LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kunststof kozijnen...

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
_Sandra_

Kunststof kozijnen...

Ongelezen bericht door _Sandra_ » 12 sep 2015 13:58

Hallo allemaal,

er zal al wel veel over gezegd en geschreven zijn, maar ik zie even door de bomen het bos niet meer. ik heb zoveel opgezocht en gelezen dat ik nu volledig de draad kwijt raak!
We gaan verbouwen en zoeken kozijnoffertes. Ook al offertes aangevraagd via sites (hoor je niets meer van).

We hebben een offerte van Belisol Eindhoven nu. Wel prijzig, maar wel goed qua kwaliteit.

Nu zijn we bij Grobud geweest waarover we twijfelen. We krijgen meer voor dezelfde prijs, maar de kwaliteit heeft me niet overtuigd. Slechte afwerking van de schuine naden hadden we het idee. De houtlas zag er wel goed uit. Ze voeren o.a. merken Gealan en Aluplast. Geproduceerd in Polen. Maar het zou weer een Duits merk zijn... hoe kan dat dan???
Heb ook nog iemand die het met Inoutic voert en iemand met Veka. Daar zijn we nog niet gaan kijken. Veel kozijnenmensen hebben ook geen showroom, maar alleen wat hoeken staan. Dat is best lastig beoordelen.

Nu heb ik enkele vragen... ik krijg eerder meer vragen nu ik e.e.a. heb gezien dan minder. het gaat om veel geld, zo'n 18 dzd euro.
- zijn er merken die ik meteen links moet laten liggen? Want ik krijg slecht wat gevonden over kwaliteit. Er wordt alleen over politiekeurmerk gesproken, maar dat zegt niets over de kozijnen zelf.
- Belisol... is dat een merk op zich of welk merk hebben die dan?
- Klopt het dat kozijnen met houtlasverbinding 15-25 % zwakker zijn dan kozijnen met gewoon schuin verstek?
- klopt het dat alle merken in Europa maar enkele fabrieken gemaakt worden? Ze hadden het over 2 in Polen, 5 in Duitsland en maar 1 in Nederland?
- klopt het dat folie met houtnerf aan de binnenkant officieel niet verkocht mag worden en dat bij brand de verzekering zich terugtrekt? Dit zou zijn omdat het dan niet brandvertragend is?
- klopt het dat 2 dichtingen eigenlijk genoeg is voor waterisolatie, dat een 3e dichting puur is tegen geluid?
- is een hefschuifpui echt zoveel beter dan een gewone schuifpui? Belisol heeft geen hefschuif meer, we een super soepele gewone pui met 5 puntssluiting. Met 1 vinger te verschuiven. Een hefschuif loopt veel stroever.
- hoe horen die schuine naden eigenlijk afgewerkt te zijn? Je ziet ze verdiept (lelijk) of wel eens iets erop liggend.

- iemand evt. goede ervaring met een partij in omgeving Weert-Leende?

Groeten en alvast bedankt

stofzuigertje

Re: Kunststof kozijnen...

Ongelezen bericht door stofzuigertje » 05 okt 2015 12:05

Jammer verkeerde regio maar 1 fabriek in NL klopt niet.

Ik woon in Hoorn en daar zit kleine firma die naast plaatsing ook zelf kozijnen maakt!

In Opmeer maar 10 Km zit 2e die eigen productie heeft en Schipper in Opmeer leverde wel geheel Nederland, meerdere merken profielen, ook aluminium en goede garantie met zeer lange ervaring.

Er zijn diverse kleine fabrieken dus plaatselijke die ook bij schade sneller even tussendoor een kozijn kan maken als er ooit is ingebroken dus dezelfde dag mits ook de glas leverancier kan leveren....

Ja in Hoorn NH zit dus een Kozijnen firma die zelf maakte en plaatste en op enkele KM van producent dubbel glas dus in 1 dag leveren kan zelfs voor inbraak schade!

De bekende schuine las is voordeligste maar die hout verbindingen, vaak gewone las met opdek plaat of folie dus nep!

Ik heb zelf Duitse Profielen gekocht met Poolse productie vestiging waar niets mis mee is.
Via Nederlandse Online winkel gekocht en samen met klus bedrijf in mijn eigen straat voordelig geplaatst!
Dit Berlijnse merk heeft dus meerdere fabrieken en de Poolse is voordeligste en niets mis mee!

Verder zit je zo dicht bij zowel Belgen als Duitsers dus daar kijken mag ook.....

Gesloten