug 2008 16:32

Re: Goed cilinderslot

Ongelezen bericht door jhogaarts »

Nemef veiligheidscilinder 111/9 5 jaar garantie
Aftastbeveiliging voorkomt manipuleren van de cilinder
Heeft boorbelemmering
gehard stalen stiften maken doorboren cilinder moeilijk
Anti-slagpick
Niet te openen door slagsleutel methode
SKG 2 sterren inbraak werend
Lijkt mij voldoende om het inbrekers moeilijk te maken in combinatie met een secustrip.
Sloten verkrijgbaar in de bouwmarkt per 2 of 4 gelijk sluitend. Prijs rond de 60 euro voor 4 sloten.

Is altijd beter als die goedkope Cisa sloten die men toepast in de nieuwbouw.

stofzuigertje

Re: Goed cilinderslot

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

@ Puma 73

Als je meer hebt als je buren verplaats je voordelig je probleem omdat de meeste een makkelijke woning uitzoeken met zwakke plekken.....

Maar, als je teveel monteerde zoals een alarm zwaailamp met sirene is het juist een reclame bord van hier valt veel meer te halen als gemiddelde.....

Doe meer als gemiddelde maar niet teveel zodat je opvalt.

Mijn tip van gat voor cilinder groter maken zodat het anti kern trek plaatje er tussen kan is voordelig en als je netjes en nauwkeurig werkte net zo goed als de nu verkochte winkel exemplaren...
Je maakt dus 1,4 mm gleuf om de RVS Chroom plaat rondom er tussen te krijgen en dat is alles!
Deze kern trek zit dus los tussen de oude plaat en slot en mits goed op maat net zo goed.

Ik ga de oude dure SKG beslag niet zomaar weggooien omdat er nieuwe technieken bij criminelen ontdekt zijn.

jerwarm
Berichten: 620
Lid geworden op: 03 jun 2014 19:26

Re: Goed cilinderslot

Ongelezen bericht door jerwarm »

stofzuigertje schreef:Kern Trek is er in diverse uitvoeringen!

De cilinders, van buiten moeilijk herkenbare heeft een stalen brug bij de schroef die dwars door het slot gaat, en is stevig maar geeft wel inbraak pogingen.

De nieuwe en nu nog duurdere beslag met kapje van staal wat mee draaide werkt goed, maar de keuze is helaas beperkt.
Deze kosten al snel tussen de E30,- en E70,-

Een alternatief is een los kapje en uit vijlen oude slotplaat.
Dan krijg je vrijwel hetzelfde maar de ruimte die tussen slot en kapje komt moet je wel nauwkeurig maken en kost tijd.
Deze losse kapjes van E4,95 werken hetzelfde als de fabrieken doen, het kan dus voordeliger.
Deze Chroom kapjes lijken op de in de winkel verkrijgbare en ik hoef de slechts 5 jaren oude dure design beslag niet weg te gooien voor saaie grijze simpele....

De kapjes op Voordeur, achterdeur, schuifpui en schutting, ja daar ook en minder als E20,- + erg veel tijd nodig gehad.
Ik heb de schutting die oude beslag van voordeur had als eerste gedaan en die is minder netjes geworden dus wees slim en start in geval van deze losse ook werkende kapjes niet bij je voordeur!
2 dingen;

wij bedoelen elk wat anders met "anti-kerntrek" :lol:

Uw zelfgemaakte "anti"-kerntrek werkt niet hetzelfde als de echte, en bevat geen SKG norm.
dus niet erkend/goedgekeurd voor inboedel/inbraak-verzekeringspolis.
Laatst gewijzigd door jerwarm op 10 dec 2014 18:06, 1 keer totaal gewijzigd.

jerwarm
Berichten: 620
Lid geworden op: 03 jun 2014 19:26

Re: Goed cilinderslot

Ongelezen bericht door jerwarm »

stofzuigertje schreef:@ Puma 73

Als je meer hebt als je buren verplaats je voordelig je probleem omdat de meeste een makkelijke woning uitzoeken met zwakke plekken.....

Maar, als je teveel monteerde zoals een alarm zwaailamp met sirene is het juist een reclame bord van hier valt veel meer te halen als gemiddelde.....



Doe meer als gemiddelde maar niet teveel zodat je opvalt.

Mijn tip van gat voor cilinder groter maken zodat het anti kern trek plaatje er tussen kan is voordelig en als je netjes en nauwkeurig werkte net zo goed als de nu verkochte winkel exemplaren...Maar, als je teveel monteerde zoals een alarm zwaailamp met sirene is het juist een reclame bord van hier valt veel meer te halen als gemiddelde.....

Je maakt dus 1,4 mm gleuf om de RVS Chroom plaat rondom er tussen te krijgen en dat is alles!
Deze kern trek zit dus los tussen de oude plaat en slot en mits goed op maat net zo goed.

Ik ga de oude dure SKG beslag niet zomaar weggooien omdat er nieuwe technieken bij criminelen ontdekt zijn.

\das onzin hoor, en een drogreden. die discussie is gewoon niet te voeren.
het ene is niet beter als het ander, sommigen preferen juist een flitslamp voor het afschrikkende effect en zodat de opvolgingsdienst weet welk huis er alarm geeft/heeft gegeven.
Vooral handig als het donker is..

ánderen willen hem persé niet hebben vanwege bv estetisch oogpunt.

dat is de ervaring die ik heb uit het vak.. . :idea:

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Goed cilinderslot

Ongelezen bericht door puma73 »

stofzuigertje schreef:@ Puma 73

Als je meer hebt als je buren verplaats je voordelig je probleem omdat de meeste een makkelijke woning uitzoeken met zwakke plekken.....

Maar, als je teveel monteerde zoals een alarm zwaailamp met sirene is het juist een reclame bord van hier valt veel meer te halen als gemiddelde.....

Doe meer als gemiddelde maar niet teveel zodat je opvalt.

Mijn tip van gat voor cilinder groter maken zodat het anti kern trek plaatje er tussen kan is voordelig en als je netjes en nauwkeurig werkte net zo goed als de nu verkochte winkel exemplaren...
Je maakt dus 1,4 mm gleuf om de RVS Chroom plaat rondom er tussen te krijgen en dat is alles!
Deze kern trek zit dus los tussen de oude plaat en slot en mits goed op maat net zo goed.

Ik ga de oude dure SKG beslag niet zomaar weggooien omdat er nieuwe technieken bij criminelen ontdekt zijn.
Dat jij verkeerde zuinigheid tot waarde hebt verheven wil nog niet zeggen dat jij andere mensen verkeerde adviezen moet geven.

Spencer1972
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 dec 2014 20:29

Re: Goed cilinderslot

Ongelezen bericht door Spencer1972 »

Tegenwoordig worden ze steeds brutaler. Vorige week zijn ze bij ons binnen geweest via een balkondeur.
Daar hebben ze de dubbele ruit eruit getrokken.
Glaslatten die om de 15 cm waren gespijkerd en vastgekit, dan zou je denken dat dat genoeg zou moeten zijn. Niet dus.
Zou die plekken van het huis ook eens nader bekijken.
Het gaat erom een dief af te schrikken.
Als ze een beslag met kerntrekbeveiliging zien en een seku strip dan gaan ze naar de volgende deur.
http://m.youtube.com/watch?v=tblw11OlZ3s

Dit is wel een hele snelle manier om binnen te komen.

Gesloten